Ben per ongeluk de ON-clausule vergetenquote:Op donderdag 14 december 2006 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie geen fout in de syntax?
Ik had pagina 4 nog niet gezienquote:Op donderdag 14 december 2006 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ben per ongeluk de ON-clausule vergetenje moet dus nog even aangeven hoe je de tabellen aan elkaar koppelt (in dit geval dus op Poll_Question_Id).
In de tabel Poll_Answers is de kolom 'Poll' nu redundant omdat je die informatie ook al hebt opgeslagen in Poll_Questions, trouwens.
Het lijkt erop dat PHP niet in zijn eigen temp map mag als het op files neer komt? Sessies etc worden wel gewoon goed geset enzo.quote:Op donderdag 14 december 2006 08:27 schreef JeRa het volgende:
[..]
PHP draait als apart proces met de rechten van de gebruiker van de webserver, dus daar hoef je niet voor in httpd.conf te zijn. Lukt het je wel om de bestanden in een lokale map (op de eigen harde schijf) op te slaan?
Het kán wel in één query, maar niet erg mooi. Moet je met subqueries of 3 extra joins gaan werken gok ik zo. Voor losse polls zou ik het gewoon bij elkaar optellen zodra je de resultaten binnenhaalt.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:
kan ik in dezelfde query nog een totaal aantal stemmen frotten. Scheelt me een query (hoewel ik me afvraag of het perfomrance scheelt)
Staat de safe_mode wel uit?quote:Op donderdag 14 december 2006 20:44 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat PHP niet in zijn eigen temp map mag als het op files neer komt? Sessies etc worden wel gewoon goed geset enzo.![]()
>> Lokaal "./" lukt dus ook niet.![]()
Ik kreeg het inderdaad niet eenvoudig voor elkaarquote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het kán wel in één query, maar niet erg mooi. Moet je met subqueries of 3 extra joins gaan werken gok ik zo. Voor losse polls zou ik het gewoon bij elkaar optellen zodra je de resultaten binnenhaalt.
Als je niet weet hoe het wachtwoord gehashed is houdt het opquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:49 schreef Xevor het volgende:
Dat is inderdaad wat ik zelf ook dacht maar hoe kan ik de ingevulde wachtwoord hashen? Als ik md5 gebruik krijg ik een heel ander getal.
password = test en bij de hash in mijn tabel staat er 378b243e220ca493 en met md5() komt er 098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6 uit
1 2 3 | abad497fb7efcd189dd07cd632a9fc22 ?EDONKEY*[Mendoi_&_Shinsen-Subs]_Inukami_-_20_[6FF95823].avi dca3d6f4ffc59464a48a7a7c3dbd56c6 *[Mendoi_&_Shinsen-Subs]_Inukami_-_20_[6FF95823].avi |
quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:14 schreef mschol het volgende:
klein vraagje/RFC (:P)
ik krijg vanuit een shell_exec() in php een bestand terug met de volgende opbouw:
[ code verwijderd ]
wat is de meest efficiente manier om:
1. de hashes eruit te trekken (ik zelf dacht aan splitten op spatie en dan $arr[0] opslaan
2. de hashes bij de juiste filenames houden (ik zelf had in gedachten: splitten op * en dan deel 1 (voor de * ) doen als bij punt 1
ik heb alleen het gevoel dat het absoluut niet efficient is(ik moet het nogal vaak doen dus het moet wel redelijk rap zijn
)
1 2 3 4 5 6 7 | $file=file('het_bestand.txt'); foreach($file as $str) { $hashes[substr($str,strpos($str,'*')+1)]=substr($str,0,strpos($str,' ')); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $handle = fopen('test.txt','r'); while (!feof($handle)) { $x=fscanf($handle,"%s %[^*]*%[^\r]s\r\n"); if ($x!=null) $hashes[$x[2]]=$x[0]; } fclose($handle); ?> |
Als ik me niet vergis gebruikt MySQl 4.1+ SHA1 om te hashen, en laat dat nou ook in PHP mogelijk zijnquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:36 schreef Xevor het volgende:
Ok het is gelukt:
$oudepass = mysql_real_escape_string($_POST['pass']);
$sql = "SELECT PASSWORD('".$oudepass."') AS pwdhash";
$resultpw = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$arrPwd = mysql_fetch_assoc($resultpw);
echo $arrPwd['pwdhash'];
Bedankt voor de reacties.
SHA1 in php geeft 40 karakters. zijn hash was 16 karakters.quote:Op zondag 17 december 2006 09:22 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis gebruikt MySQl 4.1+ SHA1 om te hashen, en laat dat nou ook in PHP mogelijk zijnMocht dat niet werken, dan moet toch snel te googlen zijn hoe MySQL hashes maakt. Dat scheelt weer een query met je bovenstaande oplossing.
ke dan , hier ga ik eens naar kijkenquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:13 schreef ralfie het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
je moet alleen wel nog rtrim() op de filename loslaten als je de newlines niet wil hebben, en verder nog checks mocht een regel blanco zijn
het zou ook met scanf kunnen, kweet niet wat sneller is
[ code verwijderd ]
(let hier wel op \r\n en \n)
Dan is het MySQL < 4.1. Weet niet van buiten welke encryptie die gebruikt.quote:Op zondag 17 december 2006 09:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
SHA1 in php geeft 40 karakters. zijn hash was 16 karakters.
quote:The PASSWORD() function is used by the authentication system in MySQL Server; you should not use it in your own applications. For that purpose, consider MD5() or SHA1() instead.
Je vergist je. De methode van hashing is afhankelijk van de configuratie, en een hoop distributies hebben standaard nog de oude hashing ingeschakeld om compatibiliteit met oudere programma's te bewerkstelligen.quote:Op zondag 17 december 2006 09:22 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis gebruikt MySQl 4.1+ SHA1 om te hashen
1 2 3 4 | $language = "dutch"; ?> <a href="http://www.go.com/index.php?lang=<?=$language;?>"> |
1 2 3 4 | $language = "dutch"; echo'<a href="http://www.go.com/index.php?lang='.$language.'">'; ?> |
1 2 3 4 | $language = 'dutch'; echo '<a href="'.$link.'?lang='.$language.'">Link</a>'; ?> |
1 |
Waarom zou je geen html kunnen opslaan in de database? Dit gaat wel, maar je moet wel eerst je code beveiligen voor je hem door een query jaagt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:05 schreef markiemark het volgende:
De link is opgeslagen als volgt:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik voordat de content (en dus de link) wordt getoond die get-variabele-waarde (language) vervangen door de variabele die is ingesteld in de site. ($language)
Ik kan geen html code in de db gooien toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $language="dutch"; $query="SELECT * FROM links"; $result=mysql_query($query); while($row=mysql_fetch_assoc($result)){ $link=str_replace('language', $language, $row['link']) echo $link; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |