abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53046749
aha, thanks.
Tja klassiekert he, die kom je echt bijna overal tegen,maar blijft een mooi nummer.

Hole in the river is vooral live/akoestisch erg de moeite waard.
pi_53925877
morgen avond is het zover!

las op t CH forum dat t gister in zweden erg leuk was,
met naderhand nog een gezellig babbeltje en een handtekeningen sessie.

iemand hier op de gastenlijst voor de priveshow in Fame as dinsdag?
  zondag 14 oktober 2007 @ 16:33:37 #78
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53927018
Dat hoor je morgen pas toch? (gastenlijst in Fame)

Ik ga dinsdagavond...ik heb er erg veel zin in. Heb het nieuwe album alleen nog helemaal niet geluisterd...moet ik misschien maar eens doen....
pi_53927908
ow ja, kan best.ik kan toch niet. maar zou wel erg cool zijn.
nieuwe album heb k n aantal keer geluisterd,haalt t niet bij t oude werk helaas,
maar als k zo t een en ander zie en hoor van de tour tot nu toe,zal het een leuke avond worden morgen.
pi_53950264
Net mail gehad dat ik ook op de lijst sta morgen

Het is vrij kort, maar dat mag de pret niet drukken.
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek
pi_53950363
zo, cool hoor. jammer dat ik morgen uberhaupt niet zou kunnen,
maar erg veel plezier toegewenst alvast, zal vast erg tof zijn.
pi_53950650
Dankje, zal vast wel leuk worden ja.

Maar goed, ik ga zo maar eens richting Amsterdam, vanavond is het ook weer feest in Carre
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:19:49 #83
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53950987
Yay heb ook een mailtje gehad...ik hoop echt dat ik het red. Ik heb een sollicitatiegesprek om 11.00 uur en denk dat die sowieso een uur zal duren...gelukkig is het niet heel ver van Fame vandaan, maar wordt wel haasten denk ik.
pi_53951133
idd, ga zo ook langzaam maar op weg naar Amsterdam!
pi_53963860
Goed optreden gisteren, al duurde het wat lang voor het publiek goed loskwam, en miste ik ook wel wat nummers die ik graag had willen horen. Maar verder was het gewoon super, heb veel zin in vanmidag.

Ik ben benieuwt hoe ze daar alles opstellen, als er een band + 200 bezoekers komen. Het zal wel zwaar akoustisch worden ofzo.
pi_53964161
Helaas ben ik niet ingeloot om naar FAME te mogen.
Gisteravond was mooi! Jammer van de zaal... Carré is fantastisch, maar voor een optreden van Crowded House vind ik het weinig ideaal. Volgens mij kunnen er in Paradiso net zoveel mensen en komt dat de sfeer van het concert ten goede.

Love You Till The Day I Die was een absoluut hoogtepunt! Net als Fingers Of Love. Mark Hart was fenomenaal, jammer dat hij de nodige technische problemen had.

Ben er -ondanks de geweldige avond- nog niet uit of ik nou Crowded House heb gezien of Neil Finn met een super begeleidingsband. Op één of andere manier voelde het niet als een Crowded House-concert. In mijn herinnering (en van de bootlegs) zijn de concerten veel energieker en vooral veel losser. Op het podium veel leuker (meer) contact tussen de bandleden en ook spelen met het publiek. Dat bleef beperkt tot het meezingen.

Heeft iemand de setlist van gisteravond?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:46:34 #87
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53971435
Ik was bij de Fame vandaag. Het was wel leuk, niet heel bijzonder...het leuke eraan is dat je ze in een hele kleine ruimte ziet. Ze hadden er wel zin in, maar Neils microfoon werkte niet mee. Al zei hij later dat het waarschijnlijk de mic. standaard was en niet de microfoon hehe.
De mensen bij Fame waren heel aardig, ik was 10 minuten te laat, maar mocht nog wel een polsbandje komen ophalen.

Heb erg veel zin in vanavond! Nog even...
pi_53971507
Wat een avond! ik vond het echt een fantastisch concert.
Wel een beetje de grote Neil Finn show,maar die bootlegs waar je t over hebt zijn en +-15jaar oud en dus met Paulo dr nog bij,groot verschil. (wat heb je trouwens allemaal?misschien leuk ruil-materiaal?)

setlist=

01 Distant sun
02 Don't stop now
03 It's only natural
04 Fall at your feet
05 Silent house
06 Say that again
07 When you come
08 Love you til the day I die
09 You are the one to make me cry
10 Walked her way down
11 Don't dream it's over
12 People are like suns
13 Chocolate cake
14 Something so strong
-----------
15 Weather with you
16 Fingers of love
17 World where you live
-----------
18 Locked out
19Into temptation
20 Better be home soon
pi_53980032
Ik vond het een geweldig concert (het tweede).
Snap het probleem met Carre niet goed, want ik vind het juist een perfect lokatie voor een dergelijk concert. Deze keer (wel) veel interactie. Geschreeuw uit het publiek waar de band op reageerde. Wat improvisatie.

Erg leuk om te zien en inderdaad muzikaal een superband. Hopelijk komen deze concerten ook op CD zoals de amerikaanse concerten.
pi_53980124
Sodemieters, dat was gaaf!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_53985841
Vandaag een recensie in het AD:
quote:
Crowded House-reünie vrolijk feest

Door STEFAN RAATGEVER

AMSTERDAM - Het moet vooral niet te zwaar op de hand worden, moet Neil Finn (49) voor aanvang van het Crowded House comeback-tweeluik in Carré gedacht hebben.

De reünie is dan wel beladen - de groep ging niet alleen in 1996 uiteen, maar verloor in 2005 drummer Paul Hester aan zelfmoord - maar moet vooral een vrolijke viering van de hereniging worden. Ook al is de eerste Crowded House-plaat in 14 jaar opgedragen aan Hester.

Groepsleider Finn stond twee jaar terug al op ontroerende wijze stil bij de dood van zijn drummer. Toen zong hij als eerbetoon samen met broer Tim (zelf kortstondig lid van Crowded House) Four seasons in one day a capella tijdens een concert van de Finn Brothers.

Dat aangrijpende nummer over de onvoorspelbaaheid van het leven liet de groep in het uitverkochte theater buiten de setlijst. Net als de door Hester geschreven fanfavoriet Italian Plastic en de twee sterke nieuwe nummers die indirect over zijn dood gaan (She called up en English trees).

Een Crowded House-concert betekent in het statige Carré een fikse dosis onderkoelde Nieuw-Zeelandse humor tussen Finn en bassist John Seymour en vooral veel hervonden spelplezier. Dat Finn en Seymour de groep juist om die reden (én niet de aanvulling op het salaris) tot leven wekten is geloofwaardig.

Helaas gaat hun enthousiasme samen met veel rommelige uitvoeringen van het nieuwe materiaal. Deels aan materiaalpech te wijten en daardoor geen zware zonde, maar wel jammer. In het tweede deel toont de formatie echter wel waarom die in Nederland nog zoveel aanhangers heeft. Daarvoor is een bescheiden greep uit het oude materiaal toereikend.

Mega-hits Dont dream its over (uit 1987) en Weather with you (1991) zijn mooi, melodieus en verraden Finss grote bewondering voor de Beatles. Maar het sterktst blijken speelse versies van minder bekende nummers als Chocolate Cake en World where you live.

Die bevestigen de status van Crowded House als schatbewaarder van de gedistingeerde kwaliteitspop. Met Neil Finn, die net zo makkelijk toetsen als gitaar speelt, als de Kiwi-versie van Paul McCartney.

* * * *
pi_53988099
john seymour ook echt, zal Nick leuk vinden,mocht ie het ooit lezen.
in de Volkskrant stond ook een stukje, heb alleen geen scanner helaas.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:47:59 #93
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53989428
Geweldig concert gister!
Ze speelden zoveel van mijn favorieten nummers en mijn old time favorites (ja afgezaagd, maar toch) four seasons in one day...en Hole in the River, echt helemaal geweldig!!!!
Oh en ook Not the girl you think you are...
Ik heb echt genoten.

Ik snap het "probleem" van de Carre wel een beetje...ik had niet echt door dat de zaal er echt plezier in had, omdat iedereen toch best stil in zijn/haar stoel zit. Natuurlijk vond iedereen het geweldig, maar het komt minder over. Pas op het eind, toen iedereen ging staan, zag en voelde je het verschil echt.
pi_54417151
Op 3 december mag ik de mannen weer aanschouwen, net geboekt voor Birmingham!
pi_54422585
Gaaf voor je! Wilde eigenlijk graag naar de tour-afsluiting in de Royal Albert Hall. Maar jammergoenoeg zit ik dan midden in mijn verhuizing... Volgende keer beter!
Veel plezier in Engeland!
pi_54740912
Ik kwam een opname tegen van het eerste Carré-concert, het schijnt opgenomen te zijn voor de radio??
In ieder geval is het de integrale opname. Voor de liefhebber zal ik 'm op Dimeadozen zetten, zodra ik weer een torrent mag uploaden... (morgen of donderdag)

Goede opname, al is het concert wel wat minder in mijn oren. Maar die conclusie trok ik ook al na afloop van de avond zelf.
pi_54741223
ik heb een kopietje ,duurt 49.05min. is dat dezelfde?
16e was volgens mij ook beter concert, mede door de setlist.
pi_54746378
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:33 schreef Michiel72 het volgende:
Ik kwam een opname tegen van het eerste Carré-concert, het schijnt opgenomen te zijn voor de radio??
In ieder geval is het de integrale opname. Voor de liefhebber zal ik 'm op Dimeadozen zetten, zodra ik weer een torrent mag uploaden... (morgen of donderdag)

Goede opname, al is het concert wel wat minder in mijn oren. Maar die conclusie trok ik ook al na afloop van de avond zelf.
is dat de opname zoals die ook via de site van LegendarischLive te beluisteren is? Die zou ik wel graag willen hebben... Weliswaar niet het concert wat ik heb gezien, maar hé, iets is beter dan niets!

En gister lag het kaartje voor het NEC te Birmingham in de bus
over 2 weken ben ik alweer terug...
pi_54746585
De opname die ik heb is bijna 2 uur. Weet niet of het dezelfde is als op de site van Legendarisch Live. Is wel door de KRO opgenomen, begreep ik.
Zag net overigens dat het concert dat ik heb al op DIME te vinden is... Stond al even op janemusic, kennelijk.
pi_54747750
Ah, ik zie 'em al! Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')