abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43782858
Het grootste nadeel van juf zijn vind ik toch wel die surprises. Man man wat een werk en ik vind het altijd zo lastig om iets te bedenken! Wie heeft er leuke ideeen voor mij?

Het is voor een meisje van 11 en ze houdt van Lego. Wie weet hoe ik leuk/makkelijk een legopoppetje oid kan knutselen?

Dit topic is uiteraard ook voor anderen die in de knoop zitten met hun surprise of juist een leuk idee hebben.
pi_43783197
Je kan vrij simpel een lego blokje maken van een grote doos, de 'bobbeltjes' bovenop kan je maken van de bodem uit plastic bekertjes.

De truc van een surprise is niet hoe mooi het er uit ziet, maar de grap er bij. In het gedicht zou je iets kunnen zeggen over kinderachtg gedrad, lego, en een duplo steentje die eigenlijk nog niet groot genoeg is. Ik weet niet of je dat echt kan maken. Maar zoiets zou het bij mij miss worden.

Een heel lego poppetje maken is wel lastig, en zou er niet direct een mooie manier voor weten. Maar als juf heb je toch de knustsel school eeuuhh PABO gedaan..

En heeft ze geen andere bijzondere eigenschappen, hobby's of kadotjes op haar verlanglijstje om een leuk idee uit te kweken. suc6 iig!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:18:20 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43783233
Zet er aan de binnenkant een kooi in van koper of ijzer, om het even, en zet er een 12v batterij in...
Suc6 verzekerd en hoef je nooit meer een surprise te maken...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43783280
dozen! natuurlijk. doormidden geknipte toiletrol als handen, en nog stukje toilet rol boven op 't hoofd die je maakt door stuk geel papier als cilinder aan elkaar te lijmen / nieten en dan boven op dicht te maken met een uitgeknipt rondje (met plakrandjes!)
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_43783322
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:17 schreef Goover het volgende:
Je kan vrij simpel een lego blokje maken van een grote doos, de 'bobbeltjes' bovenop kan je maken van de bodem uit plastic bekertjes.

De truc van een surprise is niet hoe mooi het er uit ziet, maar de grap er bij. In het gedicht zou je iets kunnen zeggen over kinderachtg gedrad, lego, en een duplo steentje die eigenlijk nog niet groot genoeg is. Ik weet niet of je dat echt kan maken. Maar zoiets zou het bij mij miss worden.

Een heel lego poppetje maken is wel lastig, en zou er niet direct een mooie manier voor weten. Maar als juf heb je toch de knustsel school eeuuhh PABO gedaan..

En heeft ze geen andere bijzondere eigenschappen, hobby's of kadotjes op haar verlanglijstje om een leuk idee uit te kweken. suc6 iig!
Bedankt voor je reactie . En de PABO is geen garantie tot creativiteit . Denk niet dat we college surprise maken hebben ofzo .

Lego blokje heb ik ook aan gedacht maar lijkt me weer zo simpel. Ik heb net vandaag de kinderen uitgelegd dat een beplakte doos niet echt een leuke surprise is .

Misschien moet ik het op iets anders gooien; diddl vind ze ook leuk!
pi_43783336
Lego vind de Sint zo fijn,
Alleen zijn die steentjes zo klein!
Dus het werd een groter steentje,
hij is maar in zijn eentje!
Er zijn meer kinderen die kadotjes willen,
en mijn pieten moeten zich niet vertillen!
pi_43783370
pffff, ik had er net een mooi gedichtje bij!

haha die stomme muis:P

Dan zou ik een kooitje met kaas er in maken, dan kan ze hem zelf vangen!
pi_43783425
ga gewoon voor een lollie, pvc buis, ijzer draai (of iets anders wat simpel in bol vorm te krijgen is) buigen, dus 3 stukjes ijzerdraad

- 2 die naar de pvc pijp gaan en hierin verdwijnen
- een die deze 2 stabiel houd in het midden van het rizondje. dee maak je dan met 4 stukjes touw vast aan de kruisende ijzerdraadjes, kadotje erin hangen aan een touwtje, inpak papier eromheen, hierna doorzichtig plastic (van dat spul wat je ook bij inpakken van bloemen enzo hebt) bij de pvc buis net zo als een lollie doen en hier touwtje omheen.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_43783979
Bedankt DerBolle! Wie weet doe ik het wel. Diddl is volgens mij al helemaal onmogelijk. Nog iemand goede ideeen?
pi_43784829
Diddl is niet onmogelijk ik opperde net een prachtig idee!

Als je een beetje een linker en een rechter hand hebt (en niet twee linker handen) dan is dit miss ook nog een idee:

Neem een plank, een handje duvels (houten pinnen, te koop bij elke bouwmarkt) een boortje met de zelfde doorsnede als de duvels en wat houtlijm.

Boor in de plank op willekeurige plekken een aantal gaten. Steek en lijm daar de duvels in. Aan de randen van de plank plak je nog een randje (karton, hout, maakt niet zo veel uit)

Als je de plank nu rechtop zet (bv tegen een muur) kan je van boven een muntje laten vallen... deze komt dan op 'een' plek onderaan de plank uit. Hier zou je bv een paar bakjes kunnen maken. Op elk bakje een nummer. Elk nummer staat ook weer op een kadotje... pas als het muntje in het goede bakje is gekomen mag er een kadotje open.

Het is vrij simpel te doen en je houd er een leuk ding aan over. Voor een verhaal erbij zou je iets creativer moeten zijn.

Je kan voor je er gaten in maakt ook nog wat schilderen op de plank. Een Diddl bijvoorbeeld

Ik heb deze surprise een keer voor iemand gemaakt die euromunten spaarde. Op de plank stond een 2euro munt afgebeeld. Ik vond de surprise erg goed gelukt, en hij viel ook erg in de smaak.

Suc6!

[ Bericht 1% gewijzigd door Goover op 22-11-2006 16:00:22 (typo) ]
pi_43787459
Klinkt fantastisch Groover maar dit is echt niet te realiseren voor mij .
pi_43813740
Hahaha, ok. Suc6 iig! En laat ons weten wat het geworden is
pi_43993809
Ik wil een ei maken voor iemand van papier-maché, maar hoe krijg ik een mooie ronde vorm? Kippengaas krijg ik niet mooi rond.
pi_43994281
een ballon opblazen en daar een aantal lagen papier mache over heen leggen. Wel genoeg lagen, anders dan deukt je ei weer in als de ballon leeg loopt. met kranten is 4 tot 5 lagen meestal wel voldoende. Als je dan dunne reepjes gebruikt wordt het nog steviger.
pi_43997716
Ballon idd!

Ik ben inmiddels begonnen aan een hondenhok . Dat ik er echt een drol in ben blijkt maar weer: ik had een kartonnen doos helemaal beplakt met papier en kwam er pas achteraf achter dat ik geen ingang heb gemaakt . Nu ga ik gewoon een ingang schilderen en plak ik het kado onder het voerbakje voor het hok ;
pi_44139045
Morgen is de dag! Ik zal foto's posten van wat ik heb gemaakt en gekregen!
pi_44154623
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef mrkanarie het volgende:
Ik wil een ei maken voor iemand van papier-maché, maar hoe krijg ik een mooie ronde vorm? Kippengaas krijg ik niet mooi rond.
rond een ballon, heel makkelijk
pi_44185886
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef karoltje het volgende:
Morgen is de dag! Ik zal foto's posten van wat ik heb gemaakt en gekregen!
Foto's foto's foto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')