abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44052756
Ik heb daarnet mijn OV-kaart opgehaald voor volgend jaar. Nu studeer ik in Rotterdam, dus ik moet volgens de geruchten een OV chipkaart daarnaast hebben. Maar nu vroeg ik het bij het postkantoor en die man wist van niks. Ik kreeg bij mijn OV-kaart nog een of ander foldertje met een site erop: www.studentenreisbewijs.nl maar daar word je ook al niet veel wijzer van. Weet iemand hoe het zit?
Want van die site kon ik opmaken dat ze mij een keer een OV-chipkaart gaan opsturen.

Krijg ik zo'n ding thuis opgestuurd of moet ik er zelf achteraan?
Maak nie regtig saak nie
pi_44052802
Je krijgt hem thuisgestuurd. Als je hem hebt aangevraags i.e.g.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_44052832
Ik heb het gevraagd aan die postbeambte en dat meisje zei dat het was uitgesteld naar het einde van dit jaar/begin volgend jaar.
Xbox Live: koenpijl
pi_44052838
je moet een foto´tje inleveren en je krijgt zo´n ding in 2007 ofzo wel opgetuurd, ik heb mijne vorig jaar al aangevraagd en heb nog steeds niks. voorlopig voldoet gewoon een ov-studentenjaarkaart.
pi_44052898
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:26 schreef Brain23 het volgende:
Je krijgt hem thuisgestuurd. Als je hem hebt aangevraags i.e.g.
Ik heb hem natuurlijk niet aangevraagd, want dat is mij ook niet gemeld.
Maar op die site www.studentenreisbewijs.nl wordt gesproken over een Studenten OV-chipkaart, maar op de site www.ovchipkaart.nl is daar ook weer niks over terug te vinden... Echt duidelijk is het allemaal niet
Maak nie regtig saak nie
pi_44053120
Je moet een foto inleven op het postkantoor.
i.e.g. geval dat heb ik vorig jaar gedaan. Gister mijn nieuw OV opgehaald en het vrouwtje zij dat de OV chip opgestuurd zou worden. Maar ja als 1+1=1 is bij de TNT dan houd het natuurlijk snel op.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:37:43 #7
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_44053217
Hij wordt begin volgend jaar opgestuurd als je een 2e pasfoto hebt ingeleverd op het postkantoor bij het ophalen van je OV.
Het leven is geen krentenbol.
pi_44055404
Ja ik ben ondertussen maar weer teruggegaan naar het Postkantoor en ze daar natuurlijk wel even bedankt voor de goede voorlichting. Tweede pasfoto ingeleverd en afwachten maar, bedankt in ieder geval
Maak nie regtig saak nie
pi_44056435
"Ze" zeiden dat je de ov-chipknip in mei toegestuurd krijgt...., maar dat zeiden ze vorig jaar ook....
pi_44056885
Er is geen enkele officieële bron wanneer het ingevoerd gaat worden, dus heb ik m'n tweede nog steeds niet ingeleverd, was ook niet nodig volgens de medewerker van het postkantoor.
sig verwijderd door FA
pi_44057016
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:17 schreef Ambrosius het volgende:
Er is geen enkele officieële bron wanneer het ingevoerd gaat worden, dus heb ik m'n tweede nog steeds niet ingeleverd, was ook niet nodig volgens de medewerker van het postkantoor.
Nou, in heel Nederland niet nee.
Maar ik zie wel dat per 1 januari 2007 de RET de chipkaart verplicht voor het reizen met tram, bus en metro.
http://www.ret.nl/?id=72
Maak nie regtig saak nie
pi_44057479
hufters
ik heb vorig jaar al een extra pasfoto ingeleverd voor dat on ding :/
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_44058639
En daarom hoef je dus dit jaar geen extra pasfoto in te leveren!
pi_44140304
Studenten OV-Chipkaart: Je sleutel voor de poortjes.

De OV-chipkaart komt eraan. In de loop van 2007 worden op steeds meer trein- en metrostations poortjes met ingebouwde kaartlezers geïnstalleerd. Op termijn gaat de OV-chipkaart alle kaartjes en abonnementen vervangen.

Op den duur zal de Studenten OV-chipkaart, de OV-studentenkaart dus gaan vervangen. Maar dit jaar heb je beide kaarten nog nodig. De Studenten OV-chipkaart is voorlopig je ‘sleutel’ om het perron op te komen wanneer er poortjes zijn geplaatst. Let op: dat werkt alleen op het moment dat je gratis mag reizen (dus óf in het weekend, óf door de week) of wanneer je met korting reist en een kaartje of voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt geladen.

Meer informatie over de OV-chipkaart in het algemeen en de kaartvoorwaarden? Ga naar www.ov-chipkaart.nl
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_44140861
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:37 schreef blrrrt het volgende:
Hij wordt begin volgend jaar opgestuurd als je een 2e pasfoto hebt ingeleverd op het postkantoor bij het ophalen van je OV.
Mja, dat zeiden ze vorig jaar ook. .

Moet ik nu wéér een foto inleveren, of hebben ze die bewaard ofzo (kan het me haast niet voorstellen, maar toch...).
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
pi_44140974
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:38 schreef Arjann87 het volgende:
Studenten OV-Chipkaart: Je sleutel voor de poortjes.

De OV-chipkaart komt eraan. In de loop van 2007 worden op steeds meer trein- en metrostations poortjes met ingebouwde kaartlezers geïnstalleerd. Op termijn gaat de OV-chipkaart alle kaartjes en abonnementen vervangen.

Op den duur zal de Studenten OV-chipkaart, de OV-studentenkaart dus gaan vervangen. Maar dit jaar heb je beide kaarten nog nodig. De Studenten OV-chipkaart is voorlopig je ‘sleutel’ om het perron op te komen wanneer er poortjes zijn geplaatst. Let op: dat werkt alleen op het moment dat je gratis mag reizen (dus óf in het weekend, óf door de week) of wanneer je met korting reist en een kaartje of voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt geladen.

Meer informatie over de OV-chipkaart in het algemeen en de kaartvoorwaarden? Ga naar www.ov-chipkaart.nl
En als je dus met de metro in Rotterdam moet reizen, is de kaart sowieso verplicht...
Maak nie regtig saak nie
pi_44142443
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:56 schreef m-kay het volgende:

[..]

Moet ik nu wéér een foto inleveren, of hebben ze die bewaard ofzo (kan het me haast niet voorstellen, maar toch...).
Dat zou ik ook wel willen weten, ik heb er vorig jaar ook 1 ingeleverd.. zouden ze 'm nog hebben? Naja, ik moet toch weer foto's maken maar dadelijk zit ik met twee verschillende foto's.. 1 voor m'n kaart en 1 voor m'n chipkaart
pi_44169883
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:43 schreef fallrite het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten, ik heb er vorig jaar ook 1 ingeleverd.. zouden ze 'm nog hebben? Naja, ik moet toch weer foto's maken maar dadelijk zit ik met twee verschillende foto's.. 1 voor m'n kaart en 1 voor m'n chipkaart
Als je er vorig jaar een hebt ingeleverd, dan hoeft dat dit jaar niet opnieuw. Althans, ik hoefde dat niet te doen en ik neem aan dat het voor iedereen zo is.
pi_44231985
Is het ook mogelijk om bij het ophalen van je nieuwe ov nog geen pasfoto in te leveren voor de ov-chipkaart ? Of krijg je daar problemen mee. Ik wil liever eerst even zien of dat allemaal wel doorgaat.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_44232137
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:48 schreef mvc het volgende:
Is het ook mogelijk om bij het ophalen van je nieuwe ov nog geen pasfoto in te leveren voor de ov-chipkaart ? Of krijg je daar problemen mee. Ik wil liever eerst even zien of dat allemaal wel doorgaat.
Ja dat hoeft nog steeds niet.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')