TR08 | dinsdag 21 november 2006 @ 07:44 |
Zoals de TT zegt: Wie rijden hier een zelfgebouwde auto of motor? Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen ![]() Hoe duur is het, hoe lang duurt het, wat is er k*twerk aan de bouw, etc? | |
TR08 | dinsdag 21 november 2006 @ 08:15 |
Oh ja pics worden gewaardeerd ![]() Ik heb tot nog toe alleen kitcars van de zijlijn mogen mee maken en ken iemand die zelf motorfietsen bouwt ![]() ![]() | |
geelhoed | dinsdag 21 november 2006 @ 08:41 |
quote:Nou ja zeg! zijlijn?! ![]() ![]() | |
TR08 | dinsdag 21 november 2006 @ 08:43 |
Ja niet zelf gebouwd bedoel ik ![]() Afgelopen zaterdag was uiteraard fantastisch, ik kwam met een grote glimlach en enorm hoge nood van jouw redelijk sterke "koffie" ![]() ![]() Ik vond alleen wel een verdachte blauwe plek op mijn been gister ![]() | |
Netsplitter | dinsdag 21 november 2006 @ 08:44 |
Moet je zelf natuurlijk ook pics plaatsen.... | |
TR08 | dinsdag 21 november 2006 @ 08:52 |
quote:Vooruit ![]() Stukje body bouw: ![]() Hier reed ik na de race op de erasmus brug ![]() ![]() De auto was redelijk snel te noemen, hij heeft ooit 145 km/u gereden waar dat niet mocht onder niet van tevoren ingelicht politie escorte ![]() Wegligging was top, zitcomfort ook (al zou je dat niet verwachten) en het zicht op de weg was ehm ja...kut ![]() ![]() Meer pics die voor dit topic interessant lijken vind ik zo snel niet op internet, die kan ik nog op scharrelen wanneer er belangstelling is. Alleen ging het mij hier meer om echte kitcars waar je ook gewoon de weg mee op zou kunnen. [ Bericht 5% gewijzigd door TR08 op 21-11-2006 08:59:05 ] | |
CiQNiZ | dinsdag 21 november 2006 @ 08:53 |
quote:- Altijd duurder dan je in eerste instantie vanuit gaat. - 2 tot 3 keer zo lang, waarschijnlijk nog wel langer als je het goed doet, dan dat je eerst voor ogen had Bouw? - Dingen die niet duidelijk zijn in de handleiding - Dingen die toch net niet passen - Onderdelen die verkeerd monteerd zijn, dus loshalen, goed monteren, of alles wat daarna gemonteerd is loshalen, dan je onderdeel, dan weer juist monteren verder... - GOED gereedschap lijkt mij het halve werk ![]() - Koffie, radio en wensenlijst/log lijkt mij een goed plan Via de wensenlijst en/of log kun je bijhouden hoe je iets gedaan hebt en hoe je iets wilt hebben. Zo kun je vaak ook een rooster opstellen. Vaak is dat voor jezelf wel makkelijker. Zo kun je bepalen of je dat vandaag af gaat krijgen, eventueel paar uurtjes 's nachts doorwerken, of dat je al van te voren weet (uitstippelen, doordenken) dat je dat sowieso niet gaat redden. Voorkomt ergenissen en fouten. sowieso: - van je donor(s) haynes manuals aanschaffen - aanmelden op fora (evt. ook buitenlandse fora) die alles weten van jouw kitcar(en/of leverancier). Veel lef, geduld en goede vrienden is een must trouwens ![]() | |
geelhoed | dinsdag 21 november 2006 @ 09:06 |
@CiQNiZ wat heb jij gebouwd? Westfield zegt dat er 120 uur voor staat, maar het dubbele heb ik er wel over gedaan. Goed gereedschap is inderdaad een vereiste, Facom of Gedore doet het prima, een perslucht popnageltang is geen overbodige luxe. Een dremel voor het glasvezel is onmisbaar. Een setje 4.1 boortjes draai je er ook wel door. Problemen die ik tegenkwam staan op mijn site. | |
whoops | dinsdag 21 november 2006 @ 09:20 |
Ik heb afgelopen weekend met de IJspegelrit meegedaan, dat is een rally voor kitcars gebaseerd op een 2cv, er deden uiteindelijk alleen Burtons mee. We hebben een prachtige rit gemaakt en het zijn gewoon echt super-autootjes... ![]() Hier wat foto's... ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 21 november 2006 @ 09:26 |
quote:Niks nog ![]() ![]() Ik ben zelf helemaal weg van de K1 Attack trouwens... [ Bericht 4% gewijzigd door CiQNiZ op 21-11-2006 09:35:17 ] | |
Aibmi | dinsdag 21 november 2006 @ 09:54 |
quote:Mijn vader heeft een Lomax, ik plaats hier even een tvp en zal straks wat foto's zoeken. Zijn met dat ding ook naar de USA geweest, tof karretje! | |
wouter37 | donderdag 23 november 2006 @ 14:47 |
quote:nog niet begin binnenkost met bouwen ![]() | |
geelhoed | donderdag 23 november 2006 @ 14:48 |
serieus? Wordt het een K-1? | |
CiQNiZ | donderdag 23 november 2006 @ 16:22 |
quote:Dan wil ik ook weleens een handje meehelpen ![]() | |
geelhoed | donderdag 23 november 2006 @ 16:38 |
Ik ben in de war! Wouter is een striker aan het bouwen. | |
wouter37 | donderdag 23 november 2006 @ 17:08 |
quote: ![]() ![]() | |
j0rrit | donderdag 23 november 2006 @ 19:11 |
Enige tijd terug heb ik eens zitten kijken naar kitcars. Dit kwam grotendeels omdat iemand tijdens een barbeque aan kwam waaien met een Lotus Super 7 replica met Honda Fireblade motor. Een relatief betaalbaar project opzich, maar wel voor de lange termijn in de niet nabije toekomst. Zo heb je bijvoorbeeld de Dax Rush die mij aanspreekt. Pure porno op 4 wielen. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MrSkyline | donderdag 23 november 2006 @ 23:16 |
wat is dat nou weer voor egoistische rollbar? ![]() o we gaan over de kop en mn bijrijder kan de tering krijgen ![]() | |
PeuRac | vrijdag 24 november 2006 @ 01:27 |
quote:Knappe gozer die dat ding op z'n kop krijgt, de motor hangt TUSSEN de wielen, veel lager kan echt niet. Dus hij moet al zowat op 90 graden wil die verder kantelen uit zichzelf. Maar sporing is in verhouding tot de hoogte zo breed, dat dit in de praktijk vrijwel onmogelijk is. | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 07:09 |
Ooit gehoord van "van de weg af over het talud de sloot in schuiven"? Dan gaat zo ongeveer alles om. Verder kun je nog het begin van een vangrail pakken, dan ga je ook en zo zijn er nog wel meer scenario's te bedenken. Hoogst onwaarschijnlijk allemaal dat het daadwerkelijk gebeurd, maar praktisch zeker haalbaar. Ik zou bij dat ding toch liever een andere rollbar erop zetten. Buiten dat vind ik dat schuine ding lelijk Maar verder is het een top wagen om te zien! | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 09:31 |
Zulke roll bars zijn meer voor de show, als je om gaat houdt dat ding niets tegen. Een echte rollbar heeft een driehoeks constructie. Overigens heb je met die dax wel een van de lelijkste se7en kloons uitgekozen. Wie zet er nou rechthoukige koplampen op een se7en? ![]() ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 09:35 |
Ik vind die rechthoekige lampen best koel eigenlijk ![]() | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 09:58 |
Hmmmm, nee ik blijf erbij dat ze rond moeten zijn. Colin Chapman heeft de auto gemaakt om zo licht mogelijk te zijn, en zoals je waat is een ronde lamp per glasoppevlak lichter dan een rechthoekige. Nog een lelijke: de quantum extreme! ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 24 november 2006 @ 10:17 |
Vanwege de velgen, luchthapper en richtingaanwijzers?? | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 10:44 |
"Zo licht mogelijk" is voor een auto altijd een erg rekbaar begrip. Dan kun je namelijk vragen gaan stellen over waarom er grote wielen op zitten, waarom de auto niet iets korter is, waarom de rem- en knipperlichten niet als LED's uitgevoerd zijn, waarom... Als puur lichtgewicht mbt de lampen prioriteit #1 was zaten er denk ik wel van die koplampen die je op bussen vindt (die kleine ronde) in. Design en lage kosten blijven voor een heel groot deel toch erg hoog op het verlanglijstje staan bij auto ontwerp. Laag gewicht is vaak #2 en daarna volgen rij eigenschappen e.d. [ Bericht 18% gewijzigd door TR08 op 24-11-2006 10:50:54 ] | |
CiQNiZ | vrijdag 24 november 2006 @ 10:47 |
quote:Ik denk naast licht, dat het ook goedkoop mogelijk moet zijn ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 10:51 |
Yes my thoughts exactly, helemaal bij kitcars. Zie net dat ik tegelijk met jou aan het typen was ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 24 november 2006 @ 10:52 |
quote: ![]() ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 11:23 |
Heb jij een great mind dan ![]() | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 12:18 |
Kitcars goedkoop? De meeste worden gebouwd door de liefhebber die er al zijn vrije tijd in steekt, het zijn perfectionisten die wellicht een tweedehands versnellingsbak kopen maar zich er dan custom made tandwielen laten maken. Het moet gewoon naar de smaak van de bouwer zijn en dat zijn vierkante lampen niet! (Als men smaak heeft ![]() Er is natuurlijk ook een verschil tussen een Cateringvan of Westfield en iets als Dax, Luego of Sylva. | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 12:22 |
Smaak is een erg rekbaar begrip, sommige mensen rijden bijvoorbeeld een Daihatsu Gran Move om maar wat te noemen ![]() Kitcar projecten zijn natuurlijk altijd duur, maar het bouwen gebeurt wel van wat "extra" geld dat iemand bij elkaar heeft weten te sprokkelen. Kosten zijn dus wel degelijk een issue bij zowel ontwikkelaar als koper. | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 12:34 |
Dat bedoel ik met de verschillende merken. Als je niets zelf wilt doen koop je een cateringvan, topgear die dat in 8 uur in elkaar prutst? Wist je dat de remleidingen al voorgebogen zijn? Iets meer zelf doen: Een Westfield, nog meer zelf doen dax, Sylva Luego etc, etc... Gran Move's roeleren trouwens! ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 12:37 |
Ik vind de koplampen anders niet erg rond ![]() | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 13:40 |
Die van de Gran Move bedoel je? ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 13:46 |
Welke anders ![]() ![]() | |
geelhoed | vrijdag 24 november 2006 @ 13:56 |
Begin jij alvast maar te bidden dat ik niet in je afstudeercomissie zit! ![]() ![]() | |
TR08 | vrijdag 24 november 2006 @ 13:57 |
Haha mag ik daarmee beginnen als mijn verslag af is? ![]() |