Ja precies, replica's zijn overal te koop. Ik heb ook een muurbrede replica sovietvlag, die heeft m'n ex gewoon in Duitsland gehaald. Ik zou echt niet weten waar je nog betaalbaar aan originelen kunt komen. Alleen in echt heel achteraf gelegen dorpen en bij heel van de wereld gerukte oma's, de rest heeft ze allang voor veel geld verkocht vermoed ik.quote:Op zondag 3 december 2006 03:29 schreef Stereotomy het volgende:
Toen ik in Kiev was, hadden ze in elk metrostation waar ze spullen verkochten naast het fruit, prullaria en andere zaken altijd wel een standje waar ze boeken.... en posters verkochten. Nu komen er niet zo heel veel buitenlandse toeristen daar, zeker niet op het station waar ik toen een paar posters gekocht had, dus ik zou niet weten hoe en waarom ze die dingen daar verkochten. Replica's dat wel, maar komop, echte posters zijn waarschijnlijk ook te oud om ze zomaar in je slaapkamer op te hangen. Koop dan een mooie replica en lijst het in.
Dat hangt ervan af wat je onder soviet mentaliteit verstaat. De sovietmentaliteit is naar mijn mening afgeschaft, maar - en dan met name mannen - veel mensen drinken liever dan dat ze werken. Te veel. De hele jeugd loopt ook constant met bierflesjes overal en zijn constant ladderzat (dus niet alleen op vrijdagavond he) en wie niet drinkt, die drinkt tijdens werktijd aan 1 stuk door thee met collega's en kletsen dan ipv te werken. Maar het besef dat mensen in het westen veeeeel harder werken voor die hogere salarissen, dat wil er bij hen niet in.quote:Op zondag 3 december 2006 12:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat vind jij van de cultuur. Merk je dat de USSR mentaliteit buiten de grote steden als Moskou nog lang niet is afgeschaft?
Dat jatten en de dronkenschap heb ik ook wel eens gehoord, maar dat is volgens mij iets stedelijks toch?quote:Op zondag 3 december 2006 13:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je onder soviet mentaliteit verstaat. De sovietmentaliteit is naar mijn mening afgeschaft, maar - en dan met name mannen - veel mensen drinken liever dan dat ze werken. Te veel. De hele jeugd loopt ook constant met bierflesjes overal en zijn constant ladderzat (dus niet alleen op vrijdagavond he) en wie niet drinkt, die drinkt tijdens werktijd aan 1 stuk door thee met collega's en kletsen dan ipv te werken. Maar het besef dat mensen in het westen veeeeel harder werken voor die hogere salarissen, dat wil er bij hen niet in.
Plus, iedereen jat alles wat los en vast zit, ook als daar de noodzaak niet toe bestaat. Het is gewoon een nationale sport.
Nu moet ik zeggen, dat gedrag is wel gekweekt door het sovietregime, maar het was wel degelijk sterk aanwezig voordat de communisten aan de macht kwamen. Alleen toen had je nog een sterke controle van de kerk en de zweep van de tsaar en de barin. Het zat wel degelijk oorspronkelijk al in de mensen, het is daar niet door de communisten ingekomen.
http://jmbellot.blogs.com/personnel/images/communisme.jpg
- staat geen tekst bij -
De andere plaatjes willen bij mij momenteel niet laden. Als ze dat wel doen vertaal ik ze wel, maar ik heb alles waar de tekst enige significante rol speelde van hierboven eigenlijk al vertaald, de rest is gewoon simpel af te leiden uit de tekeningen.
Nou het is wel een KGBer he, en gezien de recente polonium acties in Engeland nog best Sovjet. Ik zie trouwens de eerste toffe Bond film in 20 jaar aankomenquote:Op zondag 3 december 2006 23:19 schreef Sessy het volgende:
Lichtelijk offtopic.
Dit vind ik persoonlijk een hele mooie, opzich nog wel redelijk actueel, als je de steeds agressievere culturele imperialisme uit de VS bekijktquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:53 schreef Sessy het volgende:
[afbeelding]
In kapitalistische landen - de weg waar het talent staat
In communistische landen - vrij baan voor talent!
Welk cultureel imperialisme? Heeft Amerika een cultuur?quote:Op woensdag 6 december 2006 14:29 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk een hele mooie, opzich nog wel redelijk actueel, als je de steeds agressievere culturele imperialisme uit de VS bekijkt
Stel je niet zo aan en verbeter het gewoonquote:Op donderdag 7 december 2006 00:54 schreef Sessy het volgende:
Hmm nee, dat klopt ook weer niet wat Boris Jeltsin, dat is met een harde s achteraan en boris in de zin van strijd! (zo van, je moet strijden) is met een zachte s achteraan. Alleen westerlingen horen het verschil toch niet.
Stereotomy geeft een beetje misinformatie omtrent de vertaling in dit topic, ik vind dat een beetje irritant.
Er is een verschil tussen Boris en Boris'. Daar staat dus Boris' en dan is het niet de naam Boris. Want dat is zonder zacht teken (') op het eind.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Strijd en de chocoladefabriek dan![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |