abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44479305
Hmm laat maar.
http://www.eweka.nl/readers/ hijs down.
pi_44481361
bij mij doet ie het toch wel (hele dag al)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_44482054
Hijs alweer ondertussen up
  zaterdag 16 december 2006 @ 15:24:12 #154
10710 gday
propria cures
pi_44483072
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:24 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Omdat je al die licenties of films te duur vind ga je ze maar downloaden of uit gemak. Maar omdat je zo blij bent met downloaden dat je gaat betalen voor een payserver om nog sneller en beter te downloaden, is natuurlijk een redenering van Jan lul

btw.. mn Eweka accountje wil niet connecten: unable to connect newsreader60 blablabla. Op de site van Eweka kan ik niets vinden iig.
Waarom is dat een redenering van Jan Lul? Beargumenteren is tot nu toe niet je sterkste kant gebleken... Een paar euro per maand staat nou niet echt in verhouding tot wat je kwijt zou zijn als je het in de winkel zou aanschaffen. Lijkt me nogal een drogreden dus.

De reden dat ik er graag een centje voor overheb, is dat ik niet als een gefrustreerde dagelijks hoef te checken wat er op de newsserver van mijn provider te vinden is aangezien dat binnen 2,5 dag weer verdwenen is, laat staan dat ik het soms überhaupt niet kan downloaden omdat niet alle nieuwsgroepen aangeboden worden. Ik heb nu een retentie van pakweg 60 dagen en ben daar dik tevreden mee. Bovendien heb ik met m'n payservers, als ik met m'n notebook op het netwerk van de universiteit zit, een hele DVD gedownload binnen pakweg 8 minuten.
Dat je voor zulke dingen geen cent overhebt zegt niet dat anderen dat ook niet moeten doen. Dat zegt alleen dat je op dit gebied een stereotype Nederlander bent.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44483979
Hm ik heb een probleem:

Ik heb bij GrabIt een download aangezet, maar hij zegt bij ieder deeltje: Unable to connect to TESTNEWS.Home.nl:119 terwijl ik wel gewoon internetverbinding heb en zo. Het is volgens mij ook niet dat ik het adres van de server verkeerd heb ingetypt want een paar dagen geleden deed hij het nog.
Weet iemand wat ik moet doen om 'm te fixen (als dat kan)?
pi_44484165
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:24 schreef gday het volgende:

[..]

Waarom is dat een redenering van Jan Lul? Beargumenteren is tot nu toe niet je sterkste kant gebleken... Een paar euro per maand staat nou niet echt in verhouding tot wat je kwijt zou zijn als je het in de winkel zou aanschaffen. Lijkt me nogal een drogreden dus.

De reden dat ik er graag een centje voor overheb, is dat ik niet als een gefrustreerde dagelijks hoef te checken wat er op de newsserver van mijn provider te vinden is aangezien dat binnen 2,5 dag weer verdwenen is, laat staan dat ik het soms überhaupt niet kan downloaden omdat niet alle nieuwsgroepen aangeboden worden. Ik heb nu een retentie van pakweg 60 dagen en ben daar dik tevreden mee. Bovendien heb ik met m'n payservers, als ik met m'n notebook op het netwerk van de universiteit zit, een hele DVD gedownload binnen pakweg 8 minuten.
Dat je voor zulke dingen geen cent overhebt zegt niet dat anderen dat ook niet moeten doen. Dat zegt alleen dat je op dit gebied een stereotype Nederlander bent.
Ik geef je groot gelijk, zelf download ik ook als een idioot. Een payservertje is wel heerlijk moet ik zeggen. Al verbaas ik mij eerlijk gezegd dat er gewoon bedrijven zijn die die diensten aanbieden en dat er een markt voor is.

Zoals je zelf aangeeft, je zou die dvd's nooit in de winkel kopen. Uiteindelijk betaal je toch nog wat, maar niets aan de studio's maar een aan een service om die ongein naar binnen te slepen, vind ik een beetje krom, maar tegelijk knalt mn usenet hier full speed
pi_44488393
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:24 schreef gday het volgende:

[..]

Bovendien heb ik met m'n payservers, als ik met m'n notebook op het netwerk van de universiteit zit, een hele DVD gedownload binnen pakweg 8 minuten.
Nicccccce!!
0023
pi_44490887
vandaag met Eweka begonnen en ben er zeer tevreden over tot nu toe , want had eerst de newsserver van me provider tele2 en dat was max 60-80kb/s wat natuurlijk niks is.
pi_44494730
dat easynews.nl is wel lekker snel.
maar veel incomplete had ik gister. was nog maar 2 dagen geleden gepost.
gelukkig redde ik het met de PARs.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_44497247
Usenet
  zondag 17 december 2006 @ 01:10:57 #161
10710 gday
propria cures
pi_44497501
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 23:02 schreef Caesu het volgende:
dat easynews.nl is wel lekker snel.
maar veel incomplete had ik gister. was nog maar 2 dagen geleden gepost.
gelukkig redde ik het met de PARs.
Fillserver gebruiken met pay-by-download
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_44497710
quote:
Op zondag 17 december 2006 01:10 schreef gday het volgende:

[..]

Fillserver gebruiken met pay-by-download
ik gebruik newsleecher. daar kan ik dat niet instellen of wel?
of moet ik daar priority hoger instellen voor de fillserver.

net wel even Dit Was Het Nieuws in een paar minuutjes binnengehaald bij easynews.nl.
was een uur geleden gepost.
geen PARs nodig gehad.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 17 december 2006 @ 01:32:01 #163
10710 gday
propria cures
pi_44497824
quote:
Op zondag 17 december 2006 01:25 schreef Caesu het volgende:

[..]

Jawel, bij newsleecher kun je meerdere servers instellen. Als je dan bijvoorbeeld een payserver hebt waarbij je een account kunt afsluiten met een 'downloadtegoed' (pay-by-download; ik gebruik hiervoor astraweb) en je stelt hem in newsleecher in met een lagere prioriteit (dus een hoger prioriteitscijfer) downloadt newsleecher in principe alle articles van de server met de hoogste prioriteit en als hij een article niet kan vinden op die server zoekt hij het op een server met een lagere prioriteit.
  zondag 17 december 2006 @ 13:53:31 #164
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_44505728
quote:
Op zondag 17 december 2006 01:25 schreef Caesu het volgende:

[..]

net wel even Dit Was Het Nieuws in een paar minuutjes binnengehaald bij easynews.nl.
was een uur geleden gepost.
geen PARs nodig gehad.
en als je nou eens 150 gb per maand download, (voor 5 euro/maand)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  zondag 17 december 2006 @ 14:04:40 #165
10710 gday
propria cures
pi_44506136
Ik heb dat easynews ook maar eens uitgeprobeerd, maar die geeft ook niet veel newsgroups door volgens mij, of wel? Alleen de echt standaard groups. Ik wilde net een liedje hebben uit alt.binaries.dominion.classact.kissass.join dus die heb ik maar via m'n gebruikelijke payserver gedaan. Of wacht.. kan ook zijn dat easynews een retentie heeft van minder dan 9 dagen?
pi_44506411
Het ligt dan denk ik aan de retentie van easynews.nl
  zondag 17 december 2006 @ 14:13:58 #167
10710 gday
propria cures
pi_44506463
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Het ligt dan denk ik aan de retentie van easynews.nl
Wat voor retentie heeft die dan? (Geen zin om dit topic te doorzoeken. )
pi_44508827
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:13 schreef gday het volgende:

[..]

ongeveer 5 dagen
pi_44512748
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:13 schreef gday het volgende:

[..]

ze zijn op 12 of 13 december weer begonnen met lege servers.
dus inderdaad 5 dagen nu. maar het wordt dus met de dag meer. weet niet wat de uiteindelijke retentie is.
pi_44561273
Hoi,

Ben nogal nieuw mbt nieuwsgroepen. Gisteren heb ik mijzelf bij Eweka geregistreerd.
Ik kijk op newzbin.com wat er de laatste dagen allemaal op de verschillende nieuwsgroepen is geplaatst. Als ik dan met mijn newsreader (grabit) de betreffende nieuwsgroep uitlees, zie ik de geplaatste newsitems van vorige week helemaal niet meer staan.
Ik las op eweka dat er een retentie van 30 dagen is. Heb ik dan verkeerd begrepen wat retentie is? Of heb ik iets verkeerds gedaan met Grabit??

bvd voor de reacties,
m@x
-= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
----------============= Nordrassil =============----------
pi_44561369
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:32 schreef MaxPowered het volgende:
Hoi,

Ben nogal nieuw mbt nieuwsgroepen. Gisteren heb ik mijzelf bij Eweka geregistreerd.
Ik kijk op newzbin.com wat er de laatste dagen allemaal op de verschillende nieuwsgroepen is geplaatst. Als ik dan met mijn newsreader (grabit) de betreffende nieuwsgroep uitlees, zie ik de geplaatste newsitems van vorige week helemaal niet meer staan.
Ik las op eweka dat er een retentie van 30 dagen is. Heb ik dan verkeerd begrepen wat retentie is? Of heb ik iets verkeerds gedaan met Grabit??

bvd voor de reacties,
m@x
Headers worden allang niet meer gebruikt. Ga naar www.binsearch.info en maak daar een nzb aan met wat je wilt hebben
pi_44563728
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Headers worden allang niet meer gebruikt.
pi_44563953
Al snap ik het doel van headers ook niet echt. kGebruik altijd NZBtjes.
pi_44564408
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
ja ik ook, en iedereen wil zo graag supersearch voor newsleecher, maar ik heb t echt niet nodig. Gewoon FTD'tje
0023
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:25:10 #175
10710 gday
propria cures
pi_44565213
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Voor dat doel moet je teruggaan naar hoe usenet oorspronkelijk gebruikt werd. Het is van oorsprong geen download-fenomeen, maar een manier om berichten uit te wisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')