Nee, de referal header is hartstikke onbetrouwbaar en valt door mensen/spambots al net zo makkelijk mee te knoeien als men dat tegenwoordig met IP adressen doet.quote:Op maandag 25 december 2006 12:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
is checken op referrer dan niet het handigst
Waarom al die moeite als een captcha je probleem oplost?quote:Op maandag 25 december 2006 17:55 schreef beerten het volgende:
Ik heb eens een log bijgehouden en vanalles verzameld qua referer etc. Gastenboek bewust vol laten lopen met spam. Er is wel een tool te schrijven die patronen herkent en op basis daarvan bepaalt of het spam is of niet.
Maar dat zal wel een dure hobby worden qua tijd. Spammers zijn niet achterlijk en er valt wat te verdienen...
Wat geef jij je gemakkelijk gewonnenquote:Op maandag 25 december 2006 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom al die moeite als een captcha je probleem oplost?
vaak niet, maar geheel uitgesloten is het nietquote:Op maandag 25 december 2006 21:27 schreef SuperRembo het volgende:
Voeren die spammers eigenlijk ook javascript uit?
1 2 3 | $con = mysql_connect("hostname.com:3306","User","wachtwoord"); ?> |
1 |
als ik start-> uitvoeren->cmdquote:Op woensdag 27 december 2006 02:31 schreef slakkie het volgende:
Kan je via de command line wel naar je server connecten met mysql met die user? Als je dat niet kan lijkt het me dat je die user nog niet hebt aangemaakt binnen mysql.
Al een FLUSH PRIVILEGES gedaan nadat je die user had aangemaakt?quote:Op woensdag 27 december 2006 07:22 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik start-> uitvoeren->cmd
telnet 10.0.0.180 3306
doe dan krijg ik het versie nummer van mysql terug en wat garbage
kan alleen niet inloggen omdat hij een handsake wil hebben
en de gebruiker bestaat 100% zeker en heeft voldoende rechten:
[afbeelding]
nee, maar ik ben er volgens mij achter:quote:Op woensdag 27 december 2006 08:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Al een FLUSH PRIVILEGES gedaan nadat je die user had aangemaakt?
Nogmaals, zoals Swetsenegger eerder al aangaf, waarom zo omslachtig en moeilijk liggen doen wanneer een captcha een effectieve én eenvoudige oplossing is? Sowieso zou ik Javascript echt niet gaan gebruiken wanneer het niet echt nodig is, maar goed, dat is gewoon hoe ik in het algemeen over Javascript denk.quote:Op maandag 25 december 2006 22:34 schreef Desdinova het volgende:
@wipes
ik denk met een str_replace("é","e",htmlentities($string));
maar misschien dat je die htmlentities weg kan laten, afhankelijk van je input denk ik
maar nog ff over die forms eh..
als je nou een hidden field neemt met bijv name check. en je voert onderaan je pagina een javascriptje uit waarmee je dat field een waarde geeft van 'confirm'. dit betekent dus dat een spambot die niet op de pagina komt (dus een eigen formulier heeft als ik het goed begrepen heb) ook dit javascriptje niet uitvoert, en op die manier dus niet door de check kan komen?
Ligt d'r aan hoe je 't bekijkt.quote:Op maandag 25 december 2006 21:27 schreef SuperRembo het volgende:
Voeren die spammers eigenlijk ook javascript uit?
Ik doelde meer op mysql -h hostname.com -u user -p vanaf je client naar je server.quote:Op woensdag 27 december 2006 07:22 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik start-> uitvoeren->cmd
telnet 10.0.0.180 3306
doe dan krijg ik het versie nummer van mysql terug en wat garbage
kan alleen niet inloggen omdat hij een handsake wil hebben
een captcha is hinderlijk voor de user. hidden geeft als voordeel dat de user er totaal geen last van heeft. en de spambot zou zijn formulier dan met een exacte waarde moeten aanpassen op jouw site. en met een ander scriptje kan je dan weer dagelijks die waarde laten veranderen waardoor een succesvolle spambot dagelijks geupdate moet worden om het te kunnen omzeilen.quote:Op woensdag 27 december 2006 08:54 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nogmaals, zoals Swetsenegger eerder al aangaf, waarom zo omslachtig en moeilijk liggen doen wanneer een captcha een effectieve én eenvoudige oplossing is? Sowieso zou ik Javascript echt niet gaan gebruiken wanneer het niet echt nodig is, maar goed, dat is gewoon hoe ik in het algemeen over Javascript denk.
Sowieso zou je oplossing niet werken daar je gewoon met een <input> werkt, of die nou hidden is of niet. Dan zou het gewoon voor het spambot 'formuliertje' een kwestie zijn om deze input zelf in te stellen.
Als ik zie dat afgelopen maand 129 mensen de moeite hebben genomen om op mijn website een captcha in te vullen om te kunnen stemmen op een paar polletjes denk ik dat dat wel meevalt.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:50 schreef Desdinova het volgende:
[..]
een captcha is hinderlijk voor de user.
Slecht leesbaar is om die OCR bots op het verkeerde been te zetten, maar ik ben met je eens dat die captcha's die je 3 keer in moet tikken omdat je het blijkbaar verkeerd ontcijferd had langzamerhand het doel voorbij schieten.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:47 schreef Desdinova het volgende:
ik vind ze hinderlijk.
helemaal als ze slecht leesbaar zijn en ook nog eens hoofdlettergevoelig.
niet langzamerhand, zodra je em 1x mis kan tikken schiet het z'n doel voorbij imho...quote:Op woensdag 27 december 2006 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Slecht leesbaar is om die OCR bots op het verkeerde been te zetten, maar ik ben met je eens dat die captcha's die je 3 keer in moet tikken omdat je het blijkbaar verkeerd ontcijferd had langzamerhand het doel voorbij schieten.
Dat langzamerhand slaat op spamcontrol in het algemeen.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
niet langzamerhand, zodra je em 1x mis kan tikken schiet het z'n doel voorbij imho...
Feit is wel dat spamcontrol nodig is. Anders blijf je berichten aan het verwijderen.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat langzamerhand slaat op spamcontrol in het algemeen.
Vertel mij wat. zelfs op mijn fucking weblogje waar geen hond naar keek.quote:Op donderdag 28 december 2006 01:16 schreef Light het volgende:
[..]
Feit is wel dat spamcontrol nodig is. Anders blijf je berichten aan het verwijderen.
Ongeveer net als mijn weblogje dus. In een voorzichtige schatting komt nog steeds op bijna 95% van de reacties op spam uit.quote:Op donderdag 28 december 2006 01:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vertel mij wat. zelfs op mijn fucking weblogje waar geen hond naar keek.
Ik heb 50K records moeten wissen...
Het is voor mij veel 'hinderlijker' om elke dag duizenden spamberichtjes te verwijderen dan even 5 nummertjes/lettertjes over te tikken als ik toch al in het betreffende formuliertje bezig ben, effe tabben en overtikken dus.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:50 schreef Desdinova het volgende:
[..]
een captcha is hinderlijk voor de user.
Jij bent geen gewone gebruiker. Je bent webmaster en hebt begrip voor die captcha's. De "gewone" gebruiker ervaart dit anders.quote:Op donderdag 28 december 2006 15:17 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het is voor mij veel 'hinderlijker' om elke dag duizenden spamberichtjes te verwijderen dan even 5 nummertjes/lettertjes over te tikken als ik toch al in het betreffende formuliertje bezig ben, effe tabben en overtikken dus.
Doet er niet toe. Ik zie gewoon niet de 'hinder' in het overtikken van een paar karakters die ergens afgebeeld staan. Wel vind ik dat je als webmaster een linkje er bij moet zetten waar uitleg staat waarom ze die code over moeten tikken.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:34 schreef beerten het volgende:
[..]
Jij bent geen gewone gebruiker. Je bent webmaster en hebt begrip voor die captcha's. De "gewone" gebruiker ervaart dit anders.
En wat als ik, als doodnormale gebruiker, in jouw gastenboekje wil posten "Hoi Bart, gave site! Check die van mij ook eens op http://www.site.com!".quote:Op donderdag 28 december 2006 21:15 schreef Bartje71 het volgende:
De meest simpele en effectieve methode die voor mij werkt is gewoon elke post waar in 1 van de velden "http://" staat te weigeren. Spammers willen immers URL's plaatsen, anders hebben ze niks aan het gespam. Ik pas dit op verschillende plekken toe, en heb totaal geen last meer van spambots
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |