Auto gegevens en verbruik:quote:Op zondag 26 november 2006 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet ongeveer wat ik aan mijn eigen auto uitgeef aan diesel en onderhoud, maar dat vind ik allemaal niet zo boeiend anders zou ik het wel vermelden.
Beetje veel.quote:Op zondag 26 november 2006 23:47 schreef Leandra het volgende:
¤ 0.28 per km incl. afschrijving.
Tenzij je geen/amper no-claim hebt en de auto all-risks wilt verzekeren.... dan zou ik er wat bovenop gooien.
Een auto van 15 jaar oud met een LPG tank?quote:Op zondag 26 november 2006 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Autorijden is duur, zeker diesel.
Daarom rij ik op Lpg G3, met een kostprijs van 17 cent per kilometer (en ja dat is inclusief afschrijving)![]()
Maar diesel is in het onderhoud vaak goedkoper dan benzine en al helemaal goedkoper dan lpg, daar houden veel mensen weinig tot geen rekening mee.quote:Op zondag 26 november 2006 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Autorijden is duur, zeker diesel.
Daarom rij ik op Lpg G3, met een kostprijs van 17 cent per kilometer (en ja dat is inclusief afschrijving)![]()
Neen, mijn auto is van augustus 2001, zelfs van alle luxe voorzien zoals airco en verwarmde buitenspiegels, en hij gaat simpelweg nooit stuk.quote:Op zondag 26 november 2006 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een auto van 15 jaar oud met een LPG tank?
Mijn Nissan 2.0 Diesel is van '93 met 283.000 op de teller en behalve klein onderhoud nooit kosten aan.quote:Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Neen, mijn auto is van augustus 2001, zelfs van alle luxe voorzien zoals airco en verwarmde buitenspiegels, en hij gaat simpelweg nooit stuk.![]()
Anders kostte hij 0,28 cent per km?quote:Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Neen, mijn auto is van augustus 2001, zelfs van alle luxe voorzien zoals airco en verwarmde buitenspiegels, en hij gaat simpelweg nooit stuk.![]()
Dat klopt op zich wel, ik heb één Lpg auto gehad met veel problemen, en met deze heb ik werkelijk nooit iets, het is net een Toyotaquote:Op zondag 26 november 2006 23:54 schreef JeffereyMartin het volgende:
[..]
Maar diesel is in het onderhoud vaak goedkoper dan benzine en al helemaal goedkoper dan lpg, daar houden veel mensen weinig tot geen rekening mee.
Ja bij de officiële dealer inderdaad.quote:Op zondag 26 november 2006 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Anders kostte hij 0,28 cent per km?
Heb je de auto in onderhoud bij de dealer?
Dat klopt, heb ik met m'n vorige auto gehad.quote:Op maandag 27 november 2006 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een keer een flink probleem met je auto en je bent 2 jaar onderhoud kwijt
Je doet onderhoud zelf?quote:Op maandag 27 november 2006 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, heb ik met m'n vorige auto gehad.
Maar normaal gesproken kom je bij de gemiddelde auto niet snel problemen tegen die je meteen ¤ 1.200,- kosten hoor. Althans ik niet meer sinds die auto, en wat ik bij anderen hoor ook niet dus ik ga ervan uit dat de gemiddelde onderhoudskosten meestal op zo'n ¤ 700,- per jaar komen, en soms kom je daar nog niet eens aan. Ik niet in ieder geval, niet eens op de helft daarvan overigens.
Klopt, 40 euro per maand is niet schrikbarend veel meer. Dat kun je wel terugwinnen doordat diesels wel iets onderhoudsvriendelijker zijn over het algemeen.quote:Op maandag 27 november 2006 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
25.000 km per jaar bij een verbruik van 1 op 18 = 121 euro diesel per maand.
5000 euro afschrijving over 3 jaar is bij 25.000 per jaar: 138 euro per maand
All risk verzekering: ± 50 euro per maand, afhankelijk van je schadevrije jaren.
Wegenbelasting: 60 per maand (afhankelijk van gewicht en provincie)
Onderhoud: 70 per maand
Kom ik op ongeveer 440 per maand.
edit: dat scheelt dus 40 euro met tomatenboer z'n G3. Hij rijdt echter 2000 km per jaar meer.
Nee bij de officiële merkdealer zoals ik al zei, hoezo?quote:Op maandag 27 november 2006 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je doet onderhoud zelf?
Ik heb niet echt een idee. Ik betaal alleen benzine en onderhoud en dat is niet echt regelmatig. Meeste onderhoud doe ik zelf.quote:Op maandag 27 november 2006 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja bij de officiële dealer inderdaad.
Maar hoezo, anders kostte hij me 28 cent per kilometer? Jij was toch degene die niet geloofde dat ik 17 cent per kilomter haalde, tenzij ik een 15 jaar oud brik op Lpg zou rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |