Ruben gaat voor 2e succes Als zanger van The Sunclub scoorde Ruben hits en beklom hij podia over de hele wereld. Waarom doet zo'n succesvol artiest mee aan de audities van X FACTOR?
Internationaal succesRuben is de afgelopen drie jaar leadzanger van de bekende act The Sunclub geweest. In 2003 scoorde deze groep een grote hit met ‘Summerjam 2003’. Ruben zag podia en binnen-en buitenland. Waarom doet zo’n succesvol artiest mee aan X FACTOR?
Muziek = politiekRuben legt uit: “The Sunclub is een beetje aan het afsterven. Dus het is wel tijd voor iets nieuws. The Sunclub pays the bills, maar het is totaal niet credible. Ik kan mijn gevoel er niet in kwijt. Het feit dat ik mensen ken betekent niet dat ik zomaar iets kan uitbrengen wat geplugd wordt. De muziekindustrie is een meer politiek wereldje dan Den Haag en Brussel bij elkaar.”
VertrouwenHet is voor Ruben belangrijk dat zijn carrière een volgende stap krijgt. Hij moet net als iedereen zijn rekeningen betalen. Daarnaast heeft hij twee zoons, van acht en van drie jaar oud, die onderhouden moeten worden. De zanger heeft er alle vertrouwen in dat hij De Confrontatie bereikt: “Je komt geen auditie doen om te kijken of je door mag naar de volgende ronde, maar om te zórgen dat je doorgaat naar de volgende ronde.”
Ruben lijdt niet aan zelfoverschatting: we zien hem terug tijdens De Confrontatie!
de auditie.