De ¤ is $1.30, de VS is een goedkoop vakantie landquote:Op donderdag 30 november 2006 15:25 schreef pierce het volgende:
maar ja, wie wil er nu nog naar de vs?
Ik kan me wel voorstellen dat je er graag weg wilt...
zal wel mooi zijn. Ik ga op kerstvakantiequote:Op donderdag 30 november 2006 17:38 schreef matthijst het volgende:
Of Kassa loopt te zwetsen
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=2949652&nodes=all
als je naar de "aan te geven" rij gaat en je geeft het aan, dan mag je dus zonder invoerrechten verder, als je tenminste niet ook nog 31 euro aan kleren had gekocht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:03 schreef Party_P het volgende:
Stomme vraag misschien maar:
Stel dat ik op vakantie ga naar de VS en koop daar (bijv) een digitale camera voor (omgerekend) 400 euro en Ik kom terug in NL, de douane pikt mij eruit en ze zien de camera. Dan heb ik dus geen probleem en hoef ik geen belasting te betalen? En invoerrechten dan?
en daarom moet je het doosje ook wegpleuren (of vouwen en ergens anders stoppen) en die camera als los item in je handbagage dragen ;. Maar goed met 400 euro zit je er toch onder? dus dan zal het wel geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:03 schreef Party_P het volgende:
Stomme vraag misschien maar:
Stel dat ik op vakantie ga naar de VS en koop daar (bijv) een digitale camera voor (omgerekend) 400 euro en Ik kom terug in NL, de douane pikt mij eruit en ze zien de camera. Dan heb ik dus geen probleem en hoef ik geen belasting te betalen? En invoerrechten dan?
Eindelijk een teken dat het niet in de vergetlheid is geraakt... Nu maar hopen dat het geen loze belofte is. We hebben er lang genoeg op moeten wachten!quote:Hogere belastingvrije invoer EU later
BRUSSEL - De verhoging van het bedrag aan goederen dat reizigers belastingvrij de Europese Unie mogen invoeren gaat waarschijnlijk pas 1 januari in. De Europese Commissie mikt nu op die datum, aldus een ambtenaar van EU-commissaris Laszlo Kovacs (douane) dinsdag.
Eerder werd gestreefd naar de loop van dit jaar. Het maximumbedrag voor belastingvrije invoer van cd's, spijkerbroeken of andere aankopen gaat dan omhoog van 175 naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie over land de EU binnenkomt mag voor 300 euro meenemen zonder btw of accijns te hoeven betalen.
Tweede-Kamerlid Ineke Dezentjé Hamming (VVD) bepleitte vrijdag dat toeristen al in augustus kunnen genieten van het hogere bedrag aan belastingvrije invoer. "Dan zit die designerjeans of dat paar schoenen toch een stuk lekkerder als je thuiskomt."
(bron)
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:20 schreef Michiel72 het volgende:
[..]
Eindelijk een teken dat het niet in de vergetlheid is geraakt... Nu maar hopen dat het geen loze belofte is. We hebben er lang genoeg op moeten wachten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |