abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44591870
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Moeten de Israeli's van jouw dan toch gaan zoeken naar die 2 ontvoerde soldaten in Libanon ?

Er zijn trouwens grote twijfels of die soldaat wel ontvoerd was en niet gewoon gedeserteerd.

En wat lul jij over het stilzetten van een Amerikaanse actie terwijl je wil dat de VS al haar activiteiten stopt ?
Het gaat niet over mij of mijn mening in dat bericht! Dat moge toch wel duidelijk zijn?

"Er zijn trouwens grote twijfels of die soldaat wel ontvoerd was en niet gewoon gedeserteerd." Ten eerste: bron? Ten tweede: dat idee crosses my mind. Ten derde: zou het feit dat het geen volbloed Amerikaan is misschien een reden kunnen zijn dat ze zo gemakkelijk stopten met de zoektocht?
  woensdag 20 december 2006 @ 10:41:54 #127
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_44591932
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:33 schreef Monidique het volgende:
Maar even on-topic: het door jou geciteerde bericht heeft niets te maken met jouw mening. Je titel wel. Daarnaast kan deze mening net zo goed in het andere topic. En als laatste heb je niet onderbouwd waarom ze fascisten zijn, behalve met 'Die "rebellen" zijn gewoon fascisten, idioot !'.
Mensen die hun politieke tegenstanders vermoorden of andere onschuldigen vermoorden om aan de macht te komen zijn voor mij gewoon fascisten.

Ze zijn dus niet "gewoon" fascisten. Het zijn daarom dus fascisten.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 20 december 2006 @ 10:42:06 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44591937
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat zal mij niet lukken tegenover een persoon die "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood worden" de "definitie van zelfverdediging noemt".
Kun je hiermee ophouden? Dat je geen argumenten hebt weet ik allang, maar om het nou te pas en te onpas in elk topic te gaan bewijzen, is een beetje storend. Het slaat nergens op, het is geen reactie op mijn opmerking en het toont alleen maar aan dat je een labiele psychopaat bent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44591987
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mensen die hun politieke tegenstanders vermoorden of andere onschuldigen vermoorden om aan de macht te komen zijn voor mij gewoon fascisten.

Ze zijn dus niet "gewoon" fascisten. Het zijn daarom dus fascisten.
Moordenaars zijn fascisten. Dat zei ik al: er kunnen nooit te veel fascisten zijn in de wereld, niet waar?
  woensdag 20 december 2006 @ 10:46:54 #130
60090 Akkersloot
pi_44592077
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:43 schreef Monidique het volgende:
Moordenaars zijn fascisten. Dat zei ik al: er kunnen nooit te veel fascisten zijn in de wereld, niet waar?
Niet elke moordenaar is een fascist. Een politieke moordenaar wel. Hoewel ik niet wakker zou liggen als een moordenaar een fascist genoemd zou worden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_44592141
Nou ja, goed, er is een burgeroorlog, men maakt elkaar af om maar niet afgemaakt te worden en, sja, als jij hen fascisten wilt noemen, dan moet je dat natuurlijk vooral doen...
  woensdag 20 december 2006 @ 10:51:58 #132
66444 Lord_Vetinari
pi_44592206
Uiteraard kun je dan de Amerikanen net zulke grote fascisten gaan noemen want die zijn een soevereine staat binnengevallen en hebben de burgeroorlog in eerste instantie veroorzaakt.
pi_44592233
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uiteraard kun je dan de Amerikanen net zulke grote fascisten gaan noemen want die zijn een soevereine staat binnengevallen en hebben de burgeroorlog in eerste instantie veroorzaakt.
Het lijkt mij dat als je Irakese opstandelingen fascisten kunt noemen, dat dat dan ook niet zo moeilijk moet zijn voor het Amerikaanse regime, nee.
  woensdag 20 december 2006 @ 10:58:19 #134
66444 Lord_Vetinari
pi_44592376
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat als je Irakese opstandelingen fascisten kunt noemen, dat dat dan ook niet zo moeilijk moet zijn voor het Amerikaanse regime, nee.
Om maar even de sancta simplicitas van de TS aan te geven...
pi_44592418
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om maar even de sancta simplicitas van de TS aan te geven...
Ik weet het. Je hebt dan ook gelijk.
pi_44592463
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Niet elke moordenaar is een fascist. Een politieke moordenaar wel. Hoewel ik niet wakker zou liggen als een moordenaar een fascist genoemd zou worden.
Wat moet je toch een makkelijk leven hebben om je eigen defenities overal aan te geven en dan te denken dat je de waarheid in pacht hebt.
quote:
fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen
  woensdag 20 december 2006 @ 11:06:21 #137
60090 Akkersloot
pi_44592554
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is Iraak nu geen soevereine staat. Als jij het dan zo opneemt voor die "rebellen" ben jij dus ook een fascist.

En Fascist Sadam had zich na zijn mislukte fascistische inval in Koeweit zich gewoon aan de regels gesteld bij zijn capitulatie moeten houden. De bewijslast lag gewoon bij Sadam Hoesein.
pi_44592575
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:06 schreef Akkersloot het volgende:
En Fascist Sadam had zich na zijn mislukte fascistische inval in Koeweit zich gewoon aan de regels gesteld bij zijn capitulatie moeten houden. De bewijslast lag gewoon bij Sadam Hoesein.
Ja, als hij zich nou gewoon keurig aan de regels had gehouden, dan waren die tweehonderdduizend troepen in Koeweit zo weer vertrokken...
  woensdag 20 december 2006 @ 11:08:49 #139
60090 Akkersloot
pi_44592609
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Wat moet je toch een makkelijk leven hebben om je eigen defenities overal aan te geven en dan te denken dat je de waarheid in pacht hebt.
[dikke van Daale]
Laat nu juist de Dikke van Dale in het voorwoord vermelden dat zij niet de waarheid in pacht menen te hebben.

Stalin was een fascist, Mao was een fascist, Mohammed was een fascist. En verder zijn er ook religieuze fascisten. assen allemaal niet in de defintie van de dikke van dale.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:10:09 #140
60090 Akkersloot
pi_44592640
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, als hij zich nou gewoon keurig aan de regels had gehouden, dan waren die tweehonderdduizend troepen in Koeweit zo weer vertrokken...
Oh dus daarom hoefde Hoessein zich dus ook niet te houden aan de kapitalatie voorwaarden, waaronder de controles op massavernietigingswapens. Rare redenatie.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:16:15 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_44592799
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is Iraak nu geen soevereine staat.
Wat doet dat er nou toe m.b.t. de inval? Geen ene fluit. Irak was onder Sadam een soevereine staat en zelfs lid van de VN. Het Handvest van de VN verbiedt het binnenvallen van een medelid, tenzij er directe dreiging voor je eigen veiligheid bestaat (artikel 2, meen ik).
quote:
Als jij het dan zo opneemt voor die "rebellen" ben jij dus ook een fascist.
Ik neem het nergens op voor de rebellen / vrijheidsstrijders / verzetslieden / terroristen / wat dan ook. Ik geef alleen aan, dat de VS formeel een onrechtmatige daad heeft gepleegd door het binnenvallen van Irak. Deze daad heeft de burgeroorlog doen ontbranden.

En door jou 'fascist' genoemd worden is eigenlijk wel een compliment.
pi_44592823
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Oh dus daarom hoefde Hoessein zich dus ook niet te houden aan de kapitalatie voorwaarden, waaronder de controles op massavernietigingswapens. Rare redenatie.
Nee. Nee, dat was mijn punt niet. Dat iemand de bezetting van Irak gerechtvaardigd acht, a la, daar heb ik op zich niet zo'n probleem mee, maar het idee dat het land bezet is omdat Saddam Hoessein zogenaamd weigerde mee te werken met de Verenigde Naties, is voorbij het naïeve.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:19:06 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_44592871
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Stalin was een fascist, Mao was een fascist, Mohammed was een fascist.
Nee, Mussolini was een fascist. Stalin en Mao waren communisten, Mohammed was een (al dan niet zelfbenoemde) profeet / leider in de 7e eeuw na Christus.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:23:38 #144
60090 Akkersloot
pi_44593008
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
=Ik neem het nergens op voor de rebellen / vrijheidsstrijders / verzetslieden / terroristen / wat dan ook. Ik geef alleen aan, dat de VS formeel een onrechtmatige daad heeft gepleegd door het binnenvallen van Irak. Deze daad heeft de burgeroorlog doen ontbranden.

Dat ontbranden is gebeurd door het niet naleven van kapitulatievoorwaarden na de verloren inval van Sadam in Koeweit.

En anders vond je het maar niets dat ik terug blijf komen op je "zelfverdedigings definitie" van Mein Koran vers 5:33,.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:25:40 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_44593070
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat ontbranden is gebeurd door het niet naleven van kapitulatievoorwaarden na de verloren inval van Sadam in Koeweit.
Gelul. Dat punt ligt 9 jaar voor de inval. In die 9 jaar was er geen burgeroorlog in Irak. Na de inval dor de VS c.s. is die burgeroorlog er wel. 1+1 = 2
  woensdag 20 december 2006 @ 12:04:17 #146
60090 Akkersloot
pi_44594200
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
=Nee, Mussolini was een fascist. Stalin en Mao waren communisten, Mohammed was een (al dan niet zelfbenoemde) profeet / leider in de 7e eeuw na Christus.
Moet ik mij verdiepen in wat het verschil is tussen nazi's, fascisten, reli-fascisten en een persoon die als "profeet" zijn politieke tegenstanders vermoordt. Nee dus.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:06:25 #147
60090 Akkersloot
pi_44594259
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik noem je nu een fascist omdat je de VS eigenlijk ook wel fascistisch noemt omdat ze een soevereine staat zijn binnen gevallen. Om die zelfde reden kan ik jou dus ook een fascist noemen omdat jij de aanval op de inmiddels weer soevereine staat Irak goed praat.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:07:31 #148
60090 Akkersloot
pi_44594289
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelul. Dat punt ligt 9 jaar voor de inval. In die 9 jaar was er geen burgeroorlog in Irak. Na de inval dor de VS c.s. is die burgeroorlog er wel. 1+1 = 2
De bewijslast over wel of geen massavernietigingswaarde lag bij Sadam Hoessein omdat dat een kapitalatie voorwaarde van de door hem verloren eerste golfoorlog was.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:08:43 #149
66444 Lord_Vetinari
pi_44594321
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik noem je nu een fascist omdat je de VS eigenlijk ook wel fascistisch noemt omdat ze een soevereine staat zijn binnen gevallen. Om die zelfde reden kan ik jou dus ook een fascist noemen omdat jij de aanval op de inmiddels weer soevereine staat Irak goed praat.
Je spreekt jezelf tegen: Ik ben een fascist omdat ik de aanval van de VS op Irak afkeur, maar ik ben ook een fascist omdat ik de aanval van de VS op Irak goedpraat??? En als jij gelooft dat Irak een soevereine staat is, sta je vast ook volgende week afwachtend bij je schoorsteen om de Kerstman te begroeten.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:09:16 #150
66444 Lord_Vetinari
pi_44594338
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:07 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De bewijslast over wel of geen massavernietigingswaarde lag bij Sadam Hoessein omdat dat een kapitalatie voorwaarde van de door hem verloren eerste golfoorlog was.
Dat is omdraaiing van bewijslast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')