maar hoe werkt het dan precies?quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:13 schreef Ericr het volgende:
Vooral de btw en douanerechten hier vergeten, die koude douche komt later wel.
Nee, je betaalt volgens mij alleen sales tax wanneer iets in dezelfde staat wordt geleverd. Op zendingen uit de VS zit geen belasting op bij uitvoer.quote:Op zaterdag 2 december 2006 02:22 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
maar hoe werkt het dan precies?
in amerika betaal je toch ook btw dus als je die nog eens in NL moet betalen dan kan je die amerikaanse weer terugvragen?
De waarde van de goederen moet altijd vermeld worden op een formulier dat op de buitenkant zit geplakt. Tevens heb je bij grotere paketten kans dat het kan worden opengemaakt om te kijken of het allemaal wel klopt en er geen illegale goederen inzitten.quote:En hoe doen ze dat in praktijk? Alle internationale paketten open maken, waarderen en een bonnetje uitschrijven?
Ik heb 1 kennis in the US maar die vertrouw ik niet zie hem al lopen met mijn 349 dollar bootsquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:01 schreef Stretto het volgende:
Vrienden, familie, kennissen?
Dat is niet bizar, dat is normaal.quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:00 schreef spooky1234 het volgende:
ByTheWay; bizar dat Samsung spullen in USA voor 30% goedkoper verkoopt!!
in usa hebben ze geen invoerbelastingen?quote:Op zondag 3 december 2006 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet bizar, dat is normaal.
Je hebt hier ongeveer 37% invoerbelastingen op zulk soort spul zitten.
quote:Op maandag 4 december 2006 00:59 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
in usa hebben ze geen invoerbelastingen?
gee thanks for pointing that out Captain Obvious...quote:Op maandag 4 december 2006 01:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In NEDERLAND wel
Je voert het Nederland IN. Vandaar dat het ook INvoerbelasting heet
Je betaalt het dus ook aan de Nederlandse Douane..
Opeens ben ik Captain Obvious? Waar haal jij Amerika uit dan? Ik heb het er niet over gehad. Trek je dat uit je reet ofso?quote:Op maandag 4 december 2006 01:23 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
gee thanks for pointing that out Captain Obvious...![]()
Voor electronische goederen vanuit Amerika of Taiwan bijvoorbeeld kan het aardig hoog oplopen.quote:ik ga er even vanuit dat die samsung schermen uit Japan, Oezbekistan or wherever ze vandaan komen zowel NL als USA INgevoerd worden.. als invoerbelasting in nederland 37 is zal in USA zo een belasting vergelijkbare hoogte hebben dus
100 -> invoer USA +30 = USA prijs = 130
100 -> invoer NL +37 = 137
Bovendien vraag ik me af of het wel 37% is.. klinkt als een extreem bedrag omdat je 37% en nog eens 19% BTW moet betalen.. dan moet je wel heel goedkoop kunnen produceren in het buitenland wil je het voor een betaalbare prijs kunnen aanbieden in NL.
Bedrijven maken gewoon een simpele afweging: voor welke prijs kan ik m'n spul maximaal verkopen? En dan blijkt dat in Amerika bij prijs x bijvoorbeeld 80% het koopt, en in Nederland bij prijs y 80% het koopt. In Amerika is men gewend veel minder voor hun spullen te betalen en dus zouden Amerikanen de prijzen die Nederlanders wel bereid zijn te betalen niet accepteren. Bedrijven moeten dus in de USA hun prijzen wel lager houden en in NL kunnen ze cashen.quote:Op zondag 3 december 2006 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet bizar, dat is normaal.
Je hebt hier ongeveer 37% invoerbelastingen op zulk soort spul zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |