Naam: Maruja
Leeftijd: 24 jaar
Beroep of opleiding: Net afgestudeerd psychologe
Favoriete boek: De Alchemist (Paolo Coelho); De Vriendschap, I.M. (Connie Palmen)
Favoriete film: Volver, Mary Poppins, Shrek, The village, Seven en nog duizend andere films, kan niet echt kiezen...
Favoriete cd: Op dit moment zit de nieuwe Justin Timberlake in mijn cd-speler
Favoriete artiesten: Van alles! Van Madonna tot Nina Simone tot Beyonce tot Michael Jackson tot Panic at the Disco. Echt van alles dus...
Favoriete vakantieland: Mijn beste vakanties waren in Costa Rica, Tunesie, Canada en de Verenigde Staten. Volgende op mijn wishlist is Zuid-Afrika
Favoriete eten: Chocola, popcorn (niet zo gezond allemaal, maar wel lekker
![]()
)
Hobby’s: Muziek maken, dansen, schrijven en reizen
Goede eigenschappen: Goed luisterend oor, ondernemend, flexibel, wil mezelf altijd ontwikkelen, wil alles een keer uitproberen (is overigens niet altijd per se een goede eigenschap
![]()
)
Slechte eigenschappen: Beetje eigenwijs, verlegen, besluiteloos, niet zo punctueel...
Levensmotto en/of lijfspreuk: Pura vida! De nationale lijfspreuk van de Costaricanen (waar mijn vader er een van is), waarmee ze aangeven dat het leven bedoeld is om van te genieten
Waarom doe je mee aan X FACTOR? In eerste instantie deed ik mee aan X factor omdat mijn vrienden me dwongen mijn auditie-fobie te overwinnen
![]()
Nu doe ik vooral mee om te leren van anderen en natuurlijk omdat ik benieuwd ben hoe ver ik kom
Wat is jouw X Factor? De X Factor is een combinatie van verschillende dingen, die je onderscheiden van anderen. In mijn geval denk ik (hoop ik..) dat dat mijn persoonlijkheid, passie voor muziek en integriteit zijn