abonnement Unibet Coolblue
pi_43828414
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:45 schreef staticdata het volgende:

[..]

mag jij me eens gaan vertellen wat een alternatief is
Gebruik maken van eb en vloed. Een watercentrale dat werkt op het getijde van de zee. Werkt heel goed. In frankrijk is er 1 gebouwd en die produceert genoeg energie. Het kan toegepast worden op de Ij maar dat is dan weer te duur volgens de overheid. Maar je wint wel veel terug aan energie, Duurzame energie.
Ik wil echt niks te maken hebben met kerncentrale's in NL. Er hoeft maar 1 ding verkeerd te gaan en NL wordt 2de tsjernobyl. In tsjernobyl was het ook maar 1 metertje dat verkeerde waarden aangaf. En er is ook verkeerd gehandeld door de mens.

Kernfusie is minder gevaarlijk , maar heeft zo wel zijn nadelen. Je hebt onwijs veel energie nodig om een fusie tot stand te brengen. Je steekt er meer energie in dan dat je eruit krijgt, dus nee dat lijkt me geen optie.

Dat jij later je kids wil achter laten met een kerncentrale, jou mening maar ik wil dat niet. Klinkt misschien zo cliche maar ik wil wel dat, als ik later kids heb, die dan niet met alle afval zitten die wij hebben veroorzaakt.

Biomassa (snoeiafval, rest- en afvalhout uit de industrie, GFT, oud papier, agrarisch restafval) hebben wij in overvloed. Dus waarom er geen gebruik van maken?
pi_43828449
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:48 schreef dekkered het volgende:
iemand een idee hoe ik mijn g15 zo kan laten knipperen http://www.youtube.com/watch?v=RDhQvLkQ4Yw

ja met een mod maar welke?
Mijn gok hoor maar:
quote:
amandeep1 (1 month ago)
wow
(Reply)
takeoff1212 (1 month ago)
man, what program is that. I have a g15 and i have been trying to find that forever!
(Reply)
validz (1 month ago)
its a ray's G15 Winamp Plugin
(Reply)
drageenin (1 month ago)
No it's not,it only makes M1,M2,M3 and MR buttons to flash.
(Reply)
tuplas (2 weeks ago)
Go to settings 4th button and scroll to the bottom, then hold left and right ctrl and 2 more options appear scroll down a bit more and enable them
(Reply)
validz (1 month ago)
yes it is.. it makes everything flash.. u just have to on it
Ik denk dat het Ray's G15 Winamp Plugin heet en dat als je naar settings, 4e button, dan naar beneden scrollt en vervolgens links&rechts ctrl indrukt er twee extra opties verschijnen. Als je daar dan naar beneden door scrollt dan kun je de optie enablen.

Maar goed als je blijkbaar zelfs te lui bent om te scrollen bij je Youtube filmpje dan vraag ik me af of je wel zin hebt om in je Winamp te scrollen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43828585
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:25 schreef BattleLies het volgende:

[..]

Viro? Ga jij nog mee naar Regroup?!
Zo ja! Er moet betaald worden!!

Zie: [EVE] Regroup - LAN - 14/15/16 December 2006 - Rijswijk
Ik heb al in de topic gepost check maar, ik ga zeker mee.
pi_43828691
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:08 schreef Viro het volgende:
Gebruik maken van eb en vloed. Een watercentrale dat werkt op het getijde van de zee. Werkt heel goed. In frankrijk is er 1 gebouwd en die produceert genoeg energie. Het kan toegepast worden op de Ij maar dat is dan weer te duur volgens de overheid. Maar je wint wel veel terug aan energie
Daar zijn de meningen dan over verdeeld, ik heb pas nog gelezen dat er te weinig getijde verschil is om iets dergelijks (rendabel) te maken.
quote:
Ik wil echt niks te maken hebben met kerncentrale's in NL. Er hoeft maar 1 ding verkeerd te gaan en NL wordt 2de tsjernobyl. In tsjernobyl was het ook maar 1 metertje dat verkeerde waarden aangaf. En er is ook verkeerd gehandeld door de mens.
Je weet dat tegenwoordig kerncentrales geen meltdown meer krijgen wanneer de koeling wegvalt? Je weet ook dat kolencentrales voor meer doden zorgen dan kerncentrales? Maar goed dat is wel makkelijk, doden in een kerncentrale vallen in Nederland dat is eng, doden in kolenmijnen vallen bv. in China, dat is al minder dichtbij.
quote:
Dat jij later je kids wil achter laten met een kerncentrale, jou mening maar ik wil dat niet. Klinkt misschien zo cliche maar ik wil wel dat, als ik later kids heb, die dan niet met alle afval zitten die wij hebben veroorzaakt.
Kolencentrales zijn natuurlijk wel goed voor de gezondheid Persoonlijk mijn grote frustratie, natuurlijk produceren kerncentrales afval maar zolang kolencentrales een veelvoud aan slechte afvalproducten de natuur in pompen wat is dan het probleem?
quote:
Biomassa (snoeiafval, rest- en afvalhout uit de industrie, GFT, oud papier, agrarisch restafval) hebben wij in overvloed. Dus waarom er geen gebruik van maken?
Omdat er dan alsnog 95% aan kolen of andere fossiele brandstof bijgaat? Of dacht je daadwerkelijk dat we op snoeiafval kunnen leven?

Natuurlijk is een energiebron zonder vervuiling geweldig maar die is er simpelweg nog niet of is nog niet rendabel te exploiteren. Tot op dan ga je op zoek naar het minst slechte alternatief en dan is kernenergie onze beste optie. Neemt niet weg dat er blijvend geinvesteerd moet worden in windmolens, zonne-energie en kernfusie.

Zo en nu BF2

-edit-
Shit, toch geen Wii voor mij Had stiekem gehoopt/gedacht dat m'n stagevergoeding gewoon doorgestort zou worden, dat was een foute gedachte

[ Bericht 6% gewijzigd door FJD op 23-11-2006 19:44:14 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43829668
1. Daarom zeg ik neem de IJ als voorbeeld. Daar kan je de getijde beinvloeden. Niet droogleggen, maar er hoeft maar minimaal 1 meter verschil te zijn in de getijde te zijn om het te laten werken.

2. Dat weet ik maar ik vind het gewoon een eng idee dat er al 1 kerncentrale in NL is. Dat er misschien nog 1 bijkomt. Een meltdown kan tegenwoordig niet voorkomen zeg jij, maar je weet het nooit. Dat er doden vallen in de kolenmijnen in china vind ik ook erg. Maar daar kunnen wij niks aan doen in NL. China is aan het groeien in de economie. Dat moeten wij maar accepteren, maar de manier waarop vind ik niet.

3. Er zijn filters tegenwoordig waardoor CO2 uit het rook gefiltert kan worden, in EU worden de dingen al toegepast. Dat zou ook moeten gebeuren in VS en China. Maar het zijn ook dure dingen die filters. Als men er nou naar kijkt om die filters goedkoper te maken. Dan kan ik je al zeggen dat de CO2 uitstoot wat lager zou zijn. Maar dan heb je nog de vliegtuig, auto, etc. Er is een alternatief voor de auto die rijd op fossiele brandstoffen. Als Er nou meer geld in alternatieve worden gestoken hebben wij daar later profijt van. Er zijn filters voor de vliegtuigen, maar de vliegmaatschappijen vind die dingen te duur. Wat kan je er aan doen? De maatschappijen subsideren als zij die filters laten inbouwen in hun vliegtuigen. Subsidies geven aan de mensen die er geld en tijd in steken om duurzame energie makkelijker te winnen. Maar ja dat is afgeschaft. Dan gaan grote bedrijven niks meer voor voelen om duurzame energie te produceren en te gebruiken. Dat is maar 1 voorbeeld
pi_43830604
er zijn inderdaad filters die de co2 uitstoot reduceren, hierdoor kan 80% worden opgevangen. in rijnmond komt er zo'n centrale.

@viro, Maar heb je ergens een linkje hoeveel die waterkracht centrale in frankrijk oplevert ben er wel benieuwd naar.

Trouwens inderdaad biomassa... hele bossen worden gekapt als houtsnippers gemaakt en dat wordt dan biomassa genoemd.
pi_43831000
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:12 schreef staticdata het volgende:
er zijn inderdaad filters die de co2 uitstoot reduceren, hierdoor kan 80% worden opgevangen. in rijnmond komt er zo'n centrale.

@viro, Maar heb je ergens een linkje hoeveel die waterkracht centrale in frankrijk oplevert ben er wel benieuwd naar.

Trouwens inderdaad biomassa... hele bossen worden gekapt als houtsnippers gemaakt en dat wordt dan biomassa genoemd.
Biomassa kan ook wat anders zijn dan bossen wegkappen. Slib is ook biomassa en daar is er ook veel van te vinden. Biomassa bestaat uit veel dingen. Ga maar eens googlen en kijk hoeveel soorten biomassa je hebt. ik ga effe opzoek naar een linkje van de watercentrale

Edit :
http://www.lenntech.com/water-energie-FAQ.htm
www.microhydropower.net/download/E45074.1_Oosterschelde_getijde_Ecofys.pdf
Hier 1 linkje van hoe we het in NL kunnen toepassen
http://www.energiebureaulimburg.nl/wkracht.htm

[ Bericht 13% gewijzigd door Viro op 23-11-2006 20:35:29 ]
pi_43831928

Als we dit plaatje pakken dan is duidelijk dat links hoger is dan rechts. Dat betekent dat die alleen werkt als de hele rivier afgesloten is, anders stroomt het water er gewoon omheen. Aangezien de grootste waterhoeveelheden door de Maas en de Rijn stroom (want die hebben hun oorsprong in de bergen dus meer afvoer) betekent dat dat we twee grote verkeersaders af gaan sluiten. Dat maakt de indirecte kosten van deze oplossing belachelijk hoog. Zeker als je je bedenkt dat de Duitse staalindustrie afhankelijk is van deze aders.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43835495
Grappige discussie.

Dat getijdeverhaal is wel degelijk interessant. Wij hebben grote orders gekregen voor 500 systemen in de buurt van Aberdeen. (http://www.bwea.com/marine/devices.html)

Windmolen industrie is werkelijk booming en is nu 20% van onze groepsomzet voor componenten. Dit is een van de grootste gemiste kansen omdat Nederland hier in het begin toonaangevend was maar sinds Vestas alle firma`s als Nedwind en NEG-Micon in handen heeft is NL ingestort. De techniek is nu volledig in Deens handen. Ik zie veel mogelijkheden met windenergie op zee maar denk niet dat het heiligmakend is. Op het moment werkt Hansen Transmissions in Antwerpen aan een 9mW tandwielkast voor Vestas.

'Koude kernfusie: waanidee of wereldwonder. Dat is de vraag..duurt zeker nog 40 jaar voor dit gaat werken als het ooit gaat lukken.

Kernenergie is schoon, veilig en duurzaam maar heeft een slechte naam tegen zich. . Daarbij komt nog eens dat een aanzienlijk deel van Nederland stroom krijgt via kerncentrale in Doel (B). Erg hypocriet om dan Borssele te sluiten.

Fossiele brandstoffen mogen we toch allen over eens zijn dat het vervuilend is en op geraakt.
pi_43835705
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:22 schreef jpjedi het volgende:
Windmolen industrie is werkelijk booming en is nu 20% van onze groepsomzet voor componenten. Dit is een van de grootste gemiste kansen omdat Nederland hier in het begin toonaangevend was maar sinds Vestas alle firma`s als Nedwind en NEG-Micon in handen heeft is NL ingestort. De techniek is nu volledig in Deens handen. Ik zie veel mogelijkheden met windenergie op zee maar denk niet dat het heiligmakend is. Op het moment werkt Hansen Transmissions in Antwerpen aan een 9mW tandwielkast voor Vestas.
Gemiste kans voor je bedrijf bedoel je

Dingen zijn in Denemarken geloof ik continue kapot en windmolens in bv. Nederland draaiden enige tijd terug 17% v/d tijd. Ik opende pas toevallig een artikel geschreven door een business school in Denemarken over wat die dingen aan verlies opleverde voor Denemarken, daar werd je niet vrolijk van LinkjeL Table 5
Zoals je hier kunt zien zit er een enorm verschil tussen 10 en 15 jaar, er zit dus een forse investering in, maar iig, als een windmolen 15 jaar mee zou gaan dan maakt Denemarken een verlies van 400miljoen, per jaar...dat zal dan wel niet per windmolen zijn maar het blijft een enorm bedrag natuurlijk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 23 november 2006 @ 23:11:57 #136
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_43837197
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
pi_43837251
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:28 schreef FJD het volgende:

[..]

Gemiste kans voor je bedrijf bedoel je

Dingen zijn in Denemarken geloof ik continue kapot en windmolens in bv. Nederland draaiden enige tijd terug 17% v/d tijd. Ik opende pas toevallig een artikel geschreven door een business school in Denemarken over wat die dingen aan verlies opleverde voor Denemarken, daar werd je niet vrolijk van LinkjeL Table 5
Zoals je hier kunt zien zit er een enorm verschil tussen 10 en 15 jaar, er zit dus een forse investering in, maar iig, als een windmolen 15 jaar mee zou gaan dan maakt Denemarken een verlies van 400miljoen, per jaar...dat zal dan wel niet per windmolen zijn maar het blijft een enorm bedrag natuurlijk.
Zeker dat cijfer van 17% uptime geloof ik niet echt.. Misschien inclusief weersinvloeden? Ik heb het gevraagd aan onze directeur voor windpower. Brochure van onze windpower division voor de mensen met interesse.

Verder weet ik niets van die subsidies etcetera dus kan ik weinig over bevestigen. Echter ik kan wel zeggen dat wij wereldwijd patent hebben voor accumulatoren in windmolens en Vestas onze grootste klant is wereldwijd. Dus weinig gemiste kansen.
pi_43838166
BTW..

De vader van Jamie Oliver maakt mijn ontbijt morgen! En das geen geintje..

Als iemand een gesigneerd boek van Jamie wil voor 20 pnd dan hoor ik het wel! Ik zit namelijk in het hotel waar hij begonnen is.
pi_43838811
De bestaande windmolens in Nederland draaiden volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek de afgelopen jaren gemiddeld 1.500 zogeheten vollast-uren per jaar. Anders gezegd, ze leverden maar 17 procent van het jaar elektriciteit.

Stond in de Elsevier van september 2005.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43839473
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:04 schreef FJD het volgende:
De bestaande windmolens in Nederland draaiden volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek de afgelopen jaren gemiddeld 1.500 zogeheten vollast-uren per jaar. Anders gezegd, ze leverden maar 17 procent van het jaar elektriciteit.

Stond in de Elsevier van september 2005.
Ja dat dacht ik al inderdaad. Dacht even dat je over uitval sprak.
pi_43839931
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:45 schreef FJD het volgende:
[afbeelding]
Als we dit plaatje pakken dan is duidelijk dat links hoger is dan rechts. Dat betekent dat die alleen werkt als de hele rivier afgesloten is, anders stroomt het water er gewoon omheen. Aangezien de grootste waterhoeveelheden door de Maas en de Rijn stroom (want die hebben hun oorsprong in de bergen dus meer afvoer) betekent dat dat we twee grote verkeersaders af gaan sluiten. Dat maakt de indirecte kosten van deze oplossing belachelijk hoog. Zeker als je je bedenkt dat de Duitse staalindustrie afhankelijk is van deze aders.
Maar ik heb niks gezegd over de maas en rijn afsluiten. Ik had het over getijde waterkrachtcentrale's
Dat plaatje komt van de link die ik heb gepost, maar ik doel op de getijde waterkrachtcentrale (zie andere vormen van waterkracht ; getijde energie). Beter lezen, dan zou je wel gelezen hebben dat ik het had over getijde waterkrachtcentrale
quote:
Nu ben jij in 1 keer mij meest gehate fok!user

@ ferdi : ik weet nu waarom je bang bent voor je vriendin. Ze kunnen heel gemeen uithalen

Edit : GRAW is online meesterlijk . Ik denk dat ik wat meer tijd in GRAW ga steken. Dat na 3 maanden

[ Bericht 11% gewijzigd door Viro op 24-11-2006 01:00:06 ]
pi_43840218
Koppeltje zakt met bed door vloer in hotel
Je zal maar door de grond zakken tijdens het "slapen"

Edit : ik wil me BIOS updaten, ik weet welke mobo/model heb alleen geen floppy drive. Kan ik me BIOS updaten via een usb stick en zo ja hoe moet dat???

[ Bericht 26% gewijzigd door Viro op 24-11-2006 03:18:26 ]
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:25:14 #143
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_43842458
Goedemorgen u allen..

M'n laatste dagje werken vandaag..
En dan zit ik tot eind van het jaar betaald thuis..
Daarna moet ik wel weer een baan heb, anders zit ik voor een stuk minder betaald thuis van de staat..
pi_43842463
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:28 schreef FJD het volgende:

[..]

Gemiste kans voor je bedrijf bedoel je

Dingen zijn in Denemarken geloof ik continue kapot en windmolens in bv. Nederland draaiden enige tijd terug 17% v/d tijd. Ik opende pas toevallig een artikel geschreven door een business school in Denemarken over wat die dingen aan verlies opleverde voor Denemarken, daar werd je niet vrolijk van LinkjeL Table 5
Zoals je hier kunt zien zit er een enorm verschil tussen 10 en 15 jaar, er zit dus een forse investering in, maar iig, als een windmolen 15 jaar mee zou gaan dan maakt Denemarken een verlies van 400miljoen, per jaar...dat zal dan wel niet per windmolen zijn maar het blijft een enorm bedrag natuurlijk.
Die dingen in denemarken hadden startproblemen. vestas had niet goed rekening gehouden met wat zeewater met de molens deed. daardoor moesten ze volgens mij de rotor vervangen. Nu draaien de windmolens wel naar behoren.
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:33:11 #145
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_43842525
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:26 schreef staticdata het volgende:

[..]

Die dingen in denemarken hadden startproblemen. vestas had niet goed rekening gehouden met wat zeewater met de molens deed. daardoor moesten ze volgens mij de rotor vervangen. Nu draaien de windmolens wel naar behoren.
Lijkt me toch het eerste dat je onderzoekt voordat je zo'n geval in zee plompt toch..
pi_43842562
alhoewel de moord op seveke niet leuk is vond ik deze combinatie op nu.nl toch wel erg grappig

pi_43842927
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:33 schreef ursel het volgende:
Lijkt me toch het eerste dat je onderzoekt voordat je zo'n geval in zee plompt toch..
Zo van he fuck, niemand die mij heeft verteld dat er zout water is op zee!
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:30 schreef jpjedi het volgende:
Ja dat dacht ik al inderdaad. Dacht even dat je over uitval sprak.
Was misschien wat onduidelijk, nee gaat puur over hoeveel procent v/d tijd ze stroom opwekken.
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:50 schreef Viro het volgende:
Edit : GRAW is online meesterlijk . Ik denk dat ik wat meer tijd in GRAW ga steken. Dat na 3 maanden
GRAW heerst ja, alleen jammer dat de eerste release van GRAW totaal bagger liep We hebben t toen wel een paar keer via Hamachi gespeelt met Frank en Kevin Kun je nu trouwens wel autosaven onder een missie? Zo jammer, ben je een half uur bezig met een missie, wordt je doodgeschoten kan je weer heeelemaal opnieuw beginnen Voor de liefhebbers: 9269 Ik ga t nog een keertje proberen

[ Bericht 24% gewijzigd door FJD op 24-11-2006 09:18:57 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43843015
moguh!!!!!!!!!!!!!
Altijd blijven lachen!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:22:00 #149
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_43843083
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:16 schreef BattleLies het volgende:
moguh!!!!!!!!!!!!!
pi_43843107
eeeeuuuuujjjj
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')