abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 03:40:20 #251
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_55184260
ja, maar draadloos is in de studio helemaal niet zo fijn als je zou verwachten. Je merkt toch wel wat signaalverlies en het is bij studiowerk toch vaak cruciaal dat alles doorgegeven wordt!
pi_55191602
tvp (had dit topic nog niet eerder gezien, maar wil ook een eigen studiootje gaan maken)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_55212632
Ik wil graag een beetje piano kunnen spelen op mijn kamer dus ik ga een degelijk midi-keyboard kopen (ik vind zo'n 15GB Steinway sample library 1000 maal beter klinken dan het geluid van elke elektrische piano die ik tot nu toe gehoord heb), maar ik krijg mijn latency niet onder de 50ms. Ligt dat aan mijn Soundblaster en zal het verholpen zijn als ik een fatsoenlijke geluidskaart koop? Ik wil toch echt niet meer latency dan 2ms ofzo anders is het niet fijn spelen.

Edit: sorry, ik heb me vergist: ik krijg de latency niet lager dan 512 samples = 11ms. Als je gewoon één toets indrukt lijkt het alsof ie meteen reageert, maar als je iets probeert te spelen dan gaat het gewoon niet omdat er toch een kleine vertraging in zit. Ik vraag me nu af of zelfs 2ms wel laag genoeg is.

[ Bericht 29% gewijzigd door spinor op 12-12-2007 11:41:05 ]
pi_55213452
Meestal hebben latencyproblemen te maken met drivers. Zorg dat je de meest recente versie van de driver voor je geluidskaart hebt.
pi_55213824
Het zal wel aan je geluidskaart liggen, je kan beter voor 100 euro een M-audio 2496 kopen, dan heb je bijna geen latency.

-edit- en latency van 12 ms is amper hoorbaar, 2 ms is dus zeker niet hoorbaar.
pi_55215979
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:04 schreef Stupide het volgende:
Meestal hebben latencyproblemen te maken met drivers. Zorg dat je de meest recente versie van de driver voor je geluidskaart hebt.
Ik heb de nieuwste SoundBlaster Live drivers en de KX project drivers geprobeerd, maar in het ASIO configuratiescherm kan ik de buffergrootte gewoon niet lager dan 512 samples zetten.
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:17 schreef CasB het volgende:
Het zal wel aan je geluidskaart liggen, je kan beter voor 100 euro een M-audio 2496 kopen, dan heb je bijna geen latency.

-edit- en latency van 12 ms is amper hoorbaar, 2 ms is dus zeker niet hoorbaar.
Ah dat is mooi, voor 100 euro kan het geen kwaad om het even te proberen. Dat een latency van 12ms niet hoorbaar is ben ik niet met je eens. Het was voor mij onmogelijk om een stukje te spelen met 11ms latency.
pi_56369700
Ik zit er hard over na te denken de FMR RNP preamp te kopen. Weet iemand of die ook ergens in NL te krijgen is? Kom hem helemaal nergens tegen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56376675
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:20 schreef koningdavid het volgende:
Ik zit er hard over na te denken de FMR RNP preamp te kopen. Weet iemand of die ook ergens in NL te krijgen is? Kom hem helemaal nergens tegen.
Volgens mij niet in NL, ik heb er ook een tijdje naar gezocht. Alternatief is het Joemeek spul. Voor vocalen heb je daar ook een érg goede preamp voor.
pi_56379190
Ik heb de RNP bij Thomann.de besteld. Heb er alleen nog niet mee kunnen spelen...
pi_56395102
Thx CasB. Ik heb hem net besteld.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56600312
Ben recentelijk in een andere woning gegaan.. zo staat het er nu bij op dit moment. Waarschijnlijk gaat alles naar een kleine kamer die ik nog over heb, en maak ik van de huiskamer een huiskamer.. alhoewel ik dit ook wel chill vind. lekker op de bank terugluisteren.

pi_56600654
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:57 schreef Omkron het volgende:
Ben recentelijk in een andere woning gegaan.. zo staat het er nu bij op dit moment. Waarschijnlijk gaat alles naar een kleine kamer die ik nog over heb, en maak ik van de huiskamer een huiskamer.. alhoewel ik dit ook wel chill vind. lekker op de bank terugluisteren.

[ afbeelding ]
Ziet er wel nice uit!
Toffe foto ook op je beeldscherm!
PS4 online: micro_nl
pi_56615494
Heb jij niet best veel last van reflectie (echo) van je geluid? Je kan voor weinig geld van die matjes kopen en ophangen om die vervelende galm voor een groot deel tegen te gaan. Ik had er ook wat last van en na 20 euro aan noppenschuim opgehangen te hebben merk ik er niks meer van En je hoeft niet eens je hele muur vol te hangen, ik heb het zo en dat is al heel effectief: (sorry voor de patsfoto maar ik heb geen duidelijkere )

Gewoon bij de doe-het-zelf te krijgen

[ Bericht 4% gewijzigd door LOLBOY op 09-02-2008 00:55:57 ]
pi_56620844
Bah! Behringer! Dat is zulk kut spul! Moet je nooit kopen! Gadverdamme! Dat je daarop gaat mixen!

... Zo hebben we dat gehad; Ik heb ze zelf ook
pi_56621045
Mijn setup is een tijdelijke.. acoustiek is belabberd idd. eerst maar eens even mijn woning op orde maken, dan komt de studio ook wel.
pi_56621050
Hier dan ook mijn hokje. Bestond tot 09:00 uur vanmorgen. Over 10 minuten ga ik verhuizen naar een andere kamer

Binnenkort maar eens kijken naar een mooi, goed bureau ipv een plank met twee oude kastjes eronder
En in mijn nieuwe kamer komt een speciale studio hoek... Nu nog eens geld vinden voor een goede geluidskaart en een mooie midi controler voor de faders (ik wil macky! hoewel ik ook wel voor een M-Audio Projectmix kan gaan voor mijn doeleinde (jammer alleen dat de faders daarvan niet uit te bereiden zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2008 13:24:15 ]
pi_56622889
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:30 schreef CoiLive het volgende:
Bah! Behringer! Dat is zulk kut spul! Moet je nooit kopen! Gadverdamme! Dat je daarop gaat mixen!
! Haters haha Lekker happen
pi_56631267
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:45 schreef LOLBOY het volgende:
Heb jij niet best veel last van reflectie (echo) van je geluid? Je kan voor weinig geld van die matjes kopen en ophangen om die vervelende galm voor een groot deel tegen te gaan. Ik had er ook wat last van en na 20 euro aan noppenschuim opgehangen te hebben merk ik er niks meer van En je hoeft niet eens je hele muur vol te hangen, ik heb het zo en dat is al heel effectief: (sorry voor de patsfoto maar ik heb geen duidelijkere )

[ afbeelding ]

Gewoon bij de doe-het-zelf te krijgen
Wat is die tafel met die faders voorop de foto?
pi_56634517
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:29 schreef Robzilla het volgende:

[..]

Wat is die tafel met die faders voorop de foto?
Tascam US-2400.
pi_56901628
Is er een programma/vst/effect wat gitaar geluid omzet in bas (gitaar) geluid? Te gebruiken in Cubase.
Aldus.
pi_56902624
Gisteren M-Audio Audiophile 2496 gekocht. En overgestapt naar Adobe Audition 3.0!

vrijdag 22 februari 2008 @ 12:05:55 #272
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56903005
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:22 schreef guitarist.nl het volgende:
Gisteren M-Audio Audiophile 2496 gekocht. En overgestapt naar Adobe Audition 3.0!

Tof, de PCI-versie of de USB? Ik heb de USB, en ben er ook erg blij mee.
Maar jij gebruikt toch mac? Waarom dan niet Logic?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_56903101
De PCI! Ik had een tijdje een G3 te leen. Maar heb net een nieuwe pc gekocht. Maar werkt echt lekker. Gewoon effectjes op alle tracks en dan tijdens het spelen dingen veranderen!

Waar neem jij mee op?
pi_56903164
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:40 schreef Z het volgende:
Is er een programma/vst/effect wat gitaar geluid omzet in bas (gitaar) geluid? Te gebruiken in Cubase.
Probeer de VST eens van Native Instruments Guitar Rig / Amp.
pi_56903569
Thnx, die stond al in de download om te bekijken.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')