Wacht ff.. dus als een uitlaat lek is (in dit geval de voorpijp) komen de gassen de auto in?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:10 schreef IBAZ het volgende:
Als die uitlaat lekt, dan kunnen de uitlaatgassen bij stilstand of bij lage snelheden in het passagierscompartiment binnendringen en de bestuurder en passagiers onwel maken. Als je een afspraak hebt bij de garage vanwege het vervangen van die uitlaat, dan weet je dus dat die uitlaat ondeugdelijk is. Dan moet je er niet mee gaan rijden. Doe je dat toch dan neem je bewust het risico en moet je niet zeuren als je een bon krijgt.
maar dan nog moet de bekeuring wel voor het juiste feit worden uitgeschreven lijkt mequote:Op dinsdag 28 november 2006 12:10 schreef IBAZ het volgende:
Als die uitlaat lekt, dan kunnen de uitlaatgassen bij stilstand of bij lage snelheden in het passagierscompartiment binnendringen en de bestuurder en passagiers onwel maken. Als je een afspraak hebt bij de garage vanwege het vervangen van die uitlaat, dan weet je dus dat die uitlaat ondeugdelijk is. Dan moet je er niet mee gaan rijden. Doe je dat toch dan neem je bewust het risico en moet je niet zeuren als je een bon krijgt.
Er zit nogal een verschil tussen of het vermengd is met buitenlucht of dat het zo je auto instroomt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:17 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Wacht ff.. dus als een uitlaat lek is (in dit geval de voorpijp) komen de gassen de auto in?
Die pijp loopt gewoon onder de auto door, waardoor imho je argument geen steek houdt. Je kunt dan immers ook onwel worden als je bij het verkeerslicht achter een andere auto staat.
Verder is het ding op vrijdag gaan rammelen, is er vrijdag een afspraak gemaakt bij de garage voor de zaterdag. De bestuurder moest vrijdagnacht werken en kon omwille van de tijd niet met het OV naar huis. Ik vind niet dat ie nalatig is geweest o.i.d. Daarnaast zijn er gevaarlijker zaken dan een kapotte uitlaat die minder worden bekeurd. En das krom, vind ik.
spijkertje op het kopje geslagen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
"Mijn remmen doen het niet maar ik heb morgen een afspraak bij de garage".
Auto's zijn dicht. Enige boeiende luchtinlaat is een open raam/dak of je ventilatie. Enige manier om vergast te worden in je auto is als je uitlaatspruitstuk eraf pleurt en alle uitlaatgassen direct je auto ingezogen worden, anders blijft het bij een naar geurtje.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen of het vermengd is met buitenlucht of dat het zo je auto instroomt.
Concentraties zijn dan véél hoger. Dat is wat het gevaarlijk maakt.
Hier zijn overigens ook écht doden door gevallen.
Er zijn altijd wel garages te vinden die de uitlaat vervangen zonder afspraak te maken. En ik kan mijnheer de Agent wel begrijpen, zulke verhalen krijgen ze dagelijks voorgeschoteld of het geloofwaardig is, is een tweede.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:17 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Wacht ff.. dus als een uitlaat lek is (in dit geval de voorpijp) komen de gassen de auto in?
Die pijp loopt gewoon onder de auto door, waardoor imho je argument geen steek houdt. Je kunt dan immers ook onwel worden als je bij het verkeerslicht achter een andere auto staat.
Verder is het ding op vrijdag gaan rammelen, is er vrijdag een afspraak gemaakt bij de garage voor de zaterdag. De bestuurder moest vrijdagnacht werken en kon omwille van de tijd niet met het OV naar huis. Ik vind niet dat ie nalatig is geweest o.i.d. Daarnaast zijn er gevaarlijker zaken dan een kapotte uitlaat die minder worden bekeurd. En das krom, vind ik.
Afwateringsgaatjes zijn zo gemaakt dat er voornamelijk water uitloopt, geen uitlaatgassen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:25 schreef cyberbetica123 het volgende:
[...]
"Wat U hoort zijn de afwateringsgaatjes, zodat mijn uitlaat niet zo snel roest oom agent, dat mag volgens artikel 5.2.11"
Wel dus; een uitlaat hoort gewoon dicht te zijn.quote:Lek of niet, aan de kant van de weg kan oom agent je daar echt niet voor op de bon slingeren omdat hij denkt dat je uitlaat lek is.
Dus als je je ventilatie uitzet en je raam dicht houdt, stik je na verloop van tijd? Er zitten echt wel openingen in je auto, bijvoorbeeld onder je achterbumper. En daarbij, als je ventilatie uitlaatgassen opzuigt kunnen er ook giftige gassen zoals koolmonoxide je auto binnendringen en dat is gevaarlijk.quote:[..]
Auto's zijn dicht. Enige boeiende luchtinlaat is een open raam/dak of je ventilatie. Enige manier om vergast te worden in je auto is als je uitlaatspruitstuk eraf pleurt en alle uitlaatgassen direct je auto ingezogen worden, anders blijft het bij een naar geurtje.
Dat is geprobeerd, de uitlaat moest echter besteld worden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:26 schreef Elephant het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel garages te vinden die de uitlaat vervangen zonder afspraak te maken. En ik kan mijnheer de Agent wel begrijpen, zulke verhalen krijgen ze dagelijks voorgeschoteld of het geloofwaardig is, is een tweede.
Ja, zo lust ik hem ook wel. Technisch heb je gelijk; de auto voldoet niet aan het voertuigreglement en dat mag niet. Er zit echter wel een nuanceverschil v.w.b. het veroorzaken van gevaarlijke situaties tussen een lekkende uitlaat en niet functionerende remmen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
"Mijn remmen doen het niet maar ik heb morgen een afspraak bij de garage".
Heb je daar een bron van? Als dit zo is is het wel een argument om bezwaar mee aan te tekenen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Deze boete kan alleen uitgeschreven worden als met meetapparatuur daardwerkelijk een gaslek gemeten is. Is dit niet zo dan moet je ten alle tijde bezwaar aantekenen en daarin neerzetten dat dit niet gemeten is.
Niet voor dit voorbeeld, maar ik denk dat het wel een vergelijkbaar iets.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:03 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Als dit zo is is het wel een argument om bezwaar mee aan te tekenen.
Geluidsproductie en gasdichtheid zijn wel 2 verschillende dingen. Hoewel ze beide voortkomen uit artikeltjes in het voertuigreglement. Ik ga eens op zoek naar informatie.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet voor dit voorbeeld, maar ik denk dat het wel een vergelijkbaar iets.
Mijn neef heeft namelijk ooit een boete gekregen omdat de agent vond dat er te veel geluid uitkwam. Hij heeft toen bezwaar aangetekend en ook gezegd dat je dit niet kunt constateren zonder een meting te doen. Zijn boete is toen vervallen aangezien er inderdaad geen enkel bewijs was dat het volume inderdaad te hard was.
Niet per definitie.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:03 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik hem ook wel. Technisch heb je gelijk; de auto voldoet niet aan het voertuigreglement en dat mag niet. Er zit echter wel een nuanceverschil v.w.b. het veroorzaken van gevaarlijke situaties tussen een lekkende uitlaat en niet functionerende remmen.
En snelheid ook. Toch moet er iets op papier staan van een meting om je een boete uit te kunnen schrijven die rechtsgeldig is. En zo werkt het met allemaal die dingen. Anders hadden agenten het wel heel makkelijk om hun quotum te halen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:13 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Geluidsproductie en gasdichtheid zijn wel 2 verschillende dingen. Hoewel ze beide voortkomen uit artikeltjes in het voertuigreglement. Ik ga eens op zoek naar informatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |