abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:54:58 #201
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:04:12 #202
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45865617
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:44 schreef teigan het volgende:
Hardstikke leuk TSE..

Is het nou een opluchting dat je daar weg bent?
En begin je morgen gelijk op je nieuwe school?
Enerzijds een opluchting, omdat ik trots op mezelf ben dat ik de beslissing heb genomen. Het was héél zwaar om op deze school te werken; 'moeilijke' doelgroep en een zeer slechte school (op 6 van de 8 punten onvoldoende beoordeeld...)
Anderzijds ga ik veel dingen heel erg missen, zoals de leerlingen en de vrijheid die ik er had.

Toch heb ik heel bewust gekozen een stap terug te doen. Dit was mijn eerste (onbevoegde) onderwijs baan, en ik was er meteen mentor (van 20 lln waarvan 18 lwoo en een aantal jeugdzorg/reclassering'klanten'), vakgroepvoorzitter en stagecoordinator.

Op mijn nieuwe school ben ik docente. Core business!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:59:51 #203
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45925440
Wel leuk om die cadeautjes te zien
.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:05:18 #204
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45925611
Vandaag mijn eerste lessen gedraaid op de nieuwe school. Wat een verademing!

Voor het eerst in mijn onderwijscarriere heb ik echt les kunnen geven. Geen gezeur of getouwtrek over pennen, petten, boeken, jassen, etuis, mp3-spelers, tassen, telefoons, enz, enz, enz. Om de hele simpele reden dat deze zaken gewoon standaard in orde zijn. Je begrijpt, er ging een wereld voor mij open. Aan het einde van vandaag -ondanks de heftige week en het feit dat het vrijdag was- had ik gewoon energie over!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:06:01 #205
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45925642
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:59 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Wel leuk om die cadeautjes te zien
De taart staat op de vorige pagina
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:05:22 #206
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_45927648
Wauw TSE, wat zal jij je trots hebben gevoeld. Leuk hoor voor je!
En succes op je nieuwe school!

Ik begin maandag aan mijn nieuwe stage. Na 3 onderbouwstages op grootstedelijke basisscholen nu eens een plattelandsschooltje en dan nog een groep 7&8 ook. Ik heb er echt zin in!
Life is what you make it.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 23:03:55 #207
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45929717
Fijn dat het zo goed bevallen is!
.
pi_45930988
* zonnestraaltje zich afgelopen woensdag uitgeschreven heeft.

Met pijn in mijn hart weliswaar, want ik vond de opleiding hartstikke leuk! Maar, het ging gewoon niet lekker, had erg veel last van faalangst. Ga nu werken voor 'n paar jaartjes (weet nog niet precies) en dan over een paar jaar in september weer beginnen. Waarsch. gewoon weer lerarenopleiding Nederlands, of misschien pedagogiek. We zien wel. Blijf hier wel meelezen, denk ik.


Ps, TheSilentEnigma, wat geweldig, al die cadeau's! Wat moet je je super hebben gevoeld!
  zondag 4 februari 2007 @ 15:34:37 #209
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45973133
Pff.. zijn jullie ook zo bezig met de vernieuwde onderbouw en projecten maken? Laatst weer een cursus er over gehad. Driekwart van de docenten op school heeft zijn bedenkingen er over, terwijl het kwart dat wel projecten wil doen, ook nog wel twijfels heeft. Ik zie op zich het nut er wel van in, meer samenhang tussen de vakken, en met die leerdomeinen zie ik ook nog wel zitten, maar het zou ook eens fijn zijn als je *tijd* kreeg om al die projecten te maken. Daar zit hem juist het probleem en het gevaar. Volgens mij gaan nu veel docenten projecten maken om maar een project te hebben. En of het allemaal een leeropbrengst heeft, is een tweede. Evaluaties? Daar hebben ze geen tijd voor. Ondertussen glijdt de directie zowat van de stoel af als ze weer "een project" heeft gezien dat er mooi uitziet. Ja, het ziet er mooi uit, maar hebben de leerlingen er wat aan gehad? Veel stress op school, stuk of 8 docenten die overspannen zijn (er heerst een beetje een sfeer van: "er is iets mis hier").. maar ja.. we gaan maar door he

Ondertussen bakt de lieve mevrouw Duits waar ik het al eerder over had, er nog steeds niks van in mijn mentorklasje. Kinderen klagen steen en been, en tegen mij zegt ze dat er niks aan de hand is, behalve dat de klas "af en toe een beetje druk is". Ah, "beetje druk", zo kun je het ook noemen ja. Heb nu de afdelingsleider maar eens er op afgestuurd. En ondertussen in de docentenkamer de "uiterst geïnteresseerde" collega die de wijsheid in pacht heeft uit hangen. Daar kan ik gewoon op schieten. Collega zit een werk na te kijken. "Ah, is dat het werk van 2B? Ja, écht leuke klas he. Ach, Martijn een onvoldoende zie ik? Ja, ik had hem laatst in de les nog gezegd dat hij toch écht beter zijn best moest gaan doen". Dan denk ik: SLUIT JE HOOFD... EN SNEL! Je moet haar eigenlijk gewoon es *zien*... mja..
.
pi_45973585
Hahaha, ja dat zijn de ergsten, er is bij ons 1 nieuw meisje dat nog erg onzeker is en heel erg open in de docentenkamer vertelt over de problemen die ze met een bepaalde klas heeft, en er is een mevrouw die ervan overtuigd is dat het allemaal fantastisch gaat in haar klassen (volgens mij is het niet eens grootspraak, volgens mij denkt ze het ECHT) en intussen klagen leerlingen en ouders steen en been en had de afdelingsleider nog nooit zulke rampzalige resultaten van een leerlingenquete gezien. Dat eerste meisje gaat het wel redden, die vindt dat ze nog veel moet leren en werkt daar hard aan. Voor die tweede dame is de schoolleiding inmiddels bezig een dossier samen te stellen om zo sterk mogelijk te staan als ze d'r straks moeten ontslaan (door omstandigheden heeft zij geen gewoon tijdelijk contract voor het eerste jaar).

Da's trouwens ook nogal wat zeg, zo'n dossier, als ik zie wat voor dingen er dan allemaal worden aangegrepen om straks 'tegen haar te gebruiken' dan denk ik "op die gebieden maak ik er ook nogal eens een potje van". Ik gooi bijv. vaak rustig een lesplanning totaal om omdat het ineens in me opkwam dat we eigenlijk ook weleens iets anders zouden kunnen gaan doen en hou me dus niet aan de studiewijzer. Ik behandel soms een bepaald hoofdstuk op een heel andere manier dan binnen onze sectie gangbaar is. Ik hou me soms niet aan de standaard normering omdat een leerling een wel heel prachtig creatief antwoord heeft gegeven of omdat ik vind dat ik in klas A minder tijd heb gehad om iets uitvoerig te behandelen dan in klas B.

Dat zijn allemaal normale dingen van flexibiliteit en ik vind het GOED dat ik het doe hoor, maar op het moment dat een schoolleiding van je af wil worden dat soort dingen dus wel allemaal aangegrepen. Maar goed, je moet natuurlijk op andere terreinen wel heel veel verprutst hebben om het zover te laten komen dat een schoolleiding echt actief van je af wil. Een docent die gewoon goed functioneert en goodwill heeft bij collega's en leerlingen zal nooit op bovengenoemde dingetjes worden gepakt.
pi_45973708
TSE, wat enorm leuk die afscheidskadootjes van je leerlingen! Kan me voorstellen dat je er heel blij mee was

Schanulleke, succes op het platteland Dat lijkt mij nou ook zo heerlijk, gewoon een rustig gymnasiumklasje op een scholengemeenschap, 6 leerlingen die Grieks gekozen hebben ofzo, en dan in zo'n gehucht waar de kinderen nog netjes en beleegd zijn...

Zonnestraaltje, jammer dat je gestopt bent, maar ik kan me ook voorstellen dat het je oplucht nu. Wie weet over een paar jaartjes!

Wij proberen op school zo min mogelijk mee te doen aan allerlei vernieuwingen. Niet om ouderwets en star te doen, maar gewoon omdat we het allemaal geen verbetering vinden. Op de open dag kregen we ook veel vragen van ouders en kinderen die juist op zoek zijn naar een klassieke school. Ik vind het allemaal wel best, ik ga nergens meer enorm m'n best voor doen want ik wil er gewoon echt weg. Doe m'n best met solliciteren, want ik wil niet zo'n negatief mens worden dat járen roept dat ze weg wil en nooit écht gaat, maar het schiet allemaal nog niet zo op.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_45974203
En je wilt het onderwijs uit of niet imago? Waar solliciteer je allemaal op?

Onze school staat ook niet vooraan te trappelen om mee te doen aan allerlei vernieuwingen maar misschien is dat juist een nadeel: tegelijkertijd wil men nl. wel de inspectie tevreden stellen en moet het dus allemaal op papier wel doorgevoerd worden maar we gaan er vooral niet echt iets van proberen te maken. Dan krijg je dus wat Baba ook beschrijft: gebakken lucht projecten, niet de tijd gehad om er iets fatsoenlijks van te maken maar hey, we kunnen aan de inspectie WEL laten zien dat we projecten hebben he. Dat zijn dus dingen waar zowel leerlingen als docenten niet blij van worden en ik vind dat halfslachtige gedoe echt triest: maak een keuze denk ik dan, ofwel dat je je als school geen reet aantrekt van de inspectie en van Den Haag/Zoetermeer en gewoon je eigen ouderwetse plan trekt, ofwel dat je wel meegaat in de vernieuwingen maar ga er dan ook voor en maak er iets van.

Volgens mij zijn er echt veeeeeel scholen waar het zo'n halfbakken toestand is zoals bij ons: op papier ziet het er mooi uit, maar in werkelijkheid.....
  zondag 4 februari 2007 @ 16:51:52 #213
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45975695
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef thaleia het volgende:
Ik gooi bijv. vaak rustig een lesplanning totaal om omdat het ineens in me opkwam dat we eigenlijk ook weleens iets anders zouden kunnen gaan doen en hou me dus niet aan de studiewijzer. Ik behandel soms een bepaald hoofdstuk op een heel andere manier dan binnen onze sectie gangbaar is.
Dat doe ik ook. Ik vind dat best je eigen creativiteit aangesproken mag worden als je les aan het geven bent. Ik heb ook collega's in mijn sectie die volgens mij zo creatief als een bezemsteel zijn en alles zoveel mogelijk samen en in overleg willen doen. Daar word ik helemaal wild van. Ik doe het op mijn eigen manier.
quote:
Maar goed, je moet natuurlijk op andere terreinen wel heel veel verprutst hebben om het zover te laten komen dat een schoolleiding echt actief van je af wil. Een docent die gewoon goed functioneert en goodwill heeft bij collega's en leerlingen zal nooit op bovengenoemde dingetjes worden gepakt.
Inderdaad. Maar als de directie al zegt dat de leerling-enquêtes waanzinnig slecht waren ingevuld, dat zegt toch al genoeg. Normaal gesproken willen leerlingen die enquêtes nog al wat té positief invullen als ze je waarderen, maar als ze je in zulke enquêtes afmaken, dan is er écht wat mis. En zeker als zo'n mevrouw dan hoog van de toren blaast dat alles zo goed gaat. Ik zou dan gewoon eens onverwacht haar lokaal in lopen. Dan zie je meestal ook al veel. Op een locatie waar ik werk zijn veel ramen. Daar zie je dus álles. [Vreemd dat opeens mensen een doktersverklaring hebben dat ze niet meer op die locatie hoeven les te geven.... ]
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:52 schreef imago het volgende:
Schanulleke, succes op het platteland Dat lijkt mij nou ook zo heerlijk, gewoon een rustig gymnasiumklasje op een scholengemeenschap, 6 leerlingen die Grieks gekozen hebben ofzo, en dan in zo'n gehucht waar de kinderen nog netjes en beleegd zijn...
Ik zou binnen 10 minuten in slaap gevallen zijn
quote:
ik ga nergens meer enorm m'n best voor doen want ik wil er gewoon echt weg. Doe m'n best met solliciteren, want ik wil niet zo'n negatief mens worden dat járen roept dat ze weg wil en nooit écht gaat, maar het schiet allemaal nog niet zo op.
Succes met solliciteren Lijkt me echt niks om te moeten werken op een plaats waar het je niet bevalt. Ik heb een jaartje op een school gewerkt die me ook niet echt lag. Een jaar kan ik dan nog wel volhouden, maar het hadden er niet meer moeten worden. Leuke kinderen, maar de rest....
.
pi_46274837
Hebben (ex-)LIO's hier nog tips, ervaringen en dergelijke met betrekking tot derde- en vierdejaars LIO stage van lerarenopleidingen? Zoals bijvoorbeeld uren die er per week worden besteed aan dit soort stages, eventuele saliëring enzovoorts. Hier ben ik wel nieuwsgierig naar.
pi_46275004
ik ben wel LIO, maar dan eerstegraads...
Op de uni loop je het laatste jaar stage, je hebt een aanstelling van 0,25 fte op school, en daar krijg je ook naar betaald, dus zo'n 530 euro netto per maand...
Daarnaast ben je nog 0,25 fte bezig met voorbereiden, intervisie en dergelijke dingen..
De andere helft moet je aan je opleiding besteden..

hbo weet ik niet hoe het werkt..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt iig..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46324194
Jup, zeker behulpzaam. Bedankt!

Nog meer mensen met dergelijke ervaring?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:30:05 #217
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_46604804
*pfff... wat een stilte hier*

Maar wat die stages betreft: volgens mij is het nu zo dat studenten een bepaald aantal dagdelen op school aanwezig moeten zijn, of zoiets. In mijn derdejaars stage was ik gewoon de hele dag op school. Ik gaf zoveel mogelijk lessen en was daarnaast bezig met nakijkwerk en RT-werkzaamheden (ik liep toen stage op een VSO-school, echt geweldig). In mijn vierde jaar was mijn LIO-stage meteen een vervanging. Dus dat was dubbel. Kan me eigenlijk niet herinneren of er toen iets was met een bepaald aantal dagdelen dat je op school moest zijn. Ik gaf toen 12 uur les in de week. Stagebegeleider heeft 2 keer met me gebabbeld - een keer halverwege en een keertje aan het einde van de stage/vervanging. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik toen meteen het traject van de interne begeleiding op school doorliep, dus dan had je al genoeg intervisie. Wat de betaling betreft: 3 3e jaar kreeg ik niks betaald, 4e jaar kreeg ik gewoon betaald als een vervanger.
.
pi_46605661
Ik heb nu al twee stages gehad waarbij ik volledig zelf alle lessen draaide, maar niet echt betrokken was bij het gebeuren buiten de lessen. Ik ben wel bij vergaderingen geweest, maar geen echt actieve rol gehad. Ik betwijfel dan ook of ik wel klaar ben voor een LIO.
Mon 'en!
pi_46605895
Ik heb afgelopen week aan een studiedag meegedaan. Het was een sectieoverleg over de invulling van het nieuwe PTA. Ik heb gevraagd of het voor mij nuttig was om erbij te zijn, en mijn coach vond van wel.

Ik vond het ook leuk om het eens mee te maken, en ik heb mezelf ook laten horen...

Verder ben ik ook niet echt betrokken bij dingen buiten de lessen. Mijn school werkt met teams, en mijn klassen zijn over 3 teams verdeelt, en dat is niet te combineren. Toch ben ik laatst wel bij rapportenvergaderingen van 1 v.d. teams geweest, en aan het eind van het jaar woon ik ze gewoon alledrie bij..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46606418
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:03 schreef teigan het volgende:
Ik heb afgelopen week aan een studiedag meegedaan. Het was een sectieoverleg over de invulling van het nieuwe PTA. Ik heb gevraagd of het voor mij nuttig was om erbij te zijn, en mijn coach vond van wel.

Ik vond het ook leuk om het eens mee te maken, en ik heb mezelf ook laten horen...

Verder ben ik ook niet echt betrokken bij dingen buiten de lessen. Mijn school werkt met teams, en mijn klassen zijn over 3 teams verdeelt, en dat is niet te combineren. Toch ben ik laatst wel bij rapportenvergaderingen van 1 v.d. teams geweest, en aan het eind van het jaar woon ik ze gewoon alledrie bij..
Bijwonen is ook niet zo'n probleem, maar die vergaderingen leiden..
Mon 'en!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:39 #221
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_46606419
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:52 schreef imago het volgende:

Schanulleke, succes op het platteland Dat lijkt mij nou ook zo heerlijk, gewoon een rustig gymnasiumklasje op een scholengemeenschap, 6 leerlingen die Grieks gekozen hebben ofzo, en dan in zo'n gehucht waar de kinderen nog netjes en beleegd zijn...
Dank je! Tot nu toe, na drie stagedagen bevalt het heel goed. Alle twijfels die ik had over mijn eigen kunnen zijn opeens weg doordat ik nu eindelijk met een oudere groep werk. De lessen die ik geef worden beter beoordeeld dan ooit tevoren en mijn stagebegeleidster is enthousiast. Ook niet onbelangrijk, ze is een super rolmodel. Zoals zij met de leerlingen omgaat, zo sta ik er ook in.

Nooit meer onderbouw!
Life is what you make it.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:24:05 #222
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_46606567
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 20:57 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben wel bij vergaderingen geweest, maar geen echt actieve rol gehad. Ik betwijfel dan ook of ik wel klaar ben voor een LIO.
Ah tuurlijk wel. Dat komt vanzelf wel, als je eenmaal helemaal zelfstandig bezig bent, hetzij als LIO, hetzij als startende docent. Toen ik pas met mijn vervanging/LIO bezig was, werd ik ook geacht om zinnige dingen te zeggen over mijn leerlingen. Da's in het begin best even wennen, ja.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:03 schreef teigan het volgende:
Verder ben ik ook niet echt betrokken bij dingen buiten de lessen. Mijn school werkt met teams, en mijn klassen zijn over 3 teams verdeelt, en dat is niet te combineren. Toch ben ik laatst wel bij rapportenvergaderingen van 1 v.d. teams geweest, en aan het eind van het jaar woon ik ze gewoon alledrie bij..
Rapportvergaderingen en vooral leerlingbesprekingen zijn meestal erg nuttig om de achtergronden van leerlingen te leren kennen. Op mijn school werken ze ook met teams en soms best moeilijk om tussen de teams te schipperen, alhoewel ik vrijwel al mijn tijd steek in mijn 'eigen' team. Altijd heerlijk als ze alle vergaderingen van de verschillende teams bijna allemaal op hetzelfde tijdstip plannen
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef bloempjuh het volgende:
Bijwonen is ook niet zo'n probleem, maar die vergaderingen leiden..
Welke vergaderingen moet jij leiden? De enige vergaderingen die ik leid zijn de besprekingen voor mijn mentorklas.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je! Tot nu toe, na drie stagedagen bevalt het heel goed. Alle twijfels die ik had over mijn eigen kunnen zijn opeens weg
Ah, kijk es aan! Veel plezier nog
quote:
Nooit meer onderbouw!
Zeg nooit nooit


Bericht op de FP: Vier tieners mishandelen leraar op schoolplein.

[ Bericht 10% gewijzigd door Baba-O-Riley op 23-02-2007 22:10:58 ]
.
pi_46609531
@ Baba: Ik weet nog niet precies, maar een van de competenties is dat ik moet bewijzen dat ik vergaderingen kan leiden..
Mon 'en!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:18:35 #224
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_46610370
Ah okee..

"Okee, dan verklaar ik nu de vergadering voor geopend. Zijn er nog vragen voor de rondvraag?"
.
pi_46873932
Dag mensen, aan eenieder een beleefde en vriendelijke groet. Het is mij nog niet opgevallen dat dit topic bestond, uitstekend dus om mij even tussen jullie te mengen en direct maar veel vragen stellen door deze 1e jaars student lvo Engels.

Nadat ik geslaagd was voor de havo heb ik een nogal dom leven geleid, aangezien ik absoluut geen idee had wat voor studie ik zou willen gaan volgen of een flauw benul wat ik later zou willen worden, heb ik mij eigenlijk maar voor de eerste de beste hbo opleiding aangemeld. Dit omdat het een logisch gevolg is na de havo, een hbo opleiding te volgen. Ik had mij aangemeld voor de studie management, economie en recht. Hoewel de resultaten in het eerste en enige blok dat ik gevolgd had bevredigend waren, ben ik er echter mee gestopt omdat het mijn interesse totaal niet had. (had ik maar mijn p gehaald toen denk ik nu, oh oh wat zonde). Jammer van die keuze, maar ik stopte er dus mee.

Nog steeds niet wetend wat ik wou doen heb ik mij maar voor een tweede hbo studie aangemeld, namelijk hbo rechten. Ik was maar direct met de februari instroom meegegaan om maar weer zo snel mogelijk iets te doen. Met de instelling dat het toch eigenlijk niets was voor mij ben ik ermee begonnen. De eerste twee blokken ging het wel aardig maar uiteindelijk zakte het interesseniveau toch weer naar een dieptepunt. Ik bleef de studie maar volgen tot ik er uiteindelijk vorig jaar januari mee ben gestopt. Weer geen propedeuse gehaald.

Daarna heb ik een tijdje behoorlijk depressief thuis gezeten. Natuurlijk wel werken tussendoor (niemand houdt immers van luie mensen) om mij helemaal te fixen op wat ik nu wel zou gaan willen (inmiddels 20 jaar). Ik had mij bijna aangemeld bij de marechaussee, hoewel dit mij oprecht een leuke baan leek, en nu nog steeds, heb ik mij niet aangemeld omdat ik het niet aantrekkelijk vond dat er kans was om met mijn 35e uit de laan gestuurd te worden. Dus keek ik weer verder.

En toen kreeg ik ineens een ingeving, Engels. Engels heb ik altijd al een leuke taal gevonden, heb er altijd veel mee gedaan, lees sinds mijn 12e boeken in het engels en was, toen ik er zo ineens aan terug dacht, altijd het vak waar ik het meeste plezier uit heb gehaald op school. Ik heb toen een college bijgewoond met een vriend van mij aan de universiteit Groningen en ik was meteen verkocht. Ik wou mijn hbo propedeuse halen en dan studeren aan de universiteit.

Een aangename vooropleiding leek mij LVO Engels. Hoewel ik eerst absoluut niets, maar dan ook niets wou weten van leraarschap toen ik net van de havo af kwam, leek het mij opeens wel leuk. Ik begon er over na te denken en bedacht mijzelf dat het eigenlijk best wel eens heel veel leuker kon zijn dan andere banen. Ik ben met de opleiding begonnen en dit blijkt nu ook nog eens zo te zijn. Mooi dus, eindelijk een doel voor ogen en ik moet zeggen dat het echt zo ontzettend fijn voelt om eindelijk iets voor ogen te hebben wat ik nu wil.

Alleen op het moment zit ik nog met wat erg grote twijfels. Ik ben nu al 21 jaar oud en zit nu nog maar in het eerste jaar hbo. De opleiding zelf vind ik matig, het is wel genoeg om tweede graads docent te worden, alleen ik wil meer. Afgelopen weken ben ik een paar keer op universiteiten geweest om colleges te volgen en ik vond het echt helemaal geweldig. Per week twee boeken lezen om daar dan mooi op in te gaan, docenten die de volle 2 uur bijna benutten om les te geven, iets wat ik op het hbo best mis. Denk nu vooral niet dat ik hbo te laag vind en naar de uni wil omdat het een uni is, de vakken die worden aangeboden spreken mij gewoonweg veel meer aan alsmede de instelling denk ik. Veel van de klasgenoten waarmee ik nu moet samenwerken doen het omdat zij docent willen worden, ik doe het omdat ik met engels bezig wil.

Alleen ik ben al 21 dus, ik zal nog steeds 21 zijn als ik met de universiteit zou beginnen, wat vinden jullie hiervan? Is zoiets nog wel goed te doen? Is het goed te combineren met eventuele bijbanen? En zou ik met mijn bachelor van de uni al een aardig zakcentje kunnen binnenhalen? Of zou ik dan nog bij een ander bedrijf wat moeten binnenhalen? Ik hoop dat ik mij teveel zorgen maak want ik zit er best wel mee eigenlijk, zal wel komen door al die weggegooide jaren dat eraan vreet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')