Ik vraag het ook wel even in het Mac-topic.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
ik heb echt geen idee.....
Ik zou als ik jou was met een computersysteem met een interface gaan, of je moet echt mobiel willen gaan. Je hebt al voor iets van 500 euro een heel leuke uitbreiding op je pc (of laptop wil je mobiel gaa), software+hardware waar je imo meer kanten mee op kan en die ook uitbreidbaar is. 158 mb kaart is zowieso heel weinig, ik zou er niet van scrikken als je 512 of hoger nodig hebt voor een paar liedjes.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:04 schreef sound-storm het volgende:
Zeg, als ik met mijn bandje een opname wil maken in meerdere sporen, wat is dan goed om mee te beginnen?
Ook zou ik graag wat willen doen met zelf muziek maken, in de zin van mijn eigen gitaar en bas partijen inspelen en dan met een drumcomputer de drums toevoegen.
Dat lijkt me wel wat, aangezien hij de mogelijkheden heeft die ik graag zou willen. Wat houdt simultaan in ?
Met een interface bedoel ik een prof. geluidskaart! of een externe zoals die toneport.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:26 schreef sound-storm het volgende:
Hm,, ik ben niet echt bekend op dit gebied, maar wat houdt een interface in ?
Betse Sebas, wat is je budget als ik vragen mag? misschien dat we dan een goede oplossing op maat kunnen verzorgen!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:58 schreef ssebass het volgende:
Hmm goede info ik had mijn vraag dus ook beter hier kunnen stellen en geen nieuw topic moeten openen. Als ik bij deze zo vrij mag zijn om daarnaar te refereren:
Apparatuur om vocalen op te nemen
dit kun je vinden op deze site:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:47 schreef sound-storm het volgende:
Maar heeft die tonepoort wel meerdere sporen dan?
Hoe werkt het eigenlijk ,dat ding?
ik snap er niet echt veel van![]()
Ik wil zo min mogelijk uitgeven, want het is niet iets wat ik heel veel zal gebruiken. Tussen de drie a vierhonderd max. Dat is inclusief al die andere dingen die erbij komen kijken (kabel, standaard plopkapje e.d.). Ik wil gewoon vocalen op kunnen nemen en een akoestische gitaar eens in de zoveel tijd. Vandaar dat die AKG perception 200 en de Tapco blend 6 wel een redelijke keus lijken te zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Betse Sebas, wat is je budget als ik vragen mag? misschien dat we dan een goede oplossing op maat kunnen verzorgen!
Bedankt voor je reactie. Ja ik gebruik hem maar voor een kanaal. Opnemen doe ik overigens al ik mis alleen de vocalen nog. Gitaar en dergelijke sluit ik via mijn effectenprocessor (Boss GT-8) direct aan op mijn geluidskaart met naar mijn idee een verbazend goed resultaat, na een beetje tweaken met de boss. Drums een Roland TD-6 en electrische piano e.d.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
als je echt maar 1 tegelijkertijd wil doen en later niet wil uitbreiden, heb je aan een line 6 ux1 (150 euro) en een rode nt-1 (175 euro), een standaard (25 euro) plopkap (25 euro) en een microfoonkabel (16 euro) = totaal 390 euro een hele goede keuze waarmee je vocals, electrisch gitaar, acoestisch gitaar en bas mee kan opnemen en nog met effecten enzo kan bewerken.
Ook een goede mic is de Audio Technica 2020, deze is 109 euro, maar kwalitatief iets onder de rode, maar das (deels) persoonlijk natuurlijk.
Als je echt 'on the cheap' wilt doen kun je ook een Samson C 01 U microfoon kopen (79 euro) end ie sluit je via usb meteen aan op je pc, dus dat scheelt een interface. Wel moet je dan nog wat software en softwareeffecten kopen om op te kunnen nemen. Ik ben zelf alleen niet zo te spreken over de studiowaardigheid van die resultaten.
de rode is idd imo een stuk beter dan de perception, maar dat is ook deels smaak natuurlijk. ik vind de rode meer de geluiden opnemen zoals de 'in het echt' klinken, maar je kunt ze missch beide uitproberen! de c1000 vind ik zelf niet fijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:33 schreef ssebass het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ja ik gebruik hem maar voor een kanaal. Opnemen doe ik overigens al ik mis alleen de vocalen nog. Gitaar en dergelijke sluit ik via mijn effectenprocessor (Boss GT-8) direct aan op mijn geluidskaart met naar mijn idee een verbazend goed resultaat, na een beetje tweaken met de boss. Drums een Roland TD-6 en electrische piano e.d.
Wat vind jij van die AKG want die gast in die zaak was daar helemaal weg van. Die rode heb ik ook zien staan en heb ik nog over zitten twijfelen en is wel een optie. Rode heeft natuurlijk wel een goede naam.
Over die Samson heb ik ook gehoord maar dat is niet echt bedoeld voor dit soort dingen maar meer voor bloggen oid. Ik heb vroeger wel eens een AKG c1000 gebruikt en dat was ook wel lekker transparant alleen miste ik toch iets in de "breedte". Maar jij verkiest die rode boven de akg perception?
Over line 6 dingen ben ik eerlijk gezegd qua gitaarzaken niet zo onder de indruk. Redelijk persoonlijk want ik heb er wel veel goede verhalen over gehoord. Maar jij verkiest zoiets boven een mixer als mike pre-amp?
Ja ik vroeg me ook al af of een mixer wel de beste oplossing was. Ik zag ook nog de Tascam US 122 L dat lijkt mij ook wel een leuk dingetje. Maar ik denk idd dat ik voor een audiointerface ga ipv een mixer. Ik zou hem toch alleen maar gebruiken voor de mike preamp.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |