Ik vraag mij eigenlijk af hoe je met online panels een betrouwbaar beeld kunt krijgen. Er is toch in de eerste plaats al een hele groep die niet eens op internet zit, om nog maar te zwijgen over de doelgroep kiezers die daar toch nooit aan meewerkt ...quote:Op woensdag 22 november 2006 01:23 schreef bolivian het volgende:
Ik ga me ook opgeven voor die online panels!
Easy money,.
Dan wordt jij irritant euforisch, ben ik bang,quote:Op woensdag 22 november 2006 01:25 schreef venomsnake het volgende:
die peiler met zijn 32 zetels voor de SP zal maar gelijk hebben![]()
Mwah.....quote:Op woensdag 22 november 2006 01:25 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dan wordt jij irritant euforisch, ben ik bang,.
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:26 schreef golfer het volgende:
Valt me al dagen op: Jeroen Pauw zit elke keer met zijn ene arm achter zich. Lijkt alsof ie een softenonarmpje heeft.![]()
Het idee is dat juist de politiek geëngageerde mens meedoet aan die peilingen.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij eigenlijk af hoe je met online panels een betrouwbaar beeld kunt krijgen. Er is toch in de eerste plaats al een hele groep die niet eens op internet zit, om nog maar te zwijgen over de doelgroep kiezers die daar toch nooit aan meewerkt ...
Ja, was een aflevering van Zembla over zondag. Ze vergeleken het met kinderen die hun vinger opsteken in de klas en dat de leraar alleen hen een beurt zou geven. Zo zijn die peilingen ook, mensen geven zichzelf op voor die panels, terwijl ook anderen een beurt zouden moeten krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe je met online panels een betrouwbaar beeld kunt krijgen. Er is toch in de eerste plaats al een hele groep die niet eens op internet zit, om nog maar te zwijgen over de doelgroep kiezers die daar toch nooit aan meewerkt ...
Dat merk je hier in België waar iedereen stemplicht heeft nog stukken meer. Altijd maar weer zitten die peilingen hier er ettelijke procenten naast ...quote:Op woensdag 22 november 2006 01:27 schreef bolivian het volgende:
[..]
Het idee is dat juist de politiek geëngageerde mens meedoet aan die peilingen.
En daar zit natuurlijk het probleem. Er zijn zoveel ongeïnteresseerde mensen in dit land die toch stemrecht hebben,.
Mooiste icoon van FOKquote:Op woensdag 22 november 2006 01:27 schreef Luccide het volgende:
jij hebt zo'n leuk user icon Arcee! ik wordt altijd vrolijk als ik het zie, zo mooi![]()
Die Tilburgse statistica was juist degene die ik niet helemaal vertrouwde, ook niet met 95% betrouwbaarheid,quote:Op woensdag 22 november 2006 01:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, was een aflevering van Zembla over zondag. Ze vergeleken het met kinderen die hun vinger opsteken in de klas en dat de leraar alleen hen een beurt zou geven.
Ik zeg: stemplicht, maar alleen nadat er naar behoren een toelatingsexamen afgelegd is!quote:Op woensdag 22 november 2006 01:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat merk je hier in België waar iedereen stemplicht heeft nog stukken meer. Altijd maar weer zitten die peilingen hier er ettelijke procenten naast ...
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:28 schreef bolivian het volgende:
[..]
En als ADO met een pak slaag van 6-0 de Euroborg verlaat zondag, wordt het echt te erg,!
Het heeft niet zozeer met objectiviteit te maken. Maar met selffullfilling/denying prophecies.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:32 schreef michiel_merk het volgende:
De peilingen beinvloeden de objectiviteit van mensen, oud nieuws
dat kunnen ze vrij simpel met zekerheid doen: geef RTL de resultaten ervan niet te vroeg ...quote:Op woensdag 22 november 2006 01:32 schreef golfer het volgende:
TNS-nipo gaat RTL proberen te laten afzien van het te vroeg naar buiten brengen van de exit-polls.
Ja,ja...
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
dat kunnen ze vrij simpel met zekerheid doen: geef RTL de resultaten ervan niet te vroeg ...
Ze heeft vast wel een ster,quote:Op woensdag 22 november 2006 01:35 schreef bolivian het volgende:
Wie de fuck is Sophie van der Stap?
Nee, leg hem nog even uit.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:36 schreef Flem het volgende:
Snap je 'm?
Jij stemt zeker liever met een rood potlood, of niet?quote:Op woensdag 22 november 2006 01:35 schreef golfer het volgende:
Lekker ding met die stemgleuf tussen haar benen, die op de PvdD stemde.
Nou, als dat geld oplevert...quote:Op woensdag 22 november 2006 01:35 schreef bofneger het volgende:
Alsof mensen aan de Hond gaan vragen:"hé de Hond, heb je nog een peiling voor me?"
Ze beïnvloeden de verkiezingen. Een simpel voorbeeldje uit de Belgische gemeenteraadsverkiezingen n maand terug: In de enige gemeente waar Groen! de burgemeester leverde deed men een peiling waaruit bleek dat ze volledig afgestraft zou worden en meer dan 95 % uit haar gemeente het een slecht bestuur vond.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:33 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met objectiviteit te maken. Maar met selffullfilling/denying prophecies.
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:35 schreef Flem het volgende:
Zou Maurice de Hond ook Partij voor de Dieren stemmen?
Is dat niet dat kanker-meisje (letterlijk) met al die pruiken die een boek schreef ?quote:Op woensdag 22 november 2006 01:35 schreef bolivian het volgende:
Wie de fuck is Sophie van der Stap?
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:37 schreef bofneger het volgende:
Jij stemt zeker liever met een rood potlood, of niet?
Denk je niet dat dat allemaal bij den Uyl begonnen is?quote:Op woensdag 22 november 2006 01:37 schreef Flem het volgende:
[..]
Omdat hij De Hond heet. De hond is een diersoort, vandaar.
Ook niet op de VVD of CDA stemmen puur omdat ze tegen hoofddoekjes zijn. Wat een argument.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:37 schreef Luccide het volgende:
ojeeook de trutten van halal
flikker toch gauw op
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |