abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43968230
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:46 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Sansoni is 28 en speelt bij Vitesse. Cannavaro speelde op zijn 28e al zijn 6e seizoen als basisspeler bij Parma, destijds een goede subtopper (eindigde tussen '95 en '03 elk jaar tussen de 2e en de 7e plaats). Sansoni heeft tot zijn 27e bij clubs gespeeld waar een gemiddeld voetbalfan nog nooit van heeft gehoord!

Nee sorry, ik zie Sansoni niet over 3 jaar in de basis staan bij een ploeg als Real Madrid/FC Barcelona/Olympique Lyon/Bayern Munchen/AC Milan/Man. U of wat dan ook. Dan had hij dit niveau al aan het begin van zijn carriere moeten hebben. Je drijft nu heel erg ver door. Heb het eerder over clubs als Wigan/Portsmouth/Hertha/Real Betis/Livorno. Als hij daar terechtkomt is dat al een grote stap vooruit.
House-muziek maakt jongeren kapot!
pi_43970681
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:46 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Sansoni is 28 en speelt bij Vitesse. Cannavaro speelde op zijn 28e al zijn 6e seizoen als basisspeler bij Parma, destijds een goede subtopper (eindigde tussen '95 en '03 elk jaar tussen de 2e en de 7e plaats). Sansoni heeft tot zijn 27e bij clubs gespeeld waar een gemiddeld voetbalfan nog nooit van heeft gehoord!

Nee sorry, ik zie Sansoni niet over 3 jaar in de basis staan bij een ploeg als Real Madrid/FC Barcelona/Olympique Lyon/Bayern Munchen/AC Milan/Man. U of wat dan ook. Dan had hij dit niveau al aan het begin van zijn carriere moeten hebben. Je drijft nu heel erg ver door. Heb het eerder over clubs als Wigan/Portsmouth/Hertha/Real Betis/Livorno. Als hij daar terechtkomt is dat al een grote stap vooruit.
Eens
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:16:44 #103
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_43976566
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:17 schreef defranseslag het volgende:

[..]

Handig als je even uitlegt wat er grappig is of waar je het niet mee eens bent, met argumenten enzo

Je lacht mij nu uit maar heel VBL kan lachen om jouw opmerking. Sansoni de nieuwe Cannavaro. Ik vraag me af of jij ooit nog door iemand serieus genomen zal worden in VBL na dit topic.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_43985681
Hij moet het eerst maar eens bij vitesse gaan bewijzen ,hij is op de goede weg

vanavond en zaterdag mag ie het weer laten zien
pi_43989680
@defranseslag: Liefde maakt blind
pi_43994086
quote:
Sébastien Sansoni

Wereldkampioen in Arnhemse dienst

Nov 2006 Elf – Maarten Dekkers

Sébastien Sansoni is bezig aan zijn eerste contractjaar bij Vitesse. De 28-jarige Fransman speelde tot nu toe voor twee Franse clubs - FC Martigues en Chateauroux - alsmede het Zwitserse Xamax Neuchatel en het Griekse Ethnikos Asteras. De mandekker heeft naast het veldvoetbal echter nog een andere passie: strandvoetbal. Met het nationale strandvoetbalteam van Frankrijk legde hij in 2005 zelfs beslag op de wereldtitel.

Die titel op het Copacabana-strand in Rio de Janeiro was heel bijzonder, maar niet uniek. „Het was natuurlijk een schitterend resultaat. Maar eerder zijn we met het nationale strandvoetbalteam al een keertje Europees kampioen geweest", vertelt Sansoni, die - opmerkelijk - bij het Franse strandvoetbalteam terecht kwam in een periode dat hij even geen nieuwe werkgever kon vinden. „Ik kreeg toen het verzoek om me bij het nationale beachsoccerteam aan te sluiten en dat heb ik toen maar gedaan."

Hij werd daarmee ploeggenoot van één van de grootste voetballers uit de historie van het Franse voetbal, Eric Cantona. De voormalige vedette van Manchester United was, zowel als speler en als coach, betrokken bij het Franse team en deed dat - getuige de veroverde wereldtitel - zeer succesvol Als de naam van de legendarische aanvaller ter sprake komt. beginnen de ogen van Sansoni te glinsteren, „een geweldige voetballer. Het was een unieke ervaring om met hem te voetballen. Hij heeft een geweldige mentaliteit en is technisch ongelofelijk begaafd."

Van die mededeling van Sansoni kijkt ELF niet op. Zo staat Cantona ook bij de rest van de voetbalminnende wereld natuurlijk bekend. Maar hoe zit het met - laten we het eens vriendelijk zeggen - dat licht ontvlambare karakter? Sansoni zucht: „In mijn geboorteland is een dergelijk karakter wel een probleem. Fransen kunnen daar eigenlijk niet goed mee over weg. Maar een feit blijft, dat Eric Cantona een geweldige speler is geweest. En dat eigenlijk nog steeds is."

Uiteraard betekende het behalen van die wereldtitel - en dan ook nog eens met iemand als Eric Cantona aan zijn zijde - voor Sansoni het hoogtepunt van zijn carrière. Maar het was wel éénmalig, want de Fransman geeft toch écht de voorkeur aan het spelen in een echt stadion. En op gras in plaats van op zand. „Dat strandvoetbal deed ik voor m'n plezier en was hartstikke leuk, maar spelen in een écht stadion blijft het machtigst."

Vitesse
Deze zomer zette de wereldkampioen strandvoetbal zijn eerste stappen op de Nederlandse velden. Vitesse ontdekte hem bij het Griekse Ethnikos Asteras, waar hij in één seizoen tot 21 optredens in het eerste elftal kwam. Van zijn overgang naar Arnhem heeft de Fransman nog geen seconde spijt gehad. „Vitesse is tot nu toe de beste club waar ik ooit voor heb gespeeld. Lr heerst een geweldige sfeer binnen de selectie en de supporters en het stadion zijn natuurlijk geweldig. Aan alles merk ik het professionalisme van de club. Ons elftal is jong, maar kwalitatief zeer sterk."

Sansoni is in dat jeugdige elftal van Vitesse één van de spelers met de meeste ervaring. De mandekker vormt - samen met Ruud Knol - het centrum bij de Arnhemmers, een rol die hij tot nu toe met verve vervult. Zijn wedstrijden als speler van het Franse nationale strandvoetbalteam blijken ook voor zijn optredens bij Vitesse nuttig te zijn geweest: het heeft hem technisch vaardiger gemaakt. „Het voetballen op het strand vergt een andere techniek, dan voetballen op gras. De bal rolt op zand nu eenmaal slechter dan op de traditionele ondergrond. Een goede techniek is onontbeerlijk voor strandvoetbal en daar heb ik later -bij mijn wedstrijden op gras - veel profijt van gehad."

De verdediger valt niet alleen op door zijn technisch vaardige spel, maar straalt ook volop rust uit. Sansoni is een speler zonder poeha. Het oer-Nederlandse 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', had moeiteloos ook het credo van de Fransman kunnen zijn. Ook door die instelling zit hij bij Vitesse lekker in z'n vel. Sansoni kreeg aan het begin van het seizoen al direct het vertrouwen van trainer Aad de Mos en dat heeft hij tot nu toe nog nóóit beschaamd. Mede daardoor is Sansoni 'een zekerheidje' in de Arnhemse verdediging. Het rugnummer '3' staat steevast voor zijn naam op elk opstellingsformulier. Aanpassingsproblemen kent de mandekker tot nu toe niet. Alleen de Nederlandse taal vormt nog een barrière, maar met z'n Engels kan Sansoni zich ook prima redden.

Hoewel het nieuwe seizoen nog niet eens halverwege is, lijkt nu al vast te staan, dat de komst van de ervaren Fransman naar Arnhem - zowel voor Vitesse als voor hem zelf - een uitstekende keuze is geweest. Knap, want Sansoni - die dankzij het strandvoetbalteam zelfs op mondiaal niveau actief is geweest - speelt bij Vitesse nu pas voor het eerst voor een club die in de hoogste klasse uitkomt. Maar zowel het hogere niveau als ook de Nederlandse manier van spelen, blijken hem op het lijf geschreven. Wekelijks is de Fransman één van de uitblinkers bij Vitesse. Een rots in de branding, waar de club dit seizoen nog veel plezier aan zal beleven.

Vitesse kan zich na de uitschakeling in de beker door PSV volledig gaan richten op de competitie. De Eindhovenaren waren in de derde ronde de KNVB-bcker een maatje te groot voor de Arnhemse vereniging, die met 4-0 werd verslagen. „PSV heeft een heel sterk elftal met heel goede voetballers. Hun spitsen Jefferson Farfan en Arouna Koné hebben uitzonderlijke kwaliteiten, dat bleek nog eens tijdens dit bekerduel. Voor mij is PSV - samen met Ajax - dan ook dé kandidaat voor de titel", aldus Sansoni. De uitschakeling door PSV was geen schande voor Vitesse. Maar na afloop van sommige competitiewedstrijden mocht de ploeg van De Mos zich wel degelijk met rode konen en vol schaamte achter de oren krabben. De Arnhemmers lijken dit seizoen een soort patent te hebben op tegendoelpunten in de laatste minuut van de wedstrijd. Vitesse verspeelde daarmee een handvol punten tegen een aantal naaste concurrenten. De tegenvallende prestaties noopte De Mos tot het nemen van maatregelen omtrent zijn basiself. Zo raakten onder anderen Siebe Blondelle, Mads Junker en Anders Due hun plek in de basis kwijt. Sébastien Sansoni's positie bleef onaangetast. De Fransman' was blijkbaar één van de spelers waar De Mos wel tevreden over was. Het goede spel van de verdediger werd - enkele dagen na de bekernederlaag tegen PSV - in de wedstrijd tegen FC Utrecht beloond met zijn eerste doelpunt in Arnhemse dienst. Met die 4-2 zege maakte FC Utrecht een einde aan een reeks matige resultaten en dankte dit voor een niet gering deel aan Sansoni, die heerste in het strafschopgebied. Met enkele goede acties was hij belangrijk voor zijn ploeg.
„Het doemscenario met steeds weer tegengoals in de jlotfase is mijns inziens na vandaag voorbij", zo sprak De Mos op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen FC Utrecht. „Ik heb vandaag een ploeg gezien die groeiende is. We kunnen weer naar boven kijken. Verder is het belangrijk dat een aantal basisspelers op de weg terug is (Van der Schaaf, Swerts, red.). Die zullen echter wel voor hun positie moeten knokken."
pi_43997877
Kerel hee wat doen jullie allemaal brutaal?

Stuk hierboven zegt toch genoeg?

Sansoni zal Alves aan banden leggen vanavond
pi_43998497
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:48 schreef defranseslag het volgende:
Misschien als ze op het strand gaan spelen
Цой жив
  woensdag 29 november 2006 @ 18:32:17 #109
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_43999170
Ik denk dat Alves zich daar nou juist als een vis in het water zal voelen...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_44000044
Purrel geeft 'm een rotschop
pi_44003155
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:58 schreef defranseslag het volgende:
Purrel geeft 'm een rotschop
Wie doet er hier nu brutaal dan?
Of gaan jullie zo het liefst om met tegenstanders?

Als dat zo is vind ik dat pure onkunde/
pi_44005449
Mooie wissel weer .
pi_44005512
Ow toch niet, esajas is net geblesseerd.
pi_44009808
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:32 schreef Elvislives het volgende:
Ik denk dat Alves zich daar nou juist als een vis in het water zal voelen...
Ja sorry iedereen kan een keer een mindere dag hebben.
Excuses aanvaard en zaterdag zorgt ie er eigenhandig voor dat Kone en Farfan niet scoren.

En Rekkie, zo gaat dat in de (top)sport!
Zo zou het moeten gaan tenminste want als je dat niet doet scoort ie blijkbaar 3x!
pi_44009978
Sansoni is echt een lachertje, hij kan echt niet dekken
pi_44010100
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:22 schreef defranseslag het volgende:

[..]

En Rekkie, zo gaat dat in de (top)sport!
Zo zou het moeten gaan tenminste want als je dat niet doet scoort ie blijkbaar 3x!

Ik zie Alex, Stam en echte goeie verdedigers niet elke weekend iemand een rotschop verkopen om ze van het scoren af te houden hoor, hard voetballen of rotschoppen verkopen, daar zit nogal wat verschil tussen.

Maar als jij denkt dat dat de wijze is om een spits van het scoren af te houden.... en als dat de wijze van Sansoni is, dan wens ik hem veel succes, maar dan blijft het sowieso een sub-toppertje.....
pi_44010234
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:33 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar als jij denkt dat dat de wijze is om een spits van het scoren af te houden.... en als dat de wijze van Sansoni is, dan wens ik hem veel succes, maar dan blijft het sowieso een sub-toppertje.....
Ik kan je vertellen dat dat niet de Sansoni-wijze is. Sansoni heeft vaak geen idee waar zijn tegenstander zich bevindt, dus hij krijgt vaak niet eens de kans om een ropschop te verkopen.

pi_44010924
Alves en Nilsson zijn wel wereldspitsen, daar valt niet tegen te verdedigen vind ik
  donderdag 30 november 2006 @ 00:00:56 #119
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_44010969
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:59 schreef defranseslag het volgende:
Alves en Nilsson zijn wel wereldspitsen, daar valt niet tegen te verdedigen vind ik
Nilsson is een mietje.
Alves is wel goed natuurlijk maar geen wereldspits, Kom op man Sansoni is een koekenbakker die zich moet schamen dat hij in het shirt van Vitesse speelt.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_44011069
Sprockel .
pi_44011077
hou alsjeblieft op met dit topic... oh waarom staat deze in mijn active topics...
pi_44011088
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:00 schreef stefmans het volgende:

[..]

Nilsson is een mietje.
Alves is wel goed natuurlijk maar geen wereldspits, Kom op man Sansoni is een koekenbakker die zich moet schamen dat hij in het shirt van Vitesse speelt.
Nogmaals tegen Ajax speelde hij idd ook niet sterk. Maar Huntelaar is net als Alves en Nilsson een spits die niet te verdedigen is...
  donderdag 30 november 2006 @ 09:04:26 #123
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_44015015
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:00 schreef stefmans het volgende:

[..]

Nilsson is een mietje.
Waarom moet hij zich schamen? Dan is het toch eerder Vitesse dat zich moet schamen dat ze hem in het geel-zwart laten spelen?

Speelde niet slecht vandaag, totdat Sprockel eruit ging. Toen ging het dan ook helemáál mis!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  donderdag 30 november 2006 @ 10:43:54 #124
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_44017052
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:48 schreef defranseslag het volgende:
Oh dat was te zien ja

Enne over dat stuk erboven, dat zegt genoeg? Jij zegt met zekerheid dat Sansoni de nieuwe Cannavaro wordt. Nou, zoiets zie ik in dat artikel nog net niet staan.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_44018379
Ik denk dat er een slotje op dit topic kan.
quote:
"Dit was onze beste eerste helft tot nu toe”, aldus De Mos. „Het uitvallen van Sprockel was heel belangrijk. Hij speelde heel goed, net als de backs Fränkel en Verhaegh."
Sansoni staat er de volgende keer buiten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')