abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:16:16 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44559119
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:30 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Tot zover de omschrijving 'vrijheid' in de PVV
Het staat ook meer voor veiligheid. Een argument waarmee Stalin in zijn tijd ook mee weg kwam.
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:32 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Als jij wist wat communisme is en wat het deed in de praktijk, dan was je geen fanatieke voorstander.
Ik begin het idee te krijgen dat iedereen zich blind begint te staren op definities.
Definities zoals;
SP = communisme = slecht.
CDA = geen woord communisme, dus wordt er geen communisme uitgevoerd = goed

Dat terwijl het bekend is dat het CDA het niet zo heeft op vrijheid van meningsuiting, en meer dan de SP neigt naar communistische oplossingen. Maar omdat het niet in de naam staat, schijnt het niet te kunnen.

Het is alsof je een kever inkoopt, er een ferrari-paardje op plakt en het nog kan verkopen als maranello ook.

[ Bericht 26% gewijzigd door Yildiz op 19-12-2006 01:21:25 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 19 december 2006 @ 02:26:30 #152
10710 gday
propria cures
pi_44559595
Dat iemand überhaupt de moeite neemt in hier een topic over te openen. Zulke shirts heb ik vaak zat gezien, en aangezien deze knaap geen volksvertegenwoordiger is zie ik het probleem ook niet als hij dat shirt draagt.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44562615
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:23 schreef Tikorev het volgende:
Ik zou de reacties wel eens willen horen als iemand in dit 'retroshirtje' een bezoek zou brengen aan het hart van onze democratie:

[afbeelding]
Dat zou dan ook moeten kunnen ja.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:42:23 #154
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44562705
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat zou dan ook moeten kunnen ja.
Maar, als je dat als 'linkse' politicus weer toe zou laten, zou je gelijk als dhimmi bestemeld worden, waarbij er nog even een vergelijking met islamieten en de jodenhaat bijgehaald wordt uit WW2.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:47:09 #155
10710 gday
propria cures
pi_44565850
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat zou dan ook moeten kunnen ja.
Mja, ik vind het wel moeilijk te vergelijken hoor. Allereerst is een dergelijke uiting hier in Nederland natuurlijk verboden en een t-shirt met USSR in het cyrillisch erop niet. Verder is het zo dat het nazisme voor veel slachtoffers heeft gezorgd onder de Nederlandse bevolking, en dat er nog andere diepe sporen zijn achtergelaten in onze samenleving. Dat kun je van de USSR niet zeggen, en daarom gaat de vergelijking (wat betreft Nederland) enigszins mank.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:45:27 #156
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44567788
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:23 schreef Tikorev het volgende:
Ik zou de reacties wel eens willen horen als iemand in dit 'retroshirtje' een bezoek zou brengen aan het hart van onze democratie:

[afbeelding]
Een jongen droeg dat op zijn laatste schooldag op mijn oude school, had hij beter niet kunnen doen...
pi_44567973
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 02:26 schreef gday het volgende:
Dat iemand überhaupt de moeite neemt in hier een topic over te openen. Zulke shirts heb ik vaak zat gezien, en aangezien deze knaap geen volksvertegenwoordiger is zie ik het probleem ook niet als hij dat shirt draagt.
Tis natuurlijk op zn zachtst gezegd niet erg handig om als SPer met zo'n shirt te lopen als je die uiting niet steunt.

Sowieso niet echt handig om wanneer je iets met politiek te maken hebt een shirt te dragen wat verwijst naar een ideologie die je niet steunt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:55:08 #158
10710 gday
propria cures
pi_44568090
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:45 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Een jongen droeg dat op zijn laatste schooldag op mijn oude school, had hij beter niet kunnen doen...
Waarom niet eigenlijk?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:55:39 #159
10710 gday
propria cures
pi_44568108
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:51 schreef FJD het volgende:

[..]

Tis natuurlijk op zn zachtst gezegd niet erg handig om als SPer met zo'n shirt te lopen als je die uiting niet steunt.

Sowieso niet echt handig om wanneer je iets met politiek te maken hebt een shirt te dragen wat verwijst naar een ideologie die je niet steunt.
Ja, klopt. Ik zou het ook geen andere benaming kunnen en willen geven dan 'niet handig'.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44568181
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:55 schreef gday het volgende:
Waarom niet eigenlijk?
Omdat t z'n laatste schooldag was Wat dus zoveel betekent als dat hij er afgeschopt is vanwege dat shirt.

De belangrijke vraag is natuurlijk of de betreffende SPer een niet handige keuze heeft gemaakt of daadwerkelijk deze ideologie nastreeft. In het eerste geval vind ik het een teken van verontrustende domheid, in het tweede geval is het een boeiende testcase voor Jan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:58:24 #161
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44568187
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:55 schreef gday het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Stelden de mede-scholieren niet op prijs en lieten dat weten
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:01:08 #162
10710 gday
propria cures
pi_44568247
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Omdat t z'n laatste schooldag was Wat dus zoveel betekent als dat hij er afgeschopt is vanwege dat shirt.
Onder 'laatste schooldag' versta ik de allerlaatste lesdag voordat je mee gaat doen aan het CSE.
quote:
De belangrijke vraag is natuurlijk of de betreffende SPer een niet handige keuze heeft gemaakt of daadwerkelijk deze ideologie nastreeft. In het eerste geval vind ik het een teken van verontrustende domheid, in het tweede geval is het een boeiende testcase voor Jan
Ik ben geen communist maar ik vind het wel een mooi shirt, en vind de communistische symboliek in het algemeen wel mooi. (Waarschijnlijk is me dat ingegoten bij mijn lessen Russisch op de middelbare school.) Ik kan me voorstellen dat deze knaap hetzelfde heeft, maar ik zal inderdaad nooit naar een partijbijeenkomst gaan in zo'n shirt.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:01:32 #163
10710 gday
propria cures
pi_44568258
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Stelden de mede-scholieren niet op prijs en lieten dat weten
Waren die mede-scholieren wereldvreemd wat betreft 'mode'?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44568369
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef gday het volgende:
Onder 'laatste schooldag' versta ik de allerlaatste lesdag voordat je mee gaat doen aan het CSE.
Klopt, dat is ook een beetje de ironie van de zin. Die zin wordt vaker gebruikt
quote:
Ik ben geen communist maar ik vind het wel een mooi shirt, en vind de communistische symboliek in het algemeen wel mooi. (Waarschijnlijk is me dat ingegoten bij mijn lessen Russisch op de middelbare school.) Ik kan me voorstellen dat deze knaap hetzelfde heeft, maar ik zal inderdaad nooit naar een partijbijeenkomst gaan in zo'n shirt.
Kan me wel voorstellen dat je als jongere zo'n shirt draagt. Sowieso is Rusland een fascinerend land met een boeiende geschiedenis maar als lid van een politieke partij die enkele tientallen jaren een dergelijke ideologie heeft laten varen en een gewijzigde koers is gaan varen is het uitermate dom om met zo'n shirt te gaan lopen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als weldenkend persoon die link niet legt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44568527
Waarom staat dit in Politiek en niet in een subform als "Spijkers op laag water" ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_44569132
Jezus, we kunnen dit 'probleem' marginaliseren tot de vraag: Willen de mensen met deze symbolen 1) zeggen dat het een goed regime was? 2) de daden van deze regimes ontkennen of goedpraten?

1) Nee 2) Nee

Case closed...
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:05:13 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44571565
ach ja, de wolf in schaapskleren die SP heet, een sp-aanhanger die ik persoonlijk ken loopt ook wel eens in zo'n cccp shirt...

dat is voor SP-ers niet echt een modegrill heur, maar praktisch bedrijfskleding
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:15:13 #168
10710 gday
propria cures
pi_44571803
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:05 schreef MikeyMo het volgende:
dat is voor SP-ers niet echt een modegrill heur, maar praktisch bedrijfskleding
Ik hoop echt dat je zelf besef dat dat onzin is.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:25:45 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44572138
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef gday het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je zelf besef dat dat onzin is.
ach het zegt genoeg over een persoon wanneer ze in een communistisch shirt gaan lopen en trouw aanhanger zijn van de SP. Dan trek je dat echt niet aan omdat je dat hamer-en-sikkeltje zo mooi vindt.

Toch verbaas ik me er wel over hoe regimes die bekend staan als op zijn zachtst gezegd "onfris" zo geaccepteerd worden als doodnormaal wanneer je in een verheerlijkend shirt gaat lopen, helemaal aangezien een nederlands vlaggetje op je jas op scholen al uit den boze is. Hoe kun je het met elkaar rijmen dat de nederlandse 3kleur verboden wordt maar de hamer en sikkel geaccepteerd is
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:37:33 #170
10710 gday
propria cures
pi_44572522
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach het zegt genoeg over een persoon wanneer ze in een communistisch shirt gaan lopen en trouw aanhanger zijn van de SP. Dan trek je dat echt niet aan omdat je dat hamer-en-sikkeltje zo mooi vindt.

Toch verbaas ik me er wel over hoe regimes die bekend staan als op zijn zachtst gezegd "onfris" zo geaccepteerd worden als doodnormaal wanneer je in een verheerlijkend shirt gaat lopen, helemaal aangezien een nederlands vlaggetje op je jas op scholen al uit den boze is. Hoe kun je het met elkaar rijmen dat de nederlandse 3kleur verboden wordt maar de hamer en sikkel geaccepteerd is
Ik zal even een gok doen: mensen voelen zich direct bedreigd door jongeren met zo'n vlaggetje op, en niet door een jongen met CCCP op z'n trui. Dat heb ik eerder ook al aangedragen. Net zoals jongeren met zo'n vlaggetje zeggen dat ze alleen maar trots zijn op hun land, denk ik dat deze jongen de symboliek mooi vindt of het shirt zelf mooi vindt. Als hij echt die-hard communist zou zijn, zou ik hem niet bij de SP verwachten maar bij een andere partij. Zo'n shirt heeft voor de gemiddelde Nederlander geen negatieve bijsmaak, maar blijkens dit topic zijn er mensen die dat alsnog erin willen rammen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:03:05 #171
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44573319
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:37 schreef gday het volgende:

[..]

Ik zal even een gok doen: mensen voelen zich direct bedreigd door jongeren met zo'n vlaggetje op, en niet door een jongen met CCCP op z'n trui. Dat heb ik eerder ook al aangedragen. Net zoals jongeren met zo'n vlaggetje zeggen dat ze alleen maar trots zijn op hun land, denk ik dat deze jongen de symboliek mooi vindt of het shirt zelf mooi vindt. Als hij echt die-hard communist zou zijn, zou ik hem niet bij de SP verwachten maar bij een andere partij. Zo'n shirt heeft voor de gemiddelde Nederlander geen negatieve bijsmaak, maar blijkens dit topic zijn er mensen die dat alsnog erin willen rammen.
in andere landen staat dat hamer en sikkeltje praktisch gelijk aan het hakenkruisje uit de 2e wereldoorlog, dat het voor velen geen bijsmaak heeft is omdat we nooit een communistisch regime hebben gehad hier.

dat maakt het adoreren niet minder fout overigens

Mijn SP-maat draagt een dergelijk shirt naar eigen zeggen wel omdat het voor het communisme me staat
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:09:14 #172
10710 gday
propria cures
pi_44573504
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:03 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in andere landen staat dat hamer en sikkeltje praktisch gelijk aan het hakenkruisje uit de 2e wereldoorlog, dat het voor velen geen bijsmaak heeft is omdat we nooit een communistisch regime hebben gehad hier.
Daar sla je de spijker op z'n kop. Zo kun je ongetwijfeld in sommige landen weer vrolijk rondlopen met een hakenkruis op je t-shirt, maar hier weer niet.
quote:
dat maakt het adoreren niet minder fout overigens

Mijn SP-maat draagt een dergelijk shirt naar eigen zeggen wel omdat het voor het communisme me staat
Als hij dat doet, kan ik dat ook wel begrijpen. Ik neem nochtans aan dat hij niet tegen jou heeft gezegd dat hij vindt dat het regime daar destijds alles goed heeft gedaan? En dat hij hier graag ook politieke tegenstanders in het gevang zou zien? Oftewel: ik vind het overdreven, want mensen willen er een statement aan verbinden, dat iemand die zo'n t-shirt draagt helemaal niet wil maken...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44575127
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:47 schreef gday het volgende:

[..]

Mja, ik vind het wel moeilijk te vergelijken hoor. Allereerst is een dergelijke uiting hier in Nederland natuurlijk verboden en een t-shirt met USSR in het cyrillisch erop niet. Verder is het zo dat het nazisme voor veel slachtoffers heeft gezorgd onder de Nederlandse bevolking, en dat er nog andere diepe sporen zijn achtergelaten in onze samenleving. Dat kun je van de USSR niet zeggen, en daarom gaat de vergelijking (wat betreft Nederland) enigszins mank.
De vergelijking voor alleen Nederland zou ik wat beperkt vinden, tegenwoordig moeten we toch op zijn minst op Europese schaal denken.
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:08:21 #174
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44575309
In deze situatie niet bijster handig nee...


Maar om te proberen hier een soort 'schandaal' van te maken... Ik wens je veel succes.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_44575694
Van mij hoeft het ook geen schandaal te worden, maar het zou mooi zijn als mensen wat bewuster waren over dit soort dingen; Het is smakeloos, ondoordacht en pijnlijk voor veel mensen. Als hij zich daarvan bewust is en er toch voor kiest, moet hij dat zelf weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')