Garagebandquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:11 schreef guitarist.nl het volgende:
De PCI! Ik had een tijdje een G3 te leen. Maar heb net een nieuwe pc gekocht. Maar werkt echt lekker. Gewoon effectjes op alle tracks en dan tijdens het spelen dingen veranderen!
Waar neem jij mee op?
Waarom nu ook niet Cubase dan? Garage band is toch helemaal niet zo uitgebreid?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Garageband
Of met Logic, als ik wat serieuzer bezig ben. Ik ben een tijdje geleden overgestapt op de Mac. Op de PC gebruikte ik voornamelijk Cubase.
Mwah, ik ben nog nergens een goede Mac-versie van Cubase tegengekomen, en Logic is echt een native Mac-programma, vandaar. Maar ik vind de beperkingen van Garageband juist wel fijn, gebruik het echt als kladblok, zeg maar.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:40 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waarom nu ook niet Cubase dan? Garage band is toch helemaal niet zo uitgebreid?
Mja, CPU 1 slaat 100% uit. De andere blijft rustig.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:05 schreef Z het volgende:
Hoe kleiner de buffer, hoe lager de latency. Maar ik heb het idee dat je meer een geheugenbprobleem hebt. Of een processorprobleem. Kan je dat checken?
Nu denk ik dat Cubase tracks ook wel kan 'Freezen' (zo heet dat in Ableton Live iig). Dan renderd die volgens mij de effecten zodat hij niet gaat stotteren. En als je dan nog weer eens wat wilt veranderen dan unfreeze je ze gewoon even en daarna freeze je ze weerquote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:32 schreef guitarist.nl het volgende:
Hmmz, opgelost. Op een van de tracks had ik Noise Reduction gegooit omdat d'r wat achtergrond geluid was. Die moest teveel berekenen. Nu doet hij het wel snel.![]()
Voormiddag mic en reflectiefilter aangekomen. Beetje uitpluizen hoe dat ding vastgeschroefd moest, mic monteren etc en ik ben nu al uren aan het experimenteren met die dingenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
heel vet!ik ben benieuwd naar je reflexion filter! wel vertellen he
Vet hoor!! Ik ben echt heel benieuwd naar de volgende configuratie: stel je voor je hebt een gitaaramp en dan doe je een cardioid mic richting de amp en een figure of 8 evenwijdig aan de amp (een zgn MS-configuratie) de Reflexionfilter dan achter de cardioid. Maarja puur voor de uitprobeer is het natuurlijk wel een prijzige unit. Daar komt bij dat mijn kamer al professioneel acoestisch getuned is (de vorige bewoner van de kamer had dit al laten doen!) maar het is iig wel een vet idee!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:55 schreef LOLBOY het volgende:
[..]
Voormiddag mic en reflectiefilter aangekomen. Beetje uitpluizen hoe dat ding vastgeschroefd moest, mic monteren etc en ik ben nu al uren aan het experimenteren met die dingenMoet zeggen dat het vanaf de eerste poging (mic dicht tegen het screen met de zijkanten vrij sterk naar binnen geklapt om de mic te omringen) al echt heel erg goed klonk, en hoe meer je dingen gaat verstellen en vergelijken, hoe meer je de invloed op het geluid doorkrijgt.
Enkele dingen die het vermelden wel waard zijn:Die filter (niet de plop filter ) maakt echt wel het verschil. De kamer is echt drastisch verminderd qua hoorbaarheid in de opnamen
Hoe dichter je mic bij de filter, hoe "droger" het gaat klinken, zelfde voor de omringing van de zijpanelen
Als je een redelijk stille kamer (pc) hebt en je wil wat aan je room reflections doen -> absoluut kopen
Ik heb een heleboel ervaring met het L6 spul, behalve met de gearbox, dus ik kan je daar helaas niet mee helpen...quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:46 schreef TheMicia het volgende:
Hé FOKkers,
Waar jullie nu zijn met deze topic, en of er een bepaald volgorde in zit weet ik ook niet, maar ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb namelijk de interace Line 6 TonePort UX2, en hierbij heb ik ook een microfoontje. Nou ga ik deze wel omruilen één dezer dagen, maar ik ben er nou niet helemaal achter hoe ik GearBox goed kan instellen, zodat wát ik opneem er gewoon goed uitkomt als ik het opneem. Ik ben dus op zoek naar mensen die mij wat tips kunnen geven; mensen die bijv. zelf de interface ook hebben, waarmee ik dus doel op de instellingen van GearBox en de interface zelf. Ik heb nu trouwens de microfoon 'Shure SM58'.
Ik ben trouwens van plan deze week de 'SE 1000A' te kopen, of anders de Studio Projects B1 Mic.
Kan iemand hier ook even een beetje zijn/haar mening over geven? Zou ik waarderen..
Kan iemand me dus sowieso even assisteren met de instellingen van de TonePort?
Ik wil trouwens gewoon zang/vocals opnemen.
BVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |