abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43877490
Naar aanleiding van wat ik op een ander forum las, wil ik hier even de reacties peilen mbt de borstvoedingsmafia

Ik vind het een verschrikkelijke term. Het zorgt er zelfs voor dat ik irl (en hier soms ook) minder enthousiast doe over bv dan ik eigenlijk ben. Om te voorkomen dat het negatief wordt uitgelegd. Omdat ik Anna een goed begin wil geven en haar mijn allergieen wil (proberen te) besparen geef ik bv. Naast de andere bekende voordelen. Ik vind zwaar door alle problemen, daardoor ben ik stiekem wel trots op mezelf dat het toch nog lukt. Ook al zit ik pas op de drie maanden. Alleen als je zoiets zegt (zeker tegen een moeder die kv geeft) ben je meteen van de bvmafia. Terwijl ik mezelf daar niet toe reken. Als iemand kv wil geven, moet ze dat zelf weten, ik baal er alleen van als dit gebeurt omdat iemand te weinig van de feiten weet. Kv is zeker niet makkelijk. Toch heb ik het idee dat je daar positiever over 'mag' doen, omdat je bijv. voor jezelf kiest of de bv mafia weerstaat.
Op andere fora erger ik me aan de verschrikkelijk fanatieke bv moeders die je meteen afschrijven als je kv geeft, dat gaat te ver. Daartegenover staat dat ik het ook niet kan hebben als iemand post 'dat kv net zo goed is'.

Ik vraag je nu af of de bv moeders ook ervaren dat je meteen als mafia wordt afgeschilderd als je positief doet en of jullie daardoor niet zeggen wat je vindt en of kv moeders zich echt zo vreselijk aan 'ons' ergeren. Ik las zelfs dat moeders kv gaan geven om de bvmafia dwars te zitten. Ik vind het zo jammer dat door die paar fanatiekelingen een negatieve stempel op bv komt te liggen. En zwangeren, weerhoudt de bvmafia jullie ervan bv te gaan geven?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43877781
Goed geschreven YPPY!

Ik geef nog steeds borstvoeding, al 6,5 maand, en ben er erg enthousiast over. Je ziet mij alleen niet veel in het bv topic, om de redenen die je hierboven beschrijft. De 'buitenwereld' laat me soms een beetje schamen dat ik nog bv geef, terwijl mijn gevoel zegt dat dit het allerbeste is voor mijn kind.
Zelfs mijn familie vind dat ik nu maar eens aan mezelf moet denken en lacht een beetje als ze merken dat ik nog steeds bv geef. Dan moet ik sterk zijn, maar ik voel me wel alleen in mijn beslissing.

Ik weet ook niet goed om te gaan met zwangeren die van tevoren al zeggen kv te gaan geven omdat ze bv 'zo'n gedoe' vinden. Persoonlijk vind ik dat egoïstisch, maar ik wil wel iedereen vrij laten in de keuze bv of kv. Ik vind het alleen moeilijk ermee om te gaan omdat je juist door die vrouwen als maffia gezien wordt.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:18:34 #3
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43878042
Het lijkt me idd wel heel irritant als je steeds opmerkingen krijgt. Je bent gewoon bezig met datgene waarvan jij denkt dat het goed is voor je kindje en voor jou.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:04 schreef lcicle het volgende:
[...]

Ik weet ook niet goed om te gaan met zwangeren die van tevoren al zeggen kv te gaan geven omdat ze bv 'zo'n gedoe' vinden. Persoonlijk vind ik dat egoïstisch, maar ik wil wel iedereen vrij laten in de keuze bv of kv. Ik vind het alleen moeilijk ermee om te gaan omdat je juist door die vrouwen als maffia gezien wordt.
Waarom moet je daar iets mee dan?
Leven en laten leven. Verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Als jij de opmerkingen over bv irritant vind moet je mss eerst zelf die kv moeders een los proberen te laten.

Ik snap wel waarom zij 'jullie' de bvmaffia vinden, want jullie veroordelen hen net zo goed om wat zij kiezen.
Zo hou je elkaar lekker in stand.
The only way to be
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:23:57 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_43878144
hier op fok! heb ik niemand als maffia ervaren. Ik wilde zelf graag bv geven, maar door een hoop stress door platte tepels en moeilijk aanleggen besloot ik ermee te stoppen. daar heeft hier niemand me op aangevallen. iedereen was lief en meelevend.

verder is het een moeilijk punt. het ligt gewoon gevoelig. natuurlijk is bv het beste, dat weet iedereen ook wel denk ik. toch kunnen vrouwen een keuze maken voor fv, bv omdat ze het "gedoe" vinden, iets wat ik me dus best kan voorstellen.
ik heb er nog wel wat over te zeggen, maar er ligt hier een klein mannetje om een flesje te vragen
stormy waters...
sailin'
pi_43878354
Jammer dat je daardoor zo weinig in het bv topic komt icicle. Een vriendin van me (bijna 7 maanden) overweegt te stoppen door haar omgeving. Terwijl ze zelf door wil gaan.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:18 schreef Sirre het volgende:
Waarom moet je daar iets mee dan?
Leven en laten leven. Verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Als jij de opmerkingen over bv irritant vind moet je mss eerst zelf die kv moeders een los proberen te laten.
Wanneer iemand iets zegt dat niet klopt, moet je dat dan laten lopen? Ik vind het belangrijk vooroordelen te ontkrachten. Daarom ben ik ontzettend blij dat iemand die kortgeleden al bijna bij voorbaat fv wilde gaan geven alsnog gaat overwegen met bv te beginnen.
quote:
Ik snap wel waarom zij 'jullie' de bvmaffia vinden, want jullie veroordelen hen net zo goed om wat zij kiezen.
Zo hou je elkaar lekker in stand.
Kun je aangeven waar ik iemand veroordeel?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43878431
Wat ik merk is bv een heel gevoelig onderwerp. Als er een bvmaffia zou bestaan, zou ik er waarschijnlijk wel bij horen, ik ben erg pro-bv. En daar bedoel ik mee dat naar mijn mening bv het beste is voor een baby en kv alleen bedoeld is voor als de bv niet gaat.
Ik vind het daarom heel moeilijk als vrouwen bij voorbaat al niet voor bv kiezen. Probeer het dan ten minste, denk ik dan. Want hoe bv geven echt is, is eigenlijk niet goed uit te leggen van te voren. Natuurlijk maakt iedereen haar eigen keus en heeft daar recht op, maar ik vind het zo jammer. Vaak komt het volgens mij doordat er geen goede voorlichting plaats heeft gevonden.

Maar in de praktijk probeer ik vrouwen die bij voorbaat al voor fv gaan wel de voordelen van bv te laten zien, maar na 1 keer hou ik wel mijn mond. Want daarna hoor je toch echt wel bij de bv maffia en word je raar aangekeken. Ik ben van plan om nog een tijd door te gaan met bv, maar krijg nu al (Ive is 4,5 maand) te horen van mensen dat ze vinden dat ik wel heel lang bv geef. Hoe lang ik nog door wil gaan, vragen ze dan. Nou, dat weet ik nog niet.
Waarschijnlijk zal ik op een gegeven moment stoppen omdat mijn omgeving er niet meer achter staat. Mijn man vindt namelijk dat het ook een keer genoeg moet zijn. En wanneer dat is, probeer ik nu op te rekken (eerst vond hij dat het max 1/2 jaar moest duren, nu 1 jaar). Terwijl hij ook best wel pro-bv is. Maar dan alleen voor de eerste 6 maanden...
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:40:56 #7
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43878453
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:35 schreef YPPY het volgende:
Jammer dat je daardoor zo weinig in het bv topic komt icicle. Een vriendin van me (bijna 7 maanden) overweegt te stoppen door haar omgeving. Terwijl ze zelf door wil gaan.
[..]

Wanneer iemand iets zegt dat niet klopt, moet je dat dan laten lopen? Ik vind het belangrijk vooroordelen te ontkrachten. Daarom ben ik ontzettend blij dat iemand die kortgeleden al bijna bij voorbaat fv wilde gaan geven alsnog gaat overwegen met bv te beginnen.
Maar je doet dit bijna ongevraagd... dat kan je ook vervelend vinden.
quote:
Kun je aangeven waar ik iemand veroordeel?
Omdat je het argument 'zo'n gedoe' niet goed genoeg vindt, omdat jij dan vindt dat jij daar toch nog iets over moet zeggen.

Ik zeg niet dat je niet evt. ergens wel gelijk hebt, maar als jij in je waarde gelaten wil worden als bv-gevende moeder, wie ben jij dan om iemand die kv geeft of overweegt te gaan vertellen dat dat allemaal wel mee valt. En nu zeg ik het onvriendelijker dan ik het bedoel hè.

Heel sterk gezegd komt het er bijna op neer dat jij/jullie een ander wel mogen vertellen waarom ze toch maar beter wel bv zouden kunnen geven 'omdat jullie het zo zonde vinden en omdat bv nou eenmaal beter is' terwijl diezelfde ander niks mag zeggen over jullie als jullie je kinderen na een jaar ofzo nog steeds aan de borst hebben.
The only way to be
pi_43878516
Tegen wie heb je het nu Sirre?
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:47:42 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878574
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:40 schreef Sirre het volgende:

[..]

Maar je doet dit bijna ongevraagd... dat kan je ook vervelend vinden.
[..]

Omdat je het argument 'zo'n gedoe' niet goed genoeg vindt, omdat jij dan vindt dat jij daar toch nog iets over moet zeggen.

Ik zeg niet dat je niet evt. ergens wel gelijk hebt, maar als jij in je waarde gelaten wil worden als bv-gevende moeder, wie ben jij dan om iemand die kv geeft of overweegt te gaan vertellen dat dat allemaal wel mee valt. En nu zeg ik het onvriendelijker dan ik het bedoel hè.

Heel sterk gezegd komt het er bijna op neer dat jij/jullie een ander wel mogen vertellen waarom ze toch maar beter wel bv zouden kunnen geven 'omdat jullie het zo zonde vinden en omdat bv nou eenmaal beter is' terwijl diezelfde ander niks mag zeggen over jullie als jullie je kinderen na een jaar ofzo nog steeds aan de borst hebben.
ik vind het netjes gezegd sirre, precies wat ik bedoelde, alleen ben ik bang dat ik het botter verwoord had.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:48:14 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878588
enne..... maffia is met dubbel f mafia is een kledingmerk
pi_43878605
Ik zie dat je je post aangepast hebt.

Dat 'gedoe' komt van Belana. Dat heb ik nergens gepost geloof ik. Of heb ik dat fout?

Ik vertel niemand dat ze bv moeten geven. Of fv. Verder vind ik het moeilijk op je te reageren Sirre, omdat ik mezelf niet herken in wat je post.

Da's de dyslexie lady-wrb.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:51:39 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878655
is dat zo? ik wist niet dat je dyslectisch bent. sorry
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:52:25 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_43878665
Anderen mogen best wat zeggen tegen mij als ik na een jaar Ive nog bv geef, maar dan zal mijn antwoord zijn: omdat ik vind dat dat het beste voor hem is.

Vergelijk het met de "baby bij ouders in bed slaap" discussie, daar zijn ook sterke voor en tegenstanders van. Maar daar wordt nooit over maffia gesproken. Waarom bij bv wel?

Kleine aanvulling op mijn eerdere post nog: vrouwen die het wel proberen, maar het gaat niet, en die dan kv geven, daar heb ik helemaal niets op tegen hoor. Ik heb juist veel respect voor de moeders die het hebben geprobeerd, maar waarbij het niet lukt. Het gaat mij om de moeders die bij voorbaat al geen bv willen geven.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:53:44 #14
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43878701
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:48 schreef YPPY het volgende:
Ik zie dat je je post aangepast hebt.

Dat 'gedoe' komt van Belana. Dat heb ik nergens gepost geloof ik. Of heb ik dat fout?

Ik vertel niemand dat ze bv moeten geven. Of fv. Verder vind ik het moeilijk op je te reageren Sirre, omdat ik mezelf niet herken in wat je post.

Da's de dyslexie lady-wrb.
Ik probeer een beetje de advocaat van de duivel te spelen. De andere kant te laten zien. Ik reageer dus niet heel specifiek op mensen en daar waar ik 'jullie' zeg plaats ik dat ook een aantal keer tussen aanhalingstekens omdat ik niet speciaal 1 person aan wil wijzen.

Jij herkent je mss niet in wat ik zeg, maar kan je je voorstellen dat dat door anderen wel zo ervaren wordt?
Jij vindt het vervelend dat je voor bvmaffia uitgemaakt word als je je pro-bv uitlaat.
Ik probeer aan te geven dat het voor die anderen heel vervelend kan zijn om aangesproken te worden op jouw keuzen om voor kv te gaan. De meeste mensen zullen die afweging echt wel op de juiste gronden maken. En 'zo'n gedoe' is in mijn ogen ook een valide argument.

Bv is het simpelste wat er is, het is er altijd, op de juiste temperatuur, juiste hoeveelheid etc. etc. en toch kan het als gedoe gezien worden. Dat kan toch?
Let them. Dan vraag ik me dus echt af waarom jullie denken dat je het recht hebt daar iets van te zeggen?
The only way to be
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:55:33 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878745
en dan nog. het is de keuze van die moeders om wel of geen bv te geven.
waar bemoeien jullie je in godsnaam mee.
val moeders lastig die het nodig vinden om boven/naast hun kind een peuk op te steken.
dan heb je gelijk wat mij betreft.

en borstvoeding is gewoon een gedoe en of je het er voor over hebt of niet is ieders eigen probleem.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:56:47 #16
108648 cattie
lieve moeder
pi_43878769
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:53 schreef Sirre het volgende:
(..) Dan vraag ik me dus echt af waarom jullie denken dat je het recht hebt daar iets van te zeggen?
Waarom hebben mensen uberhaupt het recht om iemand op zijn/haar keuze aangesproken te worden? Er is hier ook een hele felle discussie over kinderdagverblijven geweest, of over foliumzuur in de zwangerschap enz. Mensen hebben nu eenmaal altijd een mening over een ander en willen die het liefst ook zeggen. En dat kan wat mij betreft ook prima, als je iemand maar niet veroordeelt.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:57:08 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878780
sirre, zoals je het brengt is bv simpel ja. maar denk eens aan afkolven, invriezen, ontdooien en dan alsnog in een flesje.
pi_43878839
De discussie hier is dus een goed voorbeeld waarom ik me er nooit in wil mengen. Je wordt hier meteen als 'juillie' aangesproken, terwijl ik gewoon als individu post. Daarbij geef ik aan dat ik me persoonlijk stoor aan vrouwen die al in de zwangerschap zeggen geen bv te geven omdat het 'gedoe' is. Ik shrijf er notabene bij dat ik er niet mee om weet te gaan. Sirre maakt daaruit op dat ik met die vrouwen in discussie ga of er iets van zeg, terwijl ik dat niet schrijf.

Zoals ik dus wél schrijf: ik laat deze vrouwen vrij in hun keuze!
pi_43878871
Je mag er best wat van zeggen lady-wrb. Ik vind het juist extra belangrijk woorden goed te spellen.

Bv is zeker niet het simpelste wat er is. Is er niet altijd en ook niet altijd de juiste hoeveelheid. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik kan me voorstellen dat de extreem-fanatiekelingen als vervelend worden ervaren, maar zo zie ik mezelf zeker niet. Daarom vind ik het moeilijk te bedenken wat ik met je 'kritiek' kan.

Ik vind het erg jammer dat bv moeders hier ook weer over 1 kan worden geschoren en had gehoopt dat het een opbouwend topic kon zijn.
*OUD heilige*
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:03:09 #20
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43878933
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:00 schreef lcicle het volgende:
De discussie hier is dus een goed voorbeeld waarom ik me er nooit in wil mengen. Je wordt hier meteen als 'juillie' aangesproken, terwijl ik gewoon als individu post. Daarbij geef ik aan dat ik me persoonlijk stoor aan vrouwen die al in de zwangerschap zeggen geen bv te geven omdat het 'gedoe' is. Ik shrijf er notabene bij dat ik er niet mee om weet te gaan. Sirre maakt daaruit op dat ik met die vrouwen in discussie ga of er iets van zeg, terwijl ik dat niet schrijf.

Zoals ik dus wél schrijf: ik laat deze vrouwen vrij in hun keuze!
Je schreef dat je niet wist wat je met die vrouwen moest, en toen vroeg ik waarom je er dan wat mee moet. Leven en laten leven, en daar ging de rest van de 'discussie' op door.
Sorry als je dat als vervelend ervaart...
The only way to be
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 15:03:44 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43878942
maar dan moet je niet met bv-maffia komen. dat heeft al een negatieve klank.
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:05:09 #22
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43878988
Ik veroordeel trouwens helemaal niemand, althans, dat is niet mijn bedoeling en ik wil ook niemand over 1 kam scheren maar ik lees hier van iig 2 mensen dat zij er wel iets van zeggen omdat ze vinden dat ze misverstanden uit de lucht moeten helpen. Daarom kom ik met 'jullie'...
Dat je misverstanden uit de lucht wil helpen is prachtig, maar ik zou dat persoonlijk alleen doen als me daar om gevraagd werd.
Ik denk dat daar het 'maffia' idee vandaan komt. Dat er toch wel heel veel vrouwen/mannen zijn die vinden dat ze dat ook ongevraagd mogen doen. En daarmee zeg ik dus niet dat jullie dat zijn!
The only way to be
pi_43879146
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:03 schreef Sirre het volgende:

[..]

Je schreef dat je niet wist wat je met die vrouwen moest, en toen vroeg ik waarom je er dan wat mee moet. Leven en laten leven, en daar ging de rest van de 'discussie' op door.
Sorry als je dat als vervelend ervaart...
Ik was laatst op een feestje en 1 van mijn kenissen was zwanger. Zei vertelde mij dat ze geen bv wilde gaan geven omdat ze het 'gedoe' vond. Ze wilde niet gaan voeden tijdens een feestje, of in openbare gelegenheden. Ik wist niet om te gaan met die mening en vond het moeilijk daar iets op te zeggen.

Ik werd met haar mening geconfronteerd en 'moest' er op dat moment iets mee omdat ze me aansprak. Op dat moment kan ik toch niet weg lopen? Op dat moment 'moet' ik er iets mee.
pi_43879151
Ik noemde het heel bewust maffia, omdat het zo wordt genoemd als je enthousiast bent over bv. Terwijl ik vind dat het dan over de verschrikkelijk extremen zou moeten gaan. En niet over elke willekeurige bv gevende moeder. Anderzijds, als ik echt vervelend reageer, mogen jullie dat natuurlijk zeggen. Maar dan wil ik wel weten in welk topic dat dan was. Ik heb niet het idee dat bijv. Kleintje mijn opmerkingen vervelend vond.

We zitten hier op een discussieforum Sirre, dan ben je hier om verschillende meningen te posten. Over allerhande onderwerpen. Als we dat niet doen, wordt het snel saai. Als iemand me wat vraagt, mag ik toch gewoon antwoord geven? Er wordt in het hele forum gevraagd en ongevraagd op elkaar gereageerd. Alleen over het onderwerp bv zou dat dan niet mogen?
*OUD heilige*
pi_43879201
Bv is toch juist iets goeds, van moeder aan kind?

Ben even kwijt wat er wordt bedoeld met 'kv', maarja, ik ben dan ook maar 'n man

Misschien kan iemand iets meer tipje van de sluier oplichten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')