Sta je een url überhaupt niet toe? Of laat je de link achterwege? Dus geen <a href=""></a>?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:36 schreef Bartje71 het volgende:
Dat is inderdaad een keuze. Maar op de meeste sites wil ik gewoon geen URL's om spam tegen te gaan... niet van bots en niet van mensen die hun site proberen te pluggen.
dan zou je ook kunnen zeggen dat je hem met css gewoon een display: none geeftquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:41 schreef joolee het volgende:
@beerten: ik denk dat hij urls gewoon helemaal niet toestaat
Ik heb zelf geen last van het probleem omdat ik geen anonieme dingen toelaat op mijn site(s).
Als ik dat wel zou hebben zou mijn oplossing zijn om via css een veld (met logische naam) een paar honderd duizend pixels naast het venster te zetten en wanneer er toch iets in dat veld is ingevoerdgewoon de post te blocken
Onzin, de gewone gebruiker wordt dagelijks geconfronteerd met spammail. Daar naast is hij allang bekend met captcha's. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker het pas als hinderlijk ervaart wanener die captcha praktisch onleesbaar wordt.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:34 schreef beerten het volgende:
[..]
Jij bent geen gewone gebruiker. Je bent webmaster en hebt begrip voor die captcha's. De "gewone" gebruiker ervaart dit anders.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:05 schreef wobbel het volgende:
Hallo medefokkers,
Ik ben zoals altijd weer aan het prutsen met wat PHP, maar ik zit nu met het gedoe dat ik 2 formulieren uit elkaar wil houden.
In de HTML staan 2 formulieren (<form name="bier"> en <form name="tieten">), beide met als doel verwerk_formulier.php. Is het dan mogelijk om die 2 formulieren uit elkaar te houden? bijv. if ( $_POST['formnaam'] } else { andere form ?
Naja, en anders maak ik wel 2 php files...maar ik wil het niet zo vol hebben o pde server
Of een hidden input type gebruiken om de forms uit elkaar te houden, of de submit buttons een naam geven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:31 schreef slakkie het volgende:
[PHP] 2 formulieren uit elkaar houde
[..]
voor ecommerce zijn er plug ins te vinden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:58 schreef Chandler het volgende:
En hoe werkt dat iDeal eingelijk? kon er namelijk geen scripts ed voor vinden
Ik heb een tabel klanten, produkten, bestellingen en een tabel bestelling_content.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:12 schreef Chandler het volgende:
Mensen,
Hoe werkt een webshop eingelijk? want voor mijn vriendin ben ik er reeds 1tje aan het maken maar kwam vandaag tot de ontdekking dat het toch best een heel karwei is!
Nu wil ik graag hoe een webshop het doet na de bestelling, want produkten in een database is niet echt heel moeilijk te realiseren (heb ik al) maar hoe gaat het na het moment dat de klant de produkten besteld!? wat voor manieren hebben jullie gebruikt en wat raden jullie mij aan?
Zelf heb ik nu uitgedokterd dat de produkten (in dit geval is er maar is er voor ieder produkt maar 1) gewoon op 0 in het systeem (database) komen te staan. En dan verbind ik een code aan al deze artikelen dmv een link tabel (id, code, klant_id, produkt_id) er kunnen dus ook meerdere produkten met dezelfde code in de database staan.
Hoe lossen jullie dit op?
Ben ik helemaal met je eens. Het was maar een idee...quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Er zijn duizenden kant en klare webshops, applicaties en modules, niet alleen van de hostingprovider (ALS deze ze überhaubt heeft), maar ook van sites als HotScripts en PHPFreakz. Toch maak ik alle scripts liever 100% zelf zodat ik én helemaal bekend ben met de broncode, én er geen overbodige poespas aan vast zit én de boel volledig zonder problemen in de betreffende website kan integreren.
Kant en klare applicaties komen meestal ook met 23423423 miljoen functies waar toch geen haan naar kraait en alleen onnodig plaats in beslag neemt. Bovendien kun je, als je zelf je software maakt, deze volledig tot in de details naar wens van je klant aanpassen.
hoe integeer ik dat in een query dan?quote:
Dat gewoon met MySQL functies, en die vind je in de manual.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:44 schreef Desdinova het volgende:
[..]
hoe integeer ik dat in een query dan?
1 2 3 | FROM mytable WHERE Month(From_Unixtime(mytimestamp)) = 11 |
Let in dat geval op dat wanneer je een hoop records hebt, je zo elk veld van de timestampkolom in de tabel door twee functies jaagt en vergelijkt. Op dat veld een index leggen heeft geen positieve invloed op de performance. Je kunt er wel voor kiezen om de maand in een aparte kolom op te slaan, of een RDBMS te kiezen die indices kan leggen op expressiesquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:39 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat gewoon met MySQL functies, en die vind je in de manual.
[ code verwijderd ]
1 |
Maar dan met een BETWEEN natuurlijkquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Andere oplossing is dan natuurlijk door middel van mktime() de timestamp het begin en het eind van de betreffende maand te calculeren, en die vervolgens gebruiken in je query:
[ code verwijderd ]
Een index op het datumveld creëren is sowieso aan te raden ja.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Maar dan met een BETWEEN natuurlijk
Behalve dat dat er semantisch beter uitziet wordt die operator herschreven naar wat Tuvai.net schreef en ben je dus feitelijk in performance erop achteruit gegaanquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Maar dan met een BETWEEN natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |