abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43669614

Ligt erg voor de hand om nu te beginnen met een 'ik begrijp niet dat hier nog geen topic over is', maar het is eigenlijk wel zo. Jawbreaker is met afstand één van de beste punkrock bands van de jaren 90, en eigenlijk ook van ver daarna. Ook al zijn ze in '96 uit elkaar gegaan.

Waar het mee valt te vergelijken?
Denk aan Against me!, Hot Water Music, Dillinger Four, Jets to Brazil (wat toevallig ook meteen de opvolgband was van zanger Blake Schwarzenbach). Ingetogen teksten, vaak overlopend van de angst, zonder irritant te worden. Punk zonder de leren jacks en hanenkammen, emo zonder het gehuil en de 'jezus christus waarom gaan ze niet iets dóen aan hun kutleven'-factor.

Albums:

- Unfun - 1989: Hun eerste album. Rauw, maar erg goed. Ook leuk om te horen hoe de basis voor wat komen gaat al gelegd wordt.
- Bivouac - 1992: Traditioneel punkalbum, maar erg, erg goed. Kan zich met gemak meten met oa. Milo goes to College, van de Descendents. Een band die sowieso vaak genoemd wordt in één adem met Jawbreaker.
-24 hour revenge therapy - 1993: Hier werd al zo nu en dan gas terug genomen, en dat werpt z'n vruchten af. Want. Outpatient. .In Sadding Around.
- Dear You - 1995: Naar mijn mening hun allerbeste. Van snellere, meer traditionele nummers als I Love You So Much It's Killing Us Both, tot Accident Prone, wat dan weer de ultieme eenzaamheid weet te beschrijven. Tof.
- Etc. - 2002: alle b-sides, covers en outtakes. Erg fijn voor de grote fanbase die ze kregen, nadat ze gestopt waren.

Links:
http://www.loosecharm.org/ (officiele pagina, met lyrics en history en alles)
http://www.last.fm/music/Jawbreaker/
http://www.myspace.com/jawbreaker

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_43671292
Ge-wel-dige muziek .

Mooie OP Nosh .
pi_43671316
!!!!11
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_46566699
Goed topic, dit.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_46567880
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:29 schreef Nosh het volgende:
Goed topic, dit.
Ahuh .
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_47012183
quote:
Adam Pfahler of Blackball Records and Jawbreaker has posted a brief update on the documentary about the influential and beloved band.

He had this to say:

I just finished a few more days shooting with Keith and Tim for the Jawbreaker documentary. For those of you who don't know, these are the guys who did the minutemen movie. Blake is next in NYC later this month. This is a huge undertaking - shooting, gathering the archival footage, tracking people down for interviews.

The earliest plans for the film were announced in late 2005. As he mentions in this update, he is working with Keith Schieron, director of 2006's We Jam Econo DVD.
Dit gaat de documentaire worden die alle andere documentaires in de schaduw zet, zelfs die ene over het paargedrag van buffels en dan loopt er een buffel tegen de camera op en dan stoot ie zn neus en raakt ie in de war!

*splurt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_48098558
Wow! Ik luister nu Bivouac, en het slotnummer duurt 10 minuten en iedere minuut is de allerbeste van mijn leven! Serieus, de teksten zijn emo-ish, maar Blake mag dat, en dan komt de climax en gaan ze helemaal los, voor Jawbreaker-begrippen dan!

Jeuh!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_48098574
He, nu weet ik hoe Stanley.Climbfall zich iedere dag moet voelen.

: (
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_48098699
HIER IS EEN FOTO VAN BLAKE!

Blake is in zijn eentje de redding van de punk, en hij weet het, maar hij is te druk met eenzaam een kluizenaarsbestaan leiden, en op een dag zal hij al zijn fans aanspreken en ons leiden naar het hogere doel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:35:13 #10
11502 nipeng
The last ride is free
  zaterdag 7 april 2007 @ 02:11:28 #11
136780 Nosh
hurpdurp
pi_48101018
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:35 schreef nipeng het volgende:
Tof!
En hoe, nipeng, en hoe!

Hoe sta jij tegenover deze band? Het roept weliswaar niet de beelden op van jakkerende auto's in verlaten donkere woestijnen zoals menig stonerband zo perfect weet te doen, maar als ze dat hadden gewild, hadden ze het vast heus gekund!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:49:02 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48103152
Gematigd positief maar uiteindelijk is het niet mijn stijl. Ik mis de echt vette sound die ik in stoner wel vind.
pi_52350151
Ze zijn nog steeds heel, heel erg goed. En tattoo-waardig, ook nog!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53346720
Ik heb pas gister voor t eerst Jawbreaker gedownload. Ik heb iets gemist .
pi_56377113
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:18 schreef Mtijn het volgende:
Ik heb pas gister voor t eerst Jawbreaker gedownload. Ik heb iets gemist .
Oh my, dat heb je zeker. En ik deze post maar missen. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_56377116
En, er is een reden waarom dit topic geschopt wordt:
quote:
A post from Jawbreaker's Adam Pfahler has some interesting updates on the long-broken up band's current projects and mentions a recent reunion performance though does not reveal too much else about future plans:

Yes, the documentary is still on, still being made. The hold up is that Keith and Tim have yet to find a distributor who is willing to pony up the closing costs to finish this thing (flights, editing time, blowing it up to 35mm. etc.). So they are doing this as a labor of love in between their regular gigs and family time. I trust this love bodes well for the finished product.

A few months back they came to SF and we got some really great footage with all three of us and Billy Anderson (who worked on Bivouac, 24 Hour Revenge Therapy and a couple one-offs as a producer/engineer). We even played together, but didn't roll footage out of both respect for the sanctity of the moment and fear that we'd suck. Anyway, I have audio of it. Maybe I'll post that some day.
http://www.punknews.org/article/27150

De docu gaat er komen, én er is iets van muzikaal contact geweest! Samen een beetje jammen en de resultaten er van niet prijs geven omdat het te slecht is, is het muzikale equivalent van 'third base'! Hierna halen ze het thuishonk, en komt er een heel nieuw album! !
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')