abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 18 november 2006 @ 19:50:41 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43664968
Ik kan me nog goed herinneren hoe spannend ik het vroeger vond als op de pakjesavond (of middag) ineens de deur openvloog en de pepernoten door de kamer gingen. Als we dan snel naar de deur liepen was Sint altijd nét weg, maar stond er wel een zak met kadootjes.
Echt supersneu was het elke jaar weer voor Oom, die altijd Sinterklaas bij ons kwam vieren maar altijd echt altijd net te laat was. "volgend jaar ben ik er gewoon eerder hoor" zei Oom altijd, maar Sint was elk jaar sneller leek wel.

Mijn kwartje viel pas toen ik niet meer in die goedheiligman geloofde.

Dit jaar is het eerste jaar dat Iris het echt bewust gaat meemaken. Aan Eva zal het zo'n beetje voorbijgaan, maar Iris moet toch wel een geloofwaardig verhaal hebben hoe al die pakjes ineens in huis komen. Opa en oma kunnen nu niet meer met hun pakjes onder hun arm aan komen lopen, Iris zal nu willen weten waar die ineens vandaan komen.

Mijn idee is om de zak met kadootjes door iemand voor de deur te laten zetten, al zullen we dan wel met de gordijnen dicht moeten gaan zitten en ik moet daar nog even iemand voor zien te vinden.

Hoe pakken jullie dat aan op pakjesavond of pakjesmiddag?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:54:35 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43665082
Laatste keer dat mijn jongste broertje nog geloofde lieten we idd de buurman een zak voor de deur zetten en even flink op de ramen bonzen.
Succes gegarandeerd
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:57:28 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43665169
Vorig jaar zou Hub het wel even voor de deur zetten en bonzen, maar trof toevallig de buurman, die zei, "Geef maar hier, ik bons wel, heb toch de goede kleur daarvoor . "

Idd, we hebben een donkere buurman.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 20:02:41 #4
81992 Githa
pi_43665319
Hier gingen we altijd met mijn nichtjes en Jordy al snap die er nog niks van de hond uitlaten of als we bij mijn zus zijn de eendjes eten geven en als ze dan terug kwamen stonden de cadeaus in de wc of in de keuken en die vonden ze dan binnen notime natuurlijk en ieder jaar trappen ze daar weer in
pi_43665446

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 18-11-2006 20:09:53 (Denk ut niet) ]
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:06:05 #6
161903 NaatjeAron
Het wonder dat Aron heet.
pi_43665453
Wij zijn beide niet echt ervaren met de sint... heb het nog nooit geviert en Pat toen hij klein was dus we hebben geen idee...
We hadden zelf het plan opgevat om te gaan knutselen en dan de avond van 4 dec de schoen zetten of zo.
Ook wel bekend als Renegate
pi_43665509
Dit jaar zijn mijn vriend en een goede vriend zwarte pieten... die twee gaan op de avond dat wij sinterklaas gaan vieren "darten" dat is voor de kids iig geloofwaardig omdat ze dat wel vaker samen gaan doen. Ook al hebben we visite....
Die komen dan dus terug met de zakken!!!! met de kadootjes.
volgend jaar zal een oom van mij ws zwarte piet spelen omdat Damien ( nu 6 ) dan ws tussen geloven en niet geloven in hangt en mijn vriend dan vast en zeker gaat herkennen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:18:35 #8
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43665894
Wij vierden altijd sinterklaas bij mijn opa en oma, met de hele familie. En er was altijtd één van mijn ooms nét op de wc als er op de ramen gebonkt werd!
Wij vieren het dit jaar bij mijn ouders. Femke is ruim 2,5, ik denk dat we bij haar ook de wc-truc toe gaan passen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_43667349
Bij mij thuis net als bij MaLo. Een van mijn ouders zat altijd net op het toilet als er op de kamerdeur gebonkt werd. Toen ik een piet herkende op tv en mijn moeder het eerlijk vertelde viel ook direct het kwartje van het toilet. Ik was toen pas vijf dus de jaren erna had ik de grootste lol met zelf voor zwarte piet spelen, inclusief het ik moet even naar het toilet toneelstukje.
Syllables govern the world
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:05:31 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43667843
Wij hebben vorig jaar de buurvrouw op de ramen laten bonken en aanbellen. En toen we opendeden stond er een zak met cadeautjes voor de deur.......

Jammer is dat Katja later dit jaar de zak weer vond (niet goed genoeg verstopt). Vandaag zei ze ineens dat Zwarte Piet de zak bij ons vergeten was. Dus daar heeft ze wel mee geworsteld, want het was al in het voorjaar dat ze die zak had gevonden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:13:11 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43668153
Livelink heb je die zak dan niet gewoon opgestuurd naar Spanje? Als ze er weer naar vraagt zou je dat kunnen zeggen.

Bij ons werd er door een buurman op de ramen gebonkt (en hard ook!) en dan ging mijn vader altijd kijken en nam de zak met kado'tjes mee naar binnen. De ene keer stond die al in de hal en de andere keer werd die door de buurman neergezet bij de voordeur. Wij hebben als het donker is altijd de gordijnen dicht maar met Sinterklaas gingen ook de luxaflexen naar beneden en de deuren op slot, droeg erg bij aan het 'spanningsgehalte'. Heerlijke tijd, ik kan niet wachten tot we het echt kunnen vieren met Tobias.maar laat hem nu nog maar lekker klein blijven
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_43668170
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:05 schreef livelink het volgende:
Wij hebben vorig jaar de buurvrouw op de ramen laten bonken en aanbellen. En toen we opendeden stond er een zak met cadeautjes voor de deur.......

Jammer is dat Katja later dit jaar de zak weer vond (niet goed genoeg verstopt). Vandaag zei ze ineens dat Zwarte Piet de zak bij ons vergeten was. Dus daar heeft ze wel mee geworsteld, want het was al in het voorjaar dat ze die zak had gevonden.
tuurlijk is zwarte piet die zak vergeten, die komt ie halen als hij weer in nl is, dag van aankomst of in de dagen vlak na de aankomst om hem weer te vullen. zo hoeven de pietjes niet alle huizen weer langs om de zakken te halen en is het ook zeker dat er een zak is voor de kindjes, etc etc

geen idee hoe we het dit jaar gaan doen, nog niet echt overna gedacht, maar of de buurman truuk, of een brief, of een zoekspel zal het wel weer worden. (wel doen we nu al regelmatiger de gordijnen dicht, valt het niet zo op als je het anders nooit doet) en hebben we min of meer besloten het dit jaar niet aan te kondigen wanneer die komt, mocht e spanning teveel worden dan vervroegen we het gewoon, en komt het spontaan ipv er echt tegen aan te hikken/toe te leven met alle 'ellende' die erbij komt kijken.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:27:52 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43668764
Het grappige is dat als je zelf niks verzint het kind zelf wel met een verklaring komt. Dat vind ik ook altijd zo bijzonder als mensen zeggen dat ze kinderen niet in Sinterklaas willen laten geloven omdat ze het een leugen vinden. Het lijkt mij echt heel moeilijk om een klein kind niet te laten geloven.

Hier toch ook wel weer een beetje spanning bij Katja. Vanavond vond ze het ineens prima dat Job bij haar in bed wou slapen. En Job vraagt elke avond of hij bij Katja in bed mag slapen en ze vindt het heel zelden goed, maar vanavond was het geen enkel punt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43669639
Wij moesten altijd liedjes zingen en dan zongen we wel 10x achter elkaar Sinterklaasje kom maar binnen... Er werd dan op de deur gebonkt, de deur ging op een kier, er kwam een zwarte hand tevoorschijn en er werd flink gestroooid. Als we dan naar de gang gingen, dan stond de zak met de kadootjes klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:06:34 #15
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43670156
Wij hebben ooit eens verwachtingsvol beneden aan 1 stuk door zitten zingen tot mijn vader zich ineens hoognodig moest gaan scheren. Die verkaste dus naar boven naar de douche....

Weer beneden gekomen (overigens idd geschoren! ) zongen we braaf verder incl. chocolademelk. Tot mijn vader ineens opsprong, riep dat hij een piet met ladder voor het raam zag wegrennen, die uiteraard al verdwenen was toen wij buiten waren. Vol spanning togen we naar boven om tot de ontdekking te komen dat het raam van de slaapkamer van mijn broertje wagenwijd open stond en de hele bovenverdieping afgeladen was met cadeautjes

Perfect geregeld.. dachten ze...

Ze hebben wekenlang met mijn bange broertje nachtenlang opgezeten.. Piet was in zijn kamer geweest...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 22:16:08 #16
81992 Githa
pi_43670493
zo kan ik me uit mijn eigen kindertijd nog herinneren dat mijn opa eens naar boven ging omdat hij gerommel hoorde, maar oma had gezegd dat hij niet naar boven mocht want dat had zwarte piet gezegd. Mijn opa ging toch en kwam nep huilend beneden met een rode wang met lippenstift besmeurd Hij had een tik gehad van zwarte piet want die had toch gezegd niet naar boven toe!
Ik weet niet eens meer of we die dag ook de cadeaus hebben gekregen of dat ze dat alleen hadden gedaan zodat wij boven de cadeaus niet vonden

Kan me ook herinneren dat we altijd te voet naar mijn opa en oma gingen 5 dec. en dat wij dan overal de pieten al op de daken zagen in onze verbeelding. Jongens wat een spanning!
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:25:10 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43670846
vorig jaar ging een van ons nog even buiten roken (en dan meteen de zakken van achter de poort bij de voordeur zetten en op het raam bonken)..
Er rookt nu niemand meer, dus even wat anders verzinnen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43670947
De eerste jaren werd er bij ons ook altijd ineens op de deur geklopt.
Vanaf dat ik niet meer geloofde en mijn broertje nog wel gingen we 's avonds eerst naar de nieuwste disney film, en als we dan terugkwamen stonden de kadootjes altijd in de kamer.

Ik heb overigens ontdekt dat sinterklaas niet bestond omdat ik het boodschappenbonnetje vond waar op stond wat wij 's morgens in onze schoen gehad hadden
pi_43671139
we hadden de kadootjes vast op zolder gezet in de wasmand + een paar zakken. G maakte een hoop herrie op zolder, gooide een heleboel pernoten de trap af, kwam zelf ook naar beneden en vertelde nog hijgend 'van schrik' dat ie een zwarte piet gezien had op zolder, die een heleboel pakjes had neergezet. hij zag 'm nog net het raam uitklimmen! dus zijn we de pakjes gaan halen.
pi_43672201
Uit mijn eigen kiindertijd is het nog steeds het best bewaarde geheim dat mijn ouders hebben
Op pakjes avond zaten we altijd vol verwachting te wachten en dan ineens werd er heel hard op de keukendeur geklopt (vanuit de schuur) en kwamen er pepernoten onder de deur door de keuken in. En dan stonden de zakken met cadeautjes in de schuur. Tot op heden weet ik nog niet wie deze nep sint/piet was maar ik denk wel 1 van de buren.

Hoe we het zelf gaan doen weet ik nog niet, ik denk dat Isis er nu ook nog net te klein voor is.
We zijn wel naar de intocht geweest en dit was een echte aanfluiting. Sint en de pieten (die overigens door de ondernemers zijn ingehuurd) zijn per boot gearriveerd op een plek waar het veel te druk was om met Isis te gaan staan en dus hebben we besloten dat we wel naar de stad konden gaan want daar zou de rest plaats vinden. Na het onthaal op het gemeentehuid door de burgemeester , waar het natuurlijk ook veel te druk was en wat ze ook niet heeft kunnen zien , klom de Sint op een koets en het leek wel of ze daarna de trein moesten halen. Ze gingen met een behoorlijke vaart door de winkelstraat en de pieten keken alleen om naar de kinderen van vrienden en bekenden zo leek het. Veel kindjes werden genegeerd en ook de pieten renden practsich door de stad om zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen. Ook de ondernemers vonden het een aanfluiting.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:08:14 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43672311
Het lijkt Utrecht wel Xanthe! We hebben dus vanmiddag ruim een uur tegen hekken aan verdrukt gestaan te blauwbekken, tot er een peitenblaaskapel (lees: handen vol, dus geen pepernoten!) langs kwam, gevolgd door 5 pieten ter paard (lees: geen pepernoten!), waarna Klaas langsstierde op zijn knol (je zag net iets roods voorbij wapperen) gevolgd door 6 lopende pieten waarvan 4 met lege zak!

Totaal score: bevroren tenen, gekneusde ribben, een teleurgestelde Suus en 4 pepernoten en 1 schuimpje.

En een reclamevlaggetje van een firma waar je sinterklaas en zwarte piet kan inhuren voor 35 euro per 20 minuten
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:36:09 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43672886
Ireth! Ik moest even heel hard lachen om je verhaal! Wel heel zielig voor Suus en die kindjes zeg, en Xanthe met Isis ook al zo'n teleurstellende intocht gehad. Jammer.
pi_43672997
Ow hier liepen voor zover ik geteld heb zeker 6 pieten met zakken pepernoten (nog vol) , stonden we vooraan en dus goed in het zicht en was Isis zelfs flink aan joelen van plezier.
Volgende week gaan we gewoon naar het dorp hier in de buurt , zijn we vorig jaar ook geweest en die Sint en pieten namen heel veel tijd voor de kindjes , echt leuk! Ze is toen zelfs op de arm bij Sint en Piet geweest voor een foto. En de week erop komt hij ook nog in ons dorp. Dus gewoon voor een herkansing.
Als je nou een beetje in de buurt woonde zou ik zeggen kom gezellig deze kant op (niet dat je het nu niet zou mogen maar tis een beetje uit de buurt van Utrecht).
  Licht Ontvlambaar zondag 19 november 2006 @ 00:02:10 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43673650
Wij vieren sinterklaas met de buren dit jaar, waarschijnlijk strikken we een andere buurman om te kloppen en de zak met kadootjes voor de deur te zetten...

Isa heeft overigens vanavond haar schoen mogen zetten, ben eens benieuwd hoe ze morgen reageert
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43678060
Vorig jaar heb ik op de slaapkaer het raam wagenwijd open gezet en een touw uit het raam gehangen. Op de slaapkamer 'rommel' gemaakt en de zak met kadootjes neergezet.
Toen m'n man thuiskwam vroeg hij waarom het raam zover open stond. "huh?" Paniek natuurlijk en snel met m'n neefjes naar boven gerend. Ze vonden het schitterend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')