quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:26 schreef Noortjuh het volgende:Met een project voor school ben ik bezig een oplossing te zoeken om geestdodend werk aangenamer/minder geestdodend te maken en de tijdsbeleving te veranderen. Bijv. fabriekswerk, dit kan erg saai zijn steeds dezelfde handeling verrichten en dit van 9 tot 5 zal de tijd zeker niet versnellen...
Mijn idee: luisterboeken
Iedere werknemer kan een koptelefoon krijgen en luisteren naar muziek of een boek die wordt afgespeeld. Het kan een educatief boek zijn maar ook bijv. romans, thrillers en detectives.
Op die manier is veel werk niet meer geestdodend en wordt het werk ook wat minder saai.
[
afbeelding]
1)Wat vinden jullie van het idee(is het haalbaar, nuttig of helemaal niet) 2)hebben jullie nog andere tips/ideeen om werk minder geestdodend te maken?3)Heeft er iemand ervaring met geestdodend werk? Hartelijk dank alvast voor de reacties!!!
1) Lopende band-werk en boeken luisteren is echt een combinatie van niks...
niet afkrakend bedoeld hoor, maar een boek volgen (opletten/concentratie) en dan óók nog es je werk daarbij moeten doen is dubbel vermoeiend (zowel fysiek als geestelijk)
2) muziek, afwisseling met andere mensen...
meestal zijn er verschillende taken binnen het productieproces, een verandering van omgeving en werk helpt echt heel veel, tegelijkertijd leer je de collega's beter kennen (moet er nu eenmaal mee samenwerken) en leer je meer over het volledige productieproces
je zou bijvoorbeeld om de 3 uur een wissel kunnen doen..
3) zelf veel productiewerk gedaan in het verleden en vaak moet je echt je kop bij het werk houden..
afwisseling heeft me wel veel gered in die tijd,.. op een gegeven moment was ik allround en werd ik dus overal voor gevraagd... heerlijke afwisseling, ook al was het zwaar werk..