abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43916981
Misschien kan ie ook in WGR maar stel dat je een Peugeot 206 4-deurs diesel(Of vergelijkbaar) koopt van 2 jaar oud met 60.000 km op de teller koopt. Je rijdt ongeveer 20.000-25.000 km per jaar en wil 3 á 4 jaar rijden

Met hoeveel euro moet je dan tellen ongeveer aan Belasting, onderhoud, verzekering en diesel?

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 26-11-2006 23:28:40 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43917359
wat had je zelf al uitgerekend? of zullen we het even allemaal voor je opzoeken?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_43917471
Ik weet ongeveer wat ik aan mijn eigen auto uitgeef aan diesel en onderhoud, maar dat vind ik allemaal niet zo boeiend anders zou ik het wel vermelden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43917610
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet ongeveer wat ik aan mijn eigen auto uitgeef aan diesel en onderhoud, maar dat vind ik allemaal niet zo boeiend anders zou ik het wel vermelden.
Auto gegevens en verbruik:
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php
Wegenbelasting:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
Verzekering:
http://www.anwb.nl/publis(...)ering-entree.nl.html
Onderhoud:
Bel de dealer
Stoere tool:
http://www.microsoft.com/(...)at_kost_uw_auto.aspx

Succes
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_43917676
Ik gok zo'n 275 per maand, los van afschrijving.
pi_43917720
Ik zou rekenen op een bedrag van rond de ¤ 300,- per maand, exclusief afschrijving uiteraard, reken voor de afschrijving gerust zo'n ¤ 100,- per maand, en dan ben ik nog optimistisch.

Maar dat zal dus ongeveer tussen de ¤ 270,- en de ¤ 330,- per maand liggen, en inclusief afschrijving dus tussen de ¤ 360 en ¤ 440,- per maand.

Berekening zal nooit precies kloppen want ik weet niet in welke provincie je woont, hoe oud je bent, of je de Peugeot all risk wilt verzekeren of niet (en waar), hoeveel kilometers je precies wilt maken (alleen een grove schatting), en ik heb het gewicht van de 206 geschat op de klasse 950 tot 1050 kg.

Maar ik ga er vanuit dat mijn berekening heel aardig moet kloppen zo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 26 november 2006 @ 23:47:12 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_43917755
¤ 0.28 per km incl. afschrijving.

Tenzij je geen/amper no-claim hebt en de auto all-risks wilt verzekeren.... dan zou ik er wat bovenop gooien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_43917809
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:47 schreef Leandra het volgende:
¤ 0.28 per km incl. afschrijving.

Tenzij je geen/amper no-claim hebt en de auto all-risks wilt verzekeren.... dan zou ik er wat bovenop gooien.
Beetje veel.
Dan kom je bij 25.000 per jaar op 583 per maand.

Afschrijving zou je zo'n 125 tot 150 per maand voor moeten rekenen (ervan uitgaande dat je er 3 jaar in rijdt en hem weer inruilt voor een andere).

Opgeteld bij die 275 kom je dan op 400 tot 425 per maand. Dat lijkt me een realistische berekening.

Mijn eigen auto kostte minder dan 1 jaar afschrijving... 10x raden hoeveel ik afschrijf per jaar
pi_43917824
De berekening van Leandra komt op ongeveer 600 euro in de maand uit op basis van 25000 km
pi_43917902
Autorijden is duur, zeker diesel.

Daarom rij ik op Lpg G3, met een kostprijs van 17 cent per kilometer (en ja dat is inclusief afschrijving)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_43917944
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:

Daarom rij ik op Lpg G3, met een kostprijs van 17 cent per kilometer (en ja dat is inclusief afschrijving)
Een auto van 15 jaar oud met een LPG tank?
pi_43917947
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:

Maar diesel is in het onderhoud vaak goedkoper dan benzine en al helemaal goedkoper dan lpg, daar houden veel mensen weinig tot geen rekening mee.
pi_43917972
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een auto van 15 jaar oud met een LPG tank?
Neen, mijn auto is van augustus 2001, zelfs van alle luxe voorzien zoals airco en verwarmde buitenspiegels, en hij gaat simpelweg nooit stuk.
pi_43917977
Laten we er nu geen Diesel - LPG battle van maken.

Het ging om Diesel. LPG is weer een andere tak van autosport.
pi_43918004
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Neen, mijn auto is van augustus 2001, zelfs van alle luxe voorzien zoals airco en verwarmde buitenspiegels, en hij gaat simpelweg nooit stuk.
Mijn Nissan 2.0 Diesel is van '93 met 283.000 op de teller en behalve klein onderhoud nooit kosten aan.
Wat is nu je punt?

Haha, nu begeef ik me ook al in de Diesel - LPG battle.
pi_43918008
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Anders kostte hij 0,28 cent per km?

Heb je de auto in onderhoud bij de dealer?

pi_43918105
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:54 schreef JeffereyMartin het volgende:

[..]

Maar diesel is in het onderhoud vaak goedkoper dan benzine en al helemaal goedkoper dan lpg, daar houden veel mensen weinig tot geen rekening mee.
Dat klopt op zich wel, ik heb één Lpg auto gehad met veel problemen, en met deze heb ik werkelijk nooit iets, het is net een Toyota

Maar voor diegenen die het niet geloven:

Ik betaal per maand
¤ 68,- aan all risk verzekering per maand (heb pas 4 jaar mijn rijbewijs, dus ook pas 4 jaar no-claim opgebouwd)
¤ 33 per maand aan wegenbelasting
¤ 130 per maand aan Lpg
¤ 10,- per maand aan benzine
¤ 100,- per maand aan afschrijving
¤ 60,- per maand aan onderhoud (ruime schatting want zoveel ben ik eigenlijk nooit kwijt maar beter te ruim dan te weinig geschat).

Dan kom je in totaal op ¤ 401,- en ik rij 2250 km per maand - dus ¤ 401/2250 = 0,17.8

Nou ja goed, 18 cent per kilometer dan Waarbij moet gezegd dat ik weer een jaar schadevrij heb gereden en dus vanaf januari weer 10% minder ga betalen aan de verzekering.
pi_43918138
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Anders kostte hij 0,28 cent per km?

Heb je de auto in onderhoud bij de dealer?

Ja bij de officiële dealer inderdaad.

Maar hoezo, anders kostte hij me 28 cent per kilometer? Jij was toch degene die niet geloofde dat ik 17 cent per kilomter haalde, tenzij ik een 15 jaar oud brik op Lpg zou rijden.
pi_43918161
Een keer een flink probleem met je auto en je bent 2 jaar onderhoud kwijt
pi_43918216
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een keer een flink probleem met je auto en je bent 2 jaar onderhoud kwijt
Dat klopt, heb ik met m'n vorige auto gehad.

Maar normaal gesproken kom je bij de gemiddelde auto niet snel problemen tegen die je meteen ¤ 1.200,- kosten hoor. Althans ik niet meer sinds die auto, en wat ik bij anderen hoor ook niet dus ik ga ervan uit dat de gemiddelde onderhoudskosten meestal op zo'n ¤ 700,- per jaar komen, en soms kom je daar nog niet eens aan. Ik niet in ieder geval, niet eens op de helft daarvan overigens.
pi_43918229
25.000 km per jaar bij een verbruik van 1 op 18 = 121 euro diesel per maand.

5000 euro afschrijving over 3 jaar is bij 25.000 per jaar: 138 euro per maand

All risk verzekering: ± 50 euro per maand, afhankelijk van je schadevrije jaren.

Wegenbelasting: 60 per maand (afhankelijk van gewicht en provincie)

Onderhoud: 70 per maand

Kom ik op ongeveer 440 per maand.

edit: dat scheelt dus 40 euro met tomatenboer z'n G3. Hij rijdt echter 2000 km per jaar meer.

Diesel is bij TS voordeliger maar vermoedelijk is de bak van Tomatenboer dan ook wat zwaarder en minder zuinig.
Beetje appelen met tomaten vergelijken.
pi_43918305
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat klopt, heb ik met m'n vorige auto gehad.

Maar normaal gesproken kom je bij de gemiddelde auto niet snel problemen tegen die je meteen ¤ 1.200,- kosten hoor. Althans ik niet meer sinds die auto, en wat ik bij anderen hoor ook niet dus ik ga ervan uit dat de gemiddelde onderhoudskosten meestal op zo'n ¤ 700,- per jaar komen, en soms kom je daar nog niet eens aan. Ik niet in ieder geval, niet eens op de helft daarvan overigens.
Je doet onderhoud zelf?
pi_43918358
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
25.000 km per jaar bij een verbruik van 1 op 18 = 121 euro diesel per maand.

5000 euro afschrijving over 3 jaar is bij 25.000 per jaar: 138 euro per maand

All risk verzekering: ± 50 euro per maand, afhankelijk van je schadevrije jaren.

Wegenbelasting: 60 per maand (afhankelijk van gewicht en provincie)

Onderhoud: 70 per maand

Kom ik op ongeveer 440 per maand.

edit: dat scheelt dus 40 euro met tomatenboer z'n G3. Hij rijdt echter 2000 km per jaar meer.
Klopt, 40 euro per maand is niet schrikbarend veel meer. Dat kun je wel terugwinnen doordat diesels wel iets onderhoudsvriendelijker zijn over het algemeen.

Wél rij ik een maatje groter dan een 206, formaat Golf/Astra zeg maar (Hyundai Accent).
pi_43918383
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je doet onderhoud zelf?
Nee bij de officiële merkdealer zoals ik al zei, hoezo?

(Hij krijgt zelfs gewoon netjes om de 15.000 km een kleine of grote beurt)!
pi_43918489
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja bij de officiële dealer inderdaad.

Maar hoezo, anders kostte hij me 28 cent per kilometer? Jij was toch degene die niet geloofde dat ik 17 cent per kilomter haalde, tenzij ik een 15 jaar oud brik op Lpg zou rijden.
Ik heb niet echt een idee. Ik betaal alleen benzine en onderhoud en dat is niet echt regelmatig. Meeste onderhoud doe ik zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')