Misschien moet ik eerst maar eens de definitie van tijd opzoeken....quote:Op maandag 20 november 2006 16:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Hoe bedoel je dat er in een film wel tijd zit? Omdat het langer duurt voordat het is afgelopen? Omdat een schilderij maar één moment kent, en een film door een periode heen gaat?
Veel plezierquote:Op maandag 20 november 2006 16:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Misschien moet ik eerst maar eens de definitie van tijd opzoeken....
vooral 5 is een mooie daar ben je de definitie van tijdruimte weer nodigquote:tijd (de ~ (m.), ~en)
1 grootheid van de voortgang en opeenvolging van de gebeurtenissen als een ononderbroken stroom
2 het geschikte of vastgestelde punt in de opeenvolging van de gebeurtenissen => tijdstip
3 periode, deel van de opeenvolging van gebeurtenissen => tijdsafstand
4 tijdperk
5 geregeld terugkerende tijdruimte of tijdstip waarin bepaalde verschijnselen optreden of bepaalde werkzaamheden verricht worden
6 [taalk.] vormenreeks van een werkwoord die heden, verleden of toekomst uitdrukt => tempus
7 [geol.] tijdseenheid van lage rang, één rang lager dan tijdvak
vullen we dat in dan krijg jequote:tijd·ruim·te (de ~ (v.))
1 periode tussen twee tijdstippen waarbinnen een ontwikkeling plaatsvindt => tijdsbestek, tijdspanne, tijdsverloop
Tijd is datgene wat er voor zorgt dat niet alles op hetzelfde moment gebeurt.quote:Op maandag 20 november 2006 16:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Misschien moet ik eerst maar eens de definitie van tijd opzoeken....
De eerste en de laatste kan ik begrijpenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tijd is datgene wat er voor zorgt dat niet alles op hetzelfde moment gebeurt.
Tijd is een soort parametrisatie van de toename van de totale entropie in het universum.
Tijd is een dimensie van de ruimte-tijd.
![]()
What if CAT really spelled DOG...quote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Haushofer het volgende:
Tijd is een soort parametrisatie van de toename van de totale entropie in het universum.
Mja, ik vind dit altijd een beetje kunstenaarsgeneuzel, zoiets als een ballet over de relativiteitstheorie. Ze denken er iets van te begrijpen, maar eigenlijk is het gewoon een aardige kunstuiting, en that's it. Natuurlijk kun je tijd zelf niet schilderen. Het is geen object, maar een begrip, wat erg abstract is, en waarvan fysici soms niet eens weten wat er nou precies achter steekt. Het wordt altijd een interpretatie van een kunstenaar, wat geloof ik ook het idee achter kunst is.quote:Op maandag 20 november 2006 16:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mijn leraren waren het daar niet mee eens. Ze vonden dat tijd zeker wel geschildert kon worden. Zoals bv de schuifschilderijen van Rob van Koningsbruggen (ik kan er zo snel geen plaatje van vinden)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |