abonnement Unibet Coolblue
pi_44085653
Queens Park Rangers

Ik ben een aantal weken geleden op een kleine voetbal reis naar Engeland geweest, ons hoofddoel was om West Ham United te bezoeken, maar we vonden dat er zeker ook een bezoek aan een kleinere club gedaan moest worden. Dit werdt uiteindelijk Queens Park Rangers.

Deze keuze bleek een goede, de club en het stadion zijn niet super groot, maar menig eredivisie club zou jarloers zijn op de capaciteit van “Loftus Road” er kunnen namelijk 19.148 mensen in.

Het stadion ligt net zoals vele stadions in Engeland midden in een woonwijk, en vlakbij de gebouwen van de BBC studio’s in Londen.

In 1886 is de club opgericht, dit na een fusie van St Jude's en Christchurch Rangers. En kreeg in 1889 de status van een profclub.

Spelers zoals Les Ferdinand en David Seaman zijn voor de club uitgekomen en Terry Venables was er ooit trainer.

De club is bepaald geen hoogvlieger, maar toch is het stadion over het algemeen flink gevuld en heerst er een leuke sfeer. Tijdens onze reis bleken we de beste plekken gekregen te hebben op de tribune waarvoor we kaarten gekocht hadden, namelijk rij1 en op de middenlijn. Deze club zal zeker weer een bezoek gaan krijgen mochten we nog een keer naar Engeland/Londen gaan!.


Logo:



Nog meer mensen uit Nederland die deze club een warm hart toedragen??
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_44085794
Vroeger had je op Discovery Channel zo'n reclame achtig filmpje, over Discovery natuurlijk, waarbij ze met een camera zeg maar door muren en alles heen gingen, ging heel snel, maar daar kwamen ze ook door het QPR stadion heen dus.

Ik weet niet veel van de club, maar mid jaren 90 zaten ze toch nog gewoon in de Premier League? Wat ik wel weet is dat het een verdomd leuk clubje is om een keer als manager te nemen in een willekeurige voetbal manager game (lees FM2007).
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_44085874
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:26 schreef Otpor het volgende:
Vroeger had je op Discovery Channel zo'n reclame achtig filmpje, over Discovery natuurlijk, waarbij ze met een camera zeg maar door muren en alles heen gingen, ging heel snel, maar daar kwamen ze ook door het QPR stadion heen dus.

Ik weet niet veel van de club, maar mid jaren 90 zaten ze toch nog gewoon in de Premier League? Wat ik wel weet is dat het een verdomd leuk clubje is om een keer als manager te nemen in een willekeurige voetbal manager game (lees FM2007).
Klopt

In CM 2 (de 95/95 editie) speelde ik altijd met Ajax een oefenwedstrijd tegen ze en haalde vaak een verdediger van ze (geloof ik, weet ik niet precies meer). Ik ontdekte ze toen, toen ik een wedstrijd van ze verloor overigens .

Daarom viel de keuze voor mij dus ook op QPR toen we afvroegen welke andere club we zouden bezoeken.

Heb daar ook het uitshirt gekocht, wel leuk als ik het soms aan heb, dan zie je mensen echt kijken "welke club is dat"
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:34:51 #4
61061 Kiedis
Sir Psycho Sexy
pi_44085978
Sieb Dijkstra heeft hier nog gekeeped volgens mij, en Gus Uhlenbeek ! Nederlandse input bij QPR !
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 december 2006 @ 19:37:06 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_44086022
Geen klein clubje hoor, grote naam in het Engels voetbal. In mijn herinnering speelden ze vaker wel dan niet in de PL.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44086120
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef tong80 het volgende:
Geen klein clubje hoor, grote naam in het Engels voetbal. In mijn herinnering speelden ze vaker wel dan niet in de PL.

Vergeleken met Arsenal, Chelsea en zelfs West Ham (drie stadsgenoten natuurlijk) is de club niet echt zo groot (meer).
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_44086174
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:30 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Heb daar ook het uitshirt gekocht, wel leuk als ik het soms aan heb, dan zie je mensen echt kijken "welke club is dat"
Dat is idd zwaar cool. Heb zelf shirts van o.a. Boca Juniors en Maccabi Tel Aviv en dan zie je af en toe mensen stiekem turen of ze het logo kunnen herkennen!
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 december 2006 @ 19:48:55 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_44086296
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:41 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Vergeleken met Arsenal, Chelsea en zelfs West Ham (drie stadsgenoten natuurlijk) is de club niet echt zo groot (meer).
Klopt maar Preston North End was ook ooit de beste club van het land

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44086354
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klopt maar Preston North End was ook ooit de beste club van het land

Tijden veranderen

Maar het valt me overigens wel op dat de club bij de meeste voetbal liefhebbers in Nederland wel een belletje laat rinkelen. Dus qua naam is het idd niet eens zo'n kleine club

Maar ik gaat weekend vieren
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_44086361
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:41 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Vergeleken met Arsenal, Chelsea en zelfs West Ham (drie stadsgenoten natuurlijk) is de club niet echt zo groot (meer).
Ik weet niet of het zo is, maar ik heb wel het idee dat QPR één van de bekendere Britse clubs is. Natuurlijk kent iedereen bovengenoemde clubs, + Man United etc., maar Queens Park Rangers is volgens mij toch ook aardig bekend.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_44086380
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Tijden veranderen

Maar het valt me overigens wel op dat de club bij de meeste voetbal liefhebbers in Nederland wel een belletje laat rinkelen. Dus qua naam is het idd niet eens zo'n kleine club

Maar ik gaat weekend vieren
Offtopic, volgens mij zijn we telepatisch, check die tijd van posten hehehe.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_44086469
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:52 schreef Otpor het volgende:

[..]

Offtopic, volgens mij zijn we telepatisch, check die tijd van posten hehehe.
Hahaha viel me ook al op idd
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_44086753
Maareh, maak je vaker van zulke "voetbalreisjes"? Lijkt me wel cool om ook eens een keer te doen. Sowieso als ik op stedentrip ben probeer ik wel altijd een stadion mee te pikken. Wedstrijd is vaak lastiger, ligt er natuurlijk aan hoelang je er bent. Maar ik ben al in een paar leuke stadions geweest, o.a. van Chelsea en AS Monaco. Ook in Berlijn, bij het Olympia Stadion, maar daar mochten we toen niet in, was een week voor aanvang van het WK. En natuurlijk altijd een shirtje kopen, als vervanger van een souvenier in de vorm van een beeldje ofzo.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_44086835
Haha, op de middelbare school zat een ventje dat fan was van QPR. Ging jaarlijks met zijn oom potjes kijken daar, droeg met gym en in de les het shirt. Dat was jaren negentig, toen begonnen ze langzaam iets af te zakken. Was wel een aardig team nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44087145
Brentford
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 20:48:45 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_44088109
In het nummer Waving van de sublieme Bevis Frond LP New River Head is er een helemooie referentie in de tekst. Mede door dat nummer (+ de naam zelf en het feit dat de afko achtereenvolgde letters in het alphabet zijn wat ook mooi is) heb ik sympatie voor die club. Ook wel aardige shirts. Geen echte voetbal redenen - maar goed
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 december 2006 @ 21:06:06 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_44088642
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:48 schreef Doc het volgende:
In het nummer Waving van de sublieme Bevis Frond LP New River Head is er een helemooie referentie in de tekst. Mede door dat nummer (+ de naam zelf en het feit dat de afko achtereenvolgde letters in het alphabet zijn wat ook mooi is) heb ik sympatie voor die club. Ook wel aardige shirts. Geen echte voetbal redenen - maar goed
Warschijnlijk zijn wij de enigen die dat album hebben
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 23:17:05 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_44092091
Heb jij het ook?

(Op Roadburn speelde ze in de grote zaal dus wel zullen wel niet de enige zijn - heb je trouwens m'n mailtje over het Black Keys concert als gelezen?)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_44096243
Een van de grootheden die op latere leeftijd bij QPR heeft gevoetbald!
pi_44097442
Was altijd mijn favoriete Londense club, totdat ik Barnet ontdekte. Ik heb er ook nog een shirt van in de kast hangen met die mooie blauw-witte hoops. Het was vreemd om ze een paar jaar geleden op het 3e niveau te zien acteren. Nu zijn ze weer terug op het tweede niveau, maar ik ben bang dat dat voorlopig de top is voor QPR. Twee weken geleden heb ik ze nog live aan het werk gezien, tegen Cardiff, en ondanks de 0-1 vond ik QPR erg zwak. Het team bleef maar wat achterin hangen. Marc Nygaard (ex-Heerenveen) stond maar een beetje op een eiland balletjes af te wachten. Het is wel een beetje het systeem van de club onder John Gregory. In uitwedstrijden presteren ze onder hem beter dan in thuiswedstrijden.

Wat foto's van Loftus Road:







  zondag 3 december 2006 @ 10:23:28 #21
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_44097540
Nygaard

Die gozer kan dus echt niks
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 december 2006 @ 11:52:05 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_44098808
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:09 schreef Barnet_Bee het volgende:
Wat foto's van Loftus Road:

[afbeelding]

[afbeelding]
Foto 1: duidelijk dus op een plek dat in de 2e wereldoorlog geraakt is geweest ...
Foto 2: Engelser dan Engels
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_44144271
Hier nog wat foto's door ons gemaakt:













Stadion lijkt leeg btw, maar de foto's zijn voor de wedstrijd of in de rust gemaakt

Doc kan jij wat meer vertellen over dat geraakt zijn in WOII?
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_44145287
Hier was Prince Rajcomar toch ook op stage?
pi_44145389
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:05 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hier was Prince Rajcomar toch ook op stage?
Een Prince hoort wel bij een Queen ja!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')