abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 16:55:22 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44027934
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:54 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Onze bio leraar wilde ook een practicum doen, maar dat vond onze rector niet zo'n goed idee
Enkele jaren geleden stond er ergens een nieuws bericht van een leraar die wel practica deed
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44027979
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ah. Bij ons heette het dan gewoon "Biologie".
Heb je nu NAT, SK en BI in één vak zitten dan?
Nou dit is dus bio na en sk in één ->anw
En we hebben ook nog biologie dus
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_44027981
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ah. Bij ons heette het dan gewoon "Biologie".
Heb je nu NAT, SK en BI in één vak zitten dan?
Nee ANW is een vak voor mensen de mensen die een A pakket hebben, dus talen enz, ze vinden belangrijk dat die mense ook een soort vorming krijgen, die krijgen dus een combinatie, het gaat dan voornamelijk over het heelal en ziektes, en energie ( bij ons dan ) voor de mensen die een B pakket hebben is het alleen maar grappig en makkelijk, NAT, SK en BI bestaan nog steeds
pi_44028008
anw is dus eigenlijk voor de profielen economie en maatschappij en cultuur en maatschappij. Zodat ze ook een beetje natuurkunde, bio ed. meekrijgen, toch?

Daarnaast heb je ook nog gewoon de vakken apart. Maar het gekke is dat je dan dus ook nog anw moet volgen
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_44028058
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:57 schreef Soempie het volgende:
anw is dus eigenlijk voor de profielen economie en maatschappij en cultuur en maatschappij. Zodat ze ook een beetje natuurkunde, bio ed. meekrijgen, toch?

Daarnaast heb je ook nog gewoon de vakken apart. Maar het gekke is dat je dan dus ook nog anw moet volgen
Ja, helaas wel
  donderdag 30 november 2006 @ 16:59:39 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028088
Hey..dat vind ik helegaar geen slechte ontwikkeling

Ik neem aan dat de B-mensen een soortgelijk "vak" krijgen met A-vakken?
pi_44028104
Ik vond ANW echt verschrikkelijke tijdverspilling.

Steeds verslagen moeten maken en niks leren Maar voor sommige mensen was het vast allemaal nieuw en leuk..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 30 november 2006 @ 17:00:34 #33
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028111
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:56 schreef Nesle het volgende:

[..]

Nou dit is dus bio na en sk in één ->anw
En we hebben ook nog biologie dus
Dan vind ik zenuwcellen (ik neem aan dat je dingen als axionen en dendrieten meegekregen hebt?) wel weer diep in de stof gaan voor een "bijvak"
pi_44028112
De talen zijn verplicht Nem. Voor alle profielen
pi_44028120
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:59 schreef Nembrionic het volgende:
Hey..dat vind ik helegaar geen slechte ontwikkeling

Ik neem aan dat de B-mensen een soortgelijk "vak" krijgen met A-vakken?
Dat is het wel, want de gene die anw bedacht heeft, is een tijdje geleden overleden, en dat word dus nu niet meer in de vernieuwde tweede fase gegeven ( wat volgend jaar in gaat )
  donderdag 30 november 2006 @ 17:01:45 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028143
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:00 schreef Soempie het volgende:
De talen zijn verplicht Nem. Voor alle profielen
Maar dat was "vroeger" ook al zo.

B-vak: Ned, Eng, Du en eventueel kon je Fr ipv Du nemen.

Of hebben alle profielen nu Ned, Du, Eng en Fr?
pi_44028152
Dat laatste dus
  donderdag 30 november 2006 @ 17:02:47 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028170
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:01 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Dat is het wel, want de gene die anw bedacht heeft, is een tijdje geleden overleden, en dat word dus nu niet meer in de vernieuwde tweede fase gegeven ( wat volgend jaar in gaat )
De vernieuwde Tweede Fase? Waar zijn ze mee bezig? Tweede Fase I flopte al jammerlijk
  donderdag 30 november 2006 @ 17:03:07 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028183
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:02 schreef Soempie het volgende:
Dat laatste dus
Ook geen gekke ontwikkeling
pi_44028196
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar dat was "vroeger" ook al zo.

B-vak: Ned, Eng, Du en eventueel kon je Fr ipv Du nemen.

Of hebben alle profielen nu Ned, Du, Eng en Fr?
Havo: Ned, Eng en Du1 of Fa1
Vwo: Ned, Eng en Du1 en Fa1
Volgend jaar, vernieuwde 2de fase is het
Havo: Ned, Eng
Vwo: Ned. Eng en Du1 of Fa1
Dus je hoefd minder talen wanneer je een B vak doet.
GVD, waarom ben ik geen jaar later geboren
  donderdag 30 november 2006 @ 17:03:45 #41
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028201
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:01 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Maar dat die man dat bedacht heeft is helemaal niet slecht lijkt me hoor
Waarom vind jij dat wel?
pi_44028258
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ook geen gekke ontwikkeling
Ach, dat vind ik wel. Waarom zou iedereen overal goed in moeten zijn of weet van moeten hebben? Je hebt de basisvorming toch wel, dat lijkt me wel genoeg. Ik heb een vriend die nu sterrekunde, natuurkunde, wiskunde EN biologie studeert en hij zou nooit z'n VWO hebben gehaald met al die talen. Hij haalde daar altijd onvoldoendes voor. Zonde dus, want hij is briljant in de exacte vakken. Maar dat is mijn mening
pi_44028274
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar dat die man dat bedacht heeft is helemaal niet slecht lijkt me hoor
Waarom vind jij dat wel?
Nee het is idd heel goed voor de A mensen, en dat die ook wat ontwikkeling meekrijgen enz.
Alleen vind ik het jammer dat dat samen met de B mensen gegeven word, gevolg, dat het gewoon een bij vakje voor de B mensen is, maar wel een bijvakje waar je wel veel tijd in moet steken
pi_44028300
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ach, dat vind ik wel. Waarom zou iedereen overal goed in moeten zijn of weet van moeten hebben? Je hebt de basisvorming toch wel, dat lijkt me wel genoeg. Ik heb een vriend die nu sterrekunde, natuurkunde, wiskunde EN biologie studeert en hij zou nooit z'n VWO hebben gehaald met al die talen. Hij haalde daar altijd onvoldoendes voor. Zonde dus, want hij is briljant in de exacte vakken. Maar dat is mijn mening
Dat heb ik dus ook, ik ploeter met de talen... exacte vakken own ik.... kort door de bocht gezegt
pi_44028311
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:06 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Nee het is idd heel goed voor de A mensen, en dat die ook wat ontwikkeling meekrijgen enz.
Alleen vind ik het jammer dat dat samen met de B mensen gegeven word, gevolg, dat het gewoon een bij vakje voor de B mensen is, maar wel een bijvakje waar je wel veel tijd in moet steken
Precies
pi_44028459
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:49 schreef Nesle het volgende:
Ik vind biologie ook moeilijk zeg! Over de synaps en alles.
Op het tentamen toch zeker heel veel gegokt. Bleek wel goed te zijn trouwens

Nu gaat biologie trouwens over het babys maken en krijgen.
Dus de hele klas zit aandachtig te luisteren
Misschien mag je een condoom vasthouden!
pi_44028482
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

Misschien mag je een condoom vasthouden!
Uitrollen over een bezemsteel
  donderdag 30 november 2006 @ 17:16:48 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44028551
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Maar diezelfde knakker zou wellicht op een sterrenwacht in Frankrijk kunnen werken. Wat nu niet gaat omdat hij geen Frans heeft.

Nederland staat er zo goed voor OMDAT we juist zo'n breed spectrum aan vakken hebben.
Iets dat goed voor je is hoeft helaas niet altijd leuk te zijn. Maar het heeft echt wel zo z'n voordelen.
Of het nu een statisticus wordt die wat biologie heeft meegepikt of een natuurkundige die wat Duits heeft meegenomen.

Het kan allemaal zo z'n voordelen hebben.
pi_44028603
Dat ben ik wel met je eens Nem, maar hij heeft natuurlijk wel van de brugklas tot en met de 4e frans en duits gehad. Dus het is niet zo dat hij er niks van mee heeft gekregen.
pi_44028668
En ik meet ook met twee maten, aangezien ik het wel weer een goede zaak vind dat iedereen wiskunde verplicht heeft Wat trouwens helemaal niet gek is, aangezien bij veel studies Statistiek een vak is en als je dan geen wiskunde hebt gehad heb je een probleem.

Maar die talen he..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')