Nee.quote:
Ach, het is best een aardig extraatje hoor, maar ik zou er geen grootse zaken van verwachten. Net zoals een kind niet gaat verkrachten door TMF, wordt ie ook niet anti-totalitair door een tekenfilm.quote:Op maandag 20 november 2006 21:00 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Alfred J. Kwak is dan ook geen gewone tekenfilm serie. Het heeft een sterk maatschappelijke boodschap, zaken als apartheid, het leegvissen van de zee, de verschillen tussen arm en rijk in de wereld en ook de gevolgen van een totalitair systeem worden aan de kaak gesteld. De makers, waaronder Herman van Veen zijn van mening (en ik ook) dat deze lessen niet vroeg genoeg geleerd kunnen worden. Een hitler-achtige figuur is dan ook niet verwonderlijk. Ik vond het een geweldige serie, en ik vind dat nog steeds, jammer dat het zo weinig op TV is. Zou vaste kost moeten zijn voor ieder kind.
Ik denk dat je het zwaar onderschat.quote:Op maandag 20 november 2006 21:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, het is best een aardig extraatje hoor, maar ik zou er geen grootse zaken van verwachten. Net zoals een kind niet gaat verkrachten door TMF, wordt ie ook niet anti-totalitair door een tekenfilm.
Dit soort zaken zijn volgens mij veel leuker voor ouders, die de parallellen herkennen, dan voor kinderen.
Zoals je begrijpt, en ik zelf ook eerst niet wist is dat wij toen als kinderen het als een tekenfilm zagenquote:Op maandag 20 november 2006 21:00 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Zou vaste kost moeten zijn voor ieder kind.
Nee. Zie Ian Kershaw, Hitler 1889 - 1936 - Hubris (Londen 2000), p. xvi. Er is beweerd dat Hitler's oma door de zoon van een Joodse slager in Linz zou zijn verkracht. Helaas voor alle amateur psychologen ter wereld: Er is geen bewijs dat Hitler's oma ooit in Linz gewerkt heeft. Er woonde in de tijd dat ze er gewerkt kon hebben geen Joodse slagersfamilie in Linz. Er woonde wel een familie met een gelijksoortige naam, maar die waren a) niet Joods en b) was de zoon van die familie in de betreffende tijd 7 jaar oud.quote:Op maandag 20 november 2006 21:04 schreef P4ULuZ het volgende:
Ik dacht dat Hitler's moeder verkracht was door een joodse tandarts en dat Hitler daar het kind van was?
Hé ze maken de kerk ook zwart!quote:Op maandag 20 november 2006 20:54 schreef PietjePuk2 het volgende:
Kijk voor de gein ook effe het stukje na de intro
http://youtube.com/watch?v=2Xpir2p1l5g
Amen!quote:Op maandag 20 november 2006 21:00 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Alfred J. Kwak is dan ook geen gewone tekenfilm serie. Het heeft een sterk maatschappelijke boodschap, zaken als apartheid, het leegvissen van de zee, de verschillen tussen arm en rijk in de wereld en ook de gevolgen van een totalitair systeem worden aan de kaak gesteld. De makers, waaronder Herman van Veen zijn van mening (en ik ook) dat deze lessen niet vroeg genoeg geleerd kunnen worden. Een hitler-achtige figuur is dan ook niet verwonderlijk. Ik vond het een geweldige serie, en ik vind dat nog steeds, jammer dat het zo weinig op TV is. Zou vaste kost moeten zijn voor ieder kind.
quote:Op maandag 20 november 2006 20:58 schreef Fixxxer het volgende:
Als ze mij destijds vroegen wat ik later wilde worden zei ik voluit President!!, en dat allemaal omdat ik het zo machtig vond wat Dolf toen deed
![]()
![]()
Die Winnie is volgens miij niet Surinaams maar Zuid-Afrikaans, als je het wil vergelijken met de echte wereld.quote:Op maandag 20 november 2006 21:05 schreef latexpiepbeestje het volgende:
En alfred had een relatie met een Surinaamse eend, Winnie.. Ik weet ook nog een aflevering wanneer ze een fietswedstrijd hadden en dat 1 eend toen een pilletje nam en toen sneller kon gaan. Geloof dat ie Hannes heette
Hoezo drugs promoten..
En ook een aflevering dat Pikkie (lekkere naam) de kroonjuwelen van de koning stal maar Alfred ging daar voor onschuldig de bak voor in.
Ik vond het altijd een hele leuke serie, als je er zo als volwassene op terug kijkt zijn er inderdaad linken te leggen naar de (wrede) werkelijkheid hoe het in de wereld aan toe gaat.
[afbeelding]
Mandela er achter plakken?quote:Op maandag 20 november 2006 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die Winnie is volgens miij niet Surinaams maar Zuid-Afrikaans, als je het wil vergelijken met de echte wereld.
Jep, de apartheid enzo, met de Boeren Ganzen.quote:Op maandag 20 november 2006 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die Winnie is volgens miij niet Surinaams maar Zuid-Afrikaans, als je het wil vergelijken met de echte wereld.
Dat was een hardloop wedstrijd en het promootte juist helemaal geen drugs. Volgens mij werd die eend die drugs gebruikte ziek en hij werd ook nog eens gepakt. Het ging er juist om dat drugs gebruiken slecht was en vooral als je het gebruikt om een wedstrijd te winnen.quote:Op maandag 20 november 2006 21:05 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Ik weet ook nog een aflevering wanneer ze een fietswedstrijd hadden en dat 1 eend toen een pilletje nam en toen sneller kon gaan. Geloof dat ie Hannes heette
Hoezo drugs promoten..
Ik vond die kwispel or whatever altijd best wel creepy, dat was de spion van dolf, beetje zwartboek achtige taferelenquote:Op maandag 20 november 2006 22:11 schreef Irrem het volgende:
Ik weet nog wel dat ik vroeger altijd bang was van die Dolf.
Elke keer als hij in beeld kwam wist je gewoon dat er iets ging gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |