Waarom moet je daar iets mee dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:04 schreef lcicle het volgende:
[...]
Ik weet ook niet goed om te gaan met zwangeren die van tevoren al zeggen kv te gaan geven omdat ze bv 'zo'n gedoe' vinden. Persoonlijk vind ik dat egoïstisch, maar ik wil wel iedereen vrij laten in de keuze bv of kv. Ik vind het alleen moeilijk ermee om te gaan omdat je juist door die vrouwen als maffia gezien wordt.
Wanneer iemand iets zegt dat niet klopt, moet je dat dan laten lopen? Ik vind het belangrijk vooroordelen te ontkrachten. Daarom ben ik ontzettend blij dat iemand die kortgeleden al bijna bij voorbaat fv wilde gaan geven alsnog gaat overwegen met bv te beginnen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:18 schreef Sirre het volgende:
Waarom moet je daar iets mee dan?
Leven en laten leven. Verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Als jij de opmerkingen over bv irritant vind moet je mss eerst zelf die kv moeders een los proberen te laten.
Kun je aangeven waar ik iemand veroordeel?quote:Ik snap wel waarom zij 'jullie' de bvmaffia vinden, want jullie veroordelen hen net zo goed om wat zij kiezen.
Zo hou je elkaar lekker in stand.
Maar je doet dit bijna ongevraagd... dat kan je ook vervelend vinden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:35 schreef YPPY het volgende:
Jammer dat je daardoor zo weinig in het bv topic komt icicle. Een vriendin van me (bijna 7 maanden) overweegt te stoppen door haar omgeving. Terwijl ze zelf door wil gaan.![]()
[..]
Wanneer iemand iets zegt dat niet klopt, moet je dat dan laten lopen? Ik vind het belangrijk vooroordelen te ontkrachten. Daarom ben ik ontzettend blij dat iemand die kortgeleden al bijna bij voorbaat fv wilde gaan geven alsnog gaat overwegen met bv te beginnen.
Omdat je het argument 'zo'n gedoe' niet goed genoeg vindt, omdat jij dan vindt dat jij daar toch nog iets over moet zeggen.quote:Kun je aangeven waar ik iemand veroordeel?
ik vind het netjes gezegd sirre, precies wat ik bedoelde, alleen ben ik bang dat ik het botter verwoord had.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:40 schreef Sirre het volgende:
[..]
Maar je doet dit bijna ongevraagd... dat kan je ook vervelend vinden.
[..]
Omdat je het argument 'zo'n gedoe' niet goed genoeg vindt, omdat jij dan vindt dat jij daar toch nog iets over moet zeggen.
Ik zeg niet dat je niet evt. ergens wel gelijk hebt, maar als jij in je waarde gelaten wil worden als bv-gevende moeder, wie ben jij dan om iemand die kv geeft of overweegt te gaan vertellen dat dat allemaal wel mee valt. En nu zeg ik het onvriendelijker dan ik het bedoel hè.
Heel sterk gezegd komt het er bijna op neer dat jij/jullie een ander wel mogen vertellen waarom ze toch maar beter wel bv zouden kunnen geven 'omdat jullie het zo zonde vinden en omdat bv nou eenmaal beter is' terwijl diezelfde ander niks mag zeggen over jullie als jullie je kinderen na een jaar ofzo nog steeds aan de borst hebben.
Ik probeer een beetje de advocaat van de duivel te spelen. De andere kant te laten zien. Ik reageer dus niet heel specifiek op mensen en daar waar ik 'jullie' zeg plaats ik dat ook een aantal keer tussen aanhalingstekens omdat ik niet speciaal 1 person aan wil wijzen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:48 schreef YPPY het volgende:
Ik zie dat je je post aangepast hebt.
Dat 'gedoe' komt van Belana. Dat heb ik nergens gepost geloof ik. Of heb ik dat fout?
Ik vertel niemand dat ze bv moeten geven. Of fv. Verder vind ik het moeilijk op je te reageren Sirre, omdat ik mezelf niet herken in wat je post.
Da's de dyslexie lady-wrb.![]()
Waarom hebben mensen uberhaupt het recht om iemand op zijn/haar keuze aangesproken te worden? Er is hier ook een hele felle discussie over kinderdagverblijven geweest, of over foliumzuur in de zwangerschap enz. Mensen hebben nu eenmaal altijd een mening over een ander en willen die het liefst ook zeggen. En dat kan wat mij betreft ook prima, als je iemand maar niet veroordeelt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:53 schreef Sirre het volgende:
(..) Dan vraag ik me dus echt af waarom jullie denken dat je het recht hebt daar iets van te zeggen?
Je schreef dat je niet wist wat je met die vrouwen moest, en toen vroeg ik waarom je er dan wat mee moet. Leven en laten leven, en daar ging de rest van de 'discussie' op door.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:00 schreef lcicle het volgende:
De discussie hier is dus een goed voorbeeld waarom ik me er nooit in wil mengen. Je wordt hier meteen als 'juillie' aangesproken, terwijl ik gewoon als individu post. Daarbij geef ik aan dat ik me persoonlijk stoor aan vrouwen die al in de zwangerschap zeggen geen bv te geven omdat het 'gedoe' is. Ik shrijf er notabene bij dat ik er niet mee om weet te gaan. Sirre maakt daaruit op dat ik met die vrouwen in discussie ga of er iets van zeg, terwijl ik dat niet schrijf.
Zoals ik dus wél schrijf: ik laat deze vrouwen vrij in hun keuze!
Ik was laatst op een feestje en 1 van mijn kenissen was zwanger. Zei vertelde mij dat ze geen bv wilde gaan geven omdat ze het 'gedoe' vond. Ze wilde niet gaan voeden tijdens een feestje, of in openbare gelegenheden. Ik wist niet om te gaan met die mening en vond het moeilijk daar iets op te zeggen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:03 schreef Sirre het volgende:
[..]
Je schreef dat je niet wist wat je met die vrouwen moest, en toen vroeg ik waarom je er dan wat mee moet. Leven en laten leven, en daar ging de rest van de 'discussie' op door.
Sorry als je dat als vervelend ervaart...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |