Repeat | zaterdag 2 december 2006 @ 16:36 |
Iedereen kent ze wel die pitjes in je bumper; patsers gebruiken ze vaak overdag. Maar in die dingen zit altijd nog dat gele licht uit 1980, ziet er dus werkelijk niet uit op je mooie wagen met blauwachtig xenon. Eerste reden waarom het kut is dus. Dus ik vraag me eigenlijk af wat dan het nut van die dingen is, want als je in een donker bos ofzo veel licht nodig hebt knal je toch gewoon je grootlicht aan? Ook kut dus. En als derde komt er vaak steenslag tegenaan waardoor die dingen dus veel te snel kapot gaan. Ben ik de enige die het nut niet van die dingen inziet ![]() | |
optifree | zaterdag 2 december 2006 @ 16:39 |
Nou ik denk dat er meer labiele personen op aarde zijn zoals jij die dat denken....Maar het verschil is, dat breedstralers ook meer van de zijkant van de weg belicht (wat in sommige gevallen handig is, zoals compleet onverlichte wegen) | |
Lord_Vetinari | zaterdag 2 december 2006 @ 16:46 |
Onder de bumper = breedstralers (bedoeld om onder laaghangende mist door te schijnen). Verstralers zitten naast de koplampen en vervangen groot licht (bij standaard verstralers) of zijn extra groot licht (bij later aangebrachte verstralers). En op donkere dijkjes of 's nachts op onverlichte provinciale wegen zijn die laatste erg handig ![]() | |
Sometimes | zaterdag 2 december 2006 @ 16:47 |
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig. Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder. Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 2 december 2006 @ 16:49 |
quote:Mistlampen komen niet verder, mistlampen zijn er om de randen van de weg te verlichten, zodat je netjes op je baantje blijft. Verstralers kaatsen net zo hard terug tegen de mist. | |
Isdatzo | zaterdag 2 december 2006 @ 16:52 |
breedstralers zijn wel degelijk handig hoor, als ze dan ook echt breed schijnen.. ziet veel meer in de berm en wild heeft minder snel de neiging om de weg op te rennen | |
The_stranger | zaterdag 2 december 2006 @ 16:57 |
Mis op de juiste momenten gebruikt, zijn ze zeker wel handig.... 's nachts op de A2 bij goed zicht echter niet.... | |
_Drake_ | zaterdag 2 december 2006 @ 17:24 |
bij mijn peugeot heb ik ook verstralers, welke samen met de normale koplampen (h4) als dubbel grootlicht functioneren, en het is heeel erg prettig 'snachts op onverlichte b wegen krijg je stiekem toch een soort rally gevoel ![]() en ik vind het ook absoluut niet verkeerd staan | |
Impreza_driving_Nutcase | zaterdag 2 december 2006 @ 17:48 |
Ik heb zelf een setje Hella 1000 FF jes ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten) en het rijd een stuk fijner, zeker op donkeere polderweggetjes, waar een konijn, of verlichtingsloze fietser stukken eerder gezien worden. | |
Twanstra | zaterdag 2 december 2006 @ 17:54 |
Ik heb ze ook in mijn Peugeot 605. Werkt eigenlijk best relaxed. Zeker in die donkere steegjes en straatje......... ![]() ![]() | |
Headlong | zaterdag 2 december 2006 @ 17:55 |
Op mijn auto zit H4 voor groot en dimlicht, H1 voor de verstralers die tegelijk met het Grootlicht aangaan en H1 voor de mistlampen die Frans geel zijn. Wat echt goed werkt met mist! ![]() | |
Twanstra | zaterdag 2 december 2006 @ 17:57 |
quote:Op mijn 604 zitten helemaal gele lampen ![]() Rijd wel relaxed moet ik zeggen...... ![]() | |
TR08 | zaterdag 2 december 2006 @ 18:01 |
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen. | |
M5 | zaterdag 2 december 2006 @ 18:07 |
Ik heb D2 Xenon dimlicht en H7 voor grootlicht. Verstralers e.d. heb ik helemaal niet nodig. ![]() Xenon is echt super. | |
Hyperdude | zaterdag 2 december 2006 @ 18:07 |
Op zich heb ik meer last van die dwazen die die dingen altijd aan hebben (Hoe waardelozer de Civic, hoe groter de lampen !? ![]() Maar bij sommige otoos, bv. Alfa 156 (en kennelijk ouwe Civic's...) heb je standaard zo weinig licht dat een beetje extra verlichting wel handig is. Zelf heb ik een BMW 3 serie met Xenon, dimlicht is vrijwel altijd genoeg. | |
Isdatzo | zaterdag 2 december 2006 @ 18:10 |
quote:nee groen wordt het beste waargenomen door 't menselijk oog. | |
Repeat | zaterdag 2 december 2006 @ 19:38 |
quote:ik weet dat ze wit zijn, maar als je xenon gewend bent en je rijdt daarna in een auto met normale verlichting of je hebt van die pitjes, dan lijkt het net geel. En het ziet er ook niet uit, dat witte licht wat geel lijkt onder je mooie blauwe xenon lampjes ![]() | |
Repeat | zaterdag 2 december 2006 @ 19:38 |
quote:Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren. | |
Bob-B | zaterdag 2 december 2006 @ 19:50 |
![]() | |
JackShit | zondag 3 december 2006 @ 00:27 |
Ach, volgens mij kun je nooit genoeg lampen op je auto hebben. ![]() ![]() | |
mdeen | zondag 3 december 2006 @ 10:51 |
quote:Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien? | |
Lord_Vetinari | zondag 3 december 2006 @ 10:52 |
quote: quote: | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 11:03 |
quote:Je kunt natuurlijk ook een HID conversieset op je ver/breedstralers loslaten... | |
Youp | zondag 3 december 2006 @ 11:53 |
het mooiste is dat je aan mistlampen tegenwoordig nog maar weinig hebt.. waarom? ooit was het zo (en zo is het nog steeds) dat je een boete krijgt wanneer je met mistlicht aan rijdt als dat niet nodig is.. dit was totaal ongegrond want die dingen moeten voor de APK zodanig afgesteld staan dat ze NIET kunnen verblinden.. is ook logisch want als ze omhoog schijnen kaatsen ze tegen de mist ook terug en heb je er geen flikker aan.. nou de slimme mannen in den haag en omstreken hebben bedacht dat als de lampen voor de APK niet meer gecontroleerd of afgesteld hoeven te worden.. dat de mogelijkheid er dan is dat ze wel gaan verblinden.. dus sinds 1 januari 2005 hoeven mistlampen niet meer gecontroleerd of afgesteld te worden waardoor je er in de mist ook geen klote meer aan hebt omdat de kans groot is dat je jezelf verblind ![]() lekker veilig... | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 12:41 |
quote:Dus omdat het niet meer gecontroleerd word; gaan ze je automatisch verblinden...? Right... | |
Youp | zondag 3 december 2006 @ 13:42 |
quote:waarom denk je dat die dingen afgesteld moeten worden? ![]() ![]() | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 13:58 |
quote:Zouden er van zulke (kleine) kitjes zijn ![]() Maar dan nog, al die aftermarket xenon vind ik maar uberpauper, zo zonder hoogteregeling en sproeierd ed. ![]() | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 14:00 |
quote:Jij zit te zeuren dat je mistlampen geen zin meer hebben naast xenon omdat ze geel zijn... HID conversiesetje lost dat probleem dus op... | |
Kadesh | zondag 3 december 2006 @ 14:05 |
Brandende mistlampen/verstralers zien er mooi uit. En geven meteen een "rot op naar rechts" signaal.![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 3 december 2006 @ 14:07 |
Met sneeuwval vind ik ze wel handig.Dat gedwarrel voor je auto wordt een stuk beter te doen dan. | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 14:09 |
quote:wat is dit voor wanstaltig getunede marokkanenbak met overal angel eyes en nog lampen in de knipperlichten ed ![]() zo lelijk haha ![]() ![]() ![]() En zet hierbij maar eens je dimlicht aan, dan zie je dus je xenon branden met die gele pitjes eronder, ziet er echt niet uit. | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 14:17 |
quote:Nogmaals dus; HID conversiesetje in de mistlamp lost dit iig op... | |
Lord_Vetinari | zondag 3 december 2006 @ 14:20 |
quote:Als ik het goed zie is het een US uitvoering. En daar zijn het geen mistlichten maar 'daytime running lights', lampen die overdag zorgen dat je gezien wordt, zonder dat je je dimlicht hoeft te voeren. | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 14:20 |
quote:ja, maar niemand die een dikke auto koopt gaat deze manier van crx "tuning" toepassen. | |
Klonk | zondag 3 december 2006 @ 14:21 |
quote:da's een auto met lampjes voor mannen met een kleine piemel en die denken door die mongolen lampjes aan te zetten dat ze een grotere piemel krijgen en als ik iets niet doe snel naar rechts gaan als zo'n hansworst aankomt zetten. ![]() | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 14:21 |
quote:en die angel eyes onderin de grille dan? ![]() ![]() | |
Lord_Vetinari | zondag 3 december 2006 @ 14:22 |
quote:Volgens mij zijn dat luchtinlaten, lieverd. Anders zouden ze wel meebranden met de rest, he? | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 14:23 |
quote:Waarom niet, zou mij ook mateloos storen dat er twee verschillende kleuren lampen in zitten hoor... Anders eventueel bluevision lampen erin... Overigens; die conversies heb je natuurlijk ook in troep en kwaliteitsvariant... | |
Isdatzo | zondag 3 december 2006 @ 14:27 |
quote:als dat luchtinlaten zijn eet ik m'n sok op xebrozius style. ![]() | |
chatter | zondag 3 december 2006 @ 14:28 |
Bij mij in de straat is ook zo en knulletje die dat op zijn auto heeft. Hij weegt ongeveer 150 kilo, waar zijn buik zwaar op zijn dijen hangt, draagt een trainingspak en een baseball petje op zijn kale knar. Het typetje dat op school altijd gepest werd, zal ik maar zeggen. (Nu komen de meeste FOK!ers hiervoor ook in aanmerking. ![]() En tot overmaat van ramp, heeft hij ook nog zo een aanduw beugen op zijn kofferbak staan. ![]() En dan die uitlaat, hij heeft echt het grootste en luidste model gevonden wat toegestaan is. ![]() | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 14:34 |
quote:Tja, ik denk gewoon niet dat een directeur op internet setjes gaat bestellen voor zn S600, of em langs een kwikfitachtige toko gaat brengen voor dit soort dingen. | |
Kadesh | zondag 3 december 2006 @ 14:36 |
quote:Zijn inderdaad luchtinlaten. ![]() Hier even een duidelijker fototje. Eet smakelijk. ![]() ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Kadesh op 03-12-2006 14:50:17 ] | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 14:40 |
quote:Nee, die brengt hem naar de dealer en zegt tegen hem dattie ook xenon in z'n mistlampen wil hebben... Betaalt 1500 euro en rijdt tevreden naar huis... | |
Repeat | zondag 3 december 2006 @ 14:55 |
quote:Als ze dat zouden doen, goeie actie. Maar wat ik hiermee eigenlijk wilde zeggen en wilde weten, maar wat ik vergeten ben te posten in de TS, waarom kan je dit dan nergens bestellen, waarom is het altijd nog standaard gewoon halogeen ![]() | |
MikeyMan | zondag 3 december 2006 @ 15:12 |
quote:Tsjah... Optielijst... Er is een lijst met fabrieks-opties... Er is een lijst met dealer opties... En er zijn dingen die een dealer voor je wil doen op verzoek... Juist dit soort dingetjes kunnen ze lekker op verdienen... | |
Bob-B | zondag 3 december 2006 @ 15:55 |
quote:En van die gele ringen om je xenon heen, nou dat nodigt mij uit om op men rem te springen, want dan help ik je meteen af van zo'n afstotelijke voorkant. | |
joeltje | zondag 10 december 2006 @ 22:05 |
Ikke vinne ok mooi:![]() maar niet op de weg! alleen op de foto bij stilstaan. Het is nou eenmaal zwaar irri als er zo een achter je zit ![]() | |
MikeyMan | zondag 10 december 2006 @ 23:52 |
Zou er in bovenstaand geval wel een paar blue-visions inprikken... Toch net wat mooier... | |
joeltje | maandag 11 december 2006 @ 08:30 |
dat is een hele goede tip... Thanks! |