abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:47:56 #1
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44066951
Ik zag laatst dat wij eigenlijk best een mooie kast thuis hebben staan. Een soort vitrine met 3 spotjes bovenin, waar een heleboel glimmende dingen in staan Best leuk fotomateriaal, dacht ik
Er is aan de foto's niets bewerkt, op croppen na. Dat croppen was hard nodig, door de spiegels die in de kast zitten. Er stonden allerlei storende voorwerpen op. De kast is vandaag afgestoft, maar op de eerste twee foto's is nog wat stof te zien...
Tips, hints en andere opmerkingen (en eventueel positief commentaar) zijn uiteraard welkom!

1. Net niet helemaal scherp en te krap gekaderd aan de onderkant


2. Veel stof, verder wel aardig imo


3. Veel irritante reflecties, compositie is iets te druk


4. Onderwerp in het midden, maar dat vind ik zelf niet heel erg


5. Reflecties op de achtergrond kunnen een beetje afleiden


6. Niet lekker scherp, te weinig DOF en het steuntje waar het glas op leunt is irritant


7. Wederom vervelende reflecties
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_44067713
Wurm, lieve schat...ze zijn niet scherp Commentaar zou wat eentonig worden, de rest geef je namelijk zelf ook al aan
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:28:22 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44068141
Als je zulke objecten fotografeerd kan je dat beter in een lichttent doen oid. Ik vind nu je achtergronden niet mooi en ze leiden me ook af van je onderwerpen.
Pea postte daar ooit eens een goede link voor.


Edit: ik zie nu dat deze link inmiddels verwijst naar een doe het zelf softbox. Sorry.

[ Bericht 15% gewijzigd door Schanulleke op 01-12-2006 22:33:23 ]
Life is what you make it.
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:53:50 #4
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44068789
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:28 schreef Schanulleke het volgende:
Als je zulke objecten fotografeerd kan je dat beter in een lichttent doen oid. Ik vind nu je achtergronden niet mooi en ze leiden me ook af van je onderwerpen.
Pea postte daar ooit eens een goede link voor.


Edit: ik zie nu dat deze link inmiddels verwijst naar een doe het zelf softbox. Sorry.
Waar moet ik aan denken bij zo'n lichttent? (en in welke prijsklasse...?)

@ An24: Zijn ze allemaal onscherp? Bij foto 4 (bijvoorbeeld) valt dat imo enorm mee...?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_44068875
Vooral de achtergrond werkt heel storend.

Los daarvan is het natuurlijk enorme kitsch.
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:02:27 #6
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44069025
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
Vooral de achtergrond werkt heel storend.

Los daarvan is het natuurlijk enorme kitsch.
Nee, het is wel echte Swarovski
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_44069067
2 is geen stof maar ruis, zou ik zeggen?
pi_44069074
Echte Swarovski?
pi_44069536
#3 en #7 vind ik de besten, omdat die nog iets aan compositie hebben en redelijk scherp zijn.
Verder vind ik het niet top om heel eerlijk te zijn. De nep houten achtergrond vind ik erg lelijk, maar dat is wellicht persoonlijke smaak.
Wat voor lens / camera heb je gebruikt?
Ik zou het proberen met ander licht (het is wel erg fel en eentonig nu, misschien meer het licht van 1 kant laten komen) en een groter diafragma, zodat je de achtergrond wat minder ziet. Swarovski is denk ik ook mooier op een zwarte ondergrond/achtergrond.
Probeer ook wat meer met je compositie te doen, want bijvoorbeeld #1 en #4 vind ik daar niet heel sterk in.

Gewoon flink proberen, met verschillende achtergronden en belichtingen (extern licht en diafragma's). En wellicht is wat Schanulleke aangeeft ook een idee. En vooral blijven posten natuurlijk .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:39:05 #10
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44070011
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:03 schreef veldmuis het volgende:
2 is geen stof maar ruis, zou ik zeggen?
Nee, das echt stof (ok, mss een beetje ruis, maar ISO waarde is niet anders dan bij de andere foto's)
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:04 schreef k_man het volgende:
Echte Swarovski?
Ja, echte Swarovski. Van die dingen die je bij de juwelier koopt in van die doosjes waar 'Swarovski' op staat, met zo'n zwaantje als logo enzo
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:20 schreef Elefes het volgende:
#3 en #7 vind ik de besten, omdat die nog iets aan compositie hebben en redelijk scherp zijn.
Verder vind ik het niet top om heel eerlijk te zijn. De nep houten achtergrond vind ik erg lelijk, maar dat is wellicht persoonlijke smaak.
Wat voor lens / camera heb je gebruikt?
Ik zou het proberen met ander licht (het is wel erg fel en eentonig nu, misschien meer het licht van 1 kant laten komen) en een groter diafragma, zodat je de achtergrond wat minder ziet. Swarovski is denk ik ook mooier op een zwarte ondergrond/achtergrond.
Probeer ook wat meer met je compositie te doen, want bijvoorbeeld #1 en #4 vind ik daar niet heel sterk in.

Gewoon flink proberen, met verschillende achtergronden en belichtingen (extern licht en diafragma's). En wellicht is wat Schanulleke aangeeft ook een idee. En vooral blijven posten natuurlijk .
Ik heb nu alles gefotografeerd zoals het in de kast staat (met een D50 en 18-55 kitlens). Ik zal proberen de volgende keer een andere set-up te kiezen (om het ergens anders neer te zetten, zodat t licht en de achtergrond automatisch anders worden).
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:52:39 #11
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_44070378
Schatje, Swarovksi is kitsch.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 december 2006 @ 00:17:33 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44070896
Bij een lichttent kan je het heel gemakkelijk houden. Een klein frame van PVC pijpjes, een laken er over heen en dan 2 of 3 goedkope lampjes die je aan weerszijden (+eventueel de achterkant) van het laken zet. Dan ben je er eigenlijk al, maar het is dan nog wel leuk om een aantal vellen mooi papier in verschillende kleuren te hebben als achtergrond.
Voorbeeld
van een niet zelfgemaakte lichttent.

Ik praat er wel mooi over, maar ik heb hem hier ook nog steeds op de 'to-do' list staan.
Life is what you make it.
pi_44071716
Je kunt al vrij strakke foto's maken met een eigen gemaakte lichttent.
Wat ik gedaan heb is bij de supermarkt een kartonnen doos opgezocht.
Hierna heb ik bij een boekhandel een tweetal vel kalkpapier gekocht.

De doos heb ik op het breedste gedeelte opengesneden en daar kalkpapier over geplakt.
De binnenkant van de doos heb ik beplakt met wit papier. Ook heb ik een zijkant opengesneden en beplakt met kalkpapier. ook aar kun je ook een halogeenlamp op zetten.

Voor een paar euro ben je klaar en het werk perfect voor kleine onderwerpen.
Het licht is erg zacht en je hebt geen flitser nodig.
Appelsap boppuh!
pi_44071723
Je kunt al vrij strakke foto's maken met een eigen gemaakte lichttent.
Wat ik gedaan heb is bij de supermarkt een kartonnen doos opgezocht.
Hierna heb ik bij een boekhandel een tweetal vel kalkpapier gekocht.

De doos heb ik op het breedste gedeelte opengesneden en daar kalkpapier over geplakt.
De binnenkant van de doos heb ik beplakt met wit papier. Ook heb ik een zijkant opengesneden en beplakt met kalkpapier. ook daar kun je ook een halogeenlamp op zetten.

Voor een paar euro ben je klaar en het werk perfect voor kleine onderwerpen.
Het licht is erg zacht en je hebt geen flitser nodig.
Appelsap boppuh!
  zaterdag 2 december 2006 @ 08:14:59 #15
153152 blue-eyess
ik heb een eos
pi_44073506
wij hevbbben thuis ook zo'n hele kast vol met swarofski.
mijn moeeder is er helemaal aan verslaafd
ik heb zelf er de siraden van.
nog een paar weken en dan zit ik lekker in het zwarte woud !!!!
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:21:39 #16
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44087241
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:28 schreef Schanulleke het volgende:
Als je zulke objecten fotografeerd kan je dat beter in een lichttent doen oid. Ik vind nu je achtergronden niet mooi en ze leiden me ook af van je onderwerpen.
Pea postte daar ooit eens een goede link voor.


Edit: ik zie nu dat deze link inmiddels verwijst naar een doe het zelf softbox. Sorry.
Je bedoelt deze? lightbox Ik heb em gemaakt en het werkt wel

Ik zou iig de dingetjes uit de kast halen en ze ergens vrij neerzetten idd. Mischien op een plexiglas plaatje voor een mooi spiegelend effect. Zo worden de foto's een beetje rommelig. Ziet het er in de kast zo mooi uit, op een foto wil je liever 1 bepaald onderwerp.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44100938
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:14 schreef An24 het volgende:
Wurm, lieve schat...ze zijn niet scherp Commentaar zou wat eentonig worden, de rest geef je namelijk zelf ook al aan
Daar heeft An wel gelijk in, en gezien je eigen commentaar weet je zelf ook wel dat er een hoop te verbeteren valt hier. Je eerste stap moet toch echt zijn om die dingen uit de kast te halen. De kast zelf is -met alle respect- niet al te mooi, het licht in de kast is matig en er komen allerlei reflecties bij. Pas als je die eerste stap gezet hebt, wordt het tijd om over composities en technische details te praten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 4 december 2006 @ 13:52:32 #18
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44130616
quote:
Op zondag 3 december 2006 13:25 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Daar heeft An wel gelijk in, en gezien je eigen commentaar weet je zelf ook wel dat er een hoop te verbeteren valt hier. Je eerste stap moet toch echt zijn om die dingen uit de kast te halen. De kast zelf is -met alle respect- niet al te mooi, het licht in de kast is matig en er komen allerlei reflecties bij. Pas als je die eerste stap gezet hebt, wordt het tijd om over composities en technische details te praten.
Ik zal nog een poging doen als ik weer wat meer tijd heb Thx voor het commentaar, hier kan ik weer wat mee
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_55984882
edit: Spam

[ Bericht 96% gewijzigd door Xilantof op 13-01-2008 11:40:49 ]
pi_55984920
Dag John,

Leuk!!

Groetjes,

veldmuis
  zondag 13 januari 2008 @ 16:08:48 #21
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_56000658
Nou ben ik stiekem toch benieuwd naar de aanbieding die gedaan werd.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')