abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43899333
Theo van Gogh en Pim Fortuin werden vermoord door hun openlijke aversie tegen de moslim wereld, Hirshi Ali en Geert wilders hebben het tot nu toe overleeft.....

Nu Geert in de 2e kamer zit zullen zijn standpunten nog bekender worden in de moslimwereld......

Speelt Wilders met zijn leven? Zal er weer een gek opstaan???
  zondag 26 november 2006 @ 11:36:26 #2
132191 -jos-
Money=Power
pi_43899393
Wilders heeft lang niet zo veel stemmen als Fortuyn
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_43899419
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef -jos- het volgende:
Wilders heeft lang niet zo veel stemmen als Fortuyn
Voordat hij maar 1 enkele stam had tot nu toe was hij al onder politie bewaking...nu hij in de 2e kamer zit zullen zijn standpunten over de hele wereld bekend worden denk ik......Ik geef hem weinig kans .....
  zondag 26 november 2006 @ 11:38:01 #4
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899421
Hoe kom jij er bij dat Pim werd vermoord vanwege zijn standpunten over de moslimwereld? Heeft Volkert dat gezegd?
pi_43899439
Inderdaad, daarom werd Pim helemaal niet vermoord.
[14.gif]
pi_43899443
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:38 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Hoe kom jij er bij dat Pim werd vermoord vanwege zijn standpunten over de moslimwereld? Heeft Volkert dat gezegd?
Als Volkert het niet was geweest was het wel iemand anders geweest....volkert kwam onverwachts....daarvoor waren de bedreigingen uit moslimhoek groter
  zondag 26 november 2006 @ 11:40:45 #7
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899485
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:

[..]

Als Volkert het niet was geweest was het wel iemand anders geweest....
Je bent helderziend? Maar goed, je OP klopt dus al niet. Daarnaast was Pim veel genuanceerder dan Wilders, ging hij de discussie aan (oa zijn boek samen met Abdullah Haselhoeff), had hij moslims in zijn team zitten en zaaide hij geen haat.

Ander kaliber dus dan Wilders.
pi_43899511
Tot hij dood is.
pi_43899543
Wilders is zwaar hypocriet. Hij kan zelf al enkele jaren niet meer veilig over straat door dreigementen, maar ondertussen heeft hij in zijn partij wel personen rondlopen die in het verleden zijn veroordeeld voor het uiten van doodsdreigementen naar linkse politici en andere personen. Als je in een situatie zit als Wilders dan zou je daar toch radicaal afstand van moeten nemen.
quote:
Wim van Laarhoven (1967) uit Den Bosch is een fervente Fortuynaanhanger. Nadat de rechter Fortuyns moordenaar Volkert van der Graaf in april 2003 tot achttien jaar gevangenisstraf veroordeeld, wil Van Laarhoven zijn boosheid uiten over de strafmaat. Die is in zijn ogen te laag en hij stuurt een persoonlijke dreigmail naar de rechter. Hij wil "jachtgeweren leegschieten" op de rechter en hoopt dat de familie van rechters wordt uitgeroeid door de moordenaars die weer vrijkomen.

Ook wil Van Laarhoven aanzetten tot "haat en moord" tegen "Rösenmuller, Bolkestein, van Dam". Bij de e-mail voegt hij een afbeelding met daarop twee vuurwapens. Justitie neemt de bedreiging in die gespannen tijd uitermate serieus en spoort Van Laarhoven op. In december 2003 wordt hij veroordeeld tot een maand voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 900 euro.

De afgelopen tijd stuurt Wim van Laarhoven ook berichten naar Wilders persoonlijk. Hij benadert de parlementariër met zinnen als "ik ben me rot geschrokken van de allochtonen op komst in Nederland", "Ik discrimineer niet. Maar Geert, Nederland wordt van de Allochtoon" en "Het moslimwereldje tussen onze kaaskoppen in. Met of zonder bedreigingen. U toon van moed inspireert mijn gewoon. Maar de martelaar voor onze Hollanders krijgt van mij me stem". Wilders weet dus wat voor vlees hij in de kuip heeft.

Nekschot
Ook de tweede veroordeelde bedreiger bij de Partij voor de Vrijheid opereert vooral op internet. Onder zijn pseudoniem Graver post hij al jaren berichten op extreemrechtse fora als Polinco, Stormfront, Nieuw Rechts en zijn eigen sites Vrijspraak en Graverdammer. Jan Landman (1954) uit Groningen laat zich hier kennen als een felle rechtsextremist. In februari 2005 bedreigt hij de directeur van vluchtelingenorganisatie Inlia met de dood: "Het wordt nu echt tijd voor een nekschot" schrijft hij, om te vervolgen met de mededeling dat minister Verdonk de executie wel mag voltrekken. In juli 2006 laat de rechter hem er met een boete van 220 euro mee wegkomen.

Jan Landman is de voorzitter van de Stichting Tot Bevordering Van De Vrijheid Van Meningsuiting. Hij begint zijn politieke carrière als actief lid van de LPF, maar wordt via Nieuw Rechts steeds radicaler. Vooral op de internetfora laat hij zijn ideologie zien. In april 2004 spreekt hij, nadat drie Marokkanen zijn neergeschoten door een gabber, zijn hulde uit voor de schutter. Verder waarschuwt hij dat er teruggeschoten wordt als de regering de "kakkerlakken" niet uit Nederland verwijdert. Hij plaatst dit radicale bericht op het forum van Nieuw Rechts. Hier laat hij zich in 2003 ook positief uit over het Vlaams Blok. Op het POLINCO-forum (POlitiek INCOrrect) zegt hij in een discussie over een brandbom op een moskee te dromen van een tankwagen vol varkensbloed. Als er in 2005 een moskee in brand is gestoken in Rotterdam mengt hij zich in de discussie of Ben van der Kooi de dader zou kunnen zijn.

http://kafka.antifa.net/wilders.pvdv.htm
pi_43899579
Dit soort threads en discussies worden op een gegeven moment een vreemd soort 'self-fulfilling prophecy'.

Ik vind dat eigenlijk geen goede zaak.
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:38 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dat heeft meegespeeld. Het was volgens mij niet echt een issue in de Nederlande kranten. Onderstaande stond echter een jaar later in de Engelse krant 'The Guardian'. Veel andere bronnen heb ik er niet over.
quote:
'I shot Fortuyn for Dutch Muslims,' says accused

Andrew Osborn
Friday March 28, 2003
The Guardian

The long-awaited trial of Pim Fortuyn's alleged killer got under way in the Netherlands yesterday with a stark admission from the main defendant that he had assassinated the anti-immigration politician as a favour to the country's Muslim minority and other vulnerable sections of society.

Fortuyn, a flamboyant, openly gay politician who called Islam "backward" and favoured zero immigration, was shot dead last May, plunging the Netherlands into political crisis.

Tipped to become the country's next prime minister, Fortuyn's death galvanised support for his fledgling political movement and prompted politicians from across the spectrum to support an unprecedented immigration clampdown.

Volkert van der Graaf, a 34-year-old animal rights activist, was arrested within minutes of the killing.

A pistol was found on him and his clothes were splattered with Fortuyn's blood; a subsequent search of his home uncovered bullets matching those at the crime scene.

However, he refused to make a statement for seven months, declined to appear in court for procedural hearings and only began to cooperate with the authorities three months ago.

Although he allegedly confessed in November to killing Fortuyn, Van der Graaf had never made a full public confession until yesterday and had never fully explained what motivated him.

"I confess to the shooting," he told a packed Amsterdam courtroom yesterday, which included Fortuyn's two brothers, Marten and Simon.

"The idea was never concrete until the last moment, the day before the attack. I could see no other option than to do what I did."

Studiously avoiding eye contact with his victim's relatives he argued that Dutch Muslims had become "scapegoats" for Fortuyn and alleged that he had exploited "the weak parts of society to score points".

"I saw it as a danger, but what should you do about it?" he said. "I hoped that I could solve it [the problem] myself."

Controversially, Fortuyn had claimed that hardline Muslim views on women and gays were diluting his country's liberal society, and he had argued that Muslim immigrants should accept Dutch values.

Such views sparked a lively debate in the media and Van der Graaf said he had followed that debate with growing concern. He also admitted sending Fortuyn death threats before murdering him.

Van der Graaf, a figure of hate for Fortuyn's many admirers, was heckled throughout yesterday's proceedings. Separated from the court by a bulletproof screen, members of the public repeatedly interrupted to brand him a murderer, chanting: "Life! Life!"

One woman stood up to demand that he be jailed forever saying he had "devastated the country", before she was dragged away by court officials. Fortuyn's brother, Simon, also had harsh words for Van der Graaf whom he said was a control freak and "also a jerk".

The trial, which is taking place amid tight security in a courthouse nicknamed "the bunker", is expected to last up to four days and a verdict to be pronounced by the three presiding judges next month.

Van der Graaf could be jailed for life, which is 20 years in the Netherlands, if the judges decide he is of sound mind and that the murder was premeditated.

The trial is being closely watched by Fortuyn's political heirs but the movement he founded is a shadow of its former self. Elections earlier this year saw it haemorrhage two-thirds of its support.

[ Bron ]
Het is een beetje een misleidende titel, omdat Van der Graaf zelf niet spreekt over moslims, Turken of Marokkanen. Het feit dat het woord 'Muslims' nergens als quote gepresenteerd wordt is verdacht. Hij heeft het volgens mij slechts over zwakke delen van de samenleving.
  zondag 26 november 2006 @ 11:45:57 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_43899584
Mwa, als hij wordt gedood dan wordt zijn partij iig razenpopulair. Het zou voor de Moslims iig een ramp zijn, de dood van Wilders.
I mean no harm
pi_43899634
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:43 schreef Kozzmic het volgende:
Wilders is zwaar hypocriet. Hij kan zelf al enkele jaren niet meer veilig over straat door dreigementen, maar ondertussen heeft hij in zijn partij wel personen rondlopen die in het verleden zijn veroordeeld voor het uiten van doodsdreigementen naar linkse politici en andere personen. Als je in een situatie zit als Wilders dan zou je daar toch radicaal afstand van moeten nemen.
[..]
Als ik dat zo lees: zonde van je stem als je daarop gestemd hebt. Tenzij je extreem rechts denkt.
  zondag 26 november 2006 @ 11:51:05 #13
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_43899656
hij word bedreigd maar ze doen hem niets dat zou namelijk erg dom zijn. en die moslims die zulke dingen doen die denken over het algemeen wel na.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 26 november 2006 @ 11:51:19 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43899660
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees: zonde van je stem als je daarop gestemd hebt. Tenzij je extreem rechts denkt.
Mijn gok is dat 75% van de Wilders stemmers zo denkt, ja.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43899703
het zou me eigenlijk niets verbazen als deze man ook wordt omgelegd...
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_43899725
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mijn gok is dat 75% van de Wilders stemmers zo denkt, ja.
gokken
raden
bedenken

het valt me altijd op dat mensen het zoooooo goed weten waarom iemand ergens op gestemd heeft

hou toch op...
And then there were syntax-errors
  zondag 26 november 2006 @ 11:56:15 #17
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899742
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:43 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
??????????/
Je bent dus veroordeeld wegens het bedreigen van politici en kan daarna gewoon in de kamer komen? Wat is dat voor quatsch?!
  zondag 26 november 2006 @ 11:56:21 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43899743
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:33 schreef rednajt het volgende:
Theo van Gogh en Pim Fortuin werden vermoord door hun openlijke aversie tegen de moslim wereld, Hirshi Ali en Geert wilders hebben het tot nu toe overleeft.....

Nu Geert in de 2e kamer zit zullen zijn standpunten nog bekender worden in de moslimwereld......

Speelt Wilders met zijn leven? Zal er weer een gek opstaan???
Laten we hopen dat hij niet vermoord wordt want dat zou betekenen dat een democratie en vrijheids van meningsuiting in Nederland niet mogelijk is. Want als je te veel afwijkt dat wordt je doodgeschoten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 november 2006 @ 11:56:59 #19
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899755
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:55 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

gokken
raden
bedenken

het valt me altijd op dat mensen het zoooooo goed weten waarom iemand ergens op gestemd heeft

hou toch op...
Je hebt helemaal gelijk, de Wilders-stemmers gaat het helemaal niet om de Islam, het gaat om zijn andere realistische partijpunten.
  zondag 26 november 2006 @ 11:57:23 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43899761
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:45 schreef Tirion het volgende:
Dit soort threads en discussies worden op een gegeven moment een vreemd soort 'self-fulfilling prophecy'.

Ik vind dat eigenlijk geen goede zaak.
Mee eens. Plus dat het wéér een blijk is van het fatalistisch Calimero-effect dat opgang doet onder de Wilders-aanhang

Gejank.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 november 2006 @ 11:57:43 #21
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899769
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat hij niet vermoord wordt want dat zou betekenen dat een democratie en vrijheids van meningsuiting in Nederland niet mogelijk is. Want als je te veel afwijkt dat wordt je doodgeschoten.
Na Pim en Theo is toch al duidelijk dat dat niet mogelijk is.
Al zou ik het in Wilders geval terechter vinden. .
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 12:00:22 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43899817
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:33 schreef rednajt het volgende:
misschien wist je het nog niet, maar Wilders zit al enkele jaren in de 2e kamer.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_43899828
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:56 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:

[..]

??????????/
Je bent dus veroordeeld wegens het bedreigen van politici en kan daarna gewoon in de kamer komen? Wat is dat voor quatsch?!
Ze stonden niet op de kandidatenlijst, maar zijn actief voor de PVV en hebben een ondersteuningshandtekening gezet.
  zondag 26 november 2006 @ 12:02:53 #24
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43899875
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze stonden niet op de kandidatenlijst, maar zijn actief voor de PVV en hebben een ondersteuningshandtekening gezet.
Dat soort steun zou hij idd moeten verwerpen. Schandalig.
  zondag 26 november 2006 @ 12:06:57 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43899969
Ik zou er geen moeite mee hebben als Wilders zou gaan emigreren naar ergens buiten ons zonnestelsel, maar laat hij alsjeblieft niet vermoord worden, zeg!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')