Volgens mij zijn er bepaalde landen waarvoor je paspoort een half jaar geldigheids duur moet hebben, ik meen tsjechie en aanverwante artikelen, misschien even checken bij de ambassade van je vakantieland als het een van de voormalig oostbloklanden betreft, de europese landen kunnen wel gewoon op een geldig paspoort.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:44 schreef SHE het volgende:
Howdy,
Ik was benieuwd of je paspoort een minimale geldigheidsduur moet hebben om te kunnen vliegen?
Mijn pp loopt in april af, en ik wil medio feb of medio maart op wintersport en ga dan vliegen..is dat een probleem?
Ik dacht dat dat niet klopte maar toch is het zo, weer wat geleerdquote:Op woensdag 29 november 2006 13:24 schreef Ultralaser het volgende:
Net naar de VS ambassade gebeld. Een nederlands paspoort moet geldig zijn tijdens de reis. De geen 6 maanden meer. Moet namelijk zelf naar de VS over 2 weken en die van mij loopt af in mei.
http://netherlands.usembassy.gov/useful_info_vwp.htmlquote:Travelers that are citizens of nations participating in the VWP (see list at the end of this note) must have a machine-readable passport that is valid for six months after their expected stay in the US. A few countries, including the United Kingdom and the Netherlands, are exempt from this six-month rule. Their citizens can use their passports right up to the expiration date, as long as the passport is still valid when the traveler departs the United States.
Ligt aan het land waar je naartoe gaat. Informeer evt. bij de ambassade. Binnen de EU is er geen minimale duur dacht ik.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:44 schreef SHE het volgende:
Howdy,
Ik was benieuwd of je paspoort een minimale geldigheidsduur moet hebben om te kunnen vliegen?
Mijn pp loopt in april af, en ik wil medio feb of medio maart op wintersport en ga dan vliegen..is dat een probleem?
Heeft dat niet te maken met de Schengen verdragen?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet klopte maar toch is het zo, weer wat geleerd
[..]
http://netherlands.usembassy.gov/useful_info_vwp.html
De Schengenlanden voerden een gemeenschappelijk visumbeleid in voor het Schengengebied en spraken af dat zij doeltreffende controles aan de buitengrenzen zouden invoeren. Controles aan de binnengrenzen kunnen gedurende een beperkte periode worden verricht indien de openbare orde of de nationale veiligheid dit vereisen. De praktische implementatie van de afspraken is geregeld in de Schengen Uitvoeringsovereenkomst.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef Gunner het volgende:
De US heeft niets met het verdrag van Schengen te maken
Ga nu een pasfoto regelen en ga een nieuwe aanschaffenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef SnuggLe het volgende:
Fok...volgensmij loopt die van mij af op 6 april 2010. Ik vlieg terug uit Mexico op 12 oktober.
Heb nog een WEEK om wat nieuws te regelen!?!?
Je daar laten blijvenquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:47 schreef SnuggLe het volgende:
En wat kan men doen als je dit NIET op orde hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |