abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2785622
Ik heb nu een Squier, ik ben er best tevreden mee, maar sommige dingen kunnen beter. Daarom ben ik van plan te gaan sparen voor een grote mod. Daarmee wil ik:
-Andere brug
-Andere elementen
-Andere pot-meters
-Andere pickup selector
en de nek, intonatie, action laten afstellen.

De brug wordt waarschijnlijk een tune-o-matic omdat ik toch geen tremolo gebruik.
Ik ben nog neit helemaal zeker van de elementen, ik wil de brug en de nek veranderen. De nek wordt een standaard strat, maar over de brug ben ik nog aan het twijfelen. Ik hou erg veel van een scherpe fuzz sound (zoals Placebo), ik krijg binnekort een Univox Superfuzz en ik denk dus dat het een single coil wordt. Maar ik weet neit welke, heeft iemand nog suggesties.
De pot meters en pickupselector worden standaard strat dingen. Maar als iemand nog tips heeft ofzo dan hoor ik dat graag.
Ik weet eigelijk al zeker dat sommige mensen mij nu gaan adviseren een helemaal nieuwe gitaar te gaan kopen, maar dat lijkt me niet zon goet plan. Ik ben erg tevreden met mijn Squier (op wat er veranderd meot worden na dan) en ben helemaal aan mijn dingetje gewend. Ik denk dat hij met de mods alleen een stuk beter gaat klinken en bespeelbaarder wordt.

pi_2785701
No offense hoor, maar zou je niet liever gaan voor een betere plank?
pi_2785773
Nee, ik cind mijn squier veels te lief...
pi_2785780
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:41 schreef LenL het volgende:
Nee, ik cind mijn squier veels te lief...
Ik bedoel, na alles watie voor mij heeft gedaan verdientie wel "wat".
pi_2785845
En het lijkt me ook best wel gaaf om je eigen gitaar in elkaar te knutselen.

Ik speel zelf nauwelijks gitaar, maar toch, als ik het goed zou kunnen zou een eigen getunede gitaar toch wel gaaf zijn.

Dus van mij mag het hoor. Niet dat ik er verstand van heb

Volgens mij heeft die zanger van Green Day ook een zelfgebouwde gitaar, Frankenstein heet ie

Hmmzz....
pi_2785965
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:42 schreef LenL het volgende:

[..]

Ik bedoel, na alles watie voor mij heeft gedaan verdientie wel "wat".

Eeuhm, no offense, maar toen ik voorstelde in een winkel om mijn bass te gaan fine-tunen (en dat is nog best een goeie) werd ik behoorlijk uitgelachen enzo... :|

Plank bepaalt ook een groot deel van je geluid...

pi_2786122
Ik denk dat je je geluid het best alleen maar kunt verbeteren met andere elementen. Die andere ingrepen verbeteren het geluid zeer minimaal!
Maargoed, het is aan jou natuurlijk he
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2786135
Neem gewoon een singlecoil en een humbucker, dan heb je 'the best of both worlds'. Een andere brug vind ik een beetje onzinnig eigenlijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 11 januari 2002 @ 18:26:06 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2786151
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:22 schreef nozem het volgende:
Ik denk dat je je geluid het best alleen maar kunt verbeteren met andere elementen. Die andere ingrepen verbeteren het geluid zeer minimaal!
Maargoed, het is aan jou natuurlijk he
Afstellen van de action & fretten is ook erg belangrijk hoor. Niet voor je sound, maar wel het speelgemak. Tis echt een wereld van verschil.

En LenL, ik zou er ook een hummbucker op laten zetten, zodat je kan switchen tussen single coil en je hummbucker. Dan geeft je net ff dat extra vette, zonder dat het ten koste gaat van een scherp, open en helder geluid.

[edit] Zander was me net voor met die hummbucker, gmta

pi_2786171
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:26 schreef Tijn het volgende:
Afstellen van de action & fretten is ook erg belangrijk hoor. Niet voor je sound, maar wel het speelgemak. Tis echt een wereld van verschil.
Zeker wel, een gitaar met een te hoge action vind ik zelf echt niet lekker spelen. Ik laat mijn Strat ongeveer 1x per jaar afstellen, ook om de intonatie goed te houden.
pi_2786190
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:28 schreef Zander het volgende:

[..]

Zeker wel, een gitaar met een te hoge action vind ik zelf echt niet lekker spelen. Ik laat mijn Strat ongeveer 1x per jaar afstellen, ook om de intonatie goed te houden.

Is vrij makkelijk zelf te doen
Flageolet op de 12e fret moet dezelfde frequentie hebben als de open snaar. Anders moet je de brug naar voren of achteren moven
pi_2786219
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:31 schreef SanderThomas het volgende:
Flageolet op de 12e fret moet dezelfde frequentie hebben als de open snaar. Anders moet je de brug naar voren of achteren moven
Ik weet.. Meestal pruts ik er in de loop van het jaar zelf ook nog aan, maar ik vind het altijd wel relaxed om mijn gitaar 1x per jaar door een expert te laten nakijken, ook al kun je het meeste in theorie ook wel zelf doen.
pi_2786538
Ik weet het, die brug is natuurlijk niet waarom ik hem laat modden, maar ik dacht, als ik hem dan tog mod dan maar goed Ik weet ook niet hoeveel zon brug kost. Ik heb hem al geblokkeerd dmv een 9 volts batterij en een halve diskette (professioneel ), dus egt veel last heb ik er niet van.
Even over dat element gedoe. Als ik zo'n verstelbare humbucker neem, wordt ie dan in enkelspoel mode heel erg fel en scherp, en dan bedoel ik niet gewoon fijn en scherp, maar heel erg zoals een jag. En kun je zomaar alle humbuckers van zo'n schakelaar voorzien? En als ik dan een humbucker neem. Welke moet ik dan nemen?
pi_2786576
quote:

[..]

Ik vind dat je het met een flageodingus op het 17e fret veel duidelijker kunt horen of ie goet is of niet. Maar ik heb mijn Squier dus 2e hands en de vorige eigenaar heeft een beetje met de action enzo lopen klooien en nu staat de intonatie van de hoge e-snaar helemaal verkeerd. En ik kan de brug niet verder verstellen en heb niet de juiste inbussleuteltje om hem weer goet te zetten. Maar die e-snaar ligt nog niet eens zo verschrikkelijk laag boven de toet.
pi_2792633
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 19:09 schreef LenL het volgende:
Ik vind dat je het met een flageodingus op het 17e fret
veel duidelijker kunt horen of ie goet is of niet.
Hoe wil je dat horen dan? De flageolet op et 17e heeft een compleet andere frequentie... Die van et 12e fret is gelijk aan de open snaar, anders staat-ie niet goed.
pi_2792908
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:03 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Hoe wil je dat horen dan? De flageolet op et 17e heeft een compleet andere frequentie... Die van et 12e fret is gelijk aan de open snaar, anders staat-ie niet goed.

Ik bedoelde een flageodingus op het negentiende fret hoort gelijk te klinken als een gefrette snaar in de 19e fret. Snaptu? Mijn faut!
pi_2792949
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:28 schreef LenL het volgende:

[..]

Ik bedoelde een flageodingus op het negentiende fret hoort gelijk te klinken als een gefrette snaar in de 19e fret. Snaptu? Mijn faut!

Aha, magoe, een gefrette 19e fret, houdt dus in dat je em fret en fretten verlaagt de nauwkeurigheid t.o.v. een open snaar.
pi_2794224
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:31 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Aha, magoe, een gefrette 19e fret, houdt dus in dat je em fret en fretten verlaagt de nauwkeurigheid t.o.v. een open snaar.

Owkee, maar zoveel versgil is dat niet. En dat kun je ook compenseren.
pi_2794325
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:00 schreef LenL het volgende:

[..]

Owkee, maar zoveel versgil is dat niet. En dat kun je ook compenseren.

Hoe compenseer je dat dan??
pi_2794508
quote:

[..]

Je moet de flageolet dus wel vergelijken met de gefrette 12e fret, niet met de open snaar. Intonatie afstellen is juist om de afwijking die je hebt door het indrukken (en dus langer maken) van de snaar zo veel mogelijk te minimaliseren. Vergelijk je het alleen met de open snaar dan ga je grote afwijkingen krijgen bij het spelen.

Bovendien: de flageolet van de 12e fret is *per definitie* gelijk aan de open snaar! Het is de grondfrequentie * 2 en dat is dus altijd exact dezelfde toon als de open snaar.

Unox, the worst operating system.
pi_2794528
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:35 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je moet de flageolet dus wel vergelijken met de gefrette 12e fret, niet met de open snaar. Intonatie afstellen is juist om de afwijking die je hebt door het indrukken (en dus langer maken) van de snaar zo veel mogelijk te minimaliseren. Vergelijk je het alleen met de open snaar dan ga je grote afwijkingen krijgen bij het spelen.

Oeps...

*schaam doet*

ik fret em ook op 12 idd...

hehe

:-/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')