abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:38:01 #276
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56903624
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:11 schreef guitarist.nl het volgende:
De PCI! Ik had een tijdje een G3 te leen. Maar heb net een nieuwe pc gekocht. Maar werkt echt lekker. Gewoon effectjes op alle tracks en dan tijdens het spelen dingen veranderen!

Waar neem jij mee op?
Garageband

Of met Logic, als ik wat serieuzer bezig ben. Ik ben een tijdje geleden overgestapt op de Mac. Op de PC gebruikte ik voornamelijk Cubase.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_56904787
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:38 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Garageband

Of met Logic, als ik wat serieuzer bezig ben. Ik ben een tijdje geleden overgestapt op de Mac. Op de PC gebruikte ik voornamelijk Cubase.
Waarom nu ook niet Cubase dan? Garage band is toch helemaal niet zo uitgebreid?
PS4 online: micro_nl
pi_56905241
Dat uitgebreide van Cubase vind ik nou niet per sé een voordeel.
Aldus.
pi_56907653
Behringer is an sich in het lage segment niet zo heel verkeerd. Vroeger had sommige gear nogal wat problemen (lekkende kanalen, snel stuk etc), maar dat is stukken verbeterd. Je koopt gewoon 9/10 iets 'aardigs', terwijl je als je echt serieus bent meer wil. Voor de hobby-muzikant is behringer een prima merk, maar zodra je wat serieuzer nadenkt over dingen uitbrengen dan kom je er niet meer met een dubbeltje op de eerste rij.
Verbaal terrorist
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:05:05 #280
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56909312
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:40 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Waarom nu ook niet Cubase dan? Garage band is toch helemaal niet zo uitgebreid?
Mwah, ik ben nog nergens een goede Mac-versie van Cubase tegengekomen, en Logic is echt een native Mac-programma, vandaar. Maar ik vind de beperkingen van Garageband juist wel fijn, gebruik het echt als kladblok, zeg maar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_56936731
Hmmz. Ik heb een beetje problemen met m'n geluidskaart.
Ik heb vandaag iemand opgenomen, iets van 8 tracks gebruikt maar nu wil ik gaan afmixen en hoe meer effectjes ik er op gooi, hoe meer hij gaat stotteren.

En ik weet ook niet hoe ik alles precies in moet stellen. Heb allen een beetje met de DMA Buffer Size zitten kloten. Maarja, iemand enig idee?
PS4 online: micro_nl
pi_56936831

Ploatie.
PS4 online: micro_nl
pi_56937424
Hoe kleiner de buffer, hoe lager de latency. Maar ik heb het idee dat je meer een geheugenbprobleem hebt. Of een processorprobleem. Kan je dat checken?
Aldus.
pi_56937655
Het gekke is dat bij het remixen van wat oude opnames wat ik opgenomen heb in Audition 1,5 geen schokken en/of vertraging krijg. Maar bij de opnames uit 3.0 wel.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:05 schreef Z het volgende:
Hoe kleiner de buffer, hoe lager de latency. Maar ik heb het idee dat je meer een geheugenbprobleem hebt. Of een processorprobleem. Kan je dat checken?
Mja, CPU 1 slaat 100% uit. De andere blijft rustig.

Bij de oude opnames die ik remix blijft de processor rond de 20%
PS4 online: micro_nl
pi_56938171
Hmmz, opgelost. Op een van de tracks had ik Noise Reduction gegooit omdat d'r wat achtergrond geluid was. Die moest teveel berekenen. Nu doet hij het wel snel.

PS4 online: micro_nl
pi_57236680
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:32 schreef guitarist.nl het volgende:
Hmmz, opgelost. Op een van de tracks had ik Noise Reduction gegooit omdat d'r wat achtergrond geluid was. Die moest teveel berekenen. Nu doet hij het wel snel.

Nu denk ik dat Cubase tracks ook wel kan 'Freezen' (zo heet dat in Ableton Live iig). Dan renderd die volgens mij de effecten zodat hij niet gaat stotteren. En als je dan nog weer eens wat wilt veranderen dan unfreeze je ze gewoon even en daarna freeze je ze weer

Wat je ook kan doen is helemaal op het eind de noise reduction er toch weer inzetten, maar daarna meteen je mix exporteren. Zou goed moeten gaan (als je de instellingen even onthoud).
pi_57236703
Ow ja, de volgende topic MOET een fatsoenlijke OP krijgen, want deze topic is geweldig natuurlijk
  maandag 10 maart 2008 @ 15:44:48 #288
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_57285327
Ben ik met je eens!!
pi_57287493
Hopelijk volgende week mn AT4047 met reflection filter binnen.
  maandag 10 maart 2008 @ 21:59:08 #290
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_57293108
heel vet! ik ben benieuwd naar je reflexion filter! wel vertellen he
pi_57332433
FOKkers,

Waar jullie nu zijn met deze topic, en of er een bepaald volgorde in zit weet ik ook niet, maar ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb namelijk de interace Line 6 TonePort UX2, en hierbij heb ik ook een microfoontje. Nou ga ik deze wel omruilen één dezer dagen, maar ik ben er nou niet helemaal achter hoe ik GearBox goed kan instellen, zodat wát ik opneem er gewoon goed uitkomt als ik het opneem. Ik ben dus op zoek naar mensen die mij wat tips kunnen geven; mensen die bijv. zelf de interface ook hebben, waarmee ik dus doel op de instellingen van GearBox en de interface zelf. Ik heb nu trouwens de microfoon 'Shure SM58'.

Ik ben trouwens van plan deze week de 'SE 1000A' te kopen, of anders de Studio Projects B1 Mic.
Kan iemand hier ook even een beetje zijn/haar mening over geven? Zou ik waarderen..

Kan iemand me dus sowieso even assisteren met de instellingen van de TonePort?
Ik wil trouwens gewoon zang/vocals opnemen.

BVD.
pi_57376966
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
heel vet! ik ben benieuwd naar je reflexion filter! wel vertellen he
Voormiddag mic en reflectiefilter aangekomen. Beetje uitpluizen hoe dat ding vastgeschroefd moest, mic monteren etc en ik ben nu al uren aan het experimenteren met die dingen Moet zeggen dat het vanaf de eerste poging (mic dicht tegen het screen met de zijkanten vrij sterk naar binnen geklapt om de mic te omringen) al echt heel erg goed klonk, en hoe meer je dingen gaat verstellen en vergelijken, hoe meer je de invloed op het geluid doorkrijgt.

Enkele dingen die het vermelden wel waard zijn:

  • Die filter (niet de plop filter ) maakt echt wel het verschil. De kamer is echt drastisch verminderd qua hoorbaarheid in de opnamen
  • Hoe dichter je mic bij de filter, hoe "droger" het gaat klinken, zelfde voor de omringing van de zijpanelen

    Als je een redelijk stille kamer (pc) hebt en je wil wat aan je room reflections doen -> absoluut kopen
  •   zaterdag 15 maart 2008 @ 22:36:54 #293
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_57403656
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 15:55 schreef LOLBOY het volgende:

    [..]

    Voormiddag mic en reflectiefilter aangekomen. Beetje uitpluizen hoe dat ding vastgeschroefd moest, mic monteren etc en ik ben nu al uren aan het experimenteren met die dingen Moet zeggen dat het vanaf de eerste poging (mic dicht tegen het screen met de zijkanten vrij sterk naar binnen geklapt om de mic te omringen) al echt heel erg goed klonk, en hoe meer je dingen gaat verstellen en vergelijken, hoe meer je de invloed op het geluid doorkrijgt.

    Enkele dingen die het vermelden wel waard zijn:

  • Die filter (niet de plop filter ) maakt echt wel het verschil. De kamer is echt drastisch verminderd qua hoorbaarheid in de opnamen
  • Hoe dichter je mic bij de filter, hoe "droger" het gaat klinken, zelfde voor de omringing van de zijpanelen

    Als je een redelijk stille kamer (pc) hebt en je wil wat aan je room reflections doen -> absoluut kopen
  • Vet hoor!! Ik ben echt heel benieuwd naar de volgende configuratie: stel je voor je hebt een gitaaramp en dan doe je een cardioid mic richting de amp en een figure of 8 evenwijdig aan de amp (een zgn MS-configuratie) de Reflexionfilter dan achter de cardioid. Maarja puur voor de uitprobeer is het natuurlijk wel een prijzige unit. Daar komt bij dat mijn kamer al professioneel acoestisch getuned is (de vorige bewoner van de kamer had dit al laten doen!) maar het is iig wel een vet idee!
      zaterdag 15 maart 2008 @ 22:40:39 #294
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_57403730
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:46 schreef TheMicia het volgende:
    FOKkers,

    Waar jullie nu zijn met deze topic, en of er een bepaald volgorde in zit weet ik ook niet, maar ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb namelijk de interace Line 6 TonePort UX2, en hierbij heb ik ook een microfoontje. Nou ga ik deze wel omruilen één dezer dagen, maar ik ben er nou niet helemaal achter hoe ik GearBox goed kan instellen, zodat wát ik opneem er gewoon goed uitkomt als ik het opneem. Ik ben dus op zoek naar mensen die mij wat tips kunnen geven; mensen die bijv. zelf de interface ook hebben, waarmee ik dus doel op de instellingen van GearBox en de interface zelf. Ik heb nu trouwens de microfoon 'Shure SM58'.

    Ik ben trouwens van plan deze week de 'SE 1000A' te kopen, of anders de Studio Projects B1 Mic.
    Kan iemand hier ook even een beetje zijn/haar mening over geven? Zou ik waarderen..

    Kan iemand me dus sowieso even assisteren met de instellingen van de TonePort?
    Ik wil trouwens gewoon zang/vocals opnemen.

    BVD.
    Ik heb een heleboel ervaring met het L6 spul, behalve met de gearbox, dus ik kan je daar helaas niet mee helpen...

    Wat betreft de Mics: ik heb de SE1000a niet gehoord maar wel hele goede ervaringen met SE mics, dus op basis daarvan zou ik eerder voor de SE gaan dan voor de SPB1, welke ik wel goed vind voor het geld maar wel een karakterestiek heeft die niet voor iedere stem is weggelegd. Het beste is een winkel zoeken waar je ze allebei kan uitproberen!
    pi_57532403
    Ik zou 't niet kunnen testen met een amp ( podxt ) maar het lijkt me wel een bruikbare toepassing, zeker .
    Ik heb 'm nu in een halve circel rond de mic staan, deze een tikje omlaag gekanteld en het plop screen er vrij dicht tegenaan. (even foto erbij plempen misschien) Signaal uit de preamp gaat een gate in (-30 db treshold) en vervolgens een compressor aan 3:1 met medium attack en snelle release. EQ en verdere compressie doe ik met wat native en uad plugins en vocalen liggen vervolgens echt goed in een mix. Nu nog die killer vocals eruit/erin krijgen

    pi_59622167
    2 Jaar geleden heb ik een Phonic Helixboard 18 FireWire gekocht. Opzich een prima apparaat al kom ik nu wel outputs te kort omdat ik tegenwoordig wat grotere projecten doe dan 2 jaar geleden.

    Maar nu heb ik recentelijk mijn home studio aangepast en wat geschoven in de opstelling van meubilair en opname apparatuur zodat ik nu een langere FireWire kabel nodig heb. Ik heb een nieuwe kabel gekocht die 5 meter lang is (terwijl ik het voorheen met eentje van 1.5 m deed) toen ik thuis kwam en de mixer aansloot kreeg ik van de PC geen reactie dat hij een aangesloten apparaat vond. Alles gecontroleerd en nog even het oude kabeltje gebruikt, maar deze werkte wel. Ik dacht dat het aan het kabeltje zou liggen dus ik ben 'm gaan ruilen in de computerwinkel. Ook het volgende kabeltje bleek het niet te doen..

    Probleem dus..

    Nu weet ik dat lange stroom en audio kabels signaal kunnen verliezen naarmate de lengte toeneemt. Is het mogelijk dat firewire kabels dit ook hebben? En dat een lange kabel dusdanig signaal verliest dat mijn computer niet meer herkent dat er een apparaat aan vast zit?

    Of is het misschien mogelijk dat ik een verkeerd soort FW kabel gekocht heb, eentje die wel in zowel de mixer als in de computer past, maar die toch niet van het goede soort is..


    Ik had ook al een mailtje naar Phonic gestuurd maar die rukkers geven nog steeds geen antwoord
    pi_59623676
    Mijn enige gedachte is dat het misschien zo is dat het een specifieke Firewire-kabel is van Phonic. Ik had hetzelfde met mijn vorige geluidskaart (een Emu 1820). Een gewone Firewirekaart is niet genoeg en in mijn geval was een emu-FWkabel bijna nergens meer te vinden.

    Gelukkig heb ik nu mijn fijne MOTU 828 FW, briljant ding.
    Verbaal terrorist
      maandag 28 juli 2008 @ 23:32:03 #298
    20925 n00cL30n
    ..::RSTRCTD::..
    pi_60407959
    Ik plaats hier ook maar eens een tvp.
    pi_60575233
    tvp.
    pi_61532974
    Mensen, vraagje.

    Ik wil wat beginnen met microfoonspul aan te schaffen om thuis muziek van mijn band op te nemen. Ik wou beginnen met gitaar [wat ik zelf ook speel] om wat feeling met het opnemen enzo te krijgen, kan ik er lekker hele avonden mee stoeien.

    Ik wou gaan [hoe kan het anders] voor een Shure SM57. Goede keus? Alternatieven? Wil wel goed spul, maar niet meteen het allerduurste, ben tenslotte niet een proffessionele studio

    We spelen voornamelijk zware rock/punk/metal.
    Other than that, it's just a piece of crap.
    The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')