abonnement Unibet Coolblue
pi_44682497
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:59 schreef Insertname het volgende:
Wat verdien je eigenlijk bruto per jaar als beginnend assistent RA?
Afhankelijk van niveau circa 15.000-30.000 (VWO tot WO) exclusief alle extra's (kan zo oplopen tot 500 bruto extra per maand).
pi_44682575
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:05 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

1200-1500, afhankelijk van het kantoor waar je gaat werken
Onderling zit er niet zo extreem veel verschil in de salaris tussen de verschillende kantoren. Opleidingsniveau is meer bepalend. 1200-1500 euro bruto per maand is meer weggelegd voor VWO'ers en/of MBO'ers. Vanaf HBO verdien je zeker meer dan 1500 euro bruto per maand, tenzij het een zeer klein regionaal kantoor is, maar daar kom je echt niet in als beginnend assistent RA.
pi_44695555
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:14 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]
1200-1500 euro bruto per maand is meer weggelegd voor VWO'ers en/of MBO'ers.
Dat bedoelde ik ook
HBO-ers zullen idd iets meer verdienen
pi_44696317
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:37 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook
HBO-ers zullen idd iets meer verdienen
Hmmm, nu zie ik het ook. Je kunt het lezen als functie "beginnend assistent RA" of als beginnende functie "assistent RA".
pi_44731239
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:14 schreef stukovich het volgende:

[..]

Volgens mij is er een geen vierjarige studie accountancy op WO-niveau. Veelal wordt na 3 jaar (bachelor-periode) 1 jaar een accountancy-master aangeboden.

Correct me if I'm wrong...
wrong de studie Accountancy&Controlling aan de RUG in Groningen, bachelor opleiding waarna je voor de master accountancy of controlling kan kiezen en dan de postmaster RA of RC kunt gaan volgen. Ik zit nu zelf in het 2e jaar van A&C, leuke opleiding als je het vergelijkt met normale ''economische/bedrijfskundige'' studies is het een aardig pittige studie, maar wel een stuk interresanter, je bent voor mijn gevoel wat praktischer bezig, vakken als belastingrecht heb je in de praktijk ook echt wat aan, en heb je het afgerond heb je ook een diploma waarmee je echt wat kan

Bij andere universiteiten kan je meestal na een bachelor bedrijfskunde of economie nog een master accountancy volgen door nog wat andere vakken in te halen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:40:56 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_45079866
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:48 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

Afgelopen juni afgestudeerd aan de AVANS in Breda.
Wat wil je weten?
Is de opleiding een beetje bevallen?

Het is veel in project groepen werken heb ik gehoord klopt dit?
pi_45088356
Ik ben van plan om na me eerste jaar HBO opleiding FSM (Financial Services Management) om deeltijd accountancy te volgen aan de NIVRA-Nyenrode. Aangezien het eerste jaar van HBO accountancy en FSM vrijwel gelijk is moet dit wel te doen zijn denk ik.

Ik vraag me alleen af wat het niveua van wiskunde is bij de NIVRA opleiding. Is dit vergelijkbaar met de vakken bedrijfsadministratie, financiering e.d of is het veel ingewikkelder. Aangezien ik lang geen wiskunde heb gehad moet ik misschien toch wat bijspijkeren.
  zondag 7 januari 2007 @ 01:19:25 #133
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45097401
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:12 schreef Dreamscape het volgende:
Ik ben van plan om na me eerste jaar HBO opleiding FSM (Financial Services Management) om deeltijd accountancy te volgen aan de NIVRA-Nyenrode. Aangezien het eerste jaar van HBO accountancy en FSM vrijwel gelijk is moet dit wel te doen zijn denk ik.

Ik vraag me alleen af wat het niveua van wiskunde is bij de NIVRA opleiding. Is dit vergelijkbaar met de vakken bedrijfsadministratie, financiering e.d of is het veel ingewikkelder. Aangezien ik lang geen wiskunde heb gehad moet ik misschien toch wat bijspijkeren.
Een HBO FSM moet je zeker niet gaan vergelijken met Accountancy aan de Nivra, dat zijn twee totaal verschillende opleidingen. De Nivra is een universiteit en dat is eenmaal anders dan HBO. Je gaat veel dieper de stof in, en je krijgt ook andere boeken.
pi_45098335
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:19 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Een HBO FSM moet je zeker niet gaan vergelijken met Accountancy aan de Nivra, dat zijn twee totaal verschillende opleidingen. De Nivra is een universiteit en dat is eenmaal anders dan HBO. Je gaat veel dieper de stof in, en je krijgt ook andere boeken.
Dat snap ik. Ik had het ook over Accountancy en FSM op het HBO die vergelijkbaar zijn in het propedeuse jaar. Natuurlijk zal het pittiger zijn op het NIVRA-Nyenrode met ander lesmateriaal ook, maar dit geld ook als je Accountancy hebt gedaan op het HBO. Daar maak ik me ook niet echt zorgen over.

Zijn er mensen hier die deeltijd Accountancy op het NIVRA-Nyenrode hebben gevolgd na hun HBO propedeuse? Zo ja kunnen jullie je ervaringen misschien delen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dreamscape op 07-01-2007 02:04:04 ]
pi_45160107
statistiek en finaciële rekenkunde is wel velen malen hoger niveau dan wiskunde en m&o op de middelbare school. heb bijna me propedeuse bij het NIVRA
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:04:56 #136
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_45196852
quote:
Zijn er mensen hier die deeltijd Accountancy op het NIVRA-Nyenrode hebben gevolgd na hun HBO propedeuse? Zo ja kunnen jullie je ervaringen misschien delen.
Ik heb eerst mijn HBO propedeuse (AC) en ben vervolgens overgestapt naar het Nivra-Nyenrode. Heb er geen moment spijt van gehad!! Maar het is wel heel veel zwaarder en toch ook wel flink moeilijker dan de HBO kan ik vertellen.

Als je specifieke vragen hebt moet je ze nog maar stellen, want kan er wel heleboel over neerzetten, maar daar heb ik nu even geen zin in. Je leven wordt namelijk wel heel stuk drukker..
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:30:03 #137
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_45204654
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:04 schreef bmwdevil het volgende:

[..]

Ik heb eerst mijn HBO propedeuse (AC) en ben vervolgens overgestapt naar het Nivra-Nyenrode. Heb er geen moment spijt van gehad!! Maar het is wel heel veel zwaarder en toch ook wel flink moeilijker dan de HBO kan ik vertellen.
Maar de propedeuse (AC) is dan ook vrij makkelijk vergeleken met de andere 3 jaar op het HBO.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_45210794
beste bmwdevil
ik heb een paar vraagjes voor je
1: toen je na het hbo propedeuse naar Nivra nyenrode ging heb je vrijstelling gekregen?
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten?
3:Waren de meeste leraren positief toen je zei dat je uit hbo kwam inplaats van Vwo?
4:welke taken voer je in je eerste jaar uit?
5 raad je andere mensen aan om deze opleiding ook te volgen?
6 hoelang studeer je gemiddeld per dag?
7 Zijn de meeste mensen die bij jou in de klas zitten Nederlanders of buitenlanders?

alvast bedankt.
I did not ask for the life I was given,
But it was given, nonetheless.
And with it,
I did my best
pi_45212178
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef nourguy het volgende:
beste bmwdevil
ik heb een paar vraagjes voor je
1: toen je na het hbo propedeuse naar Nivra nyenrode ging heb je vrijstelling gekregen?
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten? In de accountancy is het vrij gebruikelijk dat de werkgever de opleiding betaalt. Meestal worden de kosten van de opleiding in een aantal jaren kwijtgescholden
3:Waren de meeste leraren positief toen je zei dat je uit hbo kwam inplaats van Vwo?
4:welke taken voer je in je eerste jaar uit?
5 raad je andere mensen aan om deze opleiding ook te volgen? Ik zou een timmerman deze opleiding niet aanraden
6 hoelang studeer je gemiddeld per dag?
7 Zijn de meeste mensen die bij jou in de klas zitten Nederlanders of buitenlanders?

alvast bedankt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:09:31 #140
39682 Megter
Inderdation!
pi_45212835
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef nourguy het volgende:
beste bmwdevil
ik heb een paar vraagjes voor je
1: toen je na het hbo propedeuse naar Nivra nyenrode ging heb je vrijstelling gekregen?
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten?
3:Waren de meeste leraren positief toen je zei dat je uit hbo kwam inplaats van Vwo?
4:welke taken voer je in je eerste jaar uit?
5 raad je andere mensen aan om deze opleiding ook te volgen?
6 hoelang studeer je gemiddeld per dag?
7 Zijn de meeste mensen die bij jou in de klas zitten Nederlanders of buitenlanders?

alvast bedankt.
Denk dat iedereen in die klas wel de Nederlandse nationaliteit heeft
Die van de stagiairs :')
pi_45213480
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:09 schreef Megter het volgende:

[..]

Denk dat iedereen in die klas wel de Nederlandse nationaliteit heeft
Want?

Ik had destijds een aantal Engelsen, Duitsers en ook 1 turk in mijn klas
pi_45213610
hartelijk bedankt Rekkie
Megter ik heb niks aan jou opmerking
de reden waarom ik hem dat vroeg was omdat op de opendag alleen maar nederlanders waren.
teminste toen de docent vroeg wie komt er niet uit nederland was ik de enige persoon uit het hele groepje.
I did not ask for the life I was given,
But it was given, nonetheless.
And with it,
I did my best
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:54:45 #143
39682 Megter
Inderdation!
pi_45214413
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:32 schreef nourguy het volgende:
hartelijk bedankt Rekkie
Megter ik heb niks aan jou opmerking
de reden waarom ik hem dat vroeg was omdat op de opendag alleen maar nederlanders waren.
teminste toen de docent vroeg wie komt er niet uit nederland was ik de enige persoon uit het hele groepje.
Excuses dan, zal wel komen omdat ik niet in de randstad les krijg dan.
Heb nog geen buitenlander gezien!
Die van de stagiairs :')
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:25:09 #144
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45217989
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef nourguy het volgende:
beste bmwdevil
ik heb een paar vraagjes voor je
1: toen je na het hbo propedeuse naar Nivra nyenrode ging heb je vrijstelling gekregen?
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten?Ik ken geen enkele accountantskantoor die de opleiding niet betaald. Wel zijn er aa-kantoren, die liever geen ra-opleiding willen betalen. Wanneer je tijdens de opleiding of direct na je diploma zelf ontslag neemt, dan betaal je alles terug. Na 1 jaar is dat 50% en na 2 jaar is het volledig kwijtgescholden. Bij ontslag door de werkgever betaal je meestal niks.
3:Waren de meeste leraren positief toen je zei dat je uit hbo kwam inplaats van Vwo?universiteiten zijn vrijwel nooit erg blij dat mensen na hbo propedeuse naar de uni gaan
4:welke taken voer je in je eerste jaar uit?
5 raad je andere mensen aan om deze opleiding ook te volgen?Volgens mijn collega's; nee.
6 hoelang studeer je gemiddeld per dag?
7 Zijn de meeste mensen die bij jou in de klas zitten Nederlanders of buitenlanders?In het algemeen zijn er weinig studenten met een buitenlandse afkomst die RA volgen.
alvast bedankt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:31:53 #145
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_45220182
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:30 schreef dramslag het volgende:

[..]

Maar de propedeuse (AC) is dan ook vrij makkelijk vergeleken met de andere 3 jaar op het HBO.
Ik ben ook nog met mijn P bezig op de uni he..
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:33:31 #146
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_45220238
quote:
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten? In de accountancy is het vrij gebruikelijk dat de werkgever de opleiding betaalt. Meestal worden de kosten van de opleiding in een aantal jaren kwijtgescholden
Of je gaat bij een goede werkgever werken en je hebt helemaal geen studieschulden..
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:36:26 #147
39682 Megter
Inderdation!
pi_45220320
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:33 schreef bmwdevil het volgende:

[..]

Of je gaat bij een goede werkgever werken en je hebt helemaal geen studieschulden..
PWC toch?
Die van de stagiairs :')
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:40:22 #148
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_45220431
quote:
beste bmwdevil
ik heb een paar vraagjes voor je
1: toen je na het hbo propedeuse naar Nivra nyenrode ging heb je vrijstelling gekregen?
Ja, ik heb vier vakken vrijstelling gekregen, maar het verschilt per HBO hoeveel en welke vakken je vrijgesteld krijgt.
2: hoe betaal je de opleiding want het is best wel duur
vergoed je baas het en zo ja moet je hem later die bedrag terug betalen of hebben jullie een andere contract afgesloten?
Bij mijn werkgever bouw ik geen studieschuld op. Bij de meeste werkgevers bouw je een studieschuld op van maximaal 2 jaar, wat er dus op neerkomt dat je na afstuderen nog minimaal 2 jaar moet blijven werken bij die werkgever. Al gebeurt het ook vaak dat als je overstapt je nieuwe werkgever je studieschuld wil afbetalen.
3:Waren de meeste leraren positief toen je zei dat je uit hbo kwam inplaats van Vwo?
Maakt geen verschil.
4:welke taken voer je in je eerste jaar uit?
Op het werk? Vooral de makkelijke taken en het simpele werk, maar het ligt een heleboel aan jezelf. Als je zelf aangeeft dat je graat wat nieuwe dingen wil controleren, en de mogelijkheid is daartoe, dan leer je sneller en meer.
5 raad je andere mensen aan om deze opleiding ook te volgen?
Ja, maar je moet er heel bewust voor kiezen, anders ga je het nooit halen. Je leven is zo anders dan als je gewoon studeert, dit zie ik wel als ik naar mij kijk en mn vrienden.
6 hoelang studeer je gemiddeld per dag?
Te weinig...
7 Zijn de meeste mensen die bij jou in de klas zitten Nederlanders of buitenlanders?
Ik zie de toegevoegde waarde van deze vraag neit zo.
pi_45221943
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:33 schreef bmwdevil het volgende:

[..]

Of je gaat bij een goede werkgever werken en je hebt helemaal geen studieschulden..
Dat heb ik gedaan... maar ik heb het over de meest voorkomende situatie
pi_45222491
allemaal hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
I did not ask for the life I was given,
But it was given, nonetheless.
And with it,
I did my best
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')