abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43914245
Iemand in mijn naaste omgeving heeft onlangs voor het eerst een lening afgesloten in de vorm van een doorlopend krediet. Dit is de eerste keer in zijn leven.

Nu is mijn vraag: hoe lang moet je aflossen voordat het BKR (of de bank) bepaalt of jij kredietwaardig bent zodat je eventueel een tweede lening kunt afsluiten?
pi_43914945
Doorlopend krediet is toch gewoon dat je rood kunt staan? Dan kun je meestal wel een lening nog aflsuiten bij de bank. Bij mij als student was dat tenminste geen probleem.
Als je een hypotheek wilt nemen en niet te veel inkomsten hebt kunnen ze zelfs moeilijk doen over een paar tientjes die je nog moet betalen aan de Wehkamp.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_43914990
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:14 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Iemand in mijn naaste omgeving heeft onlangs voor het eerst een lening afgesloten in de vorm van een doorlopend krediet. Dit is de eerste keer in zijn leven.

Nu is mijn vraag: hoe lang moet je aflossen voordat het BKR (of de bank) bepaalt of jij kredietwaardig bent zodat je eventueel een tweede lening kunt afsluiten?
Het BKR legt alleen vast dat je een lening hebt. De BKR gaat niet over de kredietwaardigheid. Dat doet de geldverstrekker zelf.(en je kunt, dat ligt maar net aan je inkomen en de bestaande leningen, altijd een tweede lening/krediet afsluiten)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_43915100
Bij het BKR wordt alleen geregistreerd dát je een lening hebt en als je een aantal keren in gebreke bent geweest bij aflossing of rentebetaling (die melding is er meestal niet meteen na een eerste keer). Aan de hand van de registratie bij het BKR en je inkomensgegevens kan de maximale resterende leencapaciteit worden bepaald.
pi_43917005
Bedankt voor de reacties, maar is er dan niet een soort minimum aantal keer dat je moet hebben afgelost voordat een bank gaat kijken of je in aanmerking komt voor een tweede lening?
pi_43917020
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:08 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Bedankt voor de reacties, maar is er dan niet een soort minimum aantal keer dat je moet hebben afgelost voordat een bank gaat kijken of je in aanmerking komt voor een tweede lening?
Nee.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_43917045
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:08 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Neehoor. Als de aflossingen en rentebetalingen binnen jouw aflossingscapaciteit vallen (dat is: netto-inkomsten na aftrek van vaste lasten en overige uitgaven op basis van gemiddelde (dus eten, hobby etc.). zou dat geen probleem moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')