abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43693202
Ik had vanochtend een probleempje. Op mijn scherm kreeg ik telkens diagonale witte (knipperende, bewegende) strepen te zien! Niet constant te zien en niet superopvallend, maar wel goed zichtbaar als je het scherm vulde met 1 kleur (1 afbeelding) (bv met dead pixel tester) :'(

Ik had hier nog nooit last van gehad. Ik werk met 2 schermen en het probleem bevond zich op de dell 2407WFP (ernaast heb ik een 19 inch tft dell monitor)

de 24 staat aangesloten via vga op een Club3D Radeon 9250, 128MB (PCI) en de 19 inch staat op mijn omboard videokaart aangesloten (Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics)

dus ik heb hierna de 24 op de onboard aangesloten en de 19 op de pci videokaart.. Toen was het probleem opgelost (als ik mn pc opstart begint ie op de 19 inch, maar zodra windows begint is de 24 het hoofdscherm..): alles was weer normaal...

Maar goed, iemand enig idee waar die strepen vandaan komen als ik de 24 op de pci vid kaart aansluit.. Voorheen geen problemen mee gehad en nu plots kwamen die strepen tevoorschijn
pi_43694163
Meestal komt dit door een defect aan je videokaart. Is die toevallig overclocked? Het verschijnsel heet "artifacts".
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_43696333
ik heb niet zoveel verstand ervan:
de vid kaart staat op factory iinstellingen, dit staat in het ati control center:

Core Clock in MHz 239 MHz
Memory Clock in MHz 200 MHz

miss kan iemand uitleggen wat dit betekent

wilde net een avi file afspelen in windows media player, doet ie het op de 24 wel en op de 19 niet

vid kaart is nog geen maand oud, ik heb wel 2 jaar garantie, ik weet niet of dit onder garantie valt als die vid kaart kapot is. zal eens contact opnemen met de webshop waar ik m vandaan heb...
pi_43698040
Waarschijnlijk draait dat 24" scherm op een hogere resolutie dan de 19". Een hogere resolutie vereist meer van de kaart dan een lagere. Probeer eens of de 24" het op een lagere resolutie ook goed blijft doen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_43733556
op 1920*1200 verschijnen de artifacts (weer niew woord geleerd) op bv. 1600*1200 en lager verschijnen ze niet idd

maar heb wel 1920*1200 nodig als res

wat wel vaag is is dat sinds de artifacts verschijnen er gewoon geen beeld komt als ik bv een avi file afspeel, alleen geluid. en als ik het venster verschuif naar het scherm dat op de onboard zit komt het beeld tevoorschijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')