Laatste tijd zie ik een aantal mensen op MSN die (onbewust) wormen doorsturen. Deze wormen hebben de volgende kenmerken:
berichten die worden verstuurd met teksten als:
" Hey is this you ? [link van foto] "
"Check this [link van foto]"
"Hey is this you? [stuurt image]"
etc. Deze berichten die onwillig verzonden worden zijn veroorzaakt door op de link te klikken of de foto te accepteren. Zodra je dat doet ben je ook geinfecteerd en stuurt hij het door aan je contactpersonen als je chat.
Omdat dit virus de laatste tijd weer wat meer voorkomt (omdat mensen hier op blijven klikken) heb ik hier de oplossing maar weer eens boven water gehaald:
1.
Ga naar
deze site of
deze en download het programma CCleaner
2.
Installeer het programma,
LET wel op! tijdens het installeren kun je ergens vakjes aanvinken, hier staat ook dat de sponser, yahoo, hun toolbar zal installeren. Vink deze uit indien je niet wilt dat deze sponsor toolbar van Yahoo geinstalleerd word. (aangeraden)
3.
Verwijder MSN van je computer. Ga naar Start --> Configuratiescherm --> Software en zoek MSN messenger op uit de lijst en verwijder hem door de knop verwijderen te kiezen.
4.
Herstart je computer en vóórdat het balkje met windows logo verschijnt hou je
F8 of F11 in (moet je even testen, dat verschilt)
5.
Kies om op te starten in veilige modus. Ga naar: C:\Program Files\ en verwijder de Windows Live Map (als deze er nog staat)
6.
Dan ga je naar het programma CCleaner en start je deze. Draai de Cleaner en de Issues (linker vak):
Run Cleaner (analyse --> Run Cleaner) en Scan for Issues (scan for issues --> Fix Selected Issues)
7.
Daarna start je je computer opnieuw op in normale modus en installeer je
MSN Messenger opnieuw.
Succes! Als er vragen zijn hoor ik ze graag