quote:
Ruben heeft X Factor nodig
Tijdens zijn auditie probeerde Ruben de jury van X Factor in te pakken met een vertolking van John Legends Ordinairy people. Dat lukte en Ruben ging fluitend door naar de volgende ronde. Ook daar hield hij stand en dus zien we hem vanavond, samen met de negen andere finalisten, in de eerste liveshow terug. “Het is zo’n geweldige ervaring, écht een aaneenschakeling van hoogtepunten. Vanavond wordt ongetwijfeld weer een nieuw hoogtepunt, want dan gaan we voor het eerst live het podium op.”
Passie
Ruben doet niet alleen mee aan X Factor omdat zingen zijn passie is, maar ook omdat hij er van overtuigd is dat je talentenjachten als deze nodig hebt om het te kunnen maken. “Door de toename van het aantal muziekdownloads hebben veel platenmaatschappijen het moeilijk. Echt geld verdienen met een plaat wordt steeds lastiger en al helemaal voor een beginnende solo-artiest. Als je het dus echt wilt maken heb je programma’s als X Factor nodig, domweg omdat het één van de weinige manieren is om het grote publiek te bereiken.”
Nummer één
Ruben hoopt aan X Factor een mooie solocarrière over te houden. Maar toch is hij al eerder succesvol geweest. Met de groep Sunclub stond hij in 2003 negen weken lang op nummer één met de single Summerjam 2003. “De afgelopen drie jaar bij Sunclub waren geweldig en ik heb veel geleerd, maar het blijft wel een gemaakt product. Met X Factor pak ik de kans om te laten zien wie ik zelf ben en om te zingen wat ik zelf wil. Als leadzanger van Sunclub zou ik bijvoorbeeld nooit een ballad kunnen zingen.” En laat dat nu zijn wat Ruben wil. “Als ik de winnaar wordt van X Factor wil ik een Engelstalige popplaat maken met invloeden van r&b en rock, waar zeker ook mooie ballads opstaan.” Voor het zover is moet Ruben eerst zijn zenuwen voor de liveshows zien te bedwingen. “Ik mag dan al wel wat ervaring hebben, aan die zenuwen wen ik nooit.”
bron