abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21709552
Hehe, ik heb laatst kus in de nacht van hem gelezen, vond ik ook een erg mooie roman. Heel bijzondere stijl hanteert brusselmans, maar vond het wel een leuk boek. Ik lag dan ook echt helemaal dubbel ( heel genant in de trein ) bij de zin:
"en zo praatte wij tot elkaar, als de debiel en het genie, die we tenslotte respektievelijk zijn" ( ik geloof dat ik hem helemaal verkracht in de quote, maar ben ietwat te lui om hem letterlijk op te zoeken )
pi_21749877
quote:
Op donderdag 2 september 2004 00:54 schreef Posdnous het volgende:
Tja, de Guggenheimer-reeks is toch verreweg het grappigste wat ik ook gelezen heb.

Het is zelfs zo erg dat ik het niet met mensen om me heen kan lezen, aangezien dat genant wordt door het schaterlachen

Moet wel een favoriete schrijver zijn dus.
Van de Guggenheimer-trilogie vind ik alleen de laatste echt hilarisch.

Daarnaast vind ik "Nog drie keer slapen en ik wordt wakker" zijn beste.
pi_21749967
Na de hele Guggenheimertrilogie was ik er ook wel weer op uitgekeken, heb nu in het totaal geloof ik vijf van zijn boeken gelezen, dat is wel weer genoeg.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21749973
Ik begin Heden ben ik Nuchter en Zijn er Kanalen in Aalst? toch tot zijn beste te rekenen. Heb Prachtige Ogen ook nog een keer gelezen. Eigenlijk is het helemaal niet zo'n goed boek maar een goede start, dat wel.
pi_21781286
ik vond De Droogte een geweldig boek, wellicht een hoogtepunt in zijn werk. dankzij De Slegte heb ik weer een stapeltje HB-boeken liggen om te lezen waaronder eindelijk het eerste deel van de Guggenheimer-trilogie. het ziet er wel naar uit dat deze veel milder is dan deel 2 en vooral 3.
  maandag 6 september 2004 @ 12:04:12 #81
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21782446
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 17:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik begin Heden ben ik Nuchter en Zijn er Kanalen in Aalst? toch tot zijn beste te rekenen. Heb Prachtige Ogen ook nog een keer gelezen. Eigenlijk is het helemaal niet zo'n goed boek maar een goede start, dat wel.
Prachtige Ogen is WEL een goed boek. Toffe_schuinmarcheerder! Je zult het wel met Catcher in the Rhy in het achterhoofd gelezen hebben!

Is ook het enige boekje waar Brusselmans ooit een prijs voor heeft gewonnen
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21786496
Schuldige_Klotenklapper: hij heeft qua schrijfstijl Catcher in the Rye gewoon gekopieerd. Begrijp je wat ik bedoel?
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:34:45 #83
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_21800321
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 17:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik heb die twee altijd de beste gevonden .

Hoe heet nou ook alweer die bundeling waar ze allebei, plus Prachtige Ogen en Het Zinneloze Zeilen instaan? Plotseling gebeurde er niets?

Anyway, die is aanbevolen voor elke aspirant adept.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:05:18 #84
pi_21803005
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:34 schreef Kwark het volgende:

[..]

Ik heb die twee altijd de beste gevonden .

Hoe heet nou ook alweer die bundeling waar ze allebei, plus Prachtige Ogen en Het Zinneloze Zeilen instaan? Plotseling gebeurde er niets?

Anyway, die is aanbevolen voor elke aspirant adept.
"Trilogie voor beginners" heeette die

"Plotseling gebeurde er niets" is de EX-trilogie = zeer aan te raden
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21820056
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:54 schreef dolle_hond het volgende:
ik vond De Droogte een geweldig boek, wellicht een hoogtepunt in zijn werk. dankzij De Slegte heb ik weer een stapeltje HB-boeken liggen om te lezen waaronder eindelijk het eerste deel van de Guggenheimer-trilogie. het ziet er wel naar uit dat deze veel milder is dan deel 2 en vooral 3.
Ik vond het toch echt het beste deel van die trilogie...
Milder, mwoah, misschien wel...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21827199
Ik heb een paar dagen geleden de strip van Brusselmans en Caryl Srzelicki (Is dat De Meeuw ) voor 1,50 ofzo bij de Timco gekocht. De strip zelf is uitermate waardeloos, maar Brusselmans' stijl is wel heel duidelijk te herkennen
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_21838990
Kou van Jou bevat Heden, Aalst, Dagboek van een vermoeide egoist en Vlucht voor mij. Bij mijn weten zijn Heden en Aalst nooit samen met ZInneloze Zeilen en Prachtige Ogen verschenen.
pi_21840321

Ik ondekte net een gesigneerde versie van Plotseling Gebeurde er Niks bij mijn schoolbibliotheek
"Voor de leerlingen van de beste school te wereld!
Brusselmans 12 14 '03"

Ik denk dat iemand van mijn school die heeft laten signeren bij een literair optreden in Helmond vorig jaar, en ik denk dat ik dat boek maar eens ga "kwijtraken"
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_22280719
Heb zojuist Ik ben rijk, ik ben beroemd en ik heb nekpijn uit. Ik vind dit de minste roman na Logica voor Idioten. En dat kan ik meten door het aantal keer dat ik de slappe lach in het openbaar (de trein) moest tegenhouden. Bij ik ben rijk,.. gebeurde dat 2 a 3 keer.

Ik hoop dat Brusselmans in deel vier van Iedereen is Uniek Behalve Ik uit een ander vaatje gaat tappen. Maar volgens mij ben ik een beetje naief
  Moderator zondag 3 oktober 2004 @ 15:26:39 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22373577
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb zojuist Ik ben rijk, ik ben beroemd en ik heb nekpijn uit. Ik vind dit de minste roman na Logica voor Idioten. En dat kan ik meten door het aantal keer dat ik de slappe lach in het openbaar (de trein) moest tegenhouden. Bij ik ben rijk,.. gebeurde dat 2 a 3 keer.

Ik hoop dat Brusselmans in deel vier van Iedereen is Uniek Behalve Ik uit een ander vaatje gaat tappen. Maar volgens mij ben ik een beetje naief
ja rij beroemd en nekpijn gaat echt helemaal nergens over en is (op een paar kleine dingen na) niet echt grappig

brusselmans is erg leuk maar geniet met mate !!!

en ps. deel 4 het is toch een trilogie van 13 delen waarvan hij de laatste 10 geschrapt heeft !!!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 3 oktober 2004 @ 15:30:17 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22373634
Ik heb trouwens ook de cd "val dood" waarin hij zijn eigen collumns voorleest ... erg aan te raden
  donderdag 4 november 2004 @ 21:11:30 #92
pi_23082797
Bleeeh! Toffe_Ellende heeft mijn Herman Brusselmansboek (ik ben rijk, beroemd....) afgepakt!! ik wil het terug
[/quote]
pi_23092448
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:11 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Bleeeh! Toffe_Ellende heeft mijn Herman Brusselmansboek (ik ben rijk, beroemd....) afgepakt!! ik wil het terug
Ha! De bieb heeft 'em. Het wordt nu vast gelezen door een pukkelige puber uit Berkel-Enschot!
pi_23979842
Net begonnen in "De kus in de nacht".
Lekker melig tot nog toe, en leuke woord/zin-grapjes. .
  Moderator woensdag 15 december 2004 @ 13:57:19 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_23988975
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef DennisMoore het volgende:
Ik stak geen sigaret op !
  woensdag 15 december 2004 @ 14:35:41 #96
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_23989831
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef DennisMoore het volgende:
de truc bij brusselmans is dat je je moet laten meevoeren door zijn gedachtenwereld.. die man is aan de ene kant zo labiel, depresief, maf en gevaarlijk als wat, maar daardoor heeft hij wel af en toe de meest brilliante visies op allerlei zaken. en hij heeft natuurlijk een brilliant gevoel voor humor!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_23991415
vind hem niet gevaarlijk hoor..
  Moderator woensdag 15 december 2004 @ 16:21:30 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_23992098
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vind hem niet gevaarlijk hoor..
eensch
  woensdag 15 december 2004 @ 16:24:49 #99
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_23992160
Brusselmans heeft geen enkele verkeerde letter geschreven.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator woensdag 15 december 2004 @ 16:36:31 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_23992385
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef R2cksson het volgende:
Brusselmans heeft geen enkele verkeerde letter geschreven.
Hij heeft wel zn mindere werken "ik ben rijk beroemd en heb nekpijn" die vond ik niet om door te komen .. een soort ultieme poging van herman om over niks te schrijven ... halverwege schrapt hij alle rode draden en gaat het met recht nergens meer over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')