Idd anders blijf je in de onderzekerheid zittenquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:00 schreef danos het volgende:
ga anders ff langs de huisarts
Ik zou als ik jou was een verwijzing vragen voor een cardioloog. De kans dat je een hartinfarct hebt gehad is klein, maar er kan wel wat anders aan de hand zijn en de aanleg heb je zo te horen. Sowieso is het dan verstandig om te stoppen met roken he. Dat je matig rookt zegt niets. Elke sigaret is er een te veel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:16 schreef Sneakie het volgende:
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik iid maar eens terug ga naar de huisarts
Leeftijd zegt wel degelijk iets, de kans dat je een hart infarct krijgt op zo'n jonge leeftijd als de TS is bijna onmogelijk. Het lichaam zit anders in elkaar dan mening mens denkt. Als je er bang voor bent ga je even langs de huisarts, die kan het je misschien zo vertellen. Eventueel als extraatje nog een hartfilmpje op SEH en dan mag je waarschijnlijk wel weer weg. Pas als je het vaker zal hebben zal de cardioloog naar je kijken. Maar denk eigenlijk dat het met je stress en het roken te maken heeft.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:05 schreef MaxPower het volgende:
Leeftijd zegt niks, je risicofactoren en symptomen kunnen idd duiden op iets aan je hart. De huisarts zal je met dit verhaal direct doorverwijzen naar een cardioloog!
Boeiendquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:04 schreef Sneakie het volgende:en verder heb ik ook niet zo snel gehoord dat vroegvolwassen zo snel een hartinfarct kunnen krijgen
Idd.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Boeiend
Uitzonderingen zijn er altijd. Ga nou maar naar die huisarts van je
Helaas gaat dit in 2006 voor ons niet meer. Simpelweg door onze westerse leefstijl. Diabetes type 2 kwam vroeger ook alleen maar bij oudere mensen voor. Tegenwoordig zie je dit zelfs al bij kinderen. Daarnaast heeft T.S. hart -en vaatziekten in de familie en ook nog op jonge leeftijd. Dit is een risicofactor om zelf ook op jonge leeftijd iets te krijgen aan je hart.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:42 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Leeftijd zegt wel degelijk iets, de kans dat je een hart infarct krijgt op zo'n jonge leeftijd als de TS is bijna onmogelijk. Het lichaam zit anders in elkaar dan mening mens denkt. Als je er bang voor bent ga je even langs de huisarts, die kan het je misschien zo vertellen. Eventueel als extraatje nog een hartfilmpje op SEH en dan mag je waarschijnlijk wel weer weg. Pas als je het vaker zal hebben zal de cardioloog naar je kijken. Maar denk eigenlijk dat het met je stress en het roken te maken heeft.
Jij studeert geneeskundequote:Op woensdag 29 november 2006 17:44 schreef DDM het volgende:
[..]
Helaas gaat dit in 2006 voor ons niet meer. Simpelweg door onze westerse leefstijl. Diabetes type 2 kwam vroeger ook alleen maar bij oudere mensen voor. Tegenwoordig zie je dit zelfs al bij kinderen. Daarnaast heeft T.S. hart -en vaatziekten in de familie en ook nog op jonge leeftijd. Dit is een risicofactor om zelf ook op jonge leeftijd iets te krijgen aan je hart.
Interessant is ook een studie die tientallen jaren geleden heeft plaatsgevonden. Op bijna alle gesneuvelde soldaten die gestorven zijn tijdens de Vietnam oorlog is toen obductie verricht. Gekeken is toen naar de kransslagaderen. De slagaders van je hart. Bij bijna elke soldaat waren er al tekenen van aderverkalking te zien. En aderverkalking kan een hartinfarct geven. Natuurlijk leven soldaten anders dan de gemiddelde mens, maar deze jongens waren tussen de 20 en 30 jaar. Natuurlijk roken soldaten veel (en misschien wel meer ongezonde dingen) maar zo zie je maar wat roken al voor schade kan aanrichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |