Gecondoleerdquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:59 schreef Oversight het volgende:
Ik heb een nieuwe canon EOS 400D
advies iemand?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:38 schreef Phoenixx het volgende:
Je kan niet hotlinken van die site, OS
Kan je ze ergens anders hosten?
Of weghalen?
Zo leiden ze een beetje af, nl.
En sorry - van flitsers heb ik niet zo veel verstand....
quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:01 schreef Lord Dreamer het volgende:gefeliciteerd Oversight , Veel plezier met de camera.
Heb je eerst eens al wat foto's gemaakt met de ingebouwde flitser ?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:02 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Gecondoleerd![]()
Maar zelf heb ik een Sigma EF-500 DG super flitser en ben daar heel erg tevreden mee.
Zowel in commanders als in slave modus te gebruiken met een zeer mooi richtgetal (en niet duur)
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:33 schreef R16 het volgende:
Als je zeker wilt weten dat je alle functies van het Canon flitssysteem volledig kunt benutten (en dat wil je op termijn) dan ontkom je niet aan een van de huidige modellen Canon flitsers: de 430EX of de 580EX. De ingebouwde flitser is puin, hooguit geschikt om een beetje in te flitsen bij teveel contrast.
Het belangrijkste verschil is de power, de 580 is veel krachtiger (wat niet betekent dat de 430 een zwak flitsertje is, integendeel, maar die 580 is echt een beest). Ikzelf heb ze allebei, begonnen met de 430 maar was me toch niet krachtig genoeg, vooral bij indirect flitsen bij een hoog plafond zit je gauw tegen het dak, letterlijk en figuurlijk![]()
Verder heeft de 580 t.o.v. de 430 nog wat creatieve toestanden als een stroboscoop en kan hij als master optreden voor het draadloze systeem. En die draaiknop is zoveel lekkerder dan die lastige drukknopjes op de 430, ik zat daar steeds mee te prutsen als ik de flitsbelichting even wilde bijstellen, nu hoef ik alleen maar even een jens aan het wieltje te geven.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel poen je ervoor over hebt. De 580 zit op 400 euro, de 430 op 240. Ik heb geen ervaring met andere merken flitsers op Canon camera's, het zal ongetwijfeld werken, maar waarschijnlijk mis je sommige functies en loop je kans dat het met volgende modellen niet samenwerkt (is eerder met lenzen gebeurd).
Nope. Beide gebruiken eigen penlites (oplaadbare van de Aldi voldoen uitstekendquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:40 schreef Oversight het volgende:
[..]
DANK !!
Is er merkbaar verschil in wat ze van de accu trekken?
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:44 schreef R16 het volgende:
[..]
Nope. Beide gebruiken eigen penlites (oplaadbare van de Aldi voldoen uitstekend) en trekken dus geen stroom uit de accu van de camera. Die zou denk ik na 10 shots met de 580 wel leeg zijn ;-)
omg gooi je camera alsjeblieft weg of geef je geld uit aan iets nuttigsquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:30 schreef Oversight het volgende:
eerlijk gezegd ziet zo'n grote flitser er wel stoer uit enzow.....
Om die reden heb ik ook de batterijgrip eronder gezet.... ( eigenlijk overbodig maar oogt erg kundig..)
Dus als ik dan toch een dure flitser ga kopen, moet ik er natuurlijk ook wel iets aan hebben als ik ooit zover kom dat ik ga begrijpen hoe ermee te werken.......
quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:02 schreef ableton het volgende:
[..]
omg gooi je camera alsjeblieft weg of geef je geld uit aan iets nuttigs![]()
![]()
![]()
hoe lomp kan je zijn
nee joh, zo krijg je juist een bloeiende tweedehandsmarktquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:02 schreef ableton het volgende:
[..]
omg gooi je camera alsjeblieft weg of geef je geld uit aan iets nuttigs![]()
![]()
![]()
hoe lomp kan je zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |