Ik reageer gewoon zonder de andere reacties te lezen, dus daar kan wat overlap in zitten
![]()
Ik vind het een mooie serie, maar met aardig wat 'maren'. Mijn belangrijkste bezwaren zijn het harde flitslicht, en de nabewerking, waar je met name in de donkere stukken zoveel detail verliest dat je foto's aan kracht verliezen. Dat is niet alleen een kwestie van smaak, zoals je in je OP zegt, maar een aantal keren word bijv je compo er zwakker van, omdat elementaire lijnen wegvallen. Zonde en niet nodig
1) mmmmm niet zo mijn ding. Lekker arty-farty ms, maar een rommelige foto, de spiegeling wordt verstoord door rommel op de vloer (?), de benen zijn niet scherp, en ik zie allemaal vlekken. Gemaakt via een vieze spiegel? En te lui om even na te bewerken?
![]()
2) Leuke foto, hoewel ik persoonlijk de twee 'andere' dames eraf gesneden zou hebben.
3) mooi patroon, goede compo, maar wat jammer van die slagschaduw.
4) Weer een sterke compo, en een goed gebruik van de DOF. Helaas ook weer een slagschaduw. Op deze foto had je iets subtieler mogen zijn in de zwarten, hij loopt nu helemaal dicht.
5) Een lekker beeld, de merkwaardige compo (rechts heel krap, links heel ruim) lijkt dat zelfs wat te versterken. Zou ik niet opgekomen zijn. Het wit is netjes, het zwart loopt toch weer dicht, waardoor je een deel van de kracht van je compo (het spiegelbeeld dat de dames vormen) verstopt in het donker. Zonde. En weer die snoeiharde schaduw. Ook zonde.
6) Geeft echt een balletgevoel. De slagschaduw stoort nu eens niet, het dichtlopen van de zwarten een beetje.
7) hmmm, nee, geen florisante houding voor de dames, en imho ook niet echt een boeiende foto. Mijn oog zoekt wanhopig naar een punt om te blijven hangen, en dat worden uiteindelijk de klapstoeltjes.
![]()
8) tja, spitzen op een dansvloer. Cliche tot en met en ofwel niet scherp ofwel onzorgvuldig geshopt. Had je van mij op je pc mogen laten staan.
9) Fraai fraai fraai. Ook wel een beetje cliche, maar veel beter uitgewerkt. Het snoeiharde contrast doet de foto goed. Shop nog wel even dat glimmertje links, halverwege weg.
10) Mooie actiefoto, jammer van die slagschaduw en dat ie niet scherp is.
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd