Die e-mu 0202 heb ik gezien maar die heeft geen fantoom voeding dus daar kan ik niet zoveel mee. Ik denk toch dat het de combinatie Rode nt1-a met de tascam 122L wordt. Moest nog besteld worden maar over een paar dagen kan ik het testen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
idd, daarom!
Oude geluidskaart (on-board) heb ik via apparaatbeheer uitgezet. De andere externe geluidskaart heb ik helemaal verwijderd. Bij instellingen kan ik alleen de latency veranderen. Dit werkt wanneer hij "vastloopt". De drivers zijn de nieuwste van de site en firmware ook geupdate dus dat is het niet. Op de USB 2 poort werkt die helemaal niet kan geen audio afspelen dan. De stereotoren staat direct aangesloten op de output van de tascam.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
klinkt al nice!
Dat klikken/poppen kan liggen aan een interference van je oude kaart met je nieuwe. zorg dat je nieuwe kaart als master staat in de instellingen en dat ook de bitrate en dergelijke goed staan voor afspelen. je kunt de goede instellingen vaak in de manual vinden. Je drivers moeten ook goed geinstaleerd zijn en ik denk ook dat je geluidskaart een usb2 leuker vindt dan usb 1 ivm de datasnelheid. Denk er ook aan dat bij afspelen je boxen aan je nieuwe kaart vastzitten, dat werkt namelijk het fijnste wanr dan kan je de andere kaart uit je 'circuit' halen.
Ik denk dat je "direct monitoring" moet aanzetten. Dat is namelijk standaard aan in guitar rig (als ik het goed heb....) en kan uitstaan in cubase. Gebruik je trouwens een dit-box, of plug je je gitaar direct in?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
Oi, ik probeer al sinds gisteren wat op te nemen met boven afgebeelde Creative xi-fi dinges, maar het lukt niet.
er komt geen geluid doorheen als je gewoon in windows zit, alleen als je GuitarRig opstart komt er geluid uit. maar dat moet niet want we wilen zonder guitarrig opnemen. Cubase werkt ook niet mee. de software die bij de xi-fi hoort geeft gewoon input en output aan, alleen het geluid komt er niet uit.
liefs, een radeloos sphinxje
Dan durf ik het zo 1,2,3 niet te zeggen......Ik zou toch eens in je opneemprogramma kijken naar de instellingen en dan daar de boel op 44.1 khz en 16 bit zetten, dat is meestal de standaard............quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:04 schreef ssebass het volgende:
[..]
Oude geluidskaart (on-board) heb ik via apparaatbeheer uitgezet. De andere externe geluidskaart heb ik helemaal verwijderd. Bij instellingen kan ik alleen de latency veranderen. Dit werkt wanneer hij "vastloopt". De drivers zijn de nieuwste van de site en firmware ook geupdate dus dat is het niet. Op de USB 2 poort werkt die helemaal niet kan geen audio afspelen dan. De stereotoren staat direct aangesloten op de output van de tascam.
Mooie post!! Speel zelf een klein beetje gitaar, maar dit soort dingen zijn altijd handig om te weten!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:05 schreef --H-I-M-- het volgende: <knip>
...nu alleen nog voor een tas dus hij gaat volgende maand in de bestelling!quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:56 schreef -lucas- het volgende:
Ben bijna zover dat ik een recorder uit deze serie kan kopen:
http://www.sounddevices.com/products/7.htm
Denk dat het de 722 wordt. Alleen nog even sparen voor de btw ;-)
ik vind van wel!quote:Op woensdag 18 april 2007 15:56 schreef -lucas- het volgende:
[..]
...nu alleen nog voor een tas dus hij gaat volgende maand in de bestelling!
...is dat eigenlijk wel studio apparatuur..?
Daar ga ik 'm dan ook alleen voor gebruikenquote:Op woensdag 18 april 2007 17:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
alhoewel er steeds minder met recorders wordt gewerkt blijven het handige dingen voor bijvoorbeeld locatieopnames
toch ff een kleine opmerking hoor want wat je hier noemt als standaart is leuk voor in een cafe of jongeren centrum, maar als je het een beetje leuk wil houden zit je al snel op wat meer kanalen.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
Kijk,
stel je hebt een mengpaneel met 24 kanalen:
normaal als een band live speelt zou dit er zo uit zien:
kan.1: Kickmic
2: snare
3 hi-hat
4 tom1
5tom2
6tom3
7overhead voor bekkens links
8overhead voor bekkens rechts
9basgitaar DI
10 gitaar links
11gitaar rechts
12zanger
13bassist die meezingt
14-24 ongebruikt
...overweegt inmiddels om de 744t te kopen... 2 sporen extra en tijdcode op lokatie...quote:Op maandag 23 april 2007 14:31 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Daar ga ik 'm dan ook alleen voor gebruiken
Maar euhm, de tracks op m'n computer zetten gebeurt dan weer wel in de studio dus dan klopt het weer
Ligt aan budget, maar voor de huiskamer zou ik toch voor HiFi spul gaan. En zeker niet voor Studio Monitoren. Gewoon weg dat HiFi wat meer geboost is, en tevens 'goedkoper' (ja ik weet dat er ook dure HiFi spullen zijn)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:51 schreef -lucas- het volgende:
Beetje offtopic, maar dit topic heeft toch een schopje nodig:
ik heb eigenlijk alleen wat verstand van actieve monitor speakers, maar eigenlijk zoek ik een huiskamer 5.1 setje die mijn kl*te logitech z-nogwat kan vervangen... iemand die mij iets kan aanraden wat 'mooi klinkt' in tegenstelling tot 'eerlijk'? Mag ook passief in combinatie met versterker.
Ow en de 744t is veeet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |