Mistlampen komen niet verder, mistlampen zijn er om de randen van de weg te verlichten, zodat je netjes op je baantje blijft. Verstralers kaatsen net zo hard terug tegen de mist.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig.
Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.
Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
Op mijn 604 zitten helemaal gele lampenquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:55 schreef Headlong het volgende:
Op mijn auto zit H4 voor groot en dimlicht, H1 voor de verstralers die tegelijk met het Grootlicht aangaan en H1 voor de mistlampen die Frans geel zijn. Wat echt goed werkt met mist!![]()
neequote:Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
ik weet dat ze wit zijn, maar als je xenon gewend bent en je rijdt daarna in een auto met normale verlichting of je hebt van die pitjes, dan lijkt het net geel. En het ziet er ook niet uit, dat witte licht wat geel lijkt onder je mooie blauwe xenon lampjesquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig.
Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.
Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:48 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Ik heb zelf een setje Hella 1000 FF jes ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten) en het rijd een stuk fijner, zeker op donkeere polderweggetjes, waar een konijn, of verlichtingsloze fietser stukken eerder gezien worden.
quote:Op zondag 3 december 2006 10:51 schreef mdeen het volgende:
[..]
Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?
quote:ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten)
Je kunt natuurlijk ook een HID conversieset op je ver/breedstralers loslaten...quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.
Dus omdat het niet meer gecontroleerd word; gaan ze je automatisch verblinden...?quote:Op zondag 3 december 2006 11:53 schreef Youp het volgende:
het mooiste is dat je aan mistlampen tegenwoordig nog maar weinig hebt.. waarom?
ooit was het zo (en zo is het nog steeds) dat je een boete krijgt wanneer je met mistlicht aan rijdt als dat niet nodig is.. dit was totaal ongegrond want die dingen moeten voor de APK zodanig afgesteld staan dat ze NIET kunnen verblinden.. is ook logisch want als ze omhoog schijnen kaatsen ze tegen de mist ook terug en heb je er geen flikker aan.. nou de slimme mannen in den haag en omstreken hebben bedacht dat als de lampen voor de APK niet meer gecontroleerd of afgesteld hoeven te worden.. dat de mogelijkheid er dan is dat ze wel gaan verblinden.. dus sinds 1 januari 2005 hoeven mistlampen niet meer gecontroleerd of afgesteld te worden waardoor je er in de mist ook geen klote meer aan hebt omdat de kans groot is dat je jezelf verblind
lekker veilig...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |