abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44081610
Iedereen kent ze wel die pitjes in je bumper; patsers gebruiken ze vaak overdag.
Maar in die dingen zit altijd nog dat gele licht uit 1980, ziet er dus werkelijk niet uit op je mooie wagen met blauwachtig xenon. Eerste reden waarom het kut is dus.
Dus ik vraag me eigenlijk af wat dan het nut van die dingen is, want als je in een donker bos ofzo veel licht nodig hebt knal je toch gewoon je grootlicht aan? Ook kut dus.
En als derde komt er vaak steenslag tegenaan waardoor die dingen dus veel te snel kapot gaan.

Ben ik de enige die het nut niet van die dingen inziet
pi_44081672
Nou ik denk dat er meer labiele personen op aarde zijn zoals jij die dat denken....Maar het verschil is, dat breedstralers ook meer van de zijkant van de weg belicht (wat in sommige gevallen handig is, zoals compleet onverlichte wegen)
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:46:30 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44081825
Onder de bumper = breedstralers (bedoeld om onder laaghangende mist door te schijnen). Verstralers zitten naast de koplampen en vervangen groot licht (bij standaard verstralers) of zijn extra groot licht (bij later aangebrachte verstralers). En op donkere dijkjes of 's nachts op onverlichte provinciale wegen zijn die laatste erg handig
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44081843
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig.

Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.

Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:49:21 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_44081888
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:

Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.

Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
Mistlampen komen niet verder, mistlampen zijn er om de randen van de weg te verlichten, zodat je netjes op je baantje blijft. Verstralers kaatsen net zo hard terug tegen de mist.
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:52:24 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44081951
breedstralers zijn wel degelijk handig hoor, als ze dan ook echt breed schijnen.. ziet veel meer in de berm en wild heeft minder snel de neiging om de weg op te rennen
Huilen dan.
pi_44082062
Mis op de juiste momenten gebruikt, zijn ze zeker wel handig....

's nachts op de A2 bij goed zicht echter niet....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_44082643
bij mijn peugeot heb ik ook verstralers, welke samen met de normale koplampen (h4) als dubbel grootlicht functioneren, en het is heeel erg prettig 'snachts op onverlichte b wegen krijg je stiekem toch een soort rally gevoel

en ik vind het ook absoluut niet verkeerd staan
pi_44083277
Ik heb zelf een setje Hella 1000 FF jes ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten) en het rijd een stuk fijner, zeker op donkeere polderweggetjes, waar een konijn, of verlichtingsloze fietser stukken eerder gezien worden.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:54:08 #10
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_44083416
Ik heb ze ook in mijn Peugeot 605. Werkt eigenlijk best relaxed. Zeker in die donkere steegjes en straatje......... Ook op een 80km prima rijden
pi_44083436
Op mijn auto zit H4 voor groot en dimlicht, H1 voor de verstralers die tegelijk met het Grootlicht aangaan en H1 voor de mistlampen die Frans geel zijn. Wat echt goed werkt met mist!
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:57:42 #12
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_44083481
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:55 schreef Headlong het volgende:
Op mijn auto zit H4 voor groot en dimlicht, H1 voor de verstralers die tegelijk met het Grootlicht aangaan en H1 voor de mistlampen die Frans geel zijn. Wat echt goed werkt met mist!
Op mijn 604 zitten helemaal gele lampen
Rijd wel relaxed moet ik zeggen......
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:01:55 #13
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44083582
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
pi_44083747
Ik heb D2 Xenon dimlicht en H7 voor grootlicht. Verstralers e.d. heb ik helemaal niet nodig. Ik zie genoeg.
Xenon is echt super.
V10
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:07:55 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44083749
Op zich heb ik meer last van die dwazen die die dingen altijd aan hebben (Hoe waardelozer de Civic, hoe groter de lampen !? ) dan dat ik ze zelf aan heb.

Maar bij sommige otoos, bv. Alfa 156 (en kennelijk ouwe Civic's...) heb je standaard zo weinig licht dat een beetje extra verlichting wel handig is.

Zelf heb ik een BMW 3 serie met Xenon, dimlicht is vrijwel altijd genoeg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:10:57 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44083835
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
nee

groen wordt het beste waargenomen door 't menselijk oog.
Huilen dan.
pi_44086041
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:

ik weet dat ze wit zijn, maar als je xenon gewend bent en je rijdt daarna in een auto met normale verlichting of je hebt van die pitjes, dan lijkt het net geel. En het ziet er ook niet uit, dat witte licht wat geel lijkt onder je mooie blauwe xenon lampjes
pi_44086060
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:50:06 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_44086327
of die sjonnies die zelf angel eyes in hun golfje hebben geknutseld en dan zo graag die ringetjes willen laten zien dat ze altijd met breedstralers aan rijden i.p.v. dimlicht. Nekschot verdienen ze.
pi_44093630
Ach, volgens mij kun je nooit genoeg lampen op je auto hebben.

http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_44097814
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:48 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Ik heb zelf een setje Hella 1000 FF jes ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten) en het rijd een stuk fijner, zeker op donkeere polderweggetjes, waar een konijn, of verlichtingsloze fietser stukken eerder gezien worden.
Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?
  zondag 3 december 2006 @ 10:52:36 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_44097831
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:51 schreef mdeen het volgende:

[..]

Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?
quote:
ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten)
  zondag 3 december 2006 @ 11:03:35 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44097974
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.
Je kunt natuurlijk ook een HID conversieset op je ver/breedstralers loslaten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44098852
het mooiste is dat je aan mistlampen tegenwoordig nog maar weinig hebt.. waarom?

ooit was het zo (en zo is het nog steeds) dat je een boete krijgt wanneer je met mistlicht aan rijdt als dat niet nodig is.. dit was totaal ongegrond want die dingen moeten voor de APK zodanig afgesteld staan dat ze NIET kunnen verblinden.. is ook logisch want als ze omhoog schijnen kaatsen ze tegen de mist ook terug en heb je er geen flikker aan.. nou de slimme mannen in den haag en omstreken hebben bedacht dat als de lampen voor de APK niet meer gecontroleerd of afgesteld hoeven te worden.. dat de mogelijkheid er dan is dat ze wel gaan verblinden.. dus sinds 1 januari 2005 hoeven mistlampen niet meer gecontroleerd of afgesteld te worden waardoor je er in de mist ook geen klote meer aan hebt omdat de kans groot is dat je jezelf verblind

lekker veilig...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 3 december 2006 @ 12:41:22 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44099905
quote:
Op zondag 3 december 2006 11:53 schreef Youp het volgende:
het mooiste is dat je aan mistlampen tegenwoordig nog maar weinig hebt.. waarom?

ooit was het zo (en zo is het nog steeds) dat je een boete krijgt wanneer je met mistlicht aan rijdt als dat niet nodig is.. dit was totaal ongegrond want die dingen moeten voor de APK zodanig afgesteld staan dat ze NIET kunnen verblinden.. is ook logisch want als ze omhoog schijnen kaatsen ze tegen de mist ook terug en heb je er geen flikker aan.. nou de slimme mannen in den haag en omstreken hebben bedacht dat als de lampen voor de APK niet meer gecontroleerd of afgesteld hoeven te worden.. dat de mogelijkheid er dan is dat ze wel gaan verblinden.. dus sinds 1 januari 2005 hoeven mistlampen niet meer gecontroleerd of afgesteld te worden waardoor je er in de mist ook geen klote meer aan hebt omdat de kans groot is dat je jezelf verblind

lekker veilig...
Dus omdat het niet meer gecontroleerd word; gaan ze je automatisch verblinden...?

Right...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')