abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:41:52 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45075466
Bananenbrood:

225-250 gram bloem
2¼ theelepel bakpoeder
½ theelepel baking soda of bicarbonaat
½ theelepel zout
5 eetlepels boter, margarine, vetvrije yoghurt of zure room
150 gram suiker
¾ theelepel geraspte citroen
2 geklutste eieren
2-3 fijngeprakte bananen
1 zakje vanillesuiker

Bereiding:
Meng in een schaal de bloem met de bakpoeder en de soda.
In een andere schaal de yoghurt met de suiker kloppen tot het schuimig is.
Dan de geklutste eieren er een voor een door kloppen en daarna de geprakte bananen en het vanille-extract. Voeg daarna de droge bestanddelen toe in drie gedeelten tot je een soepel beslag hebt.

uurtje in de oven, 200 graden.

Ik gooi er zelf altijd sloten rum en walnoten bij..maar da's de onverantwoorde versie
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:22:02 #32
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71188342
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:08 schreef kahaarin het volgende:

[..]

*gaat ook brede rietjes aanschaffen*

Kickje

Waar kun je brede rietjes kopen? Ik heb ze nog nooit gezien bij de Blokkers en AH's van deze wereld...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_71189249
Mmmm...banaan
quote:
Banoffee Pie

3 el. zachte roomboter, 1 pak chocoladekoekjes (250 gr.), 2 bananen, 2 blikjes gecondenseerde melk , 2 bekertjes (250 ml) slagroom, 4 el. witte kristalsuiker, 1 zakje slagroomversteviger, cacaopoeder

Bereidingswijze

- Zet de ongeopende blikjes melk in een grote
pan heet water (deksel erop!) en breng aan de kook. Laat een uurtje of twee sudderen, en zorg dat de pan niet droogkookt. Zo nodig water bijvullen.

- Vul ondertussen de plastic zak met koekjes en bewerk de boel met een deegroller tot de koekjes helemaal verkruimeld zijn

- Stort koekruimels in een kom en meng met de zachte boter tot er een plakkerig kruimeldeeg ontstaat

- Spreid kruimeldeeg uit over bodem van springvorm en druk stevig aan. Zorg eventueel voor opstaande randjes.

- Zet springvorm met deeg in de koelkast om hard te worden terwijl de melk doorkookt.

- Haal na twee uur de melkblikjes uit de pan (pas op! heet!) en wacht tot ze een beetje afgekoeld zijn voordat je ze openmaakt.

- Sla met de hand het slagroom met de suiker stijf, voeg eventueel een zakje slagroomversteviger toe.

- Snij bananen in plakjes.

- Haal springvorm met deeg uit de koelkast en beleg de taartbodem achtereenvolgens met plakjes banaan, een hele dikke laag toffee en maak af met een laag slagroom. Zeef er tot slot wat cacaopoeder boven.

- Laat taart opstijven in koelkast tot gebruik.
quote:
Bananenzuurkool

500 gr Zuurkool
800 gr AARDAPPELEN
5 Bananen
400 gr Runder gehakt
1 dl Melk
150 gr Boter of margarine
Zout-Peper-Nootmuskaat

Kook de aardappelen,pureer ze en maak de puree aan met de melk.en boter,wat peper en nootmuskoot Kook de zuurkool Bak de gehat rul.Snij de bananen in plakjes. Doe een derde van de aardappel puree in een laagje in een ovenschotel, daarop de helft van de zuurkool,daarop de helft van het gehakt,daarop de helft van de plakjes banaan.Daarop weer een derde laagje van de aardappelpuree,hierop derest van de zuurkool en het gehakt en de plakjes banaan als laast de rest van de aardappel puree er overheen.Met een vork maak men schuine streepjes in de puree. Zet de ovenschaal ongeveer 45 minuten in de oven van 225 graden.
quote:
Creoolse banaansalade

* 250 gr rijst, 3 bananen, 1 appel, 150 gr druiven, schijven ananas
* gehakte walnoten, rozijnen, geraspte kokos
* mayonaise, citroensap, chilipoeder, mosterdpoeder
* slablaadjes

Kook de rijst gaar. Snij de groenten fijn. Meng de mayonaise met ca. 2 el citroensap en de kruiden.
Meng rijst, fruit, noten, rozijnen, de kokos en nog wat critroensap en doe de dressing erdoor.
Serveer met de slablaadjes
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:05:17 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71189623

Gewone banaan in stukjes, inwikkelen in ontbijtspek, satestokje erdoor, op de bbq.
pi_71189860
Ik vind die bananensoep een beetje eng klinken maar verder lijken de recepten me erg lekker.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:56:24 #36
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_71191334
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:22 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Kickje

Waar kun je brede rietjes kopen? Ik heb ze nog nooit gezien bij de Blokkers en AH's van deze wereld...
Lol, die van mij komen uit Duitsland, een keer stom toevallig tegenaan gelopen.
be nice or go away
pi_71191875
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:05 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]

Gewone banaan in stukjes, inwikkelen in ontbijtspek, satestokje erdoor, op de bbq.
jam dat ziet er lekker uit!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:34:30 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71192803
Leuk voor kinderen ook. Ik was er in ieder geval dol op vroeger.
pi_71390296
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:52 schreef Trusten het volgende:
Mmmm...banaan
[..]

[..]

[..]

Die gecondenseerde melk, wordt dat dan uiteindelijk de toffee?
Kan het me moeilijk voorstellen! Wil het vrijdag gaan maken voor de verjaardag van , als verrassing. Zou het zonde vinden als het een rare, vieze substantie wordt
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:45:23 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71393996
Ben zelf geen enorme bananenfan, maar lief wel, dus ik doe ook wel eens wat (en kan jullie recepten zeker gebruiken).

Laatst heerlijk bananenijs gemaakt met
- Standaard ijsrecept voor vanilleijs (dus met eieren,room en vanille stokjes)
- Drie gestaafmixerde bananen
- Gehakte brokjes witte chocolade

Bananen tarte-tatin doe ik ook nog wel eens:
- Suiker carameliseren in een pannetje
- Op de bakplaat
- Hierop in de lengte doorgesneden bananen leggen
- Hierop een paar aan elkaar geplakte stukken bladerdeeg
- In de oven tot lekker bruin
Je kunt het ding zo groot maken als je wilt, als je veel mensen hebt doe je gewoon de hele bakplaat. Lekker met ijs (erop!). Wel gelijk loshalen als-ie uit de oven komt, anders krijg je m nooit meer van je bakplaat.

Heb ook nog een lekker recept voor Thaise bananen/cocos pudding dingetjes. Ga ik even opzoeken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:47:21 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71394056
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:14 schreef Isabeau het volgende:
(ooit een keer met een groep vrienden 'banaan' als thema gehad voor een weekend)
Wat voor weekend was dat?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_71398884
Banana maple toffee cake
In een hapjespan toffee maken van boter, bruine suiker en maple syrup. Hierin stukken banaan in waaiervorm schikken (in de lengte en de breedte gehalveerd).
Beslag maken van boter, bruine suiker, maple syrup, eieren, een geprakte banaan en zelfrijzend bakmeel. Beslag over de bananen gieten en in de oven.

Uit de oven na 35 minuten, 5 minuten wachten, omkeren om een bord.
pi_71403886
Banaan prakken, met slagroom vermengen en er ijs van laten draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')