abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2863180
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 00:25 schreef Dixidito het volgende:
Weer stof tot discussie mensen
[..]
over deze optie wil Bernie niet eens nadenken
pi_2865391
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 00:25 schreef Dixidito het volgende:

Weer stof tot discussie mensen

Wat dan Er staat geen ruk interessants in dat artikel.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  zaterdag 19 januari 2002 @ 21:42:28 #103
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_2870112
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 12:17 schreef Guus het volgende:
Wat dan Er staat geen ruk interessants in dat artikel.
De optie dat Verstappen testrijder bij Toyota zou worden was nog niet besproken hier dacht ik
pi_2875863
quote:
20 januari 2002- Jos Verstappen: "Ik rijdt zeker in 2002 "

Belangrijkste aanwezige op de Jos Verstappen Fanclubdag is uiteraaard Jos Verstappen zelf. De Arrows-coureur uit het Limburgse Montfort zegt pertinent zeker te zijn van zijn plaats bij Arrows dit jaar.

"Ik rijd zeker in 2002", aldus Verstappen. "Op 29 januari houden we de eerste 'roll out-test' op een recht stuk." Over de precieze locatie kan Verstappen nog geen mededelingen doen. Arrows zou voor deze test mogelijk uitwijken naar een vliegveld, maar ook een circuit behoort tot de mogelijkheden. Op 1 februari onthult Arows haar A23 2002-auto officieel in Barcelona.

De fanclubdag blijft overigens bezoekers trekken. Rond Rosmalen staat inmiddels 19 kilometer file. De gelukkigen die al een kaartje hebben spreken over een 'gekkenhuis'. Het is nog maar de vraag of de organisatie alle fans kan herbergen. Volgens een laatste schatting zijn er inmiddels vijftienduizend bezoekers op het terrein.

Bron: www.rtlgrandprix.nl

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2876316
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 21:42 schreef Dixidito het volgende:

De optie dat Verstappen testrijder bij Toyota zou worden was nog niet besproken hier dacht ik

Die optie is er niet.

Het enige wat ik in dat artikel zie is een uitspraak van een Salo "Ik zou Jos best als testrijder bij Kloyota willen"
maar als hij met een belgische reporter had gezeten had hij ineens "Claes als testrijder bij Kloyota willen hebben".

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2876942
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:55 schreef michelos het volgende:

[..]

Bron: www.rtlgrandprix.nl

YESSSSSSS!!!!!

ik zou het nu alleen nog graag uit de mond van Walkinshaw willen horen.

maandag 21 januari 2002 @ 10:39:14 #107
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_2882927
"A spokesman of FIA told that breaking of valid and FIA approved contracts without valid reasons won't be accepted as drivers deserve protection based on valid and signed agreements.
Contracts however can be denied during the race-season if drivers can't cope with expectations if minimum results are part of the contract.
No team was mentioned by the FIA spokesman but it is obvious that the situation in team Arrows between owner Tom Walkinshaw and the dutch driver Jos Verstappen was the subject he pointed at.
"The ultimate sanction can be disqualifying the complete team for the season but this has never happened and we trust that these rigid measurements won't have to be taken this season either"
To finish first, you first have to finish!
  maandag 21 januari 2002 @ 13:05:52 #108
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_2883970
quote:
Op maandag 21 januari 2002 10:39 schreef raikkonen het volgende:
"A spokesman of FIA told that breaking of valid and FIA approved contracts without valid reasons won't be accepted as drivers deserve protection based on valid and signed agreements.
Contracts however can be denied during the race-season if drivers can't cope with expectations if minimum results are part of the contract.
No team was mentioned by the FIA spokesman but it is obvious that the situation in team Arrows between owner Tom Walkinshaw and the dutch driver Jos Verstappen was the subject he pointed at.
"The ultimate sanction can be disqualifying the complete team for the season but this has never happened and we trust that these rigid measurements won't have to be taken this season either"
bron?
pi_2884479
ARROWS 2002
Jos Verstappen Confirmed
Enrique Bernoldi Confirmed

BAR 2002
Jacques Villeneuve Confirmed
Olivier Panis Confirmed

FERRARI 2002
Michael Schumacher Confirmed
Rubens Barrichello Confirmed

JAGUAR 2002
Eddie Irvine Confirmed
Pedro de la Rosa Confirmed

JORDAN 2002
Giancarlo Fisichella Confirmed
Takuma Sato Confirmed

MCLAREN 2002
David Coulthard Confirmed
Kimi Raikkonen Confirmed

MINARDI 2002
Alex Yoong Confirmed
Tarso Marques Possible
Mark Webber Possible
Heinz-Harald Frentzen Possible

PROST 2002
Luciano Burti Probable
Heinz-Harald Frentzen Possible

RENAULT 2002
Jarno Trulli Confirmed
Jenson Button Confirmed

SAUBER 2002
Nick Heidfeld Confirmed
Felipe Massa Confirmed

TOYOTA 2002
Mika Salo Confirmed
Allan McNish Confirmed

WILLIAMS 2002
Ralf Schumacher Confirmed
Juan Pablo Montoya Confirmed

bron: http://www.formula1.com/teams/2002.html

.
  maandag 21 januari 2002 @ 23:23:17 #110
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_2892785
quote:
Op maandag 21 januari 2002 13:05 schreef Dixidito het volgende:

[..]

bron?

stond op verstappen forum
To finish first, you first have to finish!
pi_2892856
quote:
Op maandag 21 januari 2002 13:05 schreef Dixidito het volgende:

[..]

bron?

Het is idd zo dat een team niet zo 1,2,3 een contract met een coureur kan opzeggen. Mocht Verstappen gewipt worden door Arrows dan zal Walkinshaw toch wel met een goed verhaal moeten komen bij de FIA, simpel zeggen "Ja maar nu was er inees een andere coureur beschikbaar" word niet meer geaccepteerd.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:51:30 #112
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_2980404
quote:
29 jan - Terwijl Arrows weigert iets los te laten over de definitieve coureur line-up voor 2002, heeft het team wel bekend gemaakt dat Enrique Bernoldi eind deze week op Silverstone zal testen in de nieuwe A23.

Arrows is daarmee het laatste team dat begint met testen, maar volgens een woordvoerder ligt de ontwikkeling van de A23 op schema. Het worden de eerste kilometers voor de door Cosworth aangedreven A23.

Intussen heeft het Engelse team nog steeds geen launch-datum bekend gemaakt. Verwacht wordt dat halverwege februari de nieuwe Arrows en Bernoldi's teamgenoot worden gepresenteerd.

Met het faillisement van Prost heeft de geruchtenstroom omtrent Verstappen en Frentzen een kookpunt bereikt. Verstappen zegt echter dat hij volgende week zoals gepland begint met zijn testwerk voor Arrows en in 2002 bij het team rijdt.

Grrr.. voelt niet goed dit

Of zou het toch echt alleen zijn om nieuwe sponsors te lokken?

pi_2988280
quote:
F1racing

Arrows hoofdaandeelhouder Deutsche Bank staat voor ingrijpende veranderingen binnen het eigen management. Tot nu toe had de hoofdaandeelhouder weinig inspraak in het team, maar verwacht wordt dat dit nu zal veranderen.

Deutsche Bank erfde vorig jaar 55% van de Arrows aandelen toen het Morgan Grenfell overnam. Tot nu toe bemoeide de bank zich evenwel weinig of niet met het team van Walkinshaw. In mei treedt topman Rolf Breuer echter af en de management structuur binnen Deustche Bank zal daarna ingrijpend veranderen.

Verwacht wordt dat nieuwe topman Josef Ackerman meer aandacht aan de rol van de bank binnen Arrows wil besteden. Zo wil Deutsche Bank haar investering in het team beter in de gaten houden. Of deze verschuivingen ook invloed zullen hebben op de dagelijkse werking van het team is nog onduidelijk. Met haar meerderheidsparticipatie kan de Duitse groep in elk geval druk uitoefenen wanneer het dat wenst.

Heeft der Heinz een rekening lopen bij die bank
  woensdag 30 januari 2002 @ 23:06:48 #114
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_2993698
quote:
Jos Verstappen Info Page:

(30 januari 2002) Nogmaals, we kunnen niet teveel in herhalingen gaan vervallen maar toch even nog een reactie van onze kant op de geruchten met betrekking tot Jos en zijn positie bij Arrows komend seizoen.

Huub Rothengatter, de manager van Jos, laat het volgende weten: "in de Formule 1, en in het bijzonder met betrekking tot de daarbij behorende contracten, ga ik liever niet af op onzin en geruchten. Ik realiseer me best: waar rook is, is vuur. Maar nogmaals, ik maak me op contractueel gebied geen zorgen want we hebben een getekend contract voor 2002. En daar staat in dat Jos rijdt voor Arrows komend seizoen. En ik blijf erbij, meer hebben we ook niet te melden momenteel."

Als we net zo positief zijn als Huub Rothengatter en net zo negatief als sommige posters hier, dan zou het slechtste scenario voor Jos dus testrijder bij Arrows zijn. Gezien de uitspraken in dit bericht, toch?
pi_2994104
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:06 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Als we net zo positief zijn als Huub Rothengatter en net zo negatief als sommige posters hier, dan zou het slechtste scenario voor Jos dus testrijder bij Arrows zijn. Gezien de uitspraken in dit bericht, toch?

Nou een positieve stelling uit het Verstappen-Forum waarin Bernie zich wel kan vinden.
quote:
In plaats van weer zo´n verontrustende posting over de slechte positie van Joske nu eens het tegenovergestelde. en volgens mij niet eens zo´n onrealistische stelling:
HHF zijn carričre als F1 coureur is bijna over!

Waarom:

Als managers van de coureurs vaak berichten in de pers uitbrengen over contacten met teams, of over andere geruchten, dan zijn die meestal hard op zoek naar ingangen bij teammanagers om te praten over contracten. Vaak wordt dit ook gebruikt om een onderhandelingspositie te verkrijgen.

De managers van coureurs die gebakken zitten hoor je nooit in het nieuws..wanneer hoor je iets van Willy Weber over Schumi? Wanneer hoor je iets van de manager van Jarno Trulli? Nooit...omdat ze niets te melden hebben; ze rijden volgend jaar. Dus als Huub stil blijft, is dit alleen maar een gunstig teken!

Luciano Burti bijvoorbeeld beland in het ziekenhuis en is dus meteen zijn plekje kwijt bij Prost. Logisch: want die auto moet bestuurt worden, het liefst door iemand die gezond is...Meteen daarop volgt een bombardement van persberichten over het herstel van die jongen. Natuurlijk wil iedereen weten hoe het met hem gaat., maar persberichten over Burti die commentaar geeft over het ongeluk van Zanardi is gewoon etalagepraat zal ik maar zeggen. Het levert hem uiteindelijk een testcontract op bij Ferrari...

De namen van verschillende aanstormende talente wordt het hele jaar met verschillende teams in verband gebracht. Dit is alleen maar nieuws over niets, om maar in de etalage te staan.

Neem nou Monte Field. Hij laat uitlekken dat hij contacten heeft met Arrows (Tom zijn spelletje is al lang en breed uitgemeten op dit Forum), maar zegt dat Prost eerste keus is..Vervolgens doet de pers zijn werk (HHF staat dus lekker in de etalage, en TW is ook blij met alle aandacht)..maar nu is Prost failliet en nu komt Monte met een persbericht dat HHF zich richt op een overeenkomst met Arrows..Volgens mij is zijn onderhandelingspositie bij TW helemaal niet zo goed. Dit persbericht zie ik als een laatste stuiptrekking. TW wil HHF helemaal niet als racecoureur..

Even logisch nadenkend: Joske is door TW gecontracteerd vanwege zijn rijderskwaliteiten! Niet door het minimale sponsorpakket wat hij meebrengt. TW is dus niet alleen op geld uit, maar moet Joske wel een auto kunnen geven om in te rijden, dus moet de andere rijder flink dokken (EB - Red Bull). Met daarbij Mikka´s verhaal in acht nemend: HHF is ontslagen na een aantal crashes en slechte prestaties bij Jordan. EJ neemt zo´n moeilijke beslissing niet voor niets... HHF is op leeftijd en denkt na over zijn gezinnetje...daarbij heeft hij na de afgelopen paar crashes pijn in zijn nek...en wat nog belangijker is in F1...hij durft gewoon niet meer zo hard te gaan als vroeger! Dit blijkt uit de resultaten die hij daarna neerzette. Trulli maakte gewoon gehakt van hem.

TW is er natuurlijk als de kippen bij om als een goede gier betaamt hier nog even gebruik te maken van : 1) de naamsbekendheid van HHF, 2) evt. sponsors bij hem wegkapen en 3)misschien zijn ervaring door hem te laten testen (vorig jaar was het toch Jonny Herbert?).

Dus even resumerend: HHF´s racing days are over! Maar goed ook, want ik vond hem als coureur altijd al zwaar overschat! Hij kende zijn hoogtepunten als bestuurder van een auto die bijna onverslaanbaar was (Williams), behalve dan de andere bestuurder van diezelfde auto (Jacques Villeneuve) had hij bijna geen concurrentie. En volgens mijn ietwat troebele geheugen reed JV hem toen gewoon helemaal zoek, maar als je dan tweede plaatsen behaalt valt dat niemand op.

woensdag 30 januari 2002 @ 23:47:02 #116
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_2994249
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef BernieEcclestone het volgende:
De managers van coureurs die gebakken zitten hoor je nooit in het nieuws..wanneer hoor je iets van Willy Weber over Schumi? Wanneer hoor je iets van de manager van Jarno Trulli? Nooit...omdat ze niets te melden hebben; ze rijden volgend jaar. Dus als Huub stil blijft, is dit alleen maar een gunstig teken!
Dat is inderdaad waar... was het vlak voor de 'come-back' van Verstappen in 2000 bij Arrows ook niet maandenlang doodstil en werd er amper in gegaan op geruchten en dacht iedereen dat Verstappens racedagen geteld waren?
  woensdag 30 januari 2002 @ 23:51:39 #117
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_2994313
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:06 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Onder rijden verstaat men deelnemen aan Grand Prix'. Men heeft het telkens over race-seats bij Arrows, en Jos en Huub zijn niet zo dom om een contract te tekenen waaruit geīnterpreteerd kan worden dat het enkel om een test-zitje staat. Buiten dat is een optie (welke dus door Tom Walkinshaw is opgenomen eind juni) bij mijn weten een verlenging ofwel uitbreiding op een bestaand contract. Aangezien zijn vorige contract op race-basis (deelname aan Grand Prix) was, is de kans dat de optie gebaseerd was op een testrol vrijwel 0,00001 %. Gezien de uitspraken in dit bericht kunnen Jos en Huub, TW kennende, in het ergste geval een schare trouwe fans beledigen, wanneer ze door TW het team uitgedonderd worden.

Echter is mijn theorie dat Frentzen enkel aandacht probeert te trekken. Hij wilde niet tekenen voor Minardi (en kan dat nu Webber daar zit ook niet meer). Hij wilde wachten op Prost en hoopte dat hij, indien Prost failliet zou gaan, een kansje zou maken op een zitje bij Arrows. Aangezien Frentzen na zijn rechtzaken nog geen ¤urocent geld van Jordan of Deutsche Bank (zijn ex-persoonlijke sponsor die voor een groot deel ook eigenaar is van Arrows, en die zoals velen weten inmiddels aan het onderhandelen is om de plaats te vullen in de titel van Jordan Grand Prix, ter vervanging van Benson & Hedges als hoofdsponsor), heeft hij niet een waarde voor Tom Walkinshaw wat geld betreft. Hij kan immers zonder sponsors geen geld in de la brengen bij Walkinshaw. Zijn ex-persoonlijke sponsor hééft al veel geld in Arrows gestoken in 1998 (deel van het team gekocht), breidt de sponsoring op de wagen van Jordan uit, en zodoende zou ook een verzoening tussen Deutsche Bank en Frentzen niet al teveel extra geld voor Arrows opleveren. Bovendien heeft Trust (i.t.t. Lost Boys) nog niet aangegeven dat ze in 2002 Arrows zullen sponsoren, en tot eind februari af te wachten. Dan is er nog TCC, wat door Jos als sponsoring is aangebracht, welke veel dingen m.b.t. reclame en sponsorwerving schijnen te regelen bij Arrows. Wat het financiële plaatje betreft m.b.t. sponsoren zit Jos dus wel oké (het kan altijd beter).

Er is geen afkoopclausule in Verstappen zijn contract, dus een onvrijwillige breuk op verzoek van de kant van Arrows gaat Walkinshaw vele miljoenen ¤uro's kosten. Frentzen kan dit niet uit eigen zak betalen (nķg niet, welteverstaan) en waarom zou hij een dergelijk bedrag betalen om voor een achterhoedeteam als Arrows te rijden? Dan zou hij in het rijtje Rosset/Takagi/Mazzacane thuishoren wat aantal meegebrachte geldzakken betreft. Frentzen van Grand Prix winnaar afgezakt tot pay-driver bij een team zonder fabrieksmotoren. Bovendien is Frentzen 35, waar Jos in maart 30 wordt. Dus ķķk de leeftijd geeft al aan dat hij in de nadagen van zijn carričre is.

Ook Bernoldi kan niet gedumpt worden, want Red Bull-gozert Matenschitz moet ook tevreden gehouden worden. De enige reeële opties die ik voor Frentzen zie zijn testplekken bij Toyota (Japans team in Duitsland gevestigd, met hoge aspiraties dus veel testkilometers) en dus vanwege de 'onderhandelingen' op Leafield een testplek bij Arrows. Beide testplekken kunnen vooruitzichten hebben op een tweede race-stoeltje. Zowel gedurende het seizoen als volgend jaar. En tsja, als ik moest kiezen voor een potentieel zitje in een ongelofelijk rijk Japans team gebaseerd in Duitsland, met veel aspiraties die ongetwijfeld binnen nu en vijf jaar werkelijkheid worden met zo'n astronomische backup (van ¤ 300 miljoen en 450 medewerkers), of eentje in een Engels team wat moet proberen om een budget bij elkaar te sprokkelen om een goede klantenmotor te kunnen betalen, met Tom Walkinshaw als teambaas...Die keuze lijkt me snel gemaakt.

pi_2994721
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:51 schreef twi het volgende:

[..]

[knip uitgebreid en helder verhaal]

Als ik dit zo lees ben ik ineens veel geruster dat Jos komend seizoen rijdt...

Thnx twi!

.
  donderdag 31 januari 2002 @ 01:12:49 #119
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_2995172
Don't friggin' sue me if he ain't driving in March!
pi_2995246
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 01:12 schreef twi het volgende:
Don't friggin' sue me if he ain't driving in March!
Ehmm....

Try me

.
pi_3003400
van HHF internetsite en ook op http://www.raceplanet.net:
http://raceplanet.net/shownews.php?action=show&id=762

Frentzen breekt onderhandelingen af
Bron: Raceplanet.net | 31-01-2002 :: 19:15

Goed nieuws voor fans van Jos Verstappen. Doorgaans betrouwbare bronnen rond het management van Heinz Harald Frentzen hebben ons gemeld dat Heinz Harald Frentzen en zijn manager vandaag de onderhandelingen met het Orange Arrows Cosworth team hebben afgebroken. Dit zal dus betekenen dat Jos Verstappen nu zeker is van zijn plaats bij het Formule-1 team van Tom Walkinshaw.

Reden voor de breuk zijn de onverenigbare contractbepalingen in de verbintenis die HHF met Jordan had, of eigenlijk heeft, en de eisen die door Arrows worden gesteld. HHF loopt het risico om financieel geheel tussen wal en schip te vallen als hij voor een zeer gering salaris bij Arrows zou gaan rijden en moet daarnaast ook nog meebetalen aan de afkoop van het contract van Jos Verstappen.

Volgens het management van HHF ligt de prioriteit van HHF nu bij een goede regeling met Jordan en daarna kijkt de dertiger uit Mönchengladbach verder.

*juicht stiekem...stiekem? hardop!!!!! *

pi_3003485
Ik begrijp eik niet waarom er heel vaak een beetje de spot met Jos wordt gedreven. Ik ben heus niet zo Formule 1- expert, maar Jos is geloof ik 2 keer 3e geworden in een Grand Prix en vorig jaar leverde hij een prachtrace af op de A1- ring in Oostenrijk. Dan ben je toch geen pannenkoek.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat Jos in Buenos Aires in '96 David Coulthard op prachtige wijze inhaalde in de laatste bocht. Jos werd zodoende 6e en Coulthard bleef zonder punten achter.

Kortom, ik vind Verstappen een goeie coureur en ik vind dat hij wat meer credits verdiend.

pi_3003696
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 19:45 schreef IJskast het volgende:
van HHF internetsite en ook op http://www.raceplanet.net:
http://raceplanet.net/shownews.php?action=show&id=762

Frentzen breekt onderhandelingen af
Bron: Raceplanet.net | 31-01-2002 :: 19:15

Goed nieuws voor fans van Jos Verstappen. Doorgaans betrouwbare bronnen rond het management van Heinz Harald Frentzen hebben ons gemeld dat Heinz Harald Frentzen en zijn manager vandaag de onderhandelingen met het Orange Arrows Cosworth team hebben afgebroken. Dit zal dus betekenen dat Jos Verstappen nu zeker is van zijn plaats bij het Formule-1 team van Tom Walkinshaw.

Reden voor de breuk zijn de onverenigbare contractbepalingen in de verbintenis die HHF met Jordan had, of eigenlijk heeft, en de eisen die door Arrows worden gesteld. HHF loopt het risico om financieel geheel tussen wal en schip te vallen als hij voor een zeer gering salaris bij Arrows zou gaan rijden en moet daarnaast ook nog meebetalen aan de afkoop van het contract van Jos Verstappen.

Volgens het management van HHF ligt de prioriteit van HHF nu bij een goede regeling met Jordan en daarna kijkt de dertiger uit Mönchengladbach verder.

*juicht stiekem...stiekem? hardop!!!!! *

Das zeker goed nieuws.
HH gaat zich nu richten op een stoeltje in de CART-series(ving Bernie ergens op)
  donderdag 31 januari 2002 @ 20:19:46 #124
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3003789
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 19:54 schreef Leatherface het volgende:
Ik begrijp eik niet waarom er heel vaak een beetje de spot met Jos wordt gedreven. Ik ben heus niet zo Formule 1- expert, maar Jos is geloof ik 2 keer 3e geworden in een Grand Prix en vorig jaar leverde hij een prachtrace af op de A1- ring in Oostenrijk. Dan ben je toch geen pannenkoek.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat Jos in Buenos Aires in '96 David Coulthard op prachtige wijze inhaalde in de laatste bocht. Jos werd zodoende 6e en Coulthard bleef zonder punten achter.

Kortom, ik vind Verstappen een goeie coureur en ik vind dat hij wat meer credits verdiend.

kijk hier ben ik het nou helemaal mee eens, alleen omdat hij een paar keer in de grinbak is ingevlogen (hele tijd geleden).
Hij rijd gewoon max van zijn kunnen.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3003862
Tuurlijk is Jos wel een goed coureur
Slechte coureurs houden het nl geen 91 GP's in de F1 uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')